Toon posts:

HDD-Ruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb n pc met 2 Seagate Barracuda's in Raid0. Ik draai vista 32bit.
Als ik op Deze Computer klik staat er onder (C:) dat er 367GB van de 596GB beschikbaar is.
Dat betekend dat er 229GB in gebruik is. Maar als ik de C schijf open, alle bestanden selecteer, en op Eigenschappen klik, staat er bij Totale Grootte: 137GB
Hoe kan dit? Ik wil graag die extra ruimte vrijmaken als dat kan en ben erg benieuwd waar dit probleem vandaan komt. Ik heb geprobeert te zoeken maar kon niks vinden (hoe beschrijf je zoiets :P)
Plies help me!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:31
Misschien zaten de verborgen bestanden niet bij je selectie?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Dan heb je zeer waarschijnlijk niet alle bestanden geselecteerd. Files zoals je pagefile, hiberfil.sys en de map recycler en system volume information worden standaard verborgen in Windows. Om deze weer te geven zul je een aantal opties moeten aanvinken in de mapopties van verkenner.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Alle verborgen bestanden rekent ie niet mee als je bestanden selecteert en het formaat op vraagt (tenzij je verborgen bestanden zichtbaar hebt staan). Maar bijna 90 GB aan verborgen bestanden is wel heel veel ja, haal hier je swapfile, hibernatefile en wat restorepunten af dan kom je nog op grofweg 70GB aan data die ergens verborgen zou moeten staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gecontroleerd en de verborgen bestanden staan weergegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/39685/2002296578216037342_th.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het denk ik al opgelost. Ik heb mn herstelpunten verwijdert (niet nodig) en nu is mn HDD gebruik gedaald naar 150 GB. Dus er is alsnog 13GB verdwenen maar dat maakt me niet zoveel uit :)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:29:
Ok ik heb het denk ik al opgelost. Ik heb mn herstelpunten verwijdert (niet nodig) en nu is mn HDD gebruik gedaald naar 150 GB. Dus er is alsnog 13GB verdwenen maar dat maakt me niet zoveel uit :)
Als je in dat venstertje mapopties ook nog 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' uitvinkt, krijg je ook de map system volume information te zien, daar zit waarschijnlijk de andere 13GB in.

Verwijderd

Topicstarter
niet helemaal, de verborgen bestanden nemen ongeveer 2 GB in

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow, en aangezien ik tog deze topic heb openstaan, is het aanbevolen om SchijfCache en Geavanceerde Prestaties in te schakelen (ik ga er van uit dat HDD's niet zo snel crashen)

EDIT: Sorry voor de dubbelpost, en ik had al research gedaan maar niks gevonden, dus sorry dat ik een vraag stel op een forum ipv alle FAQ's op tweakers door te nemen.

Overigens had je ook even mn 2e vraag kunnen beandwoorden, want ik kan nergens iets vinden ver de risico's en de kansen dat een HDD crashed!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 18:04 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Overigens stond het antwoord op je oorspronkelijke vraag gewoon in de OM FAQ / Beleid

Gebruik aub de edit knop als je iets aan je post toe wilt voegen. 2x achter elkaar reageren binnen 24u wordt gezien als kicken en is ongewenst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gelezen dat Schijfcache en Geavanceerde Prestaties vooral aangeraden worden als je backups maakt. Ik doe dat niet, maar zal ik echt veel verschil merken met deze opties en is de kans op een crash echt zo veel groter?

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:31
Ik heb net gelezen dat Schijfcache en Geavanceerde Prestaties vooral aangeraden worden als je backups maakt. Ik doe dat niet, maar zal ik echt veel verschil merken met deze opties en is de kans op een crash echt zo veel groter?
De kans op een crash zal volgens mij niet vergroten. De gevolgen van een crash wanneer je de cache aan hebt staan, zullen wel groter zijn. Dataverlies doordat de bestanden bijvoorbeeld nog niet op de hd staan maar nog in de cache zaten.

Prestatieverschillen zijn volgens mij nihil aangezien dat die optie bij de meeste gebruikers toch uit staat.

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval laat ik het lekker uit. Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1