Toon posts:

Pinmod Core2Duo

Pagina: 1
Acties:
  • 4.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor de 'die hards' heb ik na het succes van mijn 'How to overclock a Dell Dimension 9200' gids ( http://starless.nl/overclock.html ), nog een pagina aan mijn website toegevoegd.

http://starless.nl/pinmod.html

Juist ja, welke pinnen (contactjes eigenlijk), je moet verbinden op een Core 2 Duo, om hem standaard op 333Mhz. ipv. 266Mhz. te zetten en/of het voltage (de 'VID') te verhogen. Vooral handig wanneer je BIOS deze opties niet heeft.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Wat ik me dan afvraag is hoe ga je zoiets onderzoeken?
Wanneer weet je dat pinnetje zoveel met pinnetje zoveel doorverbinding een hogere vcore of hogere fsb oplevert?

Gewoon trial&error met het risico meerdere cpu's te slopen of heb je ergens informatie waarmee je tot deze combinaties gekomen bent.

Wel knap dat je hier achter gekomen bent :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Pinmodden, die goede oude tijd :P Bij een zéér beperkt Asus moederbord was ik ook veroordeeld tot het fysiek aanbrengen van wijzigingen in de contacten om hogere voltages en bussnelheden te bereiken.

Jouw methode geschiedt met geleidende inkt, ik deed het met de kleine metalen draadjes die ik uit een monitorkabel had getrokken. Deze had ik gevormd als nietjes waardoor je ze zo in de gaatjes van de socket kon laten vallen. Inderdaad een warranty violation, maar niemand zal het zien. Misschien met de inkt/nailpolish en tape nog eerder. Maar goed, de vraag is of je daar misbruik van wilt maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 15:25 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
En dan de pinmods van een 200 bus naar 266/ 333 (ik denk dat daar meer belangstelling voor is, low budget CPU op low budget plankje)

in ieder gevan bookmarked

• vierkant228
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:22:
Pinmodden, die goede oude tijd :P Bij een zéér beperkt Asus moederbord was ik ook veroordeeld tot het fysiek aanbrengen van wijzigingen in de contacten om hogere voltages en bussnelheden te bereiken.

Jouw methode geschiedt met geleidende inkt, ik deed het met de kleine metalen draadjes die ik uit een monitorkabel had getrokken. Deze had ik gevormd als nietjes waardoor je ze zo in de gaatjes van de socket kon laten vallen. Theoretisch is dit natuurlijk een warranty void, maar niet aantoonbaar in ieder geval. De vraag is of je daar gebruik/misbruik van wilt maken.
Succes met een S775 ;) deze heeft geen pinnetjes meer

Verwijderd

vierkant228 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:24:
Succes met een S775 ;) deze heeft geen pinnetjes meer
Haha, ik zie het nu inderdaad! Ik ben nog gewend aan een AMD 2500+, maar vanaf morgen of overmorgen kan ik m'n eigen 775 in het echt zien ;)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Die pagina staat hier nu als PDF'je, nice job d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
KompjoeFriek schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:17:
Wanneer weet je dat pinnetje zoveel met pinnetje zoveel doorverbinding een hogere vcore of hogere fsb oplevert?

Gewoon trial&error met het risico meerdere cpu's te slopen of heb je ergens informatie waarmee je tot deze combinaties gekomen bent.
Intel heeft uitstekende documentatie b.v. http://download.intel.com...sor/datashts/31327807.pdf waarin een omschrijving van elke 'pin' en b.v. een 'Voltage Identification Definition' tabel.
vierkant228 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:23:
En dan de pinmods van een 200 bus naar 266/ 333 (ik denk dat daar meer belangstelling voor is, low budget CPU op low budget plankje)
Daar hoop ik (binnenkort) ook de mod voor te publiceren. Eigenlijk weet ik het al, de voltage mods zijn gelijk, maar om de FSB van 200 naar 266 of 333 te brengen is de mod een ietsje anders ( mail me op mijn gebruikersnaam @ zonnet.nl om hier alvast een voorproefje van te ontvangen).

Groetjes.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit is erg intressant, misschien kan ik hiermee nog wat uit mijn oude celeron socket 478 halen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Topicstarter
@Joopieboy: Dit zijn mods voor een Socket 775.
Ik zal eens bij Intel rondneuzen naar een Celeron in een 478 Socket

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:54:
@Joopieboy: Dit zijn mods voor een Socket 775.
Ik zal eens bij Intel rondneuzen naar een Celeron in een 478 Socket
Ok harstikke bedankt iig, ben zelf wat aan het rondzoeken maar hoe weet je nu eigenlijk als je pin-layout hebt welke je moet doorlussen?

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van 'prik' of geen 'prik' op een pin zetten. Welke pinnen je moet hebben en welke combinaties van enen en nullen er daarbij mogelijk zijn, valt allemaal in de Intel specificaties voor de betreffende processor(en) te lezen.

(Lees: 'prik' = stroom)

Voorbeeldje (FSB of BSEL mod), bron: Intel (niet de mod zelf maar de specificatie :)

266 Mhz, pin BSEL2 = Lo, pin BSEL1 = Lo, pin BSEL0 = Lo
200 Mhz, pin BSEL2 = Lo, pin BSEL1 = Hi, pin BSEL0 = Lo
333 Mhz, pin BSEL2 = Hi, pin BSEL1 = Lo, pin BSEL0 = Lo

(Lees: Lo = Low, Hi = High)

Hieruit volgt:

Heb je 266Mhz en je wilt 333 Mhz dan: stroom op BSEL2 zetten. (verbinden met een Vcc pin)
Heb je 200Mhz en je wilt 266 Mhz dan: stroom van BSEL1 af halen. (verbinden met Vss pin)
Heb je 200Mhz en je wilt 333 Mhz dan: stroom van BSEL1 af halen en stroom op BSEL2 zetten.
(dus BSEL1 met een met Vss- en BSEL2 met Vcc pin verbinden)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 17:52 . Reden: Correctie ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Okeej dan, op die manier, bedankt voor je goede uitleg. :)

Verwijderd

Topicstarter
@Joopieboy
Joopieboy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:43:
Dit is erg intressant, misschien kan ik hiermee nog wat uit mijn oude celeron socket 478 halen. :P
Ik heb net de specificaties van de P4 in een socket 478 doorgenomen. Deze heeft twee BSEL pinnen, BSEL1 en BSEL0, maar van de vier mogelijke Low/High combinaties (Low/Low, Low/High, High/Low, High/High) zijn er drie 'gereserveerd'. Alleen Low/Low = 100Mhz. is mogelijk.

Leuk experiment net voordat je deze computer bij het grof vuil wilt zetten: probeer met een pinmod die andere combinaties eens :)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Zoek functie?

Vid modden is het zelfde als bsel alleen dan met andere pinnetjes.

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
Knap dat je zoiets hebt doen. Jij bent in m'n ogen een echte "TWEAKER"
Toch ga ik het niet uitproberen, het lijkt me wat te riskant.

• vierkant228
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Daar hoop ik (binnenkort) ook de mod voor te publiceren. Eigenlijk weet ik het al, de voltage mods zijn gelijk, maar om de FSB van 200 naar 266 of 333 te brengen is de mod een ietsje anders ( mail me op mijn gebruikersnaam @ zonnet.nl om hier alvast een voorproefje van te ontvangen).

Groetjes.
Op dit moment heb ik een E3060 en een Q6600 en beiden zonder mod op 333 lopen.
Ik heb een E4300 gehad en om bovenstaande reden weggedaan (had toen ook een mobo met VGA onboard, geen instellingen in de BIOS dus:S)

Ik wacht de plaatsing af en zal dan gaan experimenteren (E2140 o.i.d., die kosten niet zo veel en ideaal voor een HTPC met alles onboard)

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Die mods zijn al oud :P

Eerste keer dat ik ze tegen kwam is bijna een jaar geleden op XS

Ik heb het draadje daar nooit volledig gevolgt maar misschien staat er nog wel nuttige info in voor hier.

draadje over 'pin' mods op XS

Maar leuk om ze hier weer terug te zien, zijn best nuttig soms :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
bassie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:11:

Vid modden is het zelfde als bsel alleen dan met andere pinnetjes.
*geen commentaar*
Syngrow schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:41:
Die mods zijn al oud :P

Eerste keer dat ik ze tegen kwam is bijna een jaar geleden op XS

Ik heb het draadje daar nooit volledig gevolgt maar misschien staat er nog wel nuttige info in voor hier.

draadje over 'pin' mods op XS

Maar leuk om ze hier weer terug te zien, zijn best nuttig soms :)
Dat draadje @ xtremesystems verwijst ook naar hetzelfde draadje als op mijn pagina (richting 'Shimino'), idd 't is niet nieuw maar wel nuttig :).

p.s. probeer ook eens de pin afplak methode om een bepaalde pin van de 'prik' af te halen, da's soms makkelijker vooral in het geval je 2 pinnen langs elkaar heen naar andere pin(nen) moet verbinden.

Garantie van Intel: Maximaal 15x de CPU uit/in de socket halen/plaatsen :)

Groeten.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
En ik heb weer een rot cpu met een default van 1.3 vid :S

Nergens te vinden hoe ik deze kan verhogen, wil em graag op 1.4 hebben default zodat me speedstep weer aankan.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09
Is er een mogelijkheid om zo de multiplier te unlocken?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• bassie
TRAXION schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:29:
En ik heb weer een rot cpu met een default van 1.3 vid :S

Nergens te vinden hoe ik deze kan verhogen, wil em graag op 1.4 hebben default zodat me speedstep weer aankan.
Moet je beter zoeken. Uit de intel specsheet:

1.3V = 0-1-1-0-0-1 (vid 6-5-4-3-2-1)
1.4V = 0-1-0-0-0-1 (vid 6-5-4-3-2-1)

Dus het enige wat je moet doen is van Vid 4 van 1 naar 0 te gaan, iirc kan dat door em af te plakken op je cpu.

Hier voor als je te lui bent zelf te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PHngNHkNzD4gXTmpigwibyEG/thumb.jpg
(^klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fc0LuHHK3dBlzsAfTVwrlAqM/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door bassie op 07-01-2008 15:06 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
chaoscontrol schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:38:
Is er een mogelijkheid om zo de multiplier te unlocken?
De multiplier is al unlocked, alleen naar beneden. Ik zie alleen geen reden dat je hem omhoog wil? Want RAM is nu niet meer de limieterende factor meer.

Verwijderd

Topicstarter
@TRAXION Inderdaad, wat bassie zegt, maar dan niet zoals hierboven, da's een afbeelding van de Socket

Zo ziet het er dan uit op de CPU

Afbeeldingslocatie: http://starless.nl/pictures/overclock/cpu1413.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 15:47 . Reden: Correctie ]

Verwijderd

En werkt dit dan ook op ieder moederbord, dat bijvoorbeeld niet tot 1.6V gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog zie ik niet in waarom de fabrikant van een moederbord met een LGA775 socket en een Core2Duo Intel processor, zich niet aan de (Intel)specificaties zou houden.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 11:17
stel je moederbord heeft alle mogelijke denkbare OC mogelijkhden in de bios. wat heeft dit dan voor meerwaarde voor bijv mijn q6600?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
PainkillA schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:25:
stel je moederbord heeft alle mogelijke denkbare OC mogelijkhden in de bios. wat heeft dit dan voor meerwaarde voor bijv mijn q6600?
Lees de TS even, het is voor OEM PC's waar je dit niet in het BIOS kan veranderen ;)

• TRAXION
bassie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Moet je beter zoeken. Uit de intel specsheet:

1.3V = 0-1-1-0-0-1 (vid 6-5-4-3-2-1)
1.4V = 0-1-0-0-0-1 (vid 6-5-4-3-2-1)

Dus het enige wat je moet doen is van Vid 4 van 1 naar 0 te gaan, iirc kan dat door em af te plakken op je cpu.

Hier voor als je te lui bent zelf te zoeken.

[afbeelding]
(^klikbaar)
[afbeelding]
Big kisses to u :)

Had dat van die specsheets niet meegekregen.
Naja ben wel blij dat ik pasklare info krijg :)

Cpu eruit halen en modden danmaar :)

• TRAXION
leonpwner1 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:28:
[...]

Lees de TS even, het is voor OEM PC's waar je dit niet in het BIOS kan veranderen ;)
Of als je net als ik, je speedstep wil behouden maar ook die hogere clock :)

Op 1.4 issie stabiel als wat, maar kan dan wel terug switchen naar 1.1 ?

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

TRAXION schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:20:
[...]

Of als je net als ik, je speedstep wil behouden maar ook die hogere clock :)

Op 1.4 issie stabiel als wat, maar kan dan wel terug switchen naar 1.1 ?
Speedstep werkt sowieso met overklok nog steeds. Mijn x3210 klokt van 3600 naar 2700MHz terug. Daarbij gaat het voltage ook iets omlaag. Scheelt in totaal ongeveer 50watt verbruik (in idle). Daar heb je geen mod voor nodig.

Ik ga m'n celeron 420 trouwens ook modden naar 266 of 333. Op OCforum las ik namelijk dat een bijkomstigheid is dat je celeron dan opeens wel speedstep heeft. Erg leuk dus :) Bedankt voor de mooie schemaatjes. :>

edit: beetje oud topic, krijg je als je de zoekfunctie gebruikt he :+ :O

[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 20-01-2008 14:10 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• TRAXION
Ja maar ik heb mijn voltage verhoogt dus die gaat niet mee omlaag met c1e.

Verwijderd

Dit is dan wel een oud topic, zou eigenlijk wel een sticky moeten worden als het wat completer was enzo :) dus geen link die verwijst naar de site en afbeelding midden in het topic knallen....
Gewoon alles naar de TS en allemaal in 1 deel stoppen... dan sticky zodat iedereen er altijd wat aan heeft :) maargoed dat gebeurd hier nog niet zoveel O-)

Anyways ook al heb ik een pc die goed overclocked, vind ik het leuker de mods te doen zodat m'n cpu standaard op 3GHz loopt :)

Ik ga zo beginnen, alleen voor C2D bleken de mods toch wat anders, dus het is nog even research doen naar de 1.4V mod daarvoor O-)

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op deze site is het heel duidelijk uitgelegd: VR-Zone

Ik ga het binnenkort ook doen als ik mijn spullen binnen heb. Conrad verkoopt de pen die gebruikt is in de link bijvoorbeeld.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Hoe het moest wist ik al hoor O-)
Ben trouwens net klaar... ennuh ik raadt je aan om niet net als ik te gaan solderen :P ik heb die pen met die ink namelijk niet dus zag geen andere manier :(

1e poging geen boot
2e poging geen boot
3e poging = 3x scheepsrecht | geen boot :(

4e poging (alles eraf) geen boot :X

krijg nou de *** schoongemaakt en alles
5e poging geen boot 8)7

Nog verder schoongemaakt

6e poging... je raadt het al :( uuhh reboot :D en een boot! :D

ik bestel straks ff een pen samen met m'n nieuwe koeling (zal wel 2 verschillinde shops worden)
En dan kan ik overmorge alsnog aan de gang :9

• TRAXION
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:59:

ik bestel straks ff een pen samen met m'n nieuwe koeling (zal wel 2 verschillinde shops worden)
En dan kan ik overmorge alsnog aan de gang :9
Je bent helemaal lijp met je solderen :P maarja ik heb me cpu ook geschuurd :)
Laat het effe weten hoe het afloopt met je pinmod en hoever je kan doorclocken zonder je eist uit te zetten.

Verwijderd

Met eist aan lukt het me om te clocken tot de 3.5GHz daarna word het egt te onstabiel...
Zonder eist word het 3.8GHz waarbij m'n moederbord niet meer verder kan (P35-DS3) omdat het voltage maar tot 1.6V gaat, en deze cpu (E2160) behoefte heeft aan 1.7V 8)7

En wat solderen betreft had ik het gewoon kunnen doen d:)b alleen dacht ik dat ik de bout er te lang bij hield omdat de omgeving omhoog kwam (door teveel hitte) nadehand bleek dat dus gewoon een laagje vet te zijn wat ik er zo af kon halen 7(8)7 maargoed een pen blijft natuurlijk altijd beter enzo :)

Daarom ga ik even research doen naar enkele shops die dit spul verkopen (hoop dat jullie dat ook willen doen) zodat we achter een winkel komen met de beste Prijs/Kwaliteit/levering etc etc :)

• kiddyl
  • Niet online
Ik had het al gepost in het Core2Duo topic.

Ik heb bij de plaatselijke modelbouw winkel het volgende besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.busch-model.com/moba/images/59003.jpg

De beschrijving in het Duits: http://www.busch-model.com/moba/tip5900.htm. Het is geleidend en goedkoop. Je kan het ook vinden op Conrad, maar daar geld een minimum van 20 euro. De plaatselijke modelbouw winkel met treintjes kan het in ieder geval leveren voor minder dan 9 euro.

De conductive pen die Shamino heeft gebruikt kan bij Conrad besteld worden onder bestelnummer: 823070. Kost alleen wel 23,80 ......

Het is de volgende pen:

Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/xl/8000_8999/8200/8230/8230/823070_LB_00_FB.EPS.jpg

Ik heb geen beter alternatief gevonden dan de 8,75 die ik nu moet betalen. Ik weet alleen nog niet of het werkt, maar normaal gesproken moet dat geen probleem zijn. Meer dan 20 euro vind ik toch wel veel.

Verwijderd

Conrad heeft nu 10% korting en de verzendkosten is noppes dus 21.42 kan ik wel mee leven denk ik :P
Ik zoek nog even naar een review via google of iemand deze al een keer gebruikt heeft enzo :)

grmpf 2 - 4dagen verzendtijd :(
Als de gamma het nou heeft (die ene van bison) kan ik het vandaag nog halen... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 10:14 ]

• bassie
kiddyl schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:55:
Ik heb geen beter alternatief gevonden dan de 8,75 die ik nu moet betalen. Ik weet alleen nog niet of het werkt, maar normaal gesproken moet dat geen probleem zijn. Meer dan 20 euro vind ik toch wel veel.
Dezelfde pen ligt bij radioshack voor $6, alleen verschepene ze niet naar NL. Misschien dat ik maar een doosje mee neem als ik deze zomer naar amerika ga...

• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01 16:59
Hoi Mannen,

Ik heb de BSEL mod gedaan op mijn E4500, ik denk een maand geleden ofzo en het werkte prima. Mijn Asrock bordje greeg mijn CPU niet hard aan het lopen, omdat je weinig kon instellen.

Ik heb toen de FSB middels zilverlijm van een autohandelaar hier in Etten-Leur (echte window defogging kit) en een met de schaar bewerkt penseeltje van ons zoontje (paar haartjes over gelaten op t penseel) naar 266 gezet ipv 200 en dat werkte meteen. Nu echter een Asus P5N32Sli-premium gekocht van een mede-tweaker en tja, dan gaat alles via t bios.

Je kunt zelfs de FSB naar 333 zetten, maar dan kun je beter meteen een voltagemod naar 1.45V erover heen gooien (afplakken en lijmen) mits je dat niet in het bios voor elkaar krijgt.

Op internet zijn hele duidelijke schema's te vinden. Enige dat je nodig hebt is een vaste hand en oppassen met de lijm. Te weinig resulteert in niets (want geen geleiding, had ik de eerste keer)

Verwijderen is een eitje. Ik zou de pen niet kopen omdat het spul snel indroogt.

Grtz, Wouter

Verwijderd

Dat wist ik allemaal al.. behalve het laatste dan :P
Maar als we hem niet kopen omdat ie snel indroogt.. wat is snel? en miss in de vriezer ofzo?
Wat zouden we dan moeten gebruiken? kleine hoeveelheden verkopen ze toch niet..?

• bassie
runner76 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:26:

Op internet zijn hele duidelijke schema's te vinden.
Die bsel mods zijn zo makkelijk zelf te verzinnen. Pak gewoon het bsel schema en kijk wat er veranderd moet worden.

Verwijderd

Grmpf :(
Hier even mijn tripreport :O

Eenmaal besloten eerst langs de gamma te gaan toch maar even erheen gereden want ik wou natuurlijk zo snel mogelijk m'n spul hebben etc etc :)

Eenmaal aangekomen, zoeken zoeken zoeken... niks gevonden :X even een aardige man lief aangekeken en gevraagd waar het lag.. Sorry meneer, hebben we niet 8)7

Maar hij was wel zo aardig om even te zeggen dat er in Hatert een winkel zit genaamd hobby corner die het wel heeft.
Dus wij erheen gereden komen we daar, zoeken zoeken zoeken... niks gevonden, maar tijdens het rijden kwamen we ineens langs Speedy, een autogarage dinges dealer geval :P
Ikke ff snel naar binnegewipt en gevraagd

"hebben jullie van dat spul waar jullie de vervarming van achterruiten van auto's mee doen maken"?

Krijg je als antwoord...
Huh sorry?, oow dat, ja ik weet wat je bedoeld maar nee dat hebben we niet, zou je even bij de gamma moeten kijken :)
Maar daar ben ik net geweest en die zijden hebben we niet moet je kijken bij hobby corner maar dat kunnen we niet vinden... zij ik toen ;)

Hobby corner? dat zit daar en daar, dus ik dacht mooi gaan we daar ff heen.

Eenmaal aangekomen nogmaals, zoeken zoeken zoeken... niks gevonden :? ff snel een wijnwinkel naar binnen gerend (niks gedronken btw) :9 zegt de lieve aardige oude man, hahahaahahaha die winkel bestaat al een kleine 8jaar niet meer. :| :/ :| ............... 8)7 Ikke GVD :(

En toen maar de moed opgegeven en naar huis gegaan en het besteld bij conrad :) voor 21.42pleuro's

Dusuuh nu maar wachten tot ik het binnenkrijg :) doen we de 333FSB mod + de 1.4V mod :D
En dan kijken of het fijn spul is etc etc...

Dan is het alleen nog kiezen, of een shuttle waar ik dan voorgoed zit opgescheept met de standaard snelheid van de CPU of ik moet pinmods uitvoeren (duhh).
Of een nieuw moederbord (P5K oid) waar ik +- 520FSB mee kan halen voor en record met m'n E2160 |:(

• R-O-Y

R-O-Y

P5K pro halen, kost maar 100E en heeft veel opties. Morgen krijg ik die binnen voor m'n broertje. Dan ga ik 'm gelijk benchen :P

Verwijderd

Welk bordje ik ga halen weet ik nog niet... moet wel een mogelijke 600FSB in zitten natuurlijk :Z

btw:
bassie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Die bsel mods zijn zo makkelijk zelf te verzinnen. Pak gewoon het bsel schema en kijk wat er veranderd moet worden. En de voltmods?
Waar dan :9 ? kan zo ff niks vinden :X
En dan wel graag de E2160 M0 stepping ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 16:13 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Is dat niet voor alle core 2 cpu's gelijk? :)

Verwijderd

Nee, de mod voor de E2160 was anders als dat van de E4300 :9
Dus we nemen het zekere voor het onzekere O-)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 16:48 ]

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:46:
Nee, de mod voor de E2160 was anders als dat van de E4300 :9
Dus we nemen het zekere voor het onzekere O-)
Kan je het verschil laten zien? Afbeelding van 2 werkende gemodde cpu's oid.

Verwijderd

Welke stepping de 4300 is weet ik niet :9

E4300
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/300203062.jpg

Mijn eigen E2160 ps: deze doe ik eind deze week overnieuw met conductive ink ;)
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/299786487.jpg

aub ;)

Maare dat is het punt nu even niet O-) ik moet ff die Bsel schema's hebben voor deze cpu :) zodat ik de 400FSB uit kan vogelen en de 1.45(of hoger)Vcore mod _/-\o_

Ben benieuwd waarmee de cpu dan te vergelijken is...
Een 400*9 = 3.6GHz cpu met 1MB cache 8)7
Of miss dat ik d.m.v een mod de cpu kan locken op een miltiplier van 8... zodat het een 3.2GHz cpu word :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 19:31 ]

• bassie
Bsel schema is voor elke cpu hetzelfde. Ik heb net even gekeken, alle lga 775 gebruiken dezelfde bsel pinout. Ook wel logisch natuurlijk.

Heb die e4300 foto uit dit topic post 18? Dat is een e6300 (zie valdation link boven aan).

Die mod doet bsel 2 op een vcc. 266fsb = LLL ; 333fsb = HLL. Dus bsel 2 op vcc maakt van die L een H en krijg je dus een e6300 op 333fsb.

Een 200fsb cpu op 400fsb is bsel 2 aan Vcc.

200fsb = LHL (2-1-0)
400fsb = HHL

Dus bsel 2 moet H worden, dus aan een Vcc.

Heeft iemand hier het al met dipswitches geprobeert? Dus draadjes aan de 3bsels en aan 1 vss en vcc zodat je tussen H & L kan kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door bassie op 23-01-2008 19:52 ]

Verwijderd

Heel leuk zo'n uitleg, maar met wat plaatjes is het makkelijker te begrijpen :P
Ik weet wat het allemaal inoud, maar ik ken de plaatsen niet uit m'n hoofd ofzo :P

En waarom dipswitches gebruiken? als je deze mods doet op een mobo waar je alles kan aanpassen heeft het geen nut want dat doe je dan gewoon in de bios... en als je het gebruikt op computers waar je het niet aan kan passen in de bios heb je er ook niks aan omdat je de vcore dan ook niet aan kan passen..?
Zoiets is natuurlijk wel vet enzo, maar overbodige luxe is het ook :)

Anyways met wat plaatjes kan ik de 400FSB mod uitvoeren :)
Dan alleen nog een Vcore mod en een downgrade of een lock voor de multiplier (die moet op 8 ) Aangezien deze processor 1.6V nodig heeft om stabiel op 3.6GHz te kunnen draaien. :(

Ik zie de schema's wel tegemoed (hoop ik) :D

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:24:
Heel leuk zo'n uitleg, maar met wat plaatjes is het makkelijker te begrijpen :P
Ik weet wat het allemaal inoud, maar ik ken de plaatsen niet uit m'n hoofd ofzo :P
Ik zal morgen is wat plaatjes maken.
En waarom dipswitches gebruiken? als je deze mods doet op een mobo waar je alles kan aanpassen heeft het geen nut want dat doe je dan gewoon in de bios... en als je het gebruikt op computers waar je het niet aan kan passen in de bios heb je er ook niks aan omdat je de vcore dan ook niet aan kan passen..?
Zoiets is natuurlijk wel vet enzo, maar overbodige luxe is het ook :)
Natuurlijk is het een beetje overbodig, maar het is wel makkelijk om mee te testen. Niet steeds cpu er in er uit etc.

En vcore kan wel, als je ook een dipswitch op al je VID pinnetjes gooit dan kan je zo het voltage regelen.
Anyways met wat plaatjes kan ik de 400FSB mod uitvoeren :)
Dan alleen nog een Vcore mod en een downgrade of een lock voor de multiplier (die moet op 8 ) Aangezien deze processor 1.6V nodig heeft om stabiel op 3.6GHz te kunnen draaien. :(

Ik zie de schema's wel tegemoed (hoop ik) :D
Ik denk niet dat 400fsb gaat lukken. Het moet ondersteund worden door je moederbord. Afaik is er nog geen moederbord dat 400fsb ondersteunt.

• bassie
Een kleine "eigen bsel mod" guide.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PROjU36V42JdDBIhBA0sDAdk/full.jpg

De lijst met bsel codes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d4GQ36QItPq2Y00gKCYV5zcq/full.jpg

De landjes die je nodig hebt om de mod te verzinnen en uit te voeren.

Verwijderd in "Pinmod Core2Duo"
Hier zie je hoe dat eruit ziet op je cpu.

Stap 1:

Je kijkt in de bsel lijst welk code jouw cpu heeft, en wat het code is van de freqentie die je wilt halen.

Stap 2:

Je zoekt in het 2e plaatje op welke landjes verbonden moeten worden. De regels die je daarbij moet onthouden zijn:

Linken aan een Vcc maakt een H
Linken aan een Vss maakt een L.

Natruurlijk hou je een zo makkelijk mogelijke route aan, het is allemaal al klein genoeg.

Voorbeeld.

Een cpu van 200 naar 400MHz fsb.

200fsb = LHL
400fsb = HHL

Dus alleen bsel 2 hoeft van L naar H. Dus bsel 2 moet aan een Vcc gelinkt worden. Dan krijg je dus dit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HF3Z4UxXClTCQ4XJuhjDPweL/full.jpg

Verwijderd

Woot... ziet er al een stuk beter uit!!!
Maar als ik je mod zo bekijk (die van 400)

Is dus deze
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/300321245.jpg

Deze mod...
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/300203062.jpg

Dus vanaf het "gleufje in de cpu" pin 1 verbinden met pin 3

Dan zijn toch cpu's anders :X want bij de 6300 leverd dit een 333mhz op bij E2160 leverd dit een 266mhz op en jij zegt dat het 400mhz opleverd... daardoor raak ik dus in de war 8)7

En btw 400mhz is een bussnelheid van 1.600Mhz en die mobo's zijn er wel ;)

Aangezien de multiplier mod niet kan denk ik dat ik het op 333hou :)
Die mod heb ik al dus dat scheelt ook weer :) Dan gaan we alleen nog een 1.4v | 1.41v of de 1.45v mod uitvoeren zodat ik stabiel op 3GHz kan draaien :)

• bassie
Jij maakt een fout, eerst had je het erover dat de mod voor een e4300 anders is dan voor een e2160. Toen kwam je met een plaatje van een e6300 aan waarvan je zei dat het een e4300 was. En nu zeg je dat de mods op een e6300 toch anders zijn dan die op een e4300

Kijk is goed naar mijn stukje "guide".

Een e6300 = 266fsb = LLL
Een e4300 is 200fsb = LHL

Dus natuurlijk verschillen ze. Bij de e6300 = bsel2 aan Vcc HLL dus 333fsb. BIj een e4300 = bsel2 aan vcc HHL = 400fsb.

De mod is afhankelijk van de standaart fsb van de cpu.

Voltage mods (VID) ken ik ook wel, maar dan moet je even wachten tot vanavodn.

Verwijderd

Ooh de tijd heb ik wel.. pakketje komt als het goed is morgen dus dan heb ik die ink pas

Verder word het me ff allemaal te onduidelijk :P
Er staat zoveel info waardoor ik dinge door elkaar ga halen 8)7

Ik laat de mod gewoon op 333 en maak er een vmod op voor 1.4125V (als dat kan)
Ik zie het vanaaf wel verschijnen :) alvast bedankt....

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb net mijn bestelling voor silver lak opgehaald en nu een pinmod uitgevoerd (8,95). Nog even laten drogen en dan zie ik of het werkt. Ik heb niks afgeplakt, maar met een naald en een vaste hand 2 pinnen verbonden. De pagina van Starless/TS heeft in ieder geval een paar fouten of verkeerde plaatjes bij verkeerde tekst. Ik heb nu bijna alles gelezen en een paar plaatjes kloppen in ieder geval niet.

Verwijderd

Topicstarter
De multiplier mod, *zucht*, ik wou dat ie bestond/dat het kon met een pinmod maar helaas. (of zoals op 'oude' AMDtjes je twee met laser doorgesneden 'lijntjes' weer kon verbinden)!!

Heeft iemand trouwens een erg scherpe foto van het midden gedeelte van b.v. bovenstaande CPU, het liefst in een zo groot mogelijk formaat?

Groetjes

• bassie
VID

VID is heel simpel een code dat je cpu voltage regelt. Op je cpu staat een code, die code word uitgelezen door de regulator op je mobo en die geeft het goede voltage aan je cpu.

Het VID code bestaat uit 6 waardes, 6 nulletjes of eentjes. Dit werkt hetzelfde als bsel, alleen bij bsel is hoog voltage een H en bij vid een 1 voor L en 0 geld hetzelfde. Zie ook deze quote
A ‘1’ in this table refers to a high voltage level and a ‘0’ refers to a low voltage level
Je moet dus bij vid hetzelfde doen als bij bsel. 1 aan Vss maakt er een 0 van, 0 aan Vcc maakt er een 1 van. Afplakken om van 0 naar 1 te gaan, zou moeten werken volgens sommigen maar ik weet het niet zeker.

De lijst met VID waarden (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C5rPulaujz3q5yc0RkqTriCA/thumb.jpg

Vid plaatsing op je cpu
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NbtJ1SozzV919S6iLZHr7kBs/full.jpg

Je gaat dus gewoon hetzelfde te werk als bij bsel.

[ Voor 4% gewijzigd door bassie op 24-01-2008 20:22 ]

Verwijderd

Ik maak als ik de mods ga toepassen wel een foto voor je ;) 2mp genoeg? want meer hebk niet |:(

Trouwens ik ben nu aan de slag met bassie ennuhm ik keek net door die spec sheet.. en daar zag ik wel wat over multiplier... iets met 6 tot en met 12 :)

Maar daar ga ik geen waarden aan hechten.. Hoewel een multi van 12 wel chill zou zijn enzo :P Maargoed

Verder zit ik er nog wel mee in m'n maag :'( toch wat moeilijker als gedacht... Maar we komen er wel uit Alvast bedankt bassie _/-\o_

Heb net een cmos reset gedaan, resultaat :( no boot... omdat ie natuurlijk nog stock voltage krijgt en dat is te weinig voor 3GHz :P dus maar even de mod eraf gehaald... maar nu heb ik op stock speeds een temp van GVD 50graden idle -O-
Hopen dat morge de mods lukken en goed werken

Dan mag ik blij zijn met een cpu genaamd 3GHz met een vcore van 1.4 (iets met E6850 alleen een iets kleinere cache)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 21:16 ]

• kiddyl
  • Niet online
Op mijn Asus P5KPL-VM heeft de pinmod voor 200->266 op mijn e2140 helaas niet gewerkt. De computer wilde er niet mee opstarten. Na de mod weggehaald te hebben werd mijn e2140@stock als nieuwe CPU herkend. Helaas pakt dit moederbord de mod dus niet itt andere borden van Asus.

Voltmod heeft wel gewerkt, maar die heb ik er nu ook maar afgehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door kiddyl op 25-01-2008 01:13 ]

• R-O-Y

R-O-Y

De resultaten van de P5K pro laten even op zich wachten, dat bord was een DOA. Is gelukkig pas het 4e DOA bord dat ik gekregen heb 8)7

De lijm verwacht ik vandaag of morgen binnen te hebben. Dan stop ik die celeron met mods wel gewoon in m'n gewone dagelijkse pc >:) Mocht het zo zijn dat de FSB van die celeron daardoor hoger komt + speedstep geactiveerd worden die CPU's van 30euro nog interessanter :P

Verwijderd

Kiddyl dat is niet zo leuk om te horen, was namelijk van plan een P5K-VM te gaan halen (MicroATX versie) maar als het zo zou zijn dat het niet werkt, kan ik beter als ik die stift binnenheb maar gelijk weer verkopen want dat schiet niet op :(

R-O-Y
-O- _O- -O-
Weet niet wat ik van je "alweer 4e" DOA moet vinden... miss een andere shop?

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat de P5K-VM het wel herkend, maar waar precies weet ik niet meer. Mijn moederbord is ook wel een beetje heel erg slecht in overklokken. Ik kan de bus niet eens een beetje omhoog doen. Wel draait ie prima een Q6600 als een E2140, maar ik probeer de 1066 mod misschien nog.

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:09:
Kiddyl dat is niet zo leuk om te horen, was namelijk van plan een P5K-VM te gaan halen (MicroATX versie) maar als het zo zou zijn dat het niet werkt, kan ik beter als ik die stift binnenheb maar gelijk weer verkopen want dat schiet niet op :(

R-O-Y
-O- _O- -O-
Weet niet wat ik van je "alweer 4e" DOA moet vinden... miss een andere shop?
Eerste 3x DOA was een DFI RD600 bord. Vervangende bord was weer kapot. Daarna had ik die P5K Deluxe ipv de DFI genomen. Later toen dat DFI bord voor 65euro te koop stond weer besteld. Ook DOA en dus omgeruild. Toen eindelijk een min of meer werkend exemplaar gekregen. Volgende bord wordt een gigabyte. Die heb ik nog niet gehad :P

Verwijderd

I know i know
Die DOA's heb je me allang een keertje uitgelegd :P maar miss een keertje overstappen op een andere webshop?

Kiddyl, ik ga de moeite (eigenlijk moet ik risico zeggen) niet nemen een slecht oc'end bord te kopen (microATX zegt genoeg) terwijl er ook nog kans is dat dat bord die mods niet zien :(

• kiddyl
  • Niet online
Zo slecht overklokt dat bord niet, maar volgens mij hebt je voor de P5K-VM niet eens een pinmod nodig om er mee te overklokken. Dat gaat zo uit het bios.

• R-O-Y

R-O-Y

kiddyl schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:47:
Zo slecht overklokt dat bord niet, maar volgens mij hebt je voor de P5K-VM niet eens een pinmod nodig om er mee te overklokken. Dat gaat zo uit het bios.
Die mods heb je idd niet nodig. Maar misschien komt je CPU wel verder als je ze wel uitvoert ;)

Ik ga trouwens alles voortaan in de lokale winkel halen. Vind het gemak van omruilen en garantie toch wel belangrijker dan die paar tientjes goedkopere spullen :)

Nog even iets, met injectienaalden kan je trouwens heel makkelijk isolerend spul (nagellak, lijm etc) op de contactjes van de CPU doen. Werkt erg goed moet ik zeggen _/-\o_ veel makkelijk dan alles afplakken met plakband. Als ik dat geleidende spul heb zal ik ook proberen of dat met een naald erop aan te brengen is.

[ Voor 23% gewijzigd door R-O-Y op 25-01-2008 11:03 ]

• kiddyl
  • Niet online
Niet iedereen heeft injectie naalden in huis, maar normale naalden zijn ook prima. Ik heb zelf een naald gebruikt zonder enige afplakken. Denk dat een tandenstoker of iets anders dat een enigszins scherpe punt heeft voldoet.

• kiddyl
  • Niet online
Ik weet niet of het aan de pinmod ligt, maar nu kan ik redelijk overklokken met dit bord wat voorheen niet echt mogelijk was. Ik haalde net zelfs met een FSB van 300 MHz windows, maar dat was niet Orthos stabiel. Geheugen moest wel op 500MHz lopen met die FSB. Ik draai nu mijn e2140 op een FSB van 266 en ik heb ergens gelezen dat een BSEL mod in eerste instantie niet werkte tot hij 266MHz van te voren had ingesteld in het bios. Ik ga het nu nog een keer proberen.

Verwijderd

8)7
Iemand van jullie nog een pen nodig met die ink?
Heb namelijk 2 pennen gekregen van m'n shop :D
Dus uuh... kost 23.80euro bij die winkel mag bij mij weg voor 12.50 :)

Ciao, heb de mod maar niet uitgevoerd op m'n E2160 aangezien die in de verkoop staat :) maar m'n E6600 vraagt erom dus dat ga ik zo ff doen :D

• kiddyl
  • Niet online
Pinmod hier nog een keer uitgevoerd en helaas werkt de BSEL niet op de ASUS P5KPL-VM. De voltmods werken wel prima, al weet ik niet of ik ze wel nodig heb. Het er nu een 1.40V mod op gedaan die werkt.

De e2140 draait nu op 8*313MHz=2500 met het geheugen op 521MHz met een FSB:DRAM verhouding van 3:5. Ik kan dat helaas niet veranderen, want ik vermoed dat het geheugen mij nu tegen houd zonder voltage verhoging van het geheugen. Als ik een andere BSEL tegenkom probeer ik die nog wel, want met een volgende strap kom ik veel hoger zonder zo snel tegen de limiet te komen van het geheugen.

• R-O-Y

R-O-Y

Heb mijn geleidend spul dan ook eindelijk binnen, ik ga nu die mod doen en dan test ik die CPU straks op m'n P5K bord :)

• R-O-Y

R-O-Y

Heb dat spul nu al meerdere malen geprobeerd op m'n Xeon X3210 en mijn Celeron 420. Het werkt alleen niet echt. Tenminste het werkt half. De xeon op mijn p5k deluxe word na de boodschap "overclocking failed" in de bios zichtbaar als 2.68GHz en 1340FSB. Alleen zodra ik overklokken van auto naar manual zet gaat ie meteen op 266MHz en niet op 333. Als ik gewoon met alles op auto boot dan kom ik ook gewoon op stock speeds in windows. Heeft iemand dit ook gehad en er misschien een verklaring voor?

Op mijn Celeron werkte het ook niet, op een p5b deluxe, alleen dat lag misschien aan de bios. Dat moet ik dus nog even proberen. Heeft iemand hier die zelf de mods ook echt werkend gehad heeft een foto/plaatje met wat ik nou precies moet verbinden. Heb al een aantal mogelijkheden geprobeerd maar niks helpt. Misschien dat iemand mij een snellere oplossing kan voorzien? :)

Verwijderd

Zoals eerder al gezegd, zullen de mods op een cellie en wss ook op de xeon anders zijn als bij een c2d....
Ik wil anders wel je X3210 overnemen om het werkend te krijgen O-) kun jij je lkkr uitleven op de Q9xxx zodra ze leverbaar zijn :*)

• R-O-Y

R-O-Y

De mod is gewoon dezelfde mod als anderen gebruiken ben ik nu achter. Het spul geleidt ook perfect. Dat heb ik nu net getest. Op XS zitten mensen die een x3210 gemod hebben naar 333 en dat werkt gewoon. Bij mij dus niet, ligt dat misschien aan m'n p5k? :? Die zou namelijk gewoon 333 moeten ondersteunen.. :X

Verwijderd

Het kan zijn dat P5K de mod niet ondersteund ja... op internet komen veel verschillende merken/typen bordjes voorbij die zulke mods gewoon niet ondersteunen... just bad luck :(

• R-O-Y

R-O-Y

Dat is inderdaad bad luck dan, zeker voor zo'n belachelijk duur bord :X Heb nu nog wat gekkers, heb de mod weer aangebracht op m'n celeron 420. Die blijft gewoon draaien op 200FSB maar dan wel met speedstep! Die is dus wel geactiveerd.

Moet je bij de mods van 200->266 en 266->333 ook nog pinnen isoleren? Nee toch als ik het goed heb? :)

edit, zie hier dat ik nu een multi van 6 kan gebruiken :P
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5470/pinmod420re3.png

[ Voor 15% gewijzigd door R-O-Y op 14-02-2008 23:36 ]

Verwijderd

Njah is de mod toch nog ergens goed voor :D
Mjah dat het bordje zo duur is heeft er niet veel mee te maken hoor :P moederborden worden nou niet bepaald gemaakt om zulke mods te ondersteunen :z

En nee in preciepe hoef je niks te isoleren...
Maare nu je speedstep geactiveerd is he... heb je al gekeken of je hoger kan clocken?
Ben daar namelijk wel benieuwd naar >:)

• R-O-Y

R-O-Y

Kom geen mhz hoger, wel draait m'n celeron nu 3040MHz en klokt ie terug naar 2300 oid. Dat is wel mooi meegenomen. Binnenkort ga ik ook een celeron 440 kopen. Als ik daar ook 380-390fsb op haal doet is mooi 3800MHz en dan is het toch wel een snel dingetje. Ik doe superpi 1m overigens in 23sec. Dus op 3040mhz is deze celeron net zo snel als een e6600 op stock speeds :P

Maarja, de mod werkt op geen van mijn borden. Niet op een p965, niet op p35 en niet op een rd600. Van de week krijgt m'n broertje z'n p5k pro weer terug en dan kan ik daar mee testen. Maar voorlopig werkt het nog niet :P

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dan heeft ie wel nog altijd 1 ipv 2 cores , dus even snel als een E6600 is ie niet :P. Ziet wel leuk uit natuurlijk :D.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 15-02-2008 13:09 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Alleen de prijs van 30 euro tov 150 euro is wel lekker. De e1200 is een dualcore celeron, kost ongeveer 45 euro. Deze zal op 3ghz ook net zo snel zijn als een e6600. Ik ga van de week nog wel wat dingen met de mods proberen, het moet en zal gaan werken :P

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04-2025
Een E1200 is op 3GHz ongeveer net zo snel als een E6600 stock ja. Maar niet als een E6600 op 3GHz natuurlijk, in superpi 1M scheelt dat ongeveer 4s. Ik haalde met de 1200 @ 3GHz 21.7s.
Een maat van me heeft die BSEL mod ook geprobeerd op de E1200 en werkte niet op twee Gigabytes, X38-DS5 en 965P-S3.
Kan iemand bevestigen of je hogere overkloks kunt halen met deze mods of is het puur voor de mensen die niet via de bios kunnen OC'en?
Krijg deze week een E4300 binnen, zou leuk zijn om te weten of het uberhaupt zin heeft die mod te proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door timin8r op 20-02-2008 14:52 . Reden: typo's ]

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• R-O-Y

R-O-Y

Sommige mensen halen weldegelijk hogere clocks. Of omdat de PCI-E gelinked is aan de FSB (overklok limiet van 20%) of omdat ze met een andere strap booten. Van de week krijg ik m'n e1200 en dan ga ik die ook modden.

Ik ga ook nog kijken of een DFI bord met rd600 chipset de mods pakt. P5K borden pakken de mods bij mij helemaal niet. P5B kreeg ik speedstep geactiveerd :)

• R-O-Y

R-O-Y

Werkt ook niet op de e1200. Ik ga de cpu's nu nog testen op een P5K Pro en een DFI rd600 bord. Die ondersteunen allebei 1333 cpu's dus dat kan misschien goed gaan. Ook krijg ik van de week mijn celeron 440 binnen :P Die kan waarschijnlijk in ieder geval 380*10 doen en met een beetje geluk nog wat meer.

(en heel stiekem gaan ze op m'n stage ook een koperen tube maken O+ :9~ , droogijsfestijn dus _/-\o_ )

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
*kick*
excuus voor deze gigantische kick, maar ik wil ook proberen te bsel modden om de e4500 in mijn dell te overclocken. Ik heb de fsb al van 200 naar 266 weten te verhogen na heel veel gepriegel met aluminium folie, maar dat redt hij niet op standaard vcore dus ik wil ook die omhoog gooien. Echter, met aluminiumfolie gaat me dat nooit lukken, zelfs de fsb mod die ik al had gedaan zal me heel veel moeite kostten om over te doen. Ik zag in dit topic staan dat sommige mensen beweerden dat alleen afplakken (of verven) genoeg was om bepaalde pinnen op 0 of L te zetten. Maar bij de fsb mod lukte me dat niet, deed ik toevallig iets fout, of kán dat echt gewoon niet? Als dit wél kan door gewoon met iets erover te verven kan ik makkelijk de fsb mod over doen en de vcore mod erbij (allebij maar 1 pinnetje)

• R-O-Y

R-O-Y

Koop anders wat geleidende inkt. Werkt 10x makkelijker dan alu-folie ;)

• Jazzle
  • Niet online
R-O-Y schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:30:
Koop anders wat geleidende inkt. Werkt 10x makkelijker dan alu-folie ;)
Vindt ik zonde als ik toch niet zeker weet of mijn geheugen(kan iemand vertellen of dat echt zo slecht is bij dell? het is gewoon samsung) en dergelijke wel op die snelheid mee willen draaien.

Maar isoleren werkt dus niet? ik dacht dat er mensen waren die dat hadden gezegd

Edit: of zie ik het nou verkeerd en zouden met een pinmod, de snelheid van mijn ram en pci-e bussen e.d. helemaal niet mee veranderen? Het is een dell, ik kan in de bios geen dividers instellen, maar volgensmij wordt hetzelfde moederbord (g33m02) ook geleverdt met cpu's die standaart op 1066mhz fsb draaien..

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzle op 14-04-2008 16:07 ]

• Jazzle
  • Niet online
*bump*

• Jazzle
  • Niet online
Vandaag mijn e4500 gepinmod.
van 800mhz naar 1066mhz fsb
van 1.325vid naar 1.400vid

Werkt stabiel, en is maar een paar graden warmer.
Maar, de vid wijkt heel erg af van de echte vcore (die was 1.280 toen de vid 1.325 was, en is nu 1.340 terwijl hij op 1.400 staat), dat is opzich geen probleem, maar ik wil binnenkort een grotere voeding erin zetten, zal de vcore dan ineens wel op correcte hoogte zijn, of ligt dat aan het mobo?

Verwijderd

Hey,

Envelop is veilig aangekomen dus :D
Mjah dat voltage dat wat minder is is normaal :) is gewoon vdroop, ligt aan je mobo ;)

Maar waarom nog proberen te veranderen als het stabiel werkt?

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:57:
Hey,

Envelop is veilig aangekomen dus :D
Mjah dat voltage dat wat minder is is normaal :) is gewoon vdroop, ligt aan je mobo ;)

Maar waarom nog proberen te veranderen als het stabiel werkt?
Ja, en de pen werkt prima ook :*)

Omdat er nog een 9600gt in moet, dat trekt de voeding niet :P

EDIT: niet zo stabiel als ik had gehoopt, vcore naar 1.425 dan maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzle op 24-04-2008 15:02 ]

Verwijderd

Ahaa :P
Nou suc6 dan maar ;)
En dan zien we de resultaten hier wel :D

• R-O-Y

R-O-Y

Op wat voor mobo heb je die mod voor elkaar gekregen? Ik krijg vooralsnog geen enkele cpu gemod zodat het echt goed werkt :P Misschien ook eens alu folie proberen :+

• Jazzle
  • Niet online
Het is op een dell vsotro 200, deze heeft een foxconn g33m02 moederbord met intel g33 chipset. Het werkt nu overigens stabiel op 1.4125 vid.

Verwijderd

/me schopt topic omhoog.

Zijn er nog mensen hiermee bezig?
Ik ben namelijk naar aanleiding van de aankoop van een laptop erg geobsedeerd door het feit dat mobiele cpu's niet te kraken zijn maar alleen maar naar beneden gehaald kunnen worden als de processor zich in een laptop bevindt.

Like above, undervolten en downclocken is geen probleem, voor de niet kenners: undervolten is voltage omlaag brengen en downclocken is gewoon de cpu trager laten gaan. :)

Maar wat ik in het begin met desktop cpu's had was na een tijdje veranderd (geen verstand van etc) en uiteindelijk zijn meerder pogingen van pinmods geslaagd. ;)

Zou er dan echt geen mogelijkheid zijn mobiele cpu's uit laptops te kunnen oc'en dmv pinmods?

Kleine uitleg: *correct me if im wrong*

Chipset 945GT draait 533mhz en 667mhz.

Processor, c2d T2390 @ 1.86GHz | busspeed = 133mhz | fsb 533mhz past zonder moeite aangezien deze gewoon bij elkaar passen, na toevoeging van pinmod krijg je:
Processor, c2d T2390 @ 2.34GHz @max | busspeed = 166mhz | fsb 667mhz en dit moet dus ook werken aangezien de chipset ook 667mhz fsb cpu's ondersteund.

M.a.w. deze pinmod zou moeten werken.

Nu ben ik toevallig in het bezit van deze processor :) en in het bezit van een leuke laptop dat 667mhz ondersteund. En in theorie zou ik dit dus uit kunnen proberen. Of ik dit in de praktijk waar ga maken is nog een ander verhaal

Anyways vanuit mijn oogopzicht zit het lekker, zal het graag van andere ook even willen horen voordat mensen verkeerde dingen gaan lezen en denken dat hun ook weten wat ze moeten doen om dit verhaal waar te maken etc.

• R-O-Y

R-O-Y

Ik was er wel mee bezig. Maar bij mij werkt het op geen enkel mobo/cpu combinatie. Dus erg jammer maar helaas. Deze bordjes klokken verder wel gewoon dus dan maar op die manier.

Pinmods op een laptop lijkt mij een stuk interessanter. Daar zijn de cpu's een stuk duurder en overklokken levert dan wel een leuk voordeeltje op :P Dus hou ons maar op de hoogte ;)

Pagina: 1