Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:30:
[...]
Klinkt wel logisch zoals je het zegt. Ik ga het binnekort gewoon eens proberen. Van 200 naar 333 fsb is toch niet zo moeilijk. Naar 400 is wat meer een gedoe en de kans is erg groot dat toch niet gaat werken (1600mhz fsb wordt nog niet eens ondersteund). Moet alleen even wachten op mijn nieuwe psu + case en dan ga ik het proberen.
@Jejking Ik hoop dat je wat kan vinden wat ik niet ben tegen gekomen in mijn zoektocht

2-1-0 (bsel)
L-H-L = 200fsb
L-L-L = 266fsb
H-L-L = 333fsb
H-H-L = 400fsb (niet zeker)
400fsb gaat niet werken omdat het nog niet bestaat.
200 - 333 kan wel werken, alleen is het een stuk moeilijker dan 200 -266. Omdat bij 200 - 266 je van LHL naar LLL moet gaan, dus van bsel 1 een L moet maken. Dat is simpel, gewoon bsel 1 naar ground. Maar 200 - 333 is lastiger omdat je van LHL naar HLL moet. Dus bsel 2 moet H worden en bsel 1 L. Bsel 1 naar ground(Vss) maakt van die H een L, maar dan moet bsel 2 nog. Die moet van L naar H dus linken aan een Vcc(power). Het probleem is alleen dit:
Bsel 1 moet naar de vss, die zit boven de vcc voor bsel 2. Dus bsel 1 moet aan de vss op L30 gelinkt worden, en bsel 2 moet dan naar de vcc op M30. Het probleem is dus dat je 2 lange lijnen krijgt dus veel meer kans op een slechte verbinding, en je krijgt er 2 naast elkaar waardoor je nog minder ruimte overhoud. Erg lastig dus.
De Vss voor H > L en Vcc voor L > H is de methode waarvan bewezen is dat het werkt. Maar er zijn nog wel wat manieren die iemand misschien kan testen.
Isoleren:
1. Van L - H gaan door middel van het isoleren van de pad. Het het zelf geprobeert en werkte bij mij niet, maar misschien dat iemand anders het kan testen. Beste cpu om dat op te testen lijkt mij eentje met 266fsb omdat je dan van 266 naar 200 gaat. Je klokt de chip dus onder moet er geen voltage probleem zijn etc.
2. Van H - L gaan door middel van isoleren (zie hierboven). Zelf niet kunnen testen omdat ik een 266fsb cpu heb die LLL is dus geen H erin. Beste cpu daarvoor lijkt mij een 333fsb omdat die HLL is en dat word dan LLL dus 266. Dan klok je de chip onder dus geen snelheids probleem voor de chip.
Linken
1. Het linken van 2 bsels met verschillende waardes (H en L). Theorie erachter : 1 bsel neemt de waarde van een andere over. Voorbeeld: een 200fsb cpu (LHL) daarbij link je de H aan de L de 3 mogelijkheden daarbij zijn dat de cpu LLL word en op 266 gaat draaien. Dat de cpu HHL word en 400 gaat draaien wat niet werkt en je systeem dus niet boot. Of dat er niks gebeurt en je gewoon op 200 blijft. Beste cpu daarvoor lijkt mij een 133fsb rede: zie lijstje onderaan.
2. Van L > H gaan door middel van het linken van de L aan de Vtt. Waarom dat misschien werkt is omdat er in de specsheet iets staat waardoor het zou kunnen werken. Ik weet het niet precies meer en als ik wat tijd heb zal ik het nog is uitzoeken.
Bsel lijstje, alleen 400fsb is nog niet zeker.
Trouwens, misschien een idee om de topic titel te wijzigen in bsel mod? Het is niet e2x00 only ofzo, het werkt op alle cpus.
En iemand hier gehoort van vid? De vid code bepaalt welk voltage de cpu krijgt, werkt hetzelfde als bsel en is ook gewoon te modden. Handig voor de bordjes zonder vcore opties in de bios, beetje kloten met de vid codes en je kan van 0.8 - 1.6V door je cpu gooien.
ben vanaf morge paar daagjes weg, dus kleine aanvullingen en stukje over vid komt pas als ik terug ben.
[
Voor 40% gewijzigd door
bassie op 17-08-2007 20:09
]