Toon posts:

E21** OC/BSEL MOD

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al iemand een BSEL mod o.i.d geprobeerd op z'n E21**? Ik heb zelf een E2140 + P35-DS3 en verder dan 400 fsb komt hij niet. Het is wel bekend onderhand dat alle E21**'s hier last van hebben. Voor de E4*** is wel al een BSEL MOD maar ik vraag me af of dat ook werkt op een E21**? De structuur is hetzelfde in ieder geval. Ik kan tenminste nog geen verschillen vinden.

De cpu's kunnen veel verder komen. Zelfs @ 3000mhz of hoger blijven de temps onder 50 graden, voltage komt niet boven de 1.4, ram heeft nog ruimte over... Ik mis momenteel dus alleen nog de moed om de BSEL MOD zelf te gaan proberen.. Dus is er iemand die het wel al gedaan heeft? O-)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit mag wel in DOC :)

Move TCA -> DOC

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry. Ik twijfelde al een beetje waar ik het zou plaatsen.

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 15:20

LyP0

it is I , you worst nightmare

Heb hier praktisch de zelfde setup. Gigabyte p35 ds3p met 2140 cpu, fsb wall 375 mhz :(
resulteerd in een magere 3 ghz. Dit kan ie met minder voltage dan waar ie stock op staat, out of the box gebruikt ie 1.325(1.296 real) voor 1.6 ghz en op 3 ghz kan ie met 1.300(1.264 real ). Op xtremesystems hebben al wat gasten geprobeert de fsbwall te breken maar tot nu toe lukt het alleen een beetje met extreme temperaturen, en dan nog niet veel extra. de bsel mod zou hooguit een fsb verhoging van 5-10 mhz tot gevolg hebben, of ie nu op 3.00 of op 3.09 loopt. Dat verschil ga je toch niet merken. Anders zouden de celeron d 4x0 processors erg interesant worden.multi van 8-10 en erg hoog clockpotentieel.

ik voel me lekkaah !!!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
BSEL mod voor e4x00 en e2x00 zijn het zelfde, de cpu's werken allemaal op 200fsb dus alle bsels hebben dezelfde waarde.

Verwijderd

Topicstarter
@ LyP0 Als een bsel mod net zo goed werkt als bij een e4*00 dan is als het goed is de wall gewoon weg dus zou je wel wat meer moeten kunnen halen als 15mhz extra. Gisteren kwam ik toevallig ook op xtremesystems.org. Er waren toch wat gasten die hadden hun E2140 op 460fsb, maar zonder mod.. Dat snap ik dan weer niet.

@bassie Heb je daar nog een onderbouwing voor? De enkelen die een BSEL mod hebben geprobeert slaagden er niet in namelijk.

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56

shinchan03

Niels

http://forum.techzine.nl/forum/list_message/1400744#1400744

Hij schijnt er ook niet zoveel last van te hebben
Hij doet het met een: Gigabyte GA-P35-DQ6

Maar goed dat is dus ook niet echt veel verder als de 400.

[ Voor 19% gewijzigd door shinchan03 op 17-08-2007 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd. Hij moet gewoon veel verder kunnen.

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:16:
@bassie Heb je daar nog een onderbouwing voor? De enkelen die een BSEL mod hebben geprobeert slaagden er niet in namelijk.
Dat een bsel niet werkt wil niet zeggen dat ie niet klopt. Chip krijgt niet het goede voltage, bios kan het niet goed uitlezen, mod verkeerd gedaan etc.

De 4300 werkt op 200/800MHz fsb wat dus een bsel code van L-H-L geeft (bsel 2-1-0) (tjek de specsheet). Een e2x00 werkt ook op 200/800MHz fsb, wat dus ook L-H-L is (allebij lga 775 dus geen verschillen in pinouts en bsel/vid codes etc). Dus de bsel mods voor de 4x00 en e2x00 zijn het zelfde. De e6x00 en de e6x50 hebben wel andere mods omdat ze op andere fsb werken.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oeh... goed dat ik dit onder ogen krijg. Ik was net van plan om er één te gaan halen.

* Jejking doet bookmark enzo :)

Mocht ik nog wat vinden erover, ik ga zo even neuzelen, dan meld ik dat hier.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

Dat een bsel niet werkt wil niet zeggen dat ie niet klopt. Chip krijgt niet het goede voltage, bios kan het niet goed uitlezen, mod verkeerd gedaan etc.

De 4300 werkt op 200/800MHz fsb wat dus een bsel code van L-H-L geeft (bsel 2-1-0) (tjek de specsheet). Een e2x00 werkt ook op 200/800MHz fsb, wat dus ook L-H-L is (allebij lga 775 dus geen verschillen in pinouts en bsel/vid codes etc). Dus de bsel mods voor de 4x00 en e2x00 zijn het zelfde. De e6x00 en de e6x50 hebben wel andere mods omdat ze op andere fsb werken.
Klinkt wel logisch zoals je het zegt. Ik ga het binnekort gewoon eens proberen. Van 200 naar 333 fsb is toch niet zo moeilijk. Naar 400 is wat meer een gedoe en de kans is erg groot dat toch niet gaat werken (1600mhz fsb wordt nog niet eens ondersteund). Moet alleen even wachten op mijn nieuwe psu + case en dan ga ik het proberen.

@Jejking Ik hoop dat je wat kan vinden wat ik niet ben tegen gekomen in mijn zoektocht ;)

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:30:
[...]

Klinkt wel logisch zoals je het zegt. Ik ga het binnekort gewoon eens proberen. Van 200 naar 333 fsb is toch niet zo moeilijk. Naar 400 is wat meer een gedoe en de kans is erg groot dat toch niet gaat werken (1600mhz fsb wordt nog niet eens ondersteund). Moet alleen even wachten op mijn nieuwe psu + case en dan ga ik het proberen.

@Jejking Ik hoop dat je wat kan vinden wat ik niet ben tegen gekomen in mijn zoektocht ;)
2-1-0 (bsel)
L-H-L = 200fsb
L-L-L = 266fsb
H-L-L = 333fsb
H-H-L = 400fsb (niet zeker)

400fsb gaat niet werken omdat het nog niet bestaat.

200 - 333 kan wel werken, alleen is het een stuk moeilijker dan 200 -266. Omdat bij 200 - 266 je van LHL naar LLL moet gaan, dus van bsel 1 een L moet maken. Dat is simpel, gewoon bsel 1 naar ground. Maar 200 - 333 is lastiger omdat je van LHL naar HLL moet. Dus bsel 2 moet H worden en bsel 1 L. Bsel 1 naar ground(Vss) maakt van die H een L, maar dan moet bsel 2 nog. Die moet van L naar H dus linken aan een Vcc(power). Het probleem is alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d80f2b583a1c7a0f3229e2c41840b643/full.jpg

Bsel 1 moet naar de vss, die zit boven de vcc voor bsel 2. Dus bsel 1 moet aan de vss op L30 gelinkt worden, en bsel 2 moet dan naar de vcc op M30. Het probleem is dus dat je 2 lange lijnen krijgt dus veel meer kans op een slechte verbinding, en je krijgt er 2 naast elkaar waardoor je nog minder ruimte overhoud. Erg lastig dus.

De Vss voor H > L en Vcc voor L > H is de methode waarvan bewezen is dat het werkt. Maar er zijn nog wel wat manieren die iemand misschien kan testen.

Isoleren:

1. Van L - H gaan door middel van het isoleren van de pad. Het het zelf geprobeert en werkte bij mij niet, maar misschien dat iemand anders het kan testen. Beste cpu om dat op te testen lijkt mij eentje met 266fsb omdat je dan van 266 naar 200 gaat. Je klokt de chip dus onder moet er geen voltage probleem zijn etc.

2. Van H - L gaan door middel van isoleren (zie hierboven). Zelf niet kunnen testen omdat ik een 266fsb cpu heb die LLL is dus geen H erin. Beste cpu daarvoor lijkt mij een 333fsb omdat die HLL is en dat word dan LLL dus 266. Dan klok je de chip onder dus geen snelheids probleem voor de chip.

Linken

1. Het linken van 2 bsels met verschillende waardes (H en L). Theorie erachter : 1 bsel neemt de waarde van een andere over. Voorbeeld: een 200fsb cpu (LHL) daarbij link je de H aan de L de 3 mogelijkheden daarbij zijn dat de cpu LLL word en op 266 gaat draaien. Dat de cpu HHL word en 400 gaat draaien wat niet werkt en je systeem dus niet boot. Of dat er niks gebeurt en je gewoon op 200 blijft. Beste cpu daarvoor lijkt mij een 133fsb rede: zie lijstje onderaan.

2. Van L > H gaan door middel van het linken van de L aan de Vtt. Waarom dat misschien werkt is omdat er in de specsheet iets staat waardoor het zou kunnen werken. Ik weet het niet precies meer en als ik wat tijd heb zal ik het nog is uitzoeken.

Bsel lijstje, alleen 400fsb is nog niet zeker.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdaf1e9144cf2eb8f1750d40774e2952/full.jpg

Trouwens, misschien een idee om de topic titel te wijzigen in bsel mod? Het is niet e2x00 only ofzo, het werkt op alle cpus.

En iemand hier gehoort van vid? De vid code bepaalt welk voltage de cpu krijgt, werkt hetzelfde als bsel en is ook gewoon te modden. Handig voor de bordjes zonder vcore opties in de bios, beetje kloten met de vid codes en je kan van 0.8 - 1.6V door je cpu gooien.

ben vanaf morge paar daagjes weg, dus kleine aanvullingen en stukje over vid komt pas als ik terug ben.

[ Voor 40% gewijzigd door bassie op 17-08-2007 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info Bassie. Topic titel moet een modje aanpassen dan :) Ik zal proberen mijn e2140 naar 266 te krijgen. Wat kan ik het beste gebruiken voor de mod?

Edit: Ik lees net op XS dat "Silver conductive pen will NOT work". "Car Defogger Repair kit" is het beste om te gebruiken. Maar uhm, wat is dat :+

2nd Edit: Het is dus een soort van vloeibaar koper o.i.d. Het is te koop in Nederland alleen niemand die het ooit koopt, omdat het reparen van sterretjes (waarvoor dit spul is) in Nederland verzekerd is.. M.a.w, het wordt een flinke klus om die zooi te vinden. Morgen even langs carglass ofzo.

3rd Edit: Het lijkt erop dat conductive ink alleen werkt op bepaalde mobo's.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 23:46 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:05:
Edit: Ik lees net op XS dat "Silver conductive pen will NOT work". "Car Defogger Repair kit" is het beste om te gebruiken. Maar uhm, wat is dat :+
Geleidende meuk om je achteruit verwarming mee te repareren. Het is wel verkrijgbaar bij de lokale elektroboer waarschijnlijk (en anders misschien nog wel op bestelling).

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik ga vandaag is even kijken of ik het kan vinden.

Edit: Op i-net dit gevonden. Wel prijzig zeg :o Maar dit is wel 'zilverlijm' en toch anders als die koperen zooi in Amerika. Zou dit dan wel werken? Er staat ook nog bij:
Niet geschikt voor geleidende verbindingen waar spanning op komt
Hmm..

Ook heb ik nog dit gevonden. Tiffany -Koperfolie.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Akelig stil hier :'(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al enig idee waar we dat spul kunnen krijgen? Ik nog niet in ieder geval..

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
''Voor het maken en repareren van elektrische geleidende verbindingen'''

Ze spreken zigzelf tegen.

Maar dit moet werken ;)

Audi S3

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik hoop dat je gelijk hebt. Wel duur zeg... kijken of het ergens anders goedkoper is. Mijn E2140 is trouwens tot 3.12 ghz gekomen, maar niet stabiel. Draait nu 375x8 stabiel@ 1.35V en wordt idle maar 21 gr max en onder load 45 max :o

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Hoe hoog willen jullie draaien dan met die E21xx ? volgensmij kunnen ze hoog zat, het enige nadeel is dat de multiplier niet werkt op mijn bord anders kon ik nog verder proberen.

Dit is wat de E2160 kan op een asus commando met 1501 bios en waterkoeling.

Validation

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/235413.png

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Zelf ooit een potje gekocht bij de lokale autoboer voor 15 euro ofzo.. (athlon xp tijdperk). Reperatiekit voor achterruitverwarming/vloeibaar koper. K*t spul, mijn bsel mod op een E4300 lukt wat ik ook deed niet (Asus P5B).

Anyway, het is wel te koop dus. Eventueel is solderen op je mobo ook een optie denk ik, wel iets ingewikkelder.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• bassie
Cio schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:58:
Zelf ooit een potje gekocht bij de lokale autoboer voor 15 euro ofzo.. (athlon xp tijdperk). Reperatiekit voor achterruitverwarming/vloeibaar koper. K*t spul, mijn bsel mod op een E4300 lukt wat ik ook deed niet (Asus P5B).

Anyway, het is wel te koop dus. Eventueel is solderen op je mobo ook een optie denk ik, wel iets ingewikkelder.
Jup solderen op je moederbord kan ook denk ik, achterkant van je mobo moet je draadjes aan de pinnetjes solderen. Aan bsel 0, 1 & 2 een draadje en aan Vcc en Vss. Aan de draadjes een dipswitch zodat je de bsels tussen Vcc en Vss (power(H) & ground(L)).

Maar ik denk niet dat veel mensen dit gaan proberen, die inkt smeer je erop en haal je er zo weer af, maar dit is wel iets anders. Veel meer kans op schade en veel moeilijker ongedaan te maken. Maar als iemand mij een mooi systeempje sponsort wil ik het wel even proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Idd bassie, zoveel heb ik er nou ook weer niet voor over :X

@Rolco, hoger als 400fsb kom ik niet. Met 4 ghz zou ik ook heel blij zijn, maar daarvoor moet ik 500 fsb halen (mp=8) en zonder mod lukt dat sowieso niet..

@Cio, heb je het wel goed gedaan dan; juiste pins verbinden etc?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 17:40 ]

Pagina: 1