Toon posts:

lag met ati hd3850

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn ati hd3850 256m hapert met spellen zoals need for speed, WoW en ook andere games

Na het vervangen van mijn oude nvidia 7600GT (die opgeblazen is) heb ik me maar een nieuwe videokaart aangeschaft, de ati hd3850 werkt allemaal prima alleen dat ik met de meeste spellen nog geen 30 fps haal ook niet op wow en dat vind ik zo raar terwijl mijn cpu bezigheid niet boven de 60 komt en de visualisaties van media player haperen ook

met mijn oude 7600gt had ik meestel 60 op wow en kon need for speed pro street ook gewoon spelen

dus heb ik een andere videokaart in me pc gezet,die ik nog had en dat is de ati x1950pro
hier mee haal ik wel 110 fps op wow en need for speed loopt ook soepel

mijn systeem:

Mobo: Asus A8N-E
CPU: AMD Athlon 3500+ @ 2.6 ghz
Geheugen: 4x512 mb kingston ddr400 2.5-3-3-8
videokaart: Club3d Ati hd3850
Voeding: 580watt +12v lijn

Link van mijn videokaart:
http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=22191

EDIT,

srry ik ben wat info vergeten had alle drivers er af gehaald en van ati geinstalleerd, eerst die van de CD en daarna van www.ati.amd.com deed nog steeds raar. dus ging ik windows opnieuw installeren en alle updates doet enz. en hielp niks
en ik heb de videokaart getest bij me kammeraad die heeft een amd 6000+ met 4gb ddr800 geheugen en daar deed hij het prima ook op 3dmark 10000 marks en in games hoge fps crysis op high zonder lagg

Bedankt,

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 13:39 ]

Verwijderd

Heb je de juiste drivers geinstalleerd???

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
en de oude nvidia drivers compleet verwijderd met een proggie als drivercleaner pro?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Klinkt als een driver probleem. Zorg eerst eens dat al je oude video drives van je computer af zijn. En instaleer dan de nieuwste ati drivers. Lukt dit niet dan is het misschien nog altijd een oplossing om windows op nieuw te instaleren. Maar voordat je daar aan begint kun je misschien eerst je nieuwe videokaart bij iemand anders testen om te kijken of het niet een hardware probleem is.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
srry ik ben wat info vergeten en toegevoegd

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk er a.u.b nog even naar mensen want ik kom er niet uit

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-04 11:14
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:49:
Kijk er a.u.b nog even naar mensen want ik kom er niet uit
als je had opgelet dan kon je antwoorden op de vragen die eerder werden gevraagd...

Verwijderd

Systeem is verder wel oke ,alleen je CPU is een bottelneck voor je nieuwe grafischekaart , vandaar lage framerate en framedrops.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Clean install van Windows (om elk spoor van de oude driver te verwijderen), nieuwste drivers van Ati en dan moet het wel in orde zijn

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:22

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:12:

Systeem is verder wel oke ,alleen je CPU is een bottelneck voor je nieuwe grafischekaart , vandaar lage framerate en framedrops.
Yeah right, dat verklaard ook waarom deze kaart het slechter doet dan zijn 7600 GT :S ?

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:18:
[...]

Yeah right, dat verklaard ook waarom deze kaart het slechter doet dan zijn 7600 GT :S ?
Vergeet je niet dat de Fillrate van een 7600GT 3x lager zijn als van een X3850 ?

ofwel je oude grafische kaart heeft 3x minder data nodig om maximale performance te leveren !

Dus je CPU is wel degelijk de bottleneck aangezien het bij een vriend op een 6000+ wel goed draaide ?

Maar goed zoek fijn verder naar een beter antwoord..

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:00:
[...]

Vergeet je niet dat de Fillrate van een 7600GT 3x lager zijn als van een X3850 ?

ofwel je oude grafische kaart heeft 3x minder data nodig om maximale performance te leveren !

Dus je CPU is wel degelijk de bottleneck aangezien het bij een vriend op een 6000+ wel goed draaide ?

Maar goed zoek fijn verder naar een beter antwoord..
Tjonge jonge... volgens mij snap jij het niet helemaal.

De cpu is inderdaad een bottleneck, maar het kan nooit zo erg zijn dat zijn hd3850 het (om de reden dat de cpu bottleneck is) om die reden slechter doet dan zijn 7600 gt :S ?

Hoe kom er je er eigenlijk bij?

Natuurlijk draait het op een 6000+ wel beter maar er speelt hier wel meer, omdat die vriend dus een heel ander systeem heeft en waarschijnlijk ook andere drivers?
Misschien is er bij die vriend in de software iets anders waardoor het daar beter werkt?

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Dit klinkt vast heel dom, maar je weet maar nooit. Heeft de HD3850 een losse stroomconnector en heb je die goed aangesloten? De stekker moet niet gesplitst zijn met bijvoorbeeld een harddisk. op hetzelfde kabeltje.

Je vermeldt ook niet het type voeding, Zo is een 580Watt Corsair voeding altijd goed, maar een 580 Watt Sweex voeding kan roet in het eten gooien.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem zoals hetm oet aangesloten en drivers zijn nieuwste kammeraad heeft zelfde en idd ookal is me cpu bottleneck hij zou wel gewoon beter dan me 7600 moeten doen
de ati x1950pro doet namelijk wel beter. en sure dat op 6000 beter draait maar op mijn pc zal het toch ook zoiezo net zo goed als de x1950 moeten draaien?

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb het op een zalman 450 watt getest en precies het zelfde verhaal en me moederbord support ook pci-e 2.0 dus daar ligt het ook niet aan

edit.

en ik heb nog een topic gelezen,had iemand een hd3850 op een amd athlon 3200+ en ook betere performance dan x1950 die hij met de 3850 had vervangen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:12:

zoals ik zei me cpu is onder de 60% ?????

Verwijderd

Nouja goed blijf lekker verder klooien met drivers etc etc....
En dat een X3850 meer fps haalt op een 3200+ als met een X1950pro is bullshit .

het zelfde verhaal met een oude P2 450mhz en de P3 450mhz en een Geforce 1 ddr , framedrops bij het leven en op een P3 450mhz niet ,rara hoe kwam dat ? zelfde mainbord en geheugen reepjes.

zelfs een 3200+ is nog een bottleneck voor een X1950PRO een P4 op 3.4Gig HT overgeclockt op 3.8 gaf nog 15Fps meer !
dus conclusie Fillrate ! ofwel data over een AGP of PCIe poort was nog niet aan zijn capaciteid om de kaart volledig te voorzien van data en alles eruit te te halen wat de grafischekaart in zijn mars had.

Als je Crossfire gaat draaien met 2x een 3850 is mijn cpu ook een bottleneck ( CD E4500 @2.8gig)
een flinke Quadcore zal hier ook beduidend verbetering geven met framedrops.
maar goed... sterkte verder.

Verwijderd

Topicstarter
dat van die 3200 heb ik ook maar gelezen, en ik heb pci-e 2.0 dus het ligt toch niet aan de poort..
naja me moederbord heeft ook mankementen want als ik uitschakelen in start druk valt de pc gelijk uit en hebt asus hier all over gebelt en hun vertellen mijom naar de aankoop punt van me moederbord te gaan en een rma halen ik probeer wel wat maar het zou toch beter moeten draaien als me 7600gt lijkt maja

edit
ik haal net zoveel fps als marks als me kammeraad met zijn amd 6000+ op de x1950 we hebben het getest

in ieder geval bedankt.
mocht er iemand zijn met een andere verklaring post die a.u.b ik word er wel slimmer van:D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 17:33 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:25:
Nouja goed blijf lekker verder klooien met drivers etc etc....
En dat een X3850 meer fps haalt op een 3200+ als met een X1950pro is bullshit .

het zelfde verhaal met een oude P2 450mhz en de P3 450mhz en een Geforce 1 ddr , framedrops bij het leven en op een P3 450mhz niet ,rara hoe kwam dat ? zelfde mainbord en geheugen reepjes.

zelfs een 3200+ is nog een bottleneck voor een X1950PRO een P4 op 3.4Gig HT overgeclockt op 3.8 gaf nog 15Fps meer !
dus conclusie Fillrate ! ofwel data over een AGP of PCIe poort was nog niet aan zijn capaciteid om de kaart volledig te voorzien van data en alles eruit te te halen wat de grafischekaart in zijn mars had.

Als je Crossfire gaat draaien met 2x een 3850 is mijn cpu ook een bottleneck ( CD E4500 @2.8gig)
een flinke Quadcore zal hier ook beduidend verbetering geven met framedrops.
maar goed... sterkte verder.
Leuk verhaaltje maar wat het met het probleem te maken heeft snap ik even niet? We snappen wel dat je cpu je kaart kan tegenhouden.

Maar hij zal niet lager score met zijn nieuwe kaart dan met zijn oude kaart deed, de cpu word niet zwaarder belast bij een HD3850. :) Hij kan hoogsten geen verschil merken in het ergste geval, maar haperen dat is niet normaal. ;)

@TS

Heb je alle windows updates en .net 1.1 en 2.0, en daarna de divers pas geinstalleert?

En welke drivers gebruik je, want er zijn mensen die problemen hebben met de 7.12, misschien de 7.11 even proberen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 06-01-2008 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik had 7.12 windows teksten kregen oranje achtergrond.en ook problemen ja maar ik had ook van de cd die zouden toch ook goed moeten zijn.
en idd ik haal precies zelfde cpu bezigheid dan dat ik met me 7600gt doe net als met de x1950 pro
en ohja 3dmark06 will niet starten nou ik de hd3850 in me pc heb zitten maar start wel met x1950
beetje vaaag ik haal me 3850 eruit en me kammeraad wil die graag dus die koopt hem over:P dus koop ik wel andere merk ati hd3850 ofso.

jullie horen nog van me. mocht ik nog steeds zelfde problemen houden dan zal ik deze topic ook cker nog een paar keer overlezen om het op te lossen

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:55:
ja idd ik had 7.12 windows teksten kregen oranje achtergrond.en ook problemen ja maar ik had ook van de cd die zouden toch ook goed moeten zijn.
en idd ik haal precies zelfde cpu bezigheid dan dat ik met me 7600gt doe net als met de x1950 pro
en ohja 3dmark06 will niet starten nou ik de hd3850 in me pc heb zitten maar start wel met x1950
beetje vaaag ik haal me 3850 eruit en me kammeraad wil die graag dus die koopt hem over:P dus koop ik wel andere merk ati hd3850 ofso.

jullie horen nog van me. mocht ik nog steeds zelfde problemen houden dan zal ik deze topic ook cker nog een paar keer overlezen om het op te lossen
Een ander merk kaart gaat je probleem niet zomaar oplossen, er is iets anders aan de hand.
Voor 3Dmark06 moet je een hotfix hebben, anders start hij inderdaad niet op met deze nieuwe kaartjes.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08

Zijn meerdere mensen die problemen hebben met de Catylist > 7.7 op AGP. Wellicht dus de Catalyst 7.7 gebruiken of de Omega gebaseerd op catalyst 7.10. De Omgega op catalyst 7.12 heeft een openGL bug, die input lag van de muis veroorzaakt. Hier is wel een workaround voor (moet hem zelf nu nog ff testen)

Workaround Omega 7.12 Input LAG OpenGL
Must be a bug in the ATI OGL driver, try this:
Copy the file atioglxx.dll from my previous drivers to the 2KXP_INF folder of my new drivers, overwrite the current file, reinstall the new drivers on top from the start menu, say yes when prompted to replace newer file in setup, restart and check if it now works.

Verwijderd

Topicstarter
dus heb ik de omega 7.12 driver nodig die ik ook had geprobeert en dan een bestandje vervangen met 1 van de omega catalyst 7.10 en dan zou het moeten helpen?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat niet starten van 3dmark06 kan komen omdat je een patch nodig hebt voor 3dmark, download deze even als je die nog niet heb.

Ik denk dat je niet alle updates heb en niet de juiste .net fixen en zo, ik heb ook problemen gehad in het begin met de drivers. En heb toen eerst netjes windows up to date gebracht en alle .net geinstalleert en vervolgens de drivers. En geen probleem meer gehad en alles draait soepel.

Verwijderd

Topicstarter
nou moet ik zeggen dat bij de drivers van ati net 2.0 in zit van de cd. en als je 2.0 niet hebt dan will catalyst niet eens installeren dan zegt hij dat je windows moet updaten (K)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens 2 hitachi t7k500 in raid0 dus 1tb heeft dat er ook iets mee te maken?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:56:
nou moet ik zeggen dat bij de drivers van ati net 2.0 in zit van de cd. en als je 2.0 niet hebt dan will catalyst niet eens installeren dan zegt hij dat je windows moet updaten (K)
Je hebt ook .net 1.1 nodig, maar die zal je wel hebben dan? En ook alle windows updates?

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 06-01-2008 19:05 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:18
Er loopt een ervaringen topic over de 38x serie. Misschien dat je daar nog nuttige informatie kunt vinden: Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2 .

Verwijderd

Topicstarter
alle updates zelfs van processor xD en ik heb het denk ik all gevonden mensen.
ik haal 20 fps op visualisatie ook met me ati x1950 pro
ik had eerst altijd de max 32 met elke kaart
ik heb een moederbord test gedaan in dos en wat bleek allemaal errors ik denk dat me meoderbord ook een klap heeft gehad van de opgeblazen nvidia 7600GT
mijn pci-e rating ligt ook lager
raar maar waar ik stuur morgen me moederbord op voor rma heel erg bedankt mensen ik hoop dat het dan is opgelost.
ik zal de topic nog even door lezen

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:18
Als je graka en je mobo een klap hebben gehad dan denk ik aan de voeding als boosdoener. Wat voor voeding gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:27:
Als je graka en je mobo een klap hebben gehad dan denk ik aan de voeding als boosdoener. Wat voor voeding gebruik je?
ik heb meerdere voedingen gebruikt
ook een oude zalman 450 watt
een weet ik veel wat voor merk ik nu gebruik maar is 580 watt
en een 400 watt duitse voeding maar wel een goeie 12v lijn is van die voeding 12.4v

me moederbord heeft geen klap gehad maar me videokaart die dat misschien heeft overgebracht naar de mobo en nu dus defect is? cpu usage is niet heel erg hoog

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:07:
[...]

ik heb meerdere voedingen gebruikt
ook een oude zalman 450 watt
een weet ik veel wat voor merk ik nu gebruik maar is 580 watt
en een 400 watt duitse voeding maar wel een goeie 12v lijn is van die voeding 12.4v

me moederbord heeft geen klap gehad maar me videokaart die dat misschien heeft overgebracht naar de mobo en nu dus defect is? cpu usage is niet heel erg hoog
Even over wat je in het hd3xxx topic hebt gepost:

Zoals ik al zei: een ander merk vga kaart gaat je niet helpen.
Je zegt zelf al dat de videokaart prima werkt bij een maat van je, dus die videokaart van je is gewoon in orde.

Je moet het dus verder zoeken in je eigen hardware of je eigen software.

Pak eens een lege hdd en installeer windows opnieuw, of doe dat van mijn part op je huidige hdd.

Installeer eerst en alleen de drivers voor je A8N-E, en ga dan eerst en ALLEEN alle automatische updates binnen halen, download ook de extra updates zoals .net framework 3.0

Ga DAARNA pas je videokaart drivers installeren.

Verwijderd

En En is het Probleem al opgelost ??
of heb je toch stiekem een snellere CPU gekocht :p

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen ik heb inmiddels een andere videokaart net als een andere processor

dus eerste wat ik heb gedaan is even de videokaart(hd3870 van sapphire)
getest op mijn oude processor en ik had gelijk meer fps op games naar het wat kloten met drivers. ik had dus nog steeds zelfde problemen met deze kaart als de 3850 ook had, het waren dus de drivers.

naar het testen heb ik de oude cpu er maar uit gehaald en de nieuwe amd x2 4800+ socket 939 erin geplaats een schone windows en alles weer geupdate en ik kreeg 10k 3dmarks

hier ben ik erg tevreden mee
mensen erg bedankt voor de hulp

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 12:21
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:30:
dat van die 3200 heb ik ook maar gelezen, en ik heb pci-e 2.0 dus het ligt toch niet aan de poort..
naja me moederbord heeft ook mankementen want als ik uitschakelen in start druk valt de pc gelijk uit en hebt asus hier all over gebelt en hun vertellen mijom naar de aankoop punt van me moederbord te gaan en een rma halen ik probeer wel wat maar het zou toch beter moeten draaien als me 7600gt lijkt maja

edit
ik haal net zoveel fps als marks als me kammeraad met zijn amd 6000+ op de x1950 we hebben het getest

in ieder geval bedankt.
mocht er iemand zijn met een andere verklaring post die a.u.b ik word er wel slimmer van:D
Een Asus A8N-E heeft toch helemala geen pci-e 2.0 poorten?

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 14:22
CreativeMind schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:43:
[...]

Een Asus A8N-E heeft toch helemala geen pci-e 2.0 poorten?
wou ik net posten...
Pagina: 1