Toon posts:

Welk geheugen en tot hoeveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Medion 8080:

Aangezien er maar 512 Mb in zit wil ik het geheugen uitbreiden. Tot hoeveel Gb kan ik uitbreiden en welk geheugen?

PC XL Titanium MD 8080

• Echte 3.0 GHZ
• Intel Pentium 4 processor
• Hyper Threading Technologie
800 MHz Front Side Bus
• multi standaard DVD/CD brander
voor alle gangbare CD's of VD-CD's
• DVD-ROM 16x
• 160 GB harde schijf
Ultra ATA100 Interface
supersnelle 7200 U/Min
• ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
• Wireless WLan draadloze
netwerktoegang
• De perfecte kennismaking met de
kabelloze netwerktechnologie voor
thuis en kantoor
• Afstandsbediening
ter ondersteuning van de DVD-, TV-,
video-, cd-, radio- en fotofuncties
(Medion Power Cinema)
• draadloos toetsenbord
• draadloze muis
• 512 MB DDR 400 MHz
64 bit duo channel memory
• Stereo TV-,FM-tunerkaart
• 7 x USB 2.0 3 front USB,
4 USB aan de achterzijde
• FireWire/ IEEE 1394
1 x front, 1 x achterzijde
• 6-Kanaals Audio
voor de digitale thuisbioscoopervaring
• DSL en network ready
Netwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 MBit
• Modem 56K V.9x PCI Data Fax
incl. telefoon-aansluitkabel
• Multimedia-Luidsprekers
• SOFTWARE
• WINDOWS XP SP1 Home Edition
OEM-versie
(OEM = original equipment
manufacturer)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo'n lijstje is leuk, maar daar heeft niemand wat aan. Wat van belang is, is in principe alleen het moederbord. Maar, je kunt zelf ook uitzoeken welk geheugen daar op kan, en hoeveel. Gewoon even zoeken :)

Let daarnaast even op je Mb en Gb ; dit zijn res. MegaBit en GigaBit. Een factor 8 kleiner.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:28:
Zo'n lijstje is leuk, maar daar heeft niemand wat aan. Wat van belang is, is in principe alleen het moederbord. Maar, je kunt zelf ook uitzoeken welk geheugen daar op kan, en hoeveel. Gewoon even zoeken :)

Let daarnaast even op je Mb en Gb ; dit zijn res. MegaBit en GigaBit. Een factor 8 kleiner.
Sorry maar ik ben een leek op dit vlak.. ik zal efkes de specs van het moederbord posten dan

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

heb je soms meer info over je mobo: fabrikant, type, gebruikte chipset? Hierin zal je wellicht ook te weten komen hoeveel RAM er nog bijkan en welke soorten en kan gebruikt worden én welke snelheid ondersteunt wordt (bv. PC1600).

Aangezien er hier wellicht sprake is van DDR1 geheugen vermoed ik een maximale capaciteit van niet veel meer dan 1 Gig...

Groeten, Bart

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bardirella schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:30:
heb je soms meer info over je mobo: fabrikant, type, gebruikte chipset? Hierin zal je wellicht ook te weten komen hoeveel RAM er nog bijkan en welke soorten en kan gebruikt worden én welke snelheid ondersteunt wordt (bv. PC1600).

Aangezien er hier wellicht sprake is van DDR1 geheugen vermoed ik een maximale capaciteit van niet veel meer dan 1 Gig...

Groeten, Bart
Mja. Waar basser je op dat DDR1 "waarschijnlijk" een limiet heeft van 1 GB? Ik heb hier 4 DDR1 bordjes draaien met 4 GB hoor, zo oud is het niet..als het nu PC133 was ok.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
512 MB DDR 400 MHz
64 bit duo channel memory
2x 512MB DDR400 dus, dus nog 2x 512MB bij kopen of 2x 1024MB om dual-channel te blijven draaien. Mits je 4 geheugensloten hebt, maar dat zal wel, aangezien het dual-channel draait ;)

Het ligt er maar net aan waar jij je pc vooral voor gebruikt om te bepalen wat de meeste verstandige upgrade is. Als je veel gamet en/of Vista wilt gaan draaien dan is 2x 1024MB aan te raden, dan heb je 2560MB. Anders gewoon 2x512MB voor 1024MB.

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2008 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:36:
[...]

2x 512MB DDR400 dus, dus nog 2x 512MB bij kopen of 2x 1024MB om dual-channel te blijven draaien. Mits je 4 geheugensloten hebt, maar dat zal wel, aangezien het dual-channel draait ;)

Het ligt er maar net aan waar jij je pc vooral voor gebruikt om te bepalen wat de meeste verstandige upgrade is. Als je veel gamet en/of Vista wilt gaan draaien dan is 2x 1024MB aan te raden, dan heb je 2560MB. Anders gewoon 2x512MB voor 1024MB.
Thnx, dan ga ik 2 * 1024 MB kopen. Wat voor type MB moet dit dan zijn?

Bv dit: http://www.pixmania.be/be...ram-1-go-mo-ddr-sdra.html ?

Of dit?

http://www.pixmania.be/be...eheugen-1-gb-ddr-400.html

Of dit?

http://www.pixmania.be/be...perx-geheugen-1-gb-d.html

ALVAST BEDANKT

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 12:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Je post een enorme waslijst, maar niet een van de relevante specs, namelijk moederbord plus bijbehorende specs. Verder zijn een paar links zonder toelichting ook geen post.

Zoek gewoon op welk chipset je hebt, zoek op wat voor geheugendichtheid daarop ondersteund wordt en trek dan je eigen conclusies (evt icm 32/64b OS kwestie, waar je ook al niets over zegt)

Hoe dan ook zijn "Welke ... moet ik kopen?"-vragen op GoT niet de bedoeling. Een Tweaker kan zaken zelf opzoeken en kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 06-01-2008 13:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.