Toon posts:

Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na wat tips te hebben gehad van een aantal medetwekaers (zie forum IEEE1394 en beeldweergave ) Ben ik bang dat mijn moederbord kapot is.
Ik heb dus een MSI K9AG Neo-2 Digital gekocht waarbij ik ten eerste dacht dat door een IEEE1394 controller mijn beeld het niet deed. Nu ben ik er dus achter dat als ik alles los heb (dus ook mijn mobo uit de kast heb) en het hoognodige aanlsuit. Processor, geheugen 24 pins stekker en 4 pins stekker. Hij probleemloos opstart. Nu, als ik een Sata schijf er aan hang start hij niet op, usb hetzelfde, Alles draait wel maar geen beeld. Op het moment dat ik de Firewire aansluit start hij niet eens op..... hij doet alleen maar pogingen. Dus kan het zo zijn dat de onderste helft van het moederbord niet goed is. Trouwens de kabels zijn ook behoorlijk warm als ik ze weer loshaal.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Heb ik al meerdere malen doorgelezen en kom dan toch een beetje tot de conclusie dat het moederbord niet goed meer is..... jullie nog ideeën???

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke voeding gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Een Coolermaster Realpower M van 520 watt

Die is ook nieuw trouwens

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net trowuens op de site van MSI gelezeen dat het moederbord mijn processor niet ondersteunt. Kan dit dan mijn problemen verklaren?

Heb trouwens de PC samengesteld via de PC -Builder van Alternate dus als dit mijn probleem veroorzaakt ga ik morgen direct voor een nieuwe.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:26:
Heb net trowuens op de site van MSI gelezeen dat het moederbord mijn processor niet ondersteunt. Kan dit dan mijn problemen verklaren?

Heb trouwens de PC samengesteld via de PC -Builder van Alternate dus als dit mijn probleem veroorzaakt ga ik morgen direct voor een nieuwe.
Ja, dat kan. is er geen BIOS update te vinden voor je moederbord? Aangezien je CPU wel een "beetje"werkt..?

Verwijderd

Topicstarter
nee had al gekeken maar die is er niet. Er staat bij de cpu compatible lijst "ondersteuning" NO. Dus ga morgen dan wel terug ermee en dan omruilen voor een andere.

Ik mag toch aannemen dat het een verkeerde voorlichting is die ze me gegeven hebben (qua PC builder)

Verwijderd

Ja als die niet compatible is is het erg klote. De pc reageerd er vaak anders op maar vaak is het zo dat het echt supertraag is en niet te doen om die pc te gebruiken. Maar dat het moederbord niet meer met de geintergreede dingen (usb sata enz) overweg kan is nieuw voor mij.

De enigste optie lijkt me een biosflash via een (niet usb) floppy drive, als die jouw cpu wel ondersteund tenminste.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:45:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Heb ik al meerdere malen doorgelezen en kom dan toch een beetje tot de conclusie dat het moederbord niet goed meer is..... jullie nog ideeën???
Als je dat vermoedt, vervang het mobo dan eens om te kijken of je dan wel van het gezeur afbent.

Post overigens eens volledige specs

[edit]
Tja, als je spul koopt dat niet compatible is dan gaat het natuurlijk niet werken...

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 06-01-2008 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Als je dat vermoedt, vervang het mobo dan eens om te kijken of je dan wel van het gezeur afbent.

Post overigens eens volledige specs

[edit]
Tja, als je spul koopt dat niet compatible is dan gaat het natuurlijk niet werken...
Je mag toch aannemen dat als je een PC builder gebruikt van een bedrijf wat al vele awards gewonnen heeft voor beste online zaak enzo dat er dan wordt aangegeven dat het niet werkt.

En qua specs.... die worden in mijn vorige topic aangegeven in het vorige topic (wat boven aan de lijst staat) Maar wat een moderator nodig vond om te sluiten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, zou het...

Maar los daarvan, je kunt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlezen tot je een ons weegt zonder iets te achterhalen als je niet daadwerkelijk de handen uit de mouwen steekt. Je vermoedt (sterk) je moederbord, toch open je hier een topic om te vragen of wij in onze glazen bollen kunnen kijken om iets uit te zoeken dat op slechts één enkele manier definitief uitgesloten kan worden, namelijk door een ander bord dat (wel) met je overige onderdelen compatible is te nemen/lenen/kopen en te kijken of het dan werkt of niet.

Dat wist je vorige topic ook al, maar nu open je doodleuk weer een topic zonder daar wat mee gedaan te hebben. Beetje zinloos, die moeite had je veel beter kunnen steken in het regelen van een bord om mee te testen :o

Edit:
En qua specs.... die worden in mijn vorige topic aangegeven in het vorige topic (wat boven aan de lijst staat) Maar wat een moderator nodig vond om te sluiten
1) Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! - zonder overleg heropende topics gaan per definitie dicht. Zo ook deze.
2) wat dan ook vooraf ging hoort een topicstart volledige informatie te bevatten waarmee anderen zonder tig links af te lopen weten waar het over gaat. Een simpele copy/paste had al veel gescheeld. Is dat nou echt teveel moeite? Zo ja zit je op GoT verkeerd...

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 06-01-2008 13:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.