Toon posts:

IEEE1394 en beeldweergave

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuw systeem aangeschaft en na een middagje lekker knutselen de Pc aangeloten op het stroom en aan de monitor. :( :( geen beeld. Alles nagelopen maar zo te zien niets vergeten. Nu het vreemde is ook dat het er naar uitziet dat hij niet doorstart. Hier ben ik achter gekomen doordat ik op een gegeven moment aan kabeltjes ben gaan trekken en weer vastmaken. Totdat ik bij de kabel aankwam waarbij in het boekje staat IEEE1394 controller. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat het doet. Maar weet wel als ik losmaak en deze vervolgens weer vastmaak,
de Pc doorstart en ik dus mijn bios scherm te zien krijg en ook zo in mijn bios kan komen. Nu kan ik deze controller wel disabelen maar dat heeft geen effect. Er staat verders nog geen besturingssysteem op. Krijg ook tijdens het opstarten geen piepjes of deregelijks.
Herkent iemand dit en weet wat ik er aan kan doen of zal het moederbord niet helemaal tof zijn.

Ik heb gekocht vandaag een:

MSI K9AG Neo 2 Digital Moederbord
AMD 6000+
Geil 2 GB geheugen 4-4-4-12

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Deze al gecheckt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

IEEE1394 is Firewire..misschien een verkeerd aangesloten Front-aansluiting?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De ieee1394 controller is je firewire controller. Het heeft in ieder geval vrij weinig te maken met beeldweergave.

Voor het niet starten van je pc is het verstandig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is wel vreemd dat hij op geen manier opstart alleen nadat ik die kabel getrokken heb en terug gestopt heb. Weet wel dat het niets met mijn beeld te maken heeft. Daarom vermelde ik hierboven ook al dat het lijkt dat hij niet goed doorstart

Kan het niet zo zijn dat als ik bijvoorbeeld de stekkertjes van de hed led en de rst
omgedraaid ( + en -) dat je dan dit krijgt. Ik heb namelijk het idee dat het syteem blijft hangen en op het moemnt dat ik de IEEE1394 connector los maak en weer vast zet hij dan verder gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 17:26 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:02:
Maar het is wel vreemd dat hij op geen manier opstart alleen nadat ik die kabel getrokken heb en terug gestopt heb. Weet wel dat het niets met mijn beeld te maken heeft. Daarom vermelde ik hierboven ook al dat het lijkt dat hij niet goed doorstart

Kan het niet zo zijn dat als ik bijvoorbeeld de stekkertjes van de hed led en de rst
omgedraaid ( + en -) dat je dan dit krijgt. Ik heb namelijk het idee dat het syteem blijft hangen en op het moemnt dat ik de IEEE1394 connector los maak en weer vast zet hij dan verder gaat.
Reset heeft geen + en - dat is een puls schakelaar, en leds als je die omdaarid dan doen ze het gewoon niet maar zal geen invloed hebben op de werking van de pc.

Loop de aansluiting eens na, dus welke draden naar wel pinnetjes gaan op het moederbord connector. Komt namelijk welles voor dat de layout van de stekker van usb en firewire anders zijn dan van je moederbord, check dit dus eerst even voordat je ze er zomaar instopt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben dus nog even aan het zoeken geweest, maar kom op het volgende uit. Als ik een connector van usb of fire wire losmaak en weer vastmaak start de pc pas op. Tenminste ik krijg dan beeld en kan in mijn bios. Het lijkt net of hij op een of andere manier een extra pulse nodig heeft om op te starten. Heb op het moment alle conectoren losgemaakt en op het moment dat ik er 1 vastzet schiet ie door. Anders blijft het beeld zwart.

Hij blijft dus echt hangen en schiet pas door als er een connector los en weer vastgemaakt wordt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:46:
Nou ben dus nog even aan het zoeken geweest, maar kom op het volgende uit. Als ik een connector van usb of fire wire losmaak en weer vastmaak start de pc pas op. Tenminste ik krijg dan beeld en kan in mijn bios. Het lijkt net of hij op een of andere manier een extra pulse nodig heeft om op te starten. Heb op het moment alle conectoren losgemaakt en op het moment dat ik er 1 vastzet schiet ie door. Anders blijft het beeld zwart.

Hij blijft dus echt hangen en schiet pas door als er een connector los en weer vastgemaakt wordt.
Dan zou ik eerst eens kijken naar kortsluiting. Neem de troubleshooter eens door, kom je er vanzelf wel achter waar dat dit probleem vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik zelf ook aan gedacht totdat ik een usb connector op de IEEE1394 aansloot en alles uitviel. Mijn voeding slaat dan in protectie (rode lampje gaat op de voeding branden) en die moet ik dan een tijdje van het stroom afhalen en dan werkt alles weer.

Heb trouwens een Coolermaster Realpower M 520w voeding

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:53:
heb ik zelf ook aan gedacht totdat ik een usb connector op de IEEE1394 aansloot en alles uitviel. Mijn voeding slaat dan in protectie (rode lampje gaat op de voeding branden) en die moet ik dan een tijdje van het stroom afhalen en dan werkt alles weer.

Heb trouwens een Coolermaster Realpower M 520w voeding
USB op een firewire poort aansluiten is nooit handig, gezien je er je devices mee kunt slopen. Wat dat betreft heb je dus kortsluiting in je systeem als je voeding daardoor in de beveiliging springt.

Is het zaakje geaard aangesloten? Wat doet het mobo als je het helemaal uit de kast haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Deed het ook niet bewust eiegenlijk. Of mijn mobo geaard is aangelsoten? Zou het eerlijk gezegd niet weten. De 24 pins stekker zit er in en de 4 pins zit er in. voor de rest zit hij gewoon in de kast geschroevd. Natuurlijk wel aangesloten op een geaard stopcontact. Maar of hij verders geaard is weet ik niet. Zou ook niet weten hoe trouwens

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens wat meer eigen inzet te tonen. Een willekeurige Google of Wikipediabezoek had je al verteld dat IEEE1394 Firewire betreft, als andere mensen dingen voorstellen waar je niet precies van weet hoe het moet, zoek op ipv plompverloren te melden dat je het niet weet...

Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Tot nu toe zeg je veel, maar de simpelste dingen (alles los, mobo uit kast bijvoorbeeld) heb je nog niet uitgeprobeerd. Begin eens te doen wat je zelf kunt doen, totdat je dat gedaan hebt is een GoT topic voorbarig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.