HDMI-module op laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all,

Gisteravond ging mijn 10-jaar oude Philips naar de eeuwige jachtvelden. Een seconde vreemd beeld, en het feest was over. Dus op jacht naar een nieuwe TV. Omdat ik toch al met het idee speelde om een LCD of plasma aan te schaffen, was de keus ook snel gemaakt. Vandaag naar de electrowinkels, en uiteindelijk is het een 42" plasma geworden van Panasonic. Bij verkoop vroeg ik nog of deze een VGA-aansluiting had, dat zou hij hebben.

Thuis wilde ik mijn computer erop aansluiten, zoeken naar de connector, maar helaas geen VGA-aansluiting. Balen natuurlijk. Wel zit er een aansluiting op voor HDMI, maar dat zit weer niet op mijn laptop. Nu mijn vraag: is het mogelijk om een aparte module te kopen die een HDMI-aansluiting heeft, zodat ik die kan gebruiken om op mijn TV aan te sluiten?

[ Voor 98% gewijzigd door the_scientist op 05-01-2008 20:35 . Reden: Topic per ongeluk al geplaatst voor het bericht was geschreven. ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Nee, HDMI is Digitaal, VGA (D-SUB) is analoog. Als je een DVI uitgang hebt kun je wel een coverter gebruiken, anders gaat het niet lukken waarschijnlijk.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 22:09

mace

Sapere Aude

Ik zou de TV terugbrengen, immers is hij onder valse voorwendselen verkocht, maarja dat ben ik dan weer. :P (Ik zou ook nooit afgaan op het woord van een verkoper, ik kijk altijd zelf even naar de aansluitingen en specificaties enz...)

Ook goedendag. :?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-04 11:37
MaCe1337 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:02:
Ik zou de TV terugbrengen, immers is hij onder valse voorwendselen verkocht, maarja dat ben ik dan weer. :P (Ik zou ook nooit afgaan op het woord van een verkoper, ik kijk altijd zelf even naar de aansluitingen en specificaties enz...)

[...]

Ook goedendag. :?
Lol ja, er stond eerst alleen Hi all, dus ik dacht dat iemand perongeluk een verkeerde post had aangemaakt, maar er kwam later meer

• the_scientist
Thanks voor de reacties. De TV terugbrengen is geen optie, ik ben er evengoed erg blij mee en ik had hem ws. ook genomen als er geen VGA-aansluiting op zou hebben gezeten. Is het wel mogelijk om een VGA-output aan te sluiten op een SCART- (of liever nog component) ingang?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

the_scientist schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:14:
Is het wel mogelijk om een VGA-output aan te sluiten op een SCART- (of liever nog component) ingang?
Met google vind ik kastjes van $100, maar ook bijvoorbeeld dit.

Wel gek dat je tv geen VGA ingang heeft :? Onze LG 42" plasma die een prijsklasse lager zit heeft 2x HDMI, 1x DVI en 1x VGA.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-04 02:06
Mijn pana 42" heeft ook een vga aansluiting, dus post je type-nummer eens, want ik wil wel wedden dat dat ding wél een pc aansluiting heeft.
EDIT: tenzij je dus een PV7F hebt (of een oudere gen pana), moet je dus wél een vga aansluiting hebben zie voor meer info dit topic [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Anders heb je volgende mogelijkheden (allen met de keus tussen duur of minder beeld, gepost in afnemende kwaliteit):
dvi-hdmi (maar wsl heb je geen dvi op je laptop)
convertor vga naar component (zalig beeld, wsl vrij duur)
convertor vga naar rgb
svhs -> scart (wsl heb je wel een soort tv out op je laptop)
svhs -> composiet (composiet is ongeveer as low as you can go)
composiet -> scart
composiet -> composiet

[ Voor 14% gewijzigd door DexterBelgium op 07-01-2008 17:25 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Of een ExpressCard/PCCard naar DVI-adapter zoals deze (luxe versie): http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=ACP60EU. Wel weer een beetje kostbaar.

• the_scientist
DexterBelgium schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:22:
Mijn pana 42" heeft ook een vga aansluiting, dus post je type-nummer eens, want ik wil wel wedden dat dat ding wél een pc aansluiting heeft.
EDIT: tenzij je dus een PV7F hebt (of een oudere gen pana), moet je dus wél een vga aansluiting hebben zie voor meer info dit topic [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Anders heb je volgende mogelijkheden (allen met de keus tussen duur of minder beeld, gepost in afnemende kwaliteit):
dvi-hdmi (maar wsl heb je geen dvi op je laptop)
convertor vga naar component (zalig beeld, wsl vrij duur)
convertor vga naar rgb
svhs -> scart (wsl heb je wel een soort tv out op je laptop)
svhs -> composiet (composiet is ongeveer as low as you can go)
composiet -> scart
composiet -> composiet
Ik heb dus inderdaad de 42PV7 :D

DVI en TV-out heb ik helaas niet op m'n laptop, wel op m'n gewone computer, dus zal die er tzt. op aansluiten (wanneer de tas met geld weer wat gevuld is :D ) Voor m'n laptop zoek ik dan wel een andere oplossing. Heel erg bedankt voor alle reacties, hier ben ik mee geholpen!
Pagina: 1