Toon posts:

SAPPHIRE RADEON HD3870 wordt véél te warm en pc valt uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb juist een nieuwe HD3870, maar heb hetvolgende probleem.
Als ik enkele minuten Crysis speel op Medium, dan valt mijn pc uit.
Ik heb ondertussen mijn ati catalyst control center openstaan
en zag dat hij tot 87° ging !!
daarom dat hij waarschijnlijk uit valt.

De power kabel steekt in, en mijn de rest van mijn systeem is:
AMD x2 6400+
2GB DDR2
550Watt voeding
5 case fans

wat kan het probleem zijn ?
werkt de koeling van mijn kaart mischien niet goed ?

alvast bedankt

Verwijderd

87 graden is niet veel.. niet weinig.. maar zeker niet veel. Wat voor merk is die 550Watt voeding? En test je geheugens is op fouten. Door 87 graden valt er nog niets uit hoor :)

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Vroeger, kuch. Toen ging mijn x850xt nog dik over de 110c. Denkt dat het probleem eerder te vinden is in de voeding of koeling van de northbridge.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Verwijderd

Topicstarter
hoe test ik mijn geheugen
en wat is northbridge ?

Verwijderd

Je geheugen is te testen met MemTest. En je northbridge is het deel van je chipset waarmee je geheugen en cpu in verbinding staan.

Verwijderd

Topicstarter
hoe check ik dat northbridge koeling ?
want is juist nieuw moederbord, en had het met mijn vorige moederbord ook met die vga kaart

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 22:59 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
2GB DDR2 (merk, type, etc)
550Watt voeding (merk, type, etc)
Welk moederbord (merk, type, etc)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:14:
2GB DDR2 (merk, type, etc)
550Watt voeding (merk, type, etc)
Welk moederbord (merk, type, etc)
RAm: KINGSTON ValueRam (2048 mb, 800 mhz, CL5, 1.8 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
Voeding: Raptoxx RT-550 PSP
Moederbord: Gigabyte GA-M56S-S3

met artifact scan van ATI tool en met COD4 valt hij niet uit !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 23:32 ]

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 23:51
Crysis is gewoon ruk! Viel bij mij ook steeds uit en men systeem loopt verder super stabiel. :Y)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bekend probleem dat die 87 graden wordt, die van mij ging over de 90 en je had het kunnen lezen in Het ATi HD38xx Ervaringen Topic en Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2 daar zijn genoeg mensen die het zelfde hadden.

Oplossing bios flashen. (zodat je fan sneller gaat draaien omdat die nu altijd op 25% draait)
Zie pimpimmers in "Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2"

Maar dat je pc uit valt is niet normaal, 87 graden moet kunnen mijn oude x1900 heeft zelfs 119 gehaald maar mijn pc ging echt niet uit. Dus lijkt me een andere probleem.
Maar je zou eerst ff kunnen kijken of je bios flashen iets oplost.

550W voeding zou meer dan genoeg moeten zijn maar dat ligt ook aan het merk.
Ik heb 2x een HD3870 overgeklokt in mijn pc beneden gehad met een 500W enermax voeding en die had er geen moeite mee.

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
pimpimmers schreef op zondag 06 januari 2008 @ 05:59:
Bekend probleem dat die 87 graden wordt, die van mij ging over de 90 en je had het kunnen lezen in Het ATi HD38xx Ervaringen Topic en Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2 daar zijn genoeg mensen die het zelfde hadden.

Oplossing bios flashen. (zodat je fan sneller gaat draaien omdat die nu altijd op 25% draait)
Zie pimpimmers in "Het ATi HD38xx Ervaringen Topic - Deel 2"
Ik had/heb dit probleem ook. Maar aangezien ik een stille kast heb vind ik het wel OK. Hij wordt hier zelfs 91 graden. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat hij niet altijd op 25% blijft. Vanaf ongeveer 90 graden draait hij harder... om 'm maximaal ongeveer op die temperatuur te houden. Stressed word hij 89/90, maar IDLE daalt hij weer naar 49 graden.

Ik denk zelf niet dat het uitvallen aan de temperatuur ligt, aangezien ik de fan wel eens op 30% / 40% gefixed heb, en toen werd hij na tijdje gamen boven de 100 graden. Maar goed, ik heb een (overgeclockte) 3850.

Verwijderd

Topicstarter
zo een bios flash, hoe doe ik dat ?
want ken er niets van ;(

is dat gewoon de nieuwe bios van de site van het moederbord dan ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 10:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
want ken er niets van ;(
Doe daar dan eerst eens wat aan :o

Het is op GoT de bedoeling dat je jezelf inleest en dingen uitprobeert voordat je gaat posten. Nagenoeg iedere post van jou in dit topic bestaat uit een onelinervraag die je prima met eigen inzet zou kunnen beantwoorden. GoT is er niet om je bij het handje vast te houden terwijl je het wiel opnieuw uitvindt - GoT is er voor de vragen waar je met eigen inzet niet uit kunt komen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.