Toon posts:

externe harde schijf denk dat die kapot is

Pagina: 1
Acties:
  • 970 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn externe harde knippert rood en blauw. en je hoort steets een tik.

en ik ken der niet op met me computer.

ik denk zelf dat die kamot is:S. ( hoop niet heel me pc staat er op alles )

ken je zo ding openschroefe en maken???

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
Als ie rood en blauw knippert mot je een tik aan de tegenover gestelde kant geve (niet te hard).
Dan doet ie het meestal weer.

edit: Sorry Azerty1234 (hieronder) maar dit keer kon ik me echt niet inhouden, met zo weinig info weet je van te voren dat niemand er iets mee kan en dat er direct een slot op komt

maar poster kan in iedergeval zoveel mogelijk info geven:
- Merk en type externe HD
- Manier van aansluiten.
- Gevallen of iets anders gebeurt wat mogelijk van invloed is.
- Opzoeken of de fabrikant het knipperen van de kleuren beschrijft.

[ Voor 68% gewijzigd door W.Wonderland op 04-01-2008 20:33 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:09

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:18:
mijn externe harde knippert rood en blauw. en je hoort steets een tik.
wat meer info zou handig zijn. Zoals hoe horen de ledjes te branden. Welk merk, type hardeschijf

en ik ken der niet op met me computer.
PC optillen en erbovenop zetten, natuurlijk zou het even handig zijn als je verteld hoe deze aangesloten zit via usb/firewire/netwerk

ik denk zelf dat die kamot is:S. ( hoop niet heel me pc staat er op alles )
Heb je je besturingssyteem extern geinstalleerd?

ken je zo ding openschroefe en maken???
Kun je openschroeven, kijk gelijk even welk merk/type hardeschijf erinzit en welke interface (ATA of SATA).
Want dat tikken kan ook zijn dat je voeding niet meer goed is. Dan wil die telkens opstarten maar dat gaat dan niet

@brailroad

ertegenaantikken noem ik niet echt een goede oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 04-01-2008 20:25 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
azerty1234 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:24:
[...]

Want dat tikken kan ook zijn dat je voeding niet meer goed is. Dan wil die telkens opstarten maar dat gaat dan niet
Of een draadbreukje...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er tegenaan tikken kan een oplossing zijn, als de lees/schrijf kop blijft hangen. Dit is alleen iets wat ik zou doen als allerallerlaatste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
zal dat dan ff doen

-
Merk en type externe HD: geen iedee hij si zwart heb al gekeken

- Manier van aansluiten: menier hij staat op het netwerk ik en me broer kunnen er op

- Gevallen of iets anders gebeurt wat mogelijk van invloed is: nee niks

- Opzoeken of de fabrikant het knipperen van de kleuren beschrijft: dat weet ik dus niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:22:
zal dat dan ff doen

Merk en type externe HD: geen iedee hij si zwart heb al gekeken

- Opzoeken of de fabrikant het knipperen van de kleuren beschrijft: dat weet ik dus niet
Je kunt er toch wel achterkomen wat voor een hdd het is? Er staat vast wel op de disk wat het is.
- Manier van aansluiten: menier hij staat op het netwerk ik en me broer kunnen er op
Ehh, ja, dat zegt natuurlijk niets. Zit het ding via USB, firewire, eS-ATA of SCSI aangesloten? Vaak is het zo dat disks ook nog wel intern aan te sluiten zijn.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:22:
zal dat dan ff doen
- Merk en type externe HD: geen iedee hij si zwart heb al gekeken
- Gevallen of iets anders gebeurt wat mogelijk van invloed is: nee niks
Aaaaaah!!, doe wat aan je spelling. Het is geen MSN hier!

Klant: Meneer, er moet een nieuwe motor in mijn auto.
Monteur: Dat kan meneer, om welke auto gaat het?
Klant: Een zwarte!
Monteur: Sorry meneer, dan kan het niet :P

Afin, zoals je begrijpt moeten wij echt weten om welke disk het gaat, welke apparatuur er verder nog word gebruikt ( externe behuizing e.d. ) en wellicht is de leeftijd ook nog handig.
Iets zegt mij dat je nog geen eens de moeite hebt genomen om er überhaupt naar te gaan zoeken. GoT is geen helpdesk, eigen zoekwerk is dus een must. Mooie binnenkomst heb je trouwens zo :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Tomfish op 05-01-2008 10:40 ]

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 18:39
Naaldwijk plaatst zijn eerste post (op tweakers) met als vraag "ken je zo ding openschroefe en maken???" helaas blijkt hij zelf geneens in staat om het merk en type te achterhalen (quote "geen iedee hij si zwart heb al gekeken")

Ik weet niet of je post serieus is/was maar ik denk dat de HD hetzelfde probleem heeft als jezelf, hij maakt veel schrijffouten dus ik zou beide even door een spellingschecker halen en dan zijn jullie problemen opgelost. :)

Ik ben benieuwd naar de toekomstige bijdragen.

En als mij eerste tip: de tik niet werkt, toch even harder tikken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas, maar als je zelf niet ver komt met het achterhalen van informatie over het apparaat, hoe moeten wij je dan raad geven? Hier op Tweakers is het gebruikelijk dat je zelf je handjes vuil maakt voordat je een topic opent. Zelfonderzoek dus. No offence, maar zonder veel ervaring met hardware en zonder benul te hebben wat je precies in handen hebt, is het misschien verstandiger met disk en al langs de lokale computerwinkel te gaan om aldaar hulp te vragen. Zoals je zelf al zegt zou het immers zonde zijn als je al je data kwijt bent.

Om wat bekender te raken met GoT raad ik je aan de FAQ even door te nemen. Hier kun je zoal in teruglezen wat we allemaal van je verlangen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.