Toon posts:

AC Ryan 50++ Cardreader

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik hier goed zit maar goed...

Ik heb hier een AC Ryan 50++ cardreader...

Nu heb ik de ESATA en de 2 usb poorten ervan al aangesloten en deze werken al perfect.
Nu hou ik 1 plat stekkertje (4 pins) over.. deze is voor de cardreader..
Nu heb ik geen idee waar ik deze zou moeten aansluiten...
Zou dit misschien moeten in 1 van de JUSB poorten of misschien in de J1394_1 poort?

En heb je ook drivers nodig bij deze cardreader wand heb zowel de J1394_1 en een JUSB2 poort al geprobeert en er gaat dan ook een ligtje branden op de cardreader maar hij doet niks al ik er een sd kaartje in druk..

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Is dat niet gewoon een stroomaansluiting? De meeste cardreaders hebben een voeding nodig.

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik heb laatste hetzelfde probleem gehad met deze cardreader, precies dat stekkertje over met geen idee waar ie in moest. Ook internet hielp niet en de "gebruiksaanwijzing" staat niets in...

Bij mij ging het echter fout toen ik hem aansloot op een usb poort op het mobo. Bij het aanzetten kwam er een dramatisch rookkringeltje uit de reader met een onaangename geur waarna hij niet meer aan de praat te krijgen was |:(

Ik heb hem toen maar open geschroefd en het is inderdaad wel het stekkertje wat voor het cardreader gedeelte is, deze is helemaal gescheiden van de usb en eSata aansluitingen. Maar ik durf niet te zeggen waar hij in moet :+

Je kan wel even je neus erbij houden om te kijken of er toevallig al een brandlucht vanaf komt, dan gaat hij waarschijnlijk niet meer werken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36
Zit er geen gebruikershandleiding bij die vermeldt wat het stekkertje moet doen? Staat er iets op het stekkertje zelf?

Het lijkt mij een USB aansluiting om je cardreader op het moederbord aan te sluiten. Hij past alleen op twee manieren (lijkt me), aansluiten gaat dan ook niet lukken zonder de pin layout te weten... Lijkt me daarom erg stug dat dat nergens staat? :?

Zomaar proberen lijkt me trouwens geen strak plan, je kunt je cardreader en je moederbord er mee slopen namelijk. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:59
Hebben sommige mobo's niet een speciale cardreader aansluiten waar dit gevalletje eventueel op zou kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat geurtje heb ik dus al waargenomen...
Is de cardreader dan nu echt toe aan de prullenbak?

Weet iemand dan een andere goede cardreader voor mij die wel makkelijk is aan te sluiten of die een goede handleiding heeft?

Het is trouwens geen driver probleem? Of wel?

• Xander
Gekke geurtjes betekenen meestal wel einde oefening. 't is een beetje de vraag waar het gekke geurtje vandaan kwam, de cardreader of je usb / firewire controller?

Maareh, alle interne cardreaders zul je met een intern USB-stekkertje moeten aansluiten. Ik durf zelfs te beweren dat alle cardreaders een 4-polig stekkertje daar voor hebben...

Als je nog hulp wilt hebben met het aansluiten daarvan is het misschien een idee om even te reageren op voorgaande reacties (die van mij, bijvoorbeeld). Wat staat er allemaal in de gebruikershandleiding? Wat staat er op het stekkertje? Of zitten er misschien nog labeltjes aan de kabeltjes? Foto van de gekke kabel?

Driverprobleem lijkt me niet, zo'n cardreader zou gewoon zonder drivers moeten werken onder alle besturingssystemen na Windows 98. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 04-01-2008 17:43 ]

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:38:
Dat geurtje heb ik dus al waargenomen...
Is de cardreader dan nu echt toe aan de prullenbak?

Weet iemand dan een andere goede cardreader voor mij die wel makkelijk is aan te sluiten of die een goede handleiding heeft?

Het is trouwens geen driver probleem? Of wel?
Mijn cardreader heb ik niet meer aan de praat gekregen na dat geroken te hebben, dus die is in volle vaart de prullebak in verdwenen. >:)

Ik heb toen maar een simpele Sweex interne cardreader genomen, die kan dezelfde kaarten lezen en heeft wel een "normale" 10-polige mobo usb stekker. Dus die werkte in een poep en een zucht :)

Destijds heb ik ook van alles afgezocht om te achterhalen hoe dat stekkertje aangesloten moest worden, in de gebruiksaanwijzing stond niets, internet ook niet, en ook op de kabel was niets aangegeven. Als ik me goed herinner is het eigenlijk een halve mobo usb stekker alleen dan 4 polig.

• Xander
ijskonijn2 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:18:
[...]
Als ik me goed herinner is het eigenlijk een halve mobo usb stekker alleen dan 4 polig.
Net hoe je het bekijkt. Die 10-polige aan je sweex is een dubbele, 8 polige, mobo USB-stekker. Ohja, met een loos gat en een loos stukje plastic er naast. :+

Waarschijnlijk wordt de andere helft dan ook gebruikt voor een usb-poortje op je cardreader ofzo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad er staat niks in de gebruiksaanwijzing...
Kun je mij vertelen welke sweex cardreader jij hebt gekocht?

• Xander
Sorry, maar waarvoor opende je dit topic eigenlijk? Om er achter te komen hoe het ding aangesloten moest worden lijkt me?

Ik heb je ondertussen 5 vragen gesteld. 4 daarvan waren revelant voor het "hoe aan te sluiten?" probleem, 1 daarvan zou interessant kunnen zijn om te bedenken hoe groot de kans dat je cardreader nog leeft precies is.

Ondertussen heb je (TS) op wel 1 van die vragen antwoord gegeven. Op de eerste vraag, 42 uur nadat ik hem stelde.

Je concludeert nu kennelijk al dat het ding stuk is, nog voordat je hem goed aangesloten hebt en getest hebt? Dat strookt niet echt met de tweaker-spirit toch? :)

Tussenstand: Je hebt een stekkertje met 4 pinnetjes. Ieder willekeurige user hier op GoT kan je zo vertellen waar het op moet (onboard USB connector op je bord). Dan zijn er nog welgeteld twee mogelijkheden om het ding erop te zetten. Ik eet mijn schoen op als we er samen niet uit kunnen komen hoe dat moet, mits je een beetje informatie aanlevert. Zoals die foto, waar ik om vroeg. Of voor mijn part de kleurtjes van de kabels, in ieder geval iets waar we wat mee kunnen.

Misschien blijkt dan achteraf dat er ondertussen inderdaad iets kapot is. Tja, da's pech. Maar je weet het dan tenminste wel zeker, je hebt er iets van geleerd en de informatie kan nuttig zijn voor andere mensen die problemen hebben met deze cardreader!

Waarom open je dit topic als je die hulp niet lijkt te willen en alleen nog maar op zoek bent naar een nieuwe cardreader? :? Kijk dan naar de recentste BBG, zoek de cardreader er uit en bestel die. Of loop naar de dichtstbijzinde computerwinkel en vraag om een cardreader met 10-polige aansluiting. Een echte tweaker zou dit soort dingen prima zelf moeten kunnen uitzoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 06-01-2008 12:03 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Kennelijk staat er op de 4 pinnetjes het volgende:
"GND DV+ DV- VCC"
Oftewel dan zoek je in het boekje van je mainboard naar de pinout van de 9-polige USB-connectoren op het mainboard en plaats je die 4 stekkertjes in 1 rij in de juiste volgorde op de connector.
Oftewel iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=219
Let wel, dit hoeft niet de pinout te zijn van jouw mainboard, dus kijk het na in het boekje van jouw mainboard.
Of kijk naar de meegeleverde USB-brackets, waar de zwarte en waar de rode kabel zitten, dan weet je ook wat de + en de - zijn.
De volgorde is wel altijd +5V, -data, +data, massa, maar het kan dus zijn dat je dat geheel 180 graden zou moeten draaien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb dezelfde cardreader gekocht, en heb nu dus hetzelfde probleem

2 vragen:

ik heb nog 2 interne usb-aansluitingen op mn mobo, kan ik die 2 losse 4pins kabels ook samen op 1 usb-aansluiting doen ?

Hoe sluit ik nog die andere kabel aan ? de kant die in de cardreader gaat is mini-usb, de andere kant is een 4pins-aansluiting, zoals die andere 2, de draden zijn zwart, rood, wit en groen, de zwarte is ietsje dikker dan de andere draden

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• TD-er
Die 9-polige stekkers op het mainboard voor een USB-breakout aansluiting zijn in feite 2 USB-aansluitingen, zoals je al kunt zien aan de signalen die erop staan. (USB-stekker is 4 pinnen)
Als je niet zeker bent van die laatste kabel, dan zoek je de pinout van mini-USB op en meet je na welke kleur draad op welk pinnetje zit.
Ik heb zo'n vermoeden dat rood wel + zal zijn en zwart de -, wit de - van het signaal en groen de + van het signaal.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• bertwin_koele
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-02 20:51
Hallo,

Heb veel aan dit topic gehad!

had al bijna de moed opgegeven maar zoals hiervoor gezegt, de losse stekkertjes van de usb aansluiting is als het ware wat je normaal gewend bent alleen is de stekker nu gesplitst.

dit is wat lastiger omdat je nu goed moet kijken wat + en - is.

Mijn situatie is:

- dat er bovenop mijn kast 2 usb aansluitingen zitten dus een dubbele stekker

- Mijn mobo heeft 2 usb 9-polige aansluitingen

- heb laatst een AC Ryan cardreader gekocht

Wat ik niet aanraad trouwens, want wat een belabberde service... zit geen eens een handleiding bij en op het internet ook al niet...

Snap het nu uiteindelijk dankzij dit topic, en het werkt ook maarja wat is het nou voor moeite om er een klein papiertje erbij te doen van zus en zo zijn de aansluitingen.

aansluitingen op de cardreader:

- dubbele usb aanluit stekker
- Sate kabel voor Esata aansluitng
- enkele usb aansluit stekker voor kaartlezer
- bosje losse stekkertjes voor het geluid en microfoon

Ik heb de sate en het geluid nu maar gelaten voor wat het is omdat ik boven op mijn kast (cooler master CM 690) als een Esata en geluid aansluiting heb.

Heb het nu dus voor elkaar om

- mijn Usb aansluitingen bovenop mijn kast werkende te hebben
- 1 usb poort van de kaartlezer werkt
- kaartlezer werkt ook

dus ik ben er blij mee en dat dankzij Tweakers!

Mijn dank is groot en hoop dan ook dat mensen nog wat aan mijn info hebben! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

p.s. sorry voor de typfouten maar ben niet zo'n beste typer! |:( 8)7 :X :z

[ Voor 2% gewijzigd door bertwin_koele op 05-02-2008 21:05 . Reden: Typfouten! ]

• TD-er
Leuk dat je het resultaat ook even post :)

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
hallo,

het blijkt dat er heel veel verschillende lay-outs zijn van de pin bezetting.
inderdaad de header op het moederbord is allemaal verschillend.
in ieder geval is vcc 5 volt. green is + usb data wit is - usb data en zwart is aarde = ground.
je kunt dus met 2x4 draden usb aan de praat krijgen. soms zie je nog een ground maar is niet nodig.
wel dus de lay out op het moederbord goed volgen. je kunt met een mini horloge schroevendraaier de lipjes oplichten van de usb kabel socket die op het moederbord gaat! en dan eventueel wisselen.
meestal komen de witte en groene draden tegenover elkaar in het midden van de socket.
ground(zwart) 5volt (rood) zitten verschillend.
je mag in elk geval nooit!! deze omdraaien dus de zwarte per ongeluk op vcc op het moederbord en andersom! want dan heb je sluiting!! ik vind het by the way vreemd dat daar geen standaard voor is!
dus wissel je van kast of board kan het geheel anders aangesloten zijn! alleen bijgeleverde kabels met slot voor achter in pc kast werkt altijd. maar voor header aansluitingen dus niet!

google maar bij afbeeldingen naar usb pin lay out,en je komt er genoeg tegen.
maar het moederbord boekje wijst de weg!!
Pagina: 1