vraag over optische splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 2.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:10

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
wat me niet duidelijk is over deze splitter, of je steeds de schakelaar moet omzetten als je een ander apparaat gebruikt.

ik heb namelijk 3 apparaten met een optische uitgang, maar mijn versterker heeft maar 1 optische ingang. dus ideaal lijkt me.

Echter moet ik de schakelaar omzetten als ik een ander apparaat gebruik (bv xbox ipv hdrecorder) om geluid te kunnen horen?

ik kan dit namelijk nergens uit opmaken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rotary switch...

En alleen al het plaatje & de prijs; ik kan je dus wel vertellen dat je dus de knop zelf moet omzetten...

*edit*
Je had ook ff naar sales kunnen mailen?

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2008 14:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
is er dan een andere oplossing voor, op meerdere audio/kabel sites kom ik alleen dit ding tegen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Easy to use locking rotary switch

Unleash the full potential of your audio/video system with the new Digital Audio Explorer from Impact Acoustics. Connect up to three optical sources to the digital/optical input of your home theater system. The Toslink Selector features high-integrity toslink jacks for optimal transfer of light signals. This selector will also help with preventing the wear and tear on your toslink cables and I/O jacks that comes from manually connecting and reconnecting cables. And, the unit's space-saving design allows you to place it almost anywhere.

Stel voor dat je 3 app. tegelijk aanstaan, sturen alledrie optisch signaal door, dan duw je dat allemaal je versterker in.. Dat gaat echt niet goed komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Friedchicken op 04-01-2008 14:05 ]

• MAX3400

MAX3400

HenkS schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:03:
is er dan een andere oplossing voor, op meerdere audio/kabel sites kom ik alleen dit ding tegen.
Lijkt me niet dat je hier een oplossing voor gaat vinden. Ik kan me namelijk geen switch indenken die slim genoeg is te zien of het signaal van kabel 1 per ongeluk is (omdat de hond over de afstandsbediening struikelt) en daardoor kabel 2 (van je recorder) uitschakelt.

*edit*
Iets te snel geroepen: http://www.smarthome.com/777077.html bijvoorbeeld... Prijsstelling rond de 150 Euro

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2008 14:07 ]

• Friedchicken
Goed, wat zou er dan gebeuren als er 2 of 3 app tegelijk een input signaal leveren?

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
tnx voor die link, en verder wel logisch ja

tja dit topic is ook n.a.l.v. dit topic van mij.

Dus ik denk dat ik maar alles met HDMI naar mijn tv ga doen, en dan met een S/PDIF coaxiaal (digitaal) weer naar mijn versterker doe. volgens mij dan de enige oplossing :(

• MAX3400

MAX3400

Tja, kweenie wat je budget is maar een nieuwe versterker is misschien handiger. Laat je alles (audio + video) daar overheen lopen bij voldoende inputs...

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:15:
Tja, kweenie wat je budget is maar een nieuwe versterker is misschien handiger. Laat je alles (audio + video) daar overheen lopen bij voldoende inputs...
tja die versterker is niet zo heel oud. dus die hou ik liever (ben er verder ook tevreden over)

maar ik heb een digitale ontvanger (versatel) die veruit het beste geluid heeft via optisch. xbox360 idem, en daarnaast heb ik nog een hdrecorder met een hdmi uitgang.

wat mijn idee nu is (is dit aan te raden?) om de xbox360 met component op de tv aan te sluiten, de hdrecorder met hdmi, en dat ik voor beide het geluid heb via de SPDIF uitgang op mijn tv naar de receiver. is dit acceptabel?

• MAX3400

MAX3400

HenkS schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:19:
[...]

tja die versterker is niet zo heel oud. dus die hou ik liever (ben er verder ook tevreden over)

maar ik heb een digitale ontvanger (versatel) die veruit het beste geluid heeft via optisch. xbox360 idem, en daarnaast heb ik nog een hdrecorder met een hdmi uitgang.

wat mijn idee nu is (is dit aan te raden?) om de xbox360 met component op de tv aan te sluiten, de hdrecorder met hdmi, en dat ik voor beide het geluid heb via de SPDIF uitgang op mijn tv naar de receiver. is dit acceptabel?
Jawel; heb zelf mijn 360 met RGB, mijn DVD-speler met HDMI, TV-decoder met SCART en voorlopig mijn mediacenter met Composite naar mijn TV. Geluid kom ik wel mee weg; mijn versterker heeft 4x TOSLINK IN dus voorlopig zit alles vol.

Qua geluid niks te klagen en hoe vaak kijk je nou een TV-signaal met je versterker volledig open; weinig zenders die 5.1 meesturen...

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Ja maar werkt dat wel? dat ik via component en HDMI alles de tv in laat gaan? en dan met 1 SPDIF kabel naar mijn versterker? Dus dat in feite niks van het geluid rechtstreeks mijn versterker in gaat.

dan ga ik namelijk ff ngo wat kabels halen zometeen :) (de spdif)

[ Voor 14% gewijzigd door HenkS op 04-01-2008 14:50 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

HenkS schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:37:
Ja maar werkt dat wel? dat ik via component en HDMI alles de tv in laat gaan? en dan met 1 SPDIF kabel naar mijn versterker? Dus dat in feite niks van het geluid rechtstreeks mijn versterker in gaat.

dan ga ik namelijk ff ngo wat kabels halen zometeen :) (de spdif)
wil je dan vanaf de tv digitaal naar je versterker als ik het goed begrijp ? heeft je tv wel digitaal uit dan ?

• Friedchicken
TV heeft een coaxiaal digital out.

Vanuit de philips 37PFL9632D10 kan je geluid zowel Analoog (Rood/Wit) als Digitaal (Coaxiaal) versturen.

[ Voor 61% gewijzigd door Friedchicken op 04-01-2008 16:51 ]

Pagina: 1