Problemen met geluid bij aansluiten tv en randapparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:10

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg geen geluid als ik het volgende doe:

Ik sluit een hdrecorder via hdmi aan op mijn tv (Mijn tv)

Vervolgens doe ik met een tulp kabel van de tv naar mijn receiver/versterker. Ik heb dan geen geluid. Ik weet 100% zeker dat alles goed is aangesloten. Wat doe ik fout?

Los van dit probleem kan ik het volgens mij beter aansluiten met deze uitgang op mijn tv: S/PDIF uit (coaxiaal)

Echter heeft mijn versterker alleen 1 optische-digitale ingang. Wat voor kabel heb ik hier dan voor nodig, of moet ik Dit apparaat tussen met kabels plaatsen?

Alvast bedankt

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Dan zou ik toch even het menu van je dvd-recorder nalopen. Audio over HDMI staat niet altijd standaard aan. Vaak gaat het ook samen met de video output type over HDMI. Vraag anders bij je leverancier. Het zou onzin zijn wanneer dit niet zou werken. (Misschien in een mismatch tussen HDMI 1 en 1.3, maar dan nog).

Welke DVD/HD-Recorder heb je ?

code:
1
2
HDD/DVD-Recorder: Panasonic DMR-EH65 
LCD: PHILIPS 37PFL9632D/10

Handleiding HDD/DVD-Recorder

Handleiding Philips Full HD LCD

Groeten en bedanken hoeft overigens niet... ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Friedchicken op 04-01-2008 16:45 ]

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Friedchicken schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:17:
Dan zou ik toch even het menu van je dvd-recorder nalopen. Audio over HDMI staat niet altijd standaard aan. Vaak gaat het ook samen met de video output type over HDMI. Vraag anders bij je leverancier. Het zou onzin zijn wanneer dit niet zou werken. (Misschien in een mismatch tussen HDMI 1 en 1.3, maar dan nog).

Welke DVD/HD-Recorder heb je ?

Groeten en bedanken hoeft overigens niet... ;)
bedankt :):)

Ik heb deze
dan moet ik dat inderdaad eens kijken.

Verwijderd

Welke audio out pak je dan van de TV ? Als je de TV out pakt dan zou die het gewoon gelijk moeten doen, zonder verdere instellingen :)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:10:
Welke audio out pak je dan van de TV ? Als je de TV out pakt dan zou die het gewoon gelijk moeten doen, zonder verdere instellingen :)
tja dat dacht ik dus ook. hdmi kabel van hdrecorder naar tv. en dan gewoon tulp stekker van tv-out naar mijn receiver. (bij tv-in) maar niks... doodstil...

• Friedchicken
Welke Receiver heb je? Ben je er van op de hoogte dat je je voorkeuze zoals CD/DVD/TV enz. wel in moet stellen op je receiver.

Dus in jouw geval met tulp uit de TV naar je Receiver op ingang TV, moet je receiver instellen dat de input ANALOOG is (dubbel Tulp)

Met het aan sluiten van je DVD-Recorder naar je versterker gaat dit via Coaxiaal of Optisch. Wederom je versterker instellen, bij DVD op Digitaal in (Coaxiaal of Optisch).

Zal even in de handleiding spitten, wat de instellingen zouden moeten zijn om audio vanuit DVD/HDD naar je TV te krijgen.

Je hebt alles zelf aangesloten/gekocht bij goedkoopste winkel :D ?

[ Voor 18% gewijzigd door Friedchicken op 04-01-2008 16:17 ]

• Friedchicken
In de handleiding lees ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/n.minnee/Instelling.jpg

Staat dit ook op deze manier ingesteld?

En je HDD/DVD-Recorder sluit je Optisch aan naar je versterker. (Niet Coaxiaal want die is er niet).

Gebruikte aansluitingen bij elkaar zijn:
* 230V
* RF IN
* RF OUT
* HDMI OUT
* Optical OUT
Pagina: 1