Toon posts:

Goed high end systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hé mensen ik heb het volgende systeem op het oog om aan te schaffen (zelf samengesteld):

Kast: Antec NSK6580 430W
Moederbord: Asus P5K-VM S775
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66G S775
Proc cooler: Zalman CNPS8000 cpu cooler
Intern geheugen: 2x 2GB DDR2 PC6400 800MHz
Harddisc: 2x WD 500GB 16MB (SATAII)
Grafische kaart: Club3D 7200GS 256MB (PCI-E)
Soundkaart: Creative SB Audigy SE (oem)

Kunnen julie wat feedback geven? is dit goed? zijn er punten die ik kan verbeteren of weg moet laten?
Ik ben zelf niet heel erg op de hoogte namelijk en bij de meeste computerzaken ben ik bang om een verkooppraatje te horen..

Ik zat alleen nog wel even in over het werkgeheugen... wat is het verschil tussen standaard werkgeheugen en bijvoorbeeld ValueRam van Kingston? (Prijs verschilt niet erg namelijk)...

Het voornaamste wat ik met de pc ga doen is Photoshop runnen, maar daarnaast zou het erg fijn als dit systeem Crysis en UT 3 goed zou kunnen runnen. (vandaar dat ik wacht op die geforce 9 kaart).

Alle op of aanmerkingen zijn welkom,

Mijn dank alvast,

Verwijderd

Met die videokaart kan je de games van 2 jaar geleden niet eens goed draaien.

Verwijderd

Ik zou ook een gigabyte P35-DS3 nemen. Die zijn een stuk zuiniger.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:29:
Lees dan: '(vandaar dat ik wacht op die geforce 9 kaart).'

[ Voor 11% gewijzigd door Ilya op 04-01-2008 00:30 ]

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
Inderdaad, mijn 50%+ overgeklokte 7800gs red het nog niet eens, die 7200 is de lowest verszie van de 7k serie, neem op zijn minst iets van 8600 nogwat.

Edit: je kan wachten op de 9 serie, maar die komt eerst met een midrange model die slechter is dan de 8600, je kan het doen maar mis dat je wel een jaar moet wachten tot er goeie 9 serie versies zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Janusch op 04-01-2008 00:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:29:
(vandaar dat ik wacht op die geforce 9 kaart)
zit je niet wat krap met de voeding?

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 13:58
maar zoals je ook kan lezen wacht hij op de 9 serie, dus hij koopt nu een cheap kaartje zodat hij over een paar maand een 9800 GTX kan kopen ofzo

edit:
ben al weer te laat:P

[ Voor 9% gewijzigd door Rorando op 04-01-2008 00:31 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de [BBG] High-end gamesysteem januari 2008, en ook CSL Beleid en Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Gewoon de BBG doorlezen, en je keuzes daarna zelf evalueren en aanpassen :) . Alleen wachten met de videokaart is niet zo verstandig, straks is je hardware weer niet optimaal terwijl de videokaart dat dan wel is.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 04-01-2008 00:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Psies ja, ik wacht een paar maand tot een goeie uit de 9 serie, over die voudig had ik niet nagedacht idd...hebben die 9 serie kaarten zoveel meet watt nodig dan?

T gaat mij dr vooral om dat dit systeem (afgezien vd kaart dus) erg high end is, en dat ik dr weer 3/4 jaar tegen kan...

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:33:
Zie de [BBG] High-end gamesysteem januari 2008, en ook CSL Beleid en Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Gewoon de BBG doorlezen, en je keuzes daarna zelf evalueren en aanpassen :) . Alleen wachten met de videokaart is niet zo verstandig, straks is je hardware weer niet optimaal terwijl de videokaart dat dan wel is.
excuses gambieter

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.