P5K mobo probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soleus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 09:01
ik heb een probleem, ik heb recentelijk een nieuwe computer in elkaar gezet, namelijk de volgende:

Asus P5k SE mobo
intel core 2 duo E6850
2x 1GB Corsair Dominator geheugen
2x 320 samsung HD
Coolermaster 620W voeding
Nvidea GTX 8800 video kaart.

Nu heb ik Windows Vista 64bit geinstalleert en geloof het of niet, maar de eerste weken heb ik helemaal zonder problemen kunnen gamen, e-mailen, foto en video bewerken.

Daarna ben ik een beetje gaan kloten en heb de asus update gedaan...... 8)7 (weet ook niet waarom maar dacht laat ik het eens proberen) ging allemaal prima tot dat ie moest verifiëren.. dit deed hij niet en hij gaf een fout aan.
niks aan de hand dacht ik tot ik thuis kwam van werk en mijn computer kennelijk opnieuw was opgestart en was vastgelopen bij de BIOS. met het bericht CMOS checksum failure oid.
nou, ik een beetje rotzooien en opnieuw opstarten, hij laadde alles prima tot hij windows moest opstarten.
toen gaf hij een Machine_check_exception error.. ik begon me toen al af te vragen of dit door het asus update progje kwam. Nu heb ik met wat speuren kunnen vinden dat dit idd heel waarschijnlijk is en dat het Mobo gaar is. ware het niet dat ik gewoon in de BIOS kom en pas nadat hij uit de bios is en andere dingen gaat doen (windows opstarten?) hij weer uitslaat en weer opnieuw opstart. dit herhaalt hij eindeloos. Ik begreep er niks van en heb mijn hele hebben en houden op een nieuw Mobo geinstalleert en nu doet hij het nog steeds..... heeft iemand een idee wat dit evt. zou kunnen zijn?

ik heb zelf geen mogelijkheid om de CPU te testen of het geheugen, maar kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat het daar aan kan liggen aangezien alles het prima deed tot die mislukte update. In de bios geeft hij ook duidelijk het soort geheugen en de processor weer en de temperaturen zijn ok, +\- 29 graden van mobo en CPU.

Heb ook al geprobeerd om de bios te resetten, via jumper, idem met het via de EZ update in de bios, maar geen resultaat.

Ook de support CD van asus bied geen opheldering.

of te wel hellup! ik baal hier namelijk behoorlijk van. :? 8)7 |:(

lichte dyslexie zorgt voor enige onhandige schrijf stijl, mijn excuses daar voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Soleus op 03-01-2008 18:06 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Even doorverwijzen: PMG Beleid >> PMG FAQ
en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Heb je al geprobeerd de PC aan te zetten met de ASUS Support CD erin? (en uiteraard meerdere keren proberen). Oh, en je post is hartstikke onoverzichtelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 03-01-2008 18:03 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Soleus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 09:01
Ik heb idd de PMG etc allemaal al doorgenomen, ook heb ik geprobeerd memtest te draaien maar in alles knalt hij er spontaan tussen uit. ik heb de geheugen modules er uitgehaald en gekeken of het aan het geheugen ligt. maar door ze af wisselend in de verschillende dimms te plaatsen blijft ie het zelfde probleem geven.

Heeft iemand een idee waar ik evt. naar toe kan gaan om het allemaal te testen? ik woon in amsterdam.

Ik kom er zelf gewoonweg niet uit

Verwijderd

Soleus schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:59:

Heeft iemand een idee waar ik evt. naar toe kan gaan om het allemaal te testen? ik woon in amsterdam.

Ik kom er zelf gewoonweg niet uit
Zelfde probleem, raid-0 issues en uiteindelijk ook maar BIOS-update overwogen. Krijg helemaal niets meer te zien. Direct na power on, (2-sec) power off. Niets geen beeld oid.

Overweeg nu board terug te sturen naar ASUS, maar ben jij al verder gekomen?

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 11:43
Windows Vista 64-bit + Asus Update tool in Windows kan ervoor zorgen dat je Bios beschadigt raakt. (Dit kan ook met andere Windows versies gebeuren)

Dit probleem wordt in zeer veel forums besproken; veel mensen hebben hun moederboard RMA moet sturen. Dit kan soms werken: alle stekkers eruit, batterij eruit en een paar uur laten staan. Dan opstarten met Asus cd-rom om daarmee het Bios te Flashen.