Toon posts:

[SBS 2003] Mailgroep maken voor externe contacten*

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom
Ons bedrijf heeft een andere vestiging met een ander maildomein.
Om alle collega's makkelijk te kunnen mailen heb ik voor al deze gebruikers een "contact" aangemaakt met het externe mailadres van van deze gebruikers.
Nu heb ik een distributie groep aangemaakt en al deze "contacten" toegevoegd aan de groep.
Zodra ik een echter een mailtje stuur aan de groep is er maar 1 van deze personen die dit bericht ontvangt.
Is het mogelijk om distributie groepen aan te maken voor externe contacten?

Het is een SBS2003 server met Exchange 2003

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zou ik de logging wat hoger zetten, dit moet gewoon werken. Misschien querybased-distributiegroepen met een hoge load op de server?

Wat zie je in de logs, wat heb je al geprobeerd om dit probleem op te lossen? zien we hier graag op GoT. Ik zet je os even in de topictitel, lees Het algemeen beleid even door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je.
Wat ik al getest heb is alle contacten los gemaild, waarna de mailtjes gewoon aankomen.
Ik heb de groep aangepast van een global distributie naar een universal distributie lijst, maar dan komen de mailtje ook niet aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben die contact-objecten misschien geen Exchange-alias?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben wel een alias.
Ik kan ook een mail sturen naar een van de contacten en deze komt gewoon aan, maar zodra ik ze in een distributie groep plaats en naar de groep een mail stuur komen de mailtjes niet meer aan.

Verwijderd

Krijg je een NDR? Heeft die distributielijst wel een smtp adres? Wat gebeurt er als je de message tracked? Zet logging op MSExchangeTransport eens naar maximum en kijk of je foutmeldingen in je event log vindt.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Als je in Outlook kijkt naar de eigenschappen van de distributielijst, zie je dan wel dat alle contacten er in zitten?

Heb je de distributielijst al een 2de keer aangemaakt(je weet het nooit)

En heb je het vanaf meerdere pc's geprobeerd. Zou technisch niet uit mogen maken, maar praktijk leert dat er soms gekke dingen gebeuren.

Wilde altijd al iets over computers weten

Pagina: 1