Hostname soms bereikbaar, dan weer niet

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
Hallo,

Ik heb hier thuis een Windows 2003 staan die een domein heeft genaamd bve.be, dat domein wordt niet gebruikt (was indertijd voor school om te oefenen). Maar ik gebruik de users van het gezin wel om de permissies op de fileshares in te stellen. Best wel goed. Mijn server heeft als grote dikkerd met veel opslag de toepasselijke naam "Obelix" gekregen.

Ik ben binnenkort van plan om een NAS device te hangen ipv deze server (zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1267583) . Maar ik had toch graag tot die tijd een oplossing voor mijn probleem: vaak vind een computer de obelix niet, maar als ik connect op 192.168.1.254 dan vindt de pc 'm op IP, maar nog steeds niet op "obelix", en dan een andere keer weer wel...

Waar kan dit aan liggen ?

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 03-01-2008 14:10 ]

Verwijderd

even je dns instellingen nalopen, zal waarschijnlijk niet helemaal goed staan

• HyperBart
Hoe komt het dan dat ie 'm soms vindt en soms dan niet ?

Welke DNS dan instellen? Ik heb geen DNS server he, bij mij is het één WRT54GL als router en AP en DHCP.

Bij mijn DNS staat op dit moment mijn WRT als DNS

• HyperBart
Ik heb nu ondertussen zelf de oplossing gevonden.

DHCPmasq zorgt blijkbaar voor de interne netwerkkoppeling van DNS en DHCP records, dit stond af en in de services pagina van mijn DD-WRT config stond blijkbaar ook "localDNS" uitgeschakeld. Hoe het dan komt dat soms die Obelix wel werd aanvaard weet ik niet, ik keek zonet in mijn netwerkomgeving en iedere pc in huis kwam te voorschijn.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 10:44 ]