intel duo, quad of toch maar een amd phenom?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 22:06
Ik wil binnenkort (binnen een maand of 2) een nieuwe pc kopen.
Nu zit ik met de vraag welke processor zou ik kopen.
Ik heb mijn keuze al beperkt tot 3 processors, nl:
- INTEL Q 6600 C2D 2400 QUAD
- INTEL E 6850 C2D 3000
- AM2+ AMD PHENOM 9600 BOX QUAD 2,3

Nu is mijn vraag welke van de 3 zou je kiezen. Phenom heeft zijn problemen, intel quad heeft meer cores maar een kleinere bussnelheid dan de intel duo.

Iemand die mij raad kan geven?

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:51
Waarom kijk je niet ook alvast naar de intel e8400? die loopt op dezelfde snelheid als de e6850 maar voor de prijs van een e6750 (hij komt deze maand uit als ik het goed heb)

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

wat heb je zelf al uitgezocht

wat wil je ermee doen?

ik zou zeggen zoek eens wat benchmarks ofzo, ik heb net mijn glazen bol stuk laten vallen.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mijn voorkeur heeft de Intel Q6600, ik heb zelf deze cpu nu op 3GHZ gezet (met een goede koeler: Thermalright Ultima 90i).

De FrontSideBus is dan 1333MHz geworden, gelijk aan de E6850. Verder kan je dan het geheugen 1:1 zetten met de FrontSideBus, nl. op 333MHz.

Zorg wel dat je een Q6600 G0-stepping neemt (SLACR). ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Yoki1985
Momenteel heb ik nog geen enkele ervaring met overclocken, dus daar kijk ik ook niet echt naar.
maar wat is het belangrijkste meer cores of een hogere bus snelheid?

Verwijderd

yoki2007 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:30:
Ik wil binnenkort (binnen een maand of 2) een nieuwe pc kopen.
Binnen een maand of 2 is er veel veranderd, het zou dan sowieso dom zijn om niet voor de 45nm intels te gaan ipv de huidigen.
Nu zit ik met de vraag welke processor zou ik kopen.
Ik heb mijn keuze al beperkt tot 3 processors, nl:
- INTEL Q 6600 C2D 2400 QUAD
- INTEL E 6850 C2D 3000
- AM2+ AMD PHENOM 9600 BOX QUAD 2,3

Nu is mijn vraag welke van de 3 zou je kiezen. Phenom heeft zijn problemen, intel quad heeft meer cores maar een kleinere bussnelheid dan de intel duo.

Iemand die mij raad kan geven?
Waarvoor ga je de pc gebruiken, wat zijn prioriteiten en non-prioriteiten?
Op gebied van welke parameters ben je al afgeslankt naar deze keuze van 3 procs?
Heb je al benchmarks opgezocht?

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Het is ook belangrijk waaruit de rest van het systeem gaat bestaan, en waarvoor je het gaat gebruiken.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:47
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:46:
wat heb je zelf al uitgezocht

wat wil je ermee doen?

ik zou zeggen zoek eens wat benchmarks ofzo, ik heb net mijn glazen bol stuk laten vallen.
Mee eens. Je keuze is afhankelijk van je wensen. En die wensen, die kan ik nergens vinden...

Dus... wat wil je ermee doen/ waar hecht je veel waarde aan?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Yoki1985
Ik heb gezocht op snelle processors maar waar de prijs van rond de €200 ligt. Het systeem moet ook redelijk schaalbaar zijn (daarmee dat de phenom nog een keuze is, met de AM2+ socket). Ook wordt er regelmatig Photoshop op gebruikt en ripen en coderen van DVD's is ook een van de taken. Ook gamen wordt wel gedaan maar is zeker geen hoofdactiviteit.

De rest van het systeem had ik het volgende:
- MSI P6N SLI-FI 775
- 4X DDR2 1024MB 800 MDT CL5 PC2-6400 => bussnelheid kan mss hoger afhankelijk van gekozen processor
- SAMSUNG 500GB HD501LJ 16MB SATAII
- VOEDING 650W 14cm FAN
- PCI-E GEFORCE 8800GT-512MB 2XDVI MSI

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

De keuze voor een CPU is natuurlijk de basis voor de rest van een systeem en die keus moet je toch echt zelf maken aan de hand van aanwezige informatie zoals het vergelijken in de diverse benchmarks.

Ook kun je de volgende topics eens nalezen wat de motivatie voor deze PC's is;

[BBG] High-end gamesysteem januari 2008
[BBG] Workstation januari 2008
[BBG] Basissysteem januari 2008
[BBG] Multimediasysteem januari 2008

PMG is zeker niet bedoeld voor aankoopadviezen. Jij ben degene die geld gaat uitgeven niet de GoT-gebruiker. Jezelf goed inlezen in de materie opent een wereld vol kennis.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 03-01-2008 14:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik zou persoonlijk gaan voor een p35 moederboard als je geen sli gebruikt.
Gigabyte maakt mooie moederboardjes die bijna alles bieden en een tikkie zuiniger zijn als de asus moederboarden. Voorbeelden wat ik zou adviseren:
- DS3, voor standaard systemen
- DS3R voor raid systemen
- DS4 voor systemen met uitgebreid raid, firewire en evt. crossfire.
Verder als CPU zou ik kiezen voor de C2D E6850, mede door de hoge fsb en kloksnelheid voldoet dit prima aan de taken die jij wilt uitvoeren, misschien is het zelfs een beetje overkill. Photoshop ondersteunt nog niet echt goed meerdere cores, meer dan 2 cores zal hij niet belasten, ook de meeste games ondersteunen 4 cores nog niet zo goed, je kan ze dan wel hebben maar benutten kun je ze niet. Dan kan je beter 2 snellere cores hebben denk ik.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu is mijn vraag welke van de 3 zou je kiezen.
Welke ik zou kiezen hangt af van wat ik ermee zou willen doen. En wat *ik* met m'n PC doe is waarschijnlijk niet hetzelfde als jij doet. Begin dus eens met te bepalen wat je met je PC wilt doen en kijk hoe de verschillende opties presteren daarin. Pak dan de prijzen erbij...

Sowieso zijn "Welke ... moet ik kopen?"-topics op GoT niet de bedoeling. Zie de uitgebreide post van Guardian Angel hierboven voor tips waar je nog meer info kunt vinden :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.