[OC]overclock help nodig[newbie]

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56
hallo,
ik heb een amd athlon 64 3000+ s939 maar mijn pc is erg sloom omdat de cpu zo langzaam is.
nou heb ik totaal geen ervaring met overclocken heeft iemand een idee hoe ik de cpu over kan clocken zonder schade, dus wat zijn de beste settings?
de temperatuur bij normaal gebruik is 25c en met gamen rond de 30-35 dit is dus best laag(zit een goeie cooler op)
detail gegevens hier

bvd,

if (!coffee) {
Work = false; }

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-01 23:59
Nou ik zou om te beginnen 2 kilowatt overclock stroom halen bij de plaatselijke energie boer. :(

Wat heb jezelf al uitgezocht? Heb je tutorials gedaan, en zo ja wat waren je bevindingen? Waar loop je tegen aan?

Graag iets meer zelf initatief!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je CPU is helemaal niet langzaam; de dingen die je ermee doet (waaronder waarschijnlijk een vervuilde Windows) eisen meer dan je te verdelen hebt aan clock-cycli. Ter vergelijking; ik draai hier een schone/kale Vista Business "redelijk goed" op een 3200+ met 1GB RAM...

Verder verwachten we op T.net wat meer zelfinitiatief en wat je al geprobeerd hebt alsmede de system-specs in je topic en niet een linkje naar een txt-document ergens anders.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2008 12:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:00
FAQ!

Begin daar, kijk hoe ver je komt. Staat de basis in ieder geval in en anders doet Google ook wonderen met keywords als 'overclocking'.

Daar staat onder andere ook in dat je geen wonderen moet verwachten van een overclocked CPU.

[ Voor 17% gewijzigd door The Realone op 03-01-2008 12:30 ]

Verwijderd

Wijs dan meteen wel de goede kant op, ok?
naaitsab, je kunt het best beginnen met het doorlezen van het topic [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35, en dan voornamelijk "Overklokken – Hoe?". Ook de Frequently Asked Questions TCA biedt een hoop informatie.
Aan de hand van deze info kun je het best zelf aan de slag met uitproberen. Heb je daarna nog vragen? Dan kun je die het best stellen in het eerste topic dat ik noem :)

Verwijderd

Als jij met die CPU vindt dat je systeem "sloom" is, moet je misschien eerst eens gaan kijken WAAROM dat zo is.
Of is dat alleen jou gevoel?
Wat is je cpu-load?
Wat probeer je precies te doen dan wat jij als sloom ervaar?
Is het opstarten van de PC sloom?
Hoeveel geheugen heb je er in zitten?

Als je met eoa ranzig el-cheapo kaartje van een paar tientjes heavy wil gaan gamen op 1900*1600 kan ie ook sloom worden...
Overclocken is 1, maar als je niet weet wat je probleem is kan je meer problemen krijgen als oplossingen.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:32:
Wat probeer je precies te doen dan wat jij als sloom ervaar?
Is het opstarten van de PC sloom?
Hoeveel geheugen heb je er in zitten?
Idd, alles moet wel in verhouding zijn. Ik draaide eerst een 3200+ op 2,0 Ghz, nu draai ik een 4000+ op 3,0 Ghz. Ik merk er eigenlijk bar weinig van in het dagelijkse werk (office, opstarten, afsluiten, windows etc.). Alleen als ik een potje ga gamen dan merk ik iets van de performance.

[ Voor 27% gewijzigd door Beugelfles op 03-01-2008 12:36 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56
je ik heb al die tutorials (faq's) al door gelezen maar snap er geen hout van en zomaar wat aankloten is niet verstandig lijkt mij anders is het bye bye pc vandaar deze post.

ik draai met een schoone xp home versie dus daar ligt het niet aan.
voral met gamen merk je dat de boel niet lekker draait en in de wat zwaardere apps dan is de pc rete sloom
bij gewoon browsen is de cpu load 10-30% maar dat is het probleem niet het gaat om de wat zwaardere zaken

ik heb zelf al wat geprobeerd maar dat liep uit op problemen instabiel enzo en als dan een stapje terug doen dan merk ik geen verschil dus dan doe ik wat verkeerd.

windows opstarte en afsluite gaat normaal maar dat komt door clean install dan is alles nog snel

die topics in de post hierboven zijn wel mooi maar ik snap er de balle niet van dat is mijn probleem als ik ben dus eigenlijk op zoek naar een lijsje hoe ik ongeveer alles moet instellen in de bios: fsb, clock enz.

[ Voor 13% gewijzigd door naaitsab op 03-01-2008 12:59 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Bij gamen is meestal de VGA het probleem.
Waarbij die 7600GS dus zeker zal helpen je FPS lager te maken. Ik kon bijvoorbeeld World of Warcraft met een AMD 3700+ en een 7800GT amper goed spelen, dus een Opteron 170 en een 8800GTS gehaalt en toen ging het weer goed :+ .

Wat voor spellen wil je spelen?
http://www23.tomshardware...=717&model2=853&chart=318
Jouw kaart zit nogal ver onderaan namelijk.

Verwijderd

Paprika schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:42:
[...]Jouw kaart zit nogal ver onderaan namelijk.
En dat in combinatie met high details en high textures etc. is het killing....

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch echt wel vragen die je zelf kan oplossen door de FAQ te lezen, snap je deze niet zal het ook niet verstandig zijn om te gaan overklokken want dat is echt de meest gemakkelijke manier om dingen uit te leggen hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.