Toon posts:

dure hd-ready of goedkopere fulld hd kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik wil graag een nieuwe lcd tv kopen, omdat mijne oude crt toestel aan vervanging toe is. Wat is nu verstandig om te doen? Een dure hd-ready kopen voor rond de 900 euro of beter een full hd voor rond de 900 - 1000 euro??? Zal er veel verschil in beeld zijn ???
Of is fulld hd tegenwoordig nog nergens voor nodig??
wat wil ik ermee doen ?? Vorral films kijken, tv en spelletjes spelen op xbox 360 of PS3 eventueel.
Wie kan me advies geven ???Ik ben al in winkels geweest en veel gelezen op internet maar zie voor bomen het bos niet meer.
Budget is rond de 1100 euro voor een 37" toestel.

BVD

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Het belangrijkste van een tv is eigen impressie. Loop een keer naar de winkels en kijk naar de beelden en kijk of het lekker voor jouw oogt. Verder zijn er hier zat versameltopics met gebruikers ervaringen van tv`s.

Let ook op kijkafstand. Met een beetje 37" is het lekker kijken als je woonkamer zo`n 5 a 6 meter diep is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 23:46
Heb je HD content ? (echte 1080p/i content ? aka, bluray/ps3/hddvd speler/satelliet op 1080i/digitale kabel op 1080i ) Zo ja.. dan de fullhd,
zoniet : dan gewoon lekker eentje kopen die 720p ondersteunt.

Ik kom uit de broadcasting industrie en het duurt nog _minstens_ 5 jaar voordat je ook nog maar iets aan je 1080i/p schermpje hebt bij normale uitzendingen (afgezien van de kanalen zoals Nat Geo HD/ Discovery HD etc.)

Good luck :)

Als je een xbox360/ps3 hebt zou ik gewoon voor de fullhd gaan - meeste van deze schermen hebben al een redelijk goede processor aan boord. Wat je wel misschien zou willen is een goede comb filter, voor interlaced spul.

[ Voor 20% gewijzigd door stfn345 op 03-01-2008 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ZIjn de volgende modellen wel redelijke full hd's ???
http://www.plasma-discoun.../LG/LG_37LF75_Full_HD.htm
http://www.plasma-discoun...7/xx/Prop/268/Samsung.htm
http://www.redcoon.nl/ind...oshiba_REGZA_37_X_3030_D/

Welke van deze 3 zal de betere zijn ??? OF zijn er nog andere die hier niet bijstaan??

BVD

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zelfs al zou je alleen maar naar Full-HD bronnen kijken (die er nauwelijks zijn, 1080p uitzendingen worden ook nog wel eens met 720p camera's opgenomen en de 360 heeft een scaler aan boord, die rendert op 720p), dan nog is het zo je niet per sé voor een Full-HD hoeft te gaan. Resolutie is lsechts één van de dingen die bepaalt hoe goed jij het beeld ervaart. Andere factoren als ghosting en zwartwaardes, kwaliteit van tuner en scalers, zijn minstens net zo belangrijk, zo niet belangrijker. Los daarvan is beeldkwaliteit niet het enige waar je naar moet kijken, ook geluid, uiterlijk en bedieningsgemak van een TV spelen neem ik aan een rol.

Mijn advies is dus, ga gewoon kijken in de winkel naar de bronnen die jij gebruikt en kijk wat je het mooiste beeld vindt geven. Het beste zou zijn als je niet weet of je naar een Full-HD tv of een HD-Ready kijkt, want dan ben je onbevoordeeld in je beoordeling.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ik heb wel gezien dat full had, evt met 100 hertz echt een stuk mooier is dan hd ready, en dus zeker de moeite en het geld waard. maar hetvoordeel van hd heb je ifdd uitsluitend met echte hd content. met een slechte scaler heb je ook niet veel baat bij je hd scherm dus een te goedkope HD zou ik zeker niet nemen.

ik was laatst bij de winkel en daar hadden ze een sharp tv staan met een beeld van een meter of zo, full hd en 100 hrz. prachtige kleuren en mooi ediep zwart. niet te langzaam schermpje, maar idd moet je er wel een meter of 4 - 5 vanaf moeten zitten. anders kun je beter een kleiner scherm nemen.

die lijn van sharp heeft de lectronica van de loewe tvs van binnen, omdat sharp en loewe samenwerken oid. die tv kostte wel 2000 euro...

het hangt er dus ook vanaf hoelang je met de tv gaat doen, en of je binnekort HD-TV of HD-DVD / BluRay films gaat kijken.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lees trouwens ook dit topic eens door:

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Daar wordt ook goed de zin en vooral de onzin van Full HD goed besproken. In de TS staat er een stukje over en er wordt ook flink over gediscussieerd.

Verwijderd

Topicstarter
OK welke van de 3 volgenden is beter???
http://www.mokio.nl/Samsung_LE37M86
http://www.mokio.nl/Samsung_LE37M87
http://www.mokio.nl/LG_37LF75

Iemand hier toevallig ervaringen mee??

Ik kan hier in de buurt nergens een winkel vinden die de LG's heeft. En aangezien ik elke dag tot 6 uur werk wordt het moeilijk om even een stukje verder te rijden,

BVD

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 13:12
DE samsung's zijn hetzelfde, ik ben voor de samsung gegaan vanwege het prijsverschil, en de specificaties zijn op papier beter, tot nu toe nog een tevreden gebruiker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik de LG 37lf75 wel heelerg scherp geprijs.
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=41324&ref=4

Wie heeft deze tv toevallig ook of heeft hem al eens ergens gezien en weet toevallig of dit een goede tv is???

BVD

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Alle tv's zijn redelijk. Ga kijken in de winkel, wij kunnen niet voor jou bepalen wat mooi is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al in winkels geweest, maar kon deze nergens vinden hier in de buurt. Misschien dat iemand hem hier toevallig had en mij kon vertellen of hij tevreden is met de keuze gemaakt heeft en of het een goed toestel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom vraag je om advies om het vervolgens te negeren? Je kijkt alleen maar naar het FullHD logo'tje terwijl drie mensen zeggen dat dat niet echt perse nodig is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar voor die prijs is het toch mooi meegenomen dat ie het heeft of zie ik dat verkeerd?? Als het voor de erst een goeie tv is ???

Verwijderd

Als je een specifieke vraag over een bepaald merk/type tv hebt dan kun je beter ff een kijkje nemen in het daarvoor bestemde topic. Grote kans dat je daar een antwoord vindt op je vraag en anders kun je daar je vraag stellen!

[lcd-tv] Het grote LG LCD TV topic
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8
[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie
[LCD] Toshiba Regza C3000 serie

In de Toshiba C en Z serie topic wordt de X3030 diverse keren besproken. Bekijk het is zou ik zeggen.

Succes ermee!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Of je een Full HD of HD Ready tv koopt dat hangt helemaal af van de kijkafstand en beelddiagonaal.
Met 37" heeft het bijna geen zin om een Full HD tv te kopen of je moet erg dicht op dat scherm gaan zitten. (volgens mij binnen 2 meter afstand)

Ik heb zelf een 1920x1080 tv met een diagonaal van 37" en ik kan vanaf de bank het verschil tussen 1080p en 720p niet meer zien. Zit er bijna 3 meter van af en dat is niet eens zo veel.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Ik ga deze thread op slot gooien. Ik mis namelijk de inzet van jou kant. Je plempt hier een paar modellen neer en je negeert advies van onze kans. Zo werkt dat hier niet. In principe is het wel een boeiend onderwerp, maar niet in deze vorm.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.