Hulp bij vinden eenvoudig moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een zeer eenvoudig moederbord en bijhorende processor. Helaas heb ik tot op heden nog niet gevonden wat ik zoek.

De eisen zijn:
- Processor prestaties minimaal vergelijkbaar rond een x86 op ~600MHz. Wel met moderne instructieset.
- Geen GFX onboard.
- Geen audio onboard.
- Communicatiepoorten niet noodzakelijk.
- USB niet noodzakelijk.
- 2 of eventueel 4 sata kanalen.
- 1 slot, max 1GB int. geheugen is voldoende.
- 1 pci, pci-x slot is voldoende. (64bit zou mooi zijn, maar geen eis)
- Laag energeverbruik. (proc)
- Onder de 100e inclusief processor.
- Embedded bord geen probleem.
- Afmetingen zo klein mogelijk. (p/mITX, uATX) _belangrijk_!
- Als paticulier te koop.

De tendens vandaag de dag is dat ieder moederbord over geintegreerde audio/video beschikt terwijl dit voor mij helemaal niet noodzakelijk is. Het bordje moet eenvoudig zijn, maar helaas lijkt dit een probleem te worden. Dat de afmeingen van het bord zo klein mogelijk moet zijn is een belangrijke eis. Iemand een idee?

Verwijderd

Iedere EPIA voldoet hieraan.

Kijk eens op www.mini-itx.com

Of hier: http://www.samenkopen.net/action/590054

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar VIA processoren en bijbehorende mobo's, die zijn meestal stil, zuinig en niet al te duur, maar ook niet snel. Waar heb je zelf al naar gezocht, en welke al gevonden/afgewezen? Dat voorkomt allerlei onnodige voorstellen.

Waarom in Videoplanken & Beeldkanonnen? :?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op mini-itx heb ik geen bord gevonden dat niet over video/audio beschikt. Op sk.net beschikken de borden over video en audio. Er staat in mijn eisen dat het bord hier niet over moet beschikken. :)
gambieter schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 02:13:
Kijk eens naar VIA processoren en bijbehorende mobo's, die zijn meestal stil, zuinig en niet al te duur, maar ook niet snel. Waar heb je zelf al naar gezocht, en welke al gevonden/afgewezen? Dat voorkomt allerlei onnodige voorstellen.

Waarom in Videoplanken & Beeldkanonnen? :?
Ik heb niets gevonden omdat niets aan mijn bovenstaande eisen voldoet. Ook de EPIA combinaties niet. De nieuwe Intel ITX celerons beschikken over audio/video. Een Geode zou perfect zijn, alleen kan ik daar dus weer geen geschikt bord voor vinden. Ik wil het zo kaal mogelijk hebben.

Ik heb per ongeluk de verkeerde sectie aangeklikt. Als een mod hem even wilt verplaatsen, waarvoor dank.

[ Voor 57% gewijzigd door Oyster op 03-01-2008 02:20 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Move naar -> PMG,

En opeens valt het dan onder het kopje PMG FAQ en voldoet het topic dus niet aan de voorwaarden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

VB --> PMG

Waarom moet het zo kaal mogelijk zijn? Wat je niet nodig heb, gebruik je niet. Er is niet echt markt voor een mobo dat geen onboard audio/video heeft en tegelijk niet de mogelijkheid om genoeg insteekkaarten aan te sluiten. Pak gewoon het goedkoopste kleine mobo en laat de 'extra' features voor wat ze zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.