Toon posts:

Adsl modem Zyxel -> Linksys wireless g router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 19.926 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben ten einde raad. Ik ben al uren bezig om een draadloze verbinding op te zetten. Wat is nu het geval: Heb een telfort internet verbinding + vast bellen (voip), adsl model: Zyxel. Internet werkt goed.

Nu wil ik mijn laptop draadloos verbinden. Hiervoor heb ik een linksys wireless g router (compact) gekocht. Nu werkt het niet meer goed!

Nu is het inderdaad zo dat de Zyxel en de linksys beide als router werken = niet goed?
Dus, na het vele lezen op deze forum heb ik de Zyxel op bridging gezet en de linksys standaard met dhcp server aan. Tada, internet werkt. Maar bellen, voip, werkt niet meer. Omdat linksys router deze functie niet in zich heeft?

Nu probeer ik dus om de Zyxel als router te laten werken met dhcp aan en de linksys op standaard configuratie maar dan met dhcp uit. Resultaat: geen internet. Alle lampjes branden wel op de linksys router. Ik heb ook al geprobeerd om de linksys in een andere range te zetten dus 192.168.2.1 maar dat helpt helaas niet. En ook heb ik geprobeerd om de dhcp in de Zyxel uit te zetten en in de linksys aan, maar wat ik dan ook in het menu van linksys doe, ik krijg steeds maar geen ip(Failed to get IP address from remote DCHP Server)

Ik zou het verder niet meer weten hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen. Enige hulp is gewaardeerd. In ieder geval bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 21:20 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ah nog eentje

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Super! Het werkt! Geweldig! Dus nu is de dhcp in Zyxel aan en in de wireless router uit.

Alleen nog een vraagje, nu kan ik niet meer in het menu van de wireless router. Ik krijg de volgende ipadressen:

IP-adres: 192.168.1.64
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.254
DHCP-server: 192.168.1.254

Als ik naar 192.168.1.254 ga dan krijg ik het menu van de Zylex. Hier kan ik niet de beveiliging instelling voor de laptop, of course. Als ik naar 192.168.1.64 ga dan krijg ik een mysql socket foutmelding, dit is de localhost server van sokkit. Php/mysql.

Dus ik kan niet in het menu van de wireless router komen en dus is mijn draadloze verbinding nu niet beveiligd. What to do?

Overigens, stap 2 'geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet' heb ik niet uigevoerd omdat ik niet wist waar ik die in moest voeren. Het ip adres stond op 192.168.2.1, als ik dit in de browser intik dan werkt het niet.

Bedankt voor de hulp.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
draadloos netwerk configureren hier is iemand met precies hetzelfde probleem.
Ik heb daar ook een stel oplossingen staan.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja stap1 en 2 voor je eigenlijk tegelijkertijd uit ...

maar ok de oplossing

zet je laptop even op ip
IP-adres: 192.168.2.99
Subnetmasker: 255.255.255.0

ga naar je router .. verander daar je ip van je router in bijv 192.168.1.99 .. en save/reboot oid

en zet je laptop weer op dhcp .. dan zou het moeten werken

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 03-01-2008 21:45 ]

Iperf

Verwijderd

Vandaag is het me gelukt om de Linksys-router te installeren, naast de Zyxel-router/modem (allebei DHCP aan).

Voordeel is dat je alle poorten van de Linksys kan blijven gebruiken, zoals te doen gebruikelijk. Je offert geen LAN-poort op.

Ik heb de kabel van de Zyxel-router dus in de WAN-poort zitten en heb in de overige 4 LAN-poorten PC1, PC2, een HP printer en een netwerkschijf hangen.

Verder heb ik nog 3 computers draadloos aan mijn Linksys WRT150N hangen, met een downloadsnelheid van rond de 16500 kb/s.

Al met al een hele prestatie.

Wanneer je wilt weten hoe dit is gegaan, reageer dan even via een PM.

Ik zal kijken of ik een tutorial kan schrijven voor iedereen, die bij Telfort een Zyxel heeft. Dit gaat wel even wat tijd kosten en ben hier niet bedreven in. Ben ook maar een amateur.

In het kort komt het erop neer dat je in de basis-instellingen Vast IP moet installeren en onder Netwerkinstellingen IP-adres 192.168.2(!!!!!!).1.

De bottomline is dat je de dan in je Linksys een netwerk programmeerd, die vanuit de x.x.2.x-range gaat werken en dus niet bijt met die van de Zyxel, die in de x.x.1.x-range werkt. Hierdoor zijn alle problemen opgelost.

Ik hoor het wel.

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Het is zoals Andrew van der Plas schrijft. Alleen hoef je de router geen vast IP adres te geven. Het gaat ook met DHCP aan. Het enige wat je dus moet veranderen is het IP adres van de router in 192.168.2.1
Vervolgens doe je ipconfig /release en renew. En je reboot de computer(niet vergeten!!! 8)7 ).

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05-2025
soort tutorial is volgens mij altijd welkom ;)

Verder nog een extra vraag. Op deze manier blijft de Zyxel modem functionaliteit (VoIP poorten, firewall, etc) volledig behouden toch?

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde problemen gehad met precies dezelfde configuratie. Dankzij deze oplossing werkt het bij mij nu ook!

Alleen ben ik op ALLE machines om de haverklap de verbinding kwijt en moet er weer naar een nieuw IP-nummer gezocht worden. Dat laatste duurt ongeveer 1 tot 2 minuten (soms langer) en niet altijd krijg ik een goede verbinding ervoor terug. Regelmatig komt de verbinding weer enigzins op met de melding:"niet of niet volledige toegang tot netwerk".

Iemand enig idee...?

Verwijderd

Best mensen,

Ik heb zo'n zelfde probleem.

Heb net telfort aangevraagt en gisteren geactiveerd, ik heb nu alleen een dradloos modem/router erbij aangehangen om draadloos te kunnen internetten.

Zyxel / speedtouch 780SW

Alleen ik krijg maar geen verbinding met het internet.

Wel als ik hem rechtstreeks aansluit maar niet via de speedtouch.

Is dit nu een simpele instelling.

Ik ben maar een leek dus ik heb geen idee.

Gr. Harry

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:45:
Best mensen,

Ik heb zo'n zelfde probleem.

Heb net telfort aangevraagt en gisteren geactiveerd, ik heb nu alleen een dradloos modem/router erbij aangehangen om draadloos te kunnen internetten.

Zyxel / speedtouch 780SW

Alleen ik krijg maar geen verbinding met het internet.

Wel als ik hem rechtstreeks aansluit maar niet via de speedtouch.

Is dit nu een simpele instelling.

Ik ben maar een leek dus ik heb geen idee.

Gr. Harry
Stel je router in als accesspoint. Dan werkt het gegarandeerd

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:28:
Vandaag is het me gelukt om de Linksys-router te installeren, naast de Zyxel-router/modem (allebei DHCP aan).

Voordeel is dat je alle poorten van de Linksys kan blijven gebruiken, zoals te doen gebruikelijk. Je offert geen LAN-poort op.

Ik heb de kabel van de Zyxel-router dus in de WAN-poort zitten en heb in de overige 4 LAN-poorten PC1, PC2, een HP printer en een netwerkschijf hangen.

Verder heb ik nog 3 computers draadloos aan mijn Linksys WRT150N hangen, met een downloadsnelheid van rond de 16500 kb/s.

Al met al een hele prestatie.

Wanneer je wilt weten hoe dit is gegaan, reageer dan even via een PM.

Ik zal kijken of ik een tutorial kan schrijven voor iedereen, die bij Telfort een Zyxel heeft. Dit gaat wel even wat tijd kosten en ben hier niet bedreven in. Ben ook maar een amateur.

In het kort komt het erop neer dat je in de basis-instellingen Vast IP moet installeren en onder Netwerkinstellingen IP-adres 192.168.2(!!!!!!).1.

De bottomline is dat je de dan in je Linksys een netwerk programmeerd, die vanuit de x.x.2.x-range gaat werken en dus niet bijt met die van de Zyxel, die in de x.x.1.x-range werkt. Hierdoor zijn alle problemen opgelost.

Ik hoor het wel.
Hier heb ik wat aan! Probleem ook hier opgelost met Telfort internet.

_/-\o_

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb ook een standaard zyxel modem met een draadloze linksys wrt-54g router.

Nu las ik je bericht dat van beide de DHCP aan kan blijven staan en de linksys een ip adres moet uitsturen in de 192.168.2.x reeks?

Heb je wat meer info mischien?

Ik kom via mijn draadloze linksys router nu niet in mijn modem wat op 192.168.1.254 staat (beide subnetmask 255.255.255.0) en linksys 192.168.1.1

Een en ander nog niet geprobeerd.
Mijn kennis heeft de problemen, mischien binnekort proberen als hij internet heeft (binnen enkele dagen)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik neem aan dat je de lan kant van je modem op de wan kant van je router hebt aangesloten

dan kan dat ook niet als je op allebei hetzelfde subnet hebt

je pc zal niet snappen dat hij de gateway moet contacteren , of je moet een route toevoegen op je wireless pc. maar dan nog weer je niet of je linksys het dan nog snapt. maar dan nog blijft het prut

2 keuzes.
1)nieuw/ander subnet maken zoals je zelf voorsteld
2) aansluiten zoals ik boven voorstel

Iperf

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Ik had eerst hetzelfde probleem, maar heb het opgelost door op de linksys router de DHCP uit te zetten, bij advanced hem op router te zetten en het local ip adres op 192.168.1.2
Dan plug je de kabel waar het internet uit komt, die van de Zyxel komt dus, i n een van de LAN poorten van de linksys, en de andere apparaten die je wil aansluiten op de router plug je ook in een LAN poort van de linksys. Denk er wel aan dat als je je wireless netwerk wil versleutelen ofzo, dat je dat dan voor al deze stappen al doet, want ik kwam na al deze stappen de admin page van mijn linksys niet meer in.
Hier is een tutorial van linksys: http://www3.nohold.net/no...v1.xml&amsstatsid=6442955

Gaat weliswaar over connecten van twee linksys routers, maar dat maakt niet uit. Ik heb dus de eerste methode gebruikt.

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Pagina: 1