ATIRadeon HD 2600 XT OF nVidia GeForce 8600GTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

• GertVA
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06-2025
allemaal,

mijn kinderen spelen need for speed, lego starwars, haary potter en bionicle. ik wou nu dell PC kopen maar word overdonderd door keuzemogelijkheden. Omdat onze vorig aankoop een miskoop was, vraag ik het nu liever aan experten.

Het toestel dat ik overweeg is een Dell XPS 420 (Intel® Core2 Quad Core Q6600 Processor, 2,40 GHz, 8 MB, 1.066 MHz en met 2 MB ram), met
  • OF een 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT grafische kaart
  • OF een 256 MB nVidia™ GeForce 8600GTS grafische kaart
Dat laatste kost 58 euro méér.

Ik heb de volgende vragen:
  1. Kan mijn kinderen volgens jullie met deze kaarten hun spellen spelen?
  2. Maken die dingen veel lawaai? (dat was nl. een probleem met het vorige toestel dat gelukkig stuk gegaan is!)
  3. Verbruiken ze veel stroom? (het valt me tegen dat daarover veel geschreven wordt, maar ik vind nergens een site waar ik op meer kan vergelijken dan op prijzen alleen)
Graag jullie advies...

gert

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Welkom op GoT.
Wat heb je zelf al kunnen vinden met bijvoorbeeld Google?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Voor games zou ik toch de GTS kiezen. Die is toch een stuk sneller.

• GertVA
Wel, op www23.tomshardware.com vind ik vooral performantie info terug, maar niets over geluid, energieverbruik... qua performantie lijkt de nvidia kaart beter... Ik kan zelf echt niet inschatten hoe zwaar de spellen van mijn kinderen zijn, maar ik wil hun spaarcenten niet investeren in te licht spul, zoals ik ook niet nodeloos te zware kaarten wil kopen...

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
kun je niet contact opnemen met dell dat je geen videokaart in het systeem wilt en dan zelf los een
ATI radeon HD3850 ofzo haalt? dit is dezelfde prijsklasse alleen een stuk beter (ook met hd video).

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 17:55
Ik zou me als ik jou was eigenlijk eens volledig laten inlichten door bij de plaatselijke computerboer naar binnen te stappen. Daar kan je dezelfde vragen stellen en de service is daar toch net wat klantgerichter dan bij Dell.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een vrij laag budget heb je 2e hands veel betere kaarten dan nieuw. Een 7800GT oid heb je wel voor 60 euro en is toch een stuk beter. Voor rond de 90 euro heb je al een X1900XT die weer een heel stuk beter is.

Het nut van een Quad-Core CPU in een lichte game PC zie ik niet echt. Kan je beter voor een Dual-Core gaan met een betere videokaart.

Vrijwel alle videokaart maken best aardig wat herrie als je er mee gaat gamen, als ie niets aan het doen is zijn ze vrij stil. Een grote fan is eigenlijk altijd beter dan een kleine omdat ie minder hard moet draaien en daardoor stiller is.

Energie verbruik valt wel mee van beide kaarten. Precies weet ik het niet maar ik gok op 60W als je aan het gamen bent, als je niet gamed is het verbruik erg laag omdat ie niets te doen heeft.

Met beide kaarten in de TS zijn eigenlijk alle spellen wel te spelen maar niet op hele hoge settings. Spellen zoals Need For Speed en Harry Potter moeten er prima mee te spelen zijn op medium settings.

• GertVA
da's een duidelijk antwoord!
dankje.

ik zal misschien toch eens bij een lokale computerbouwer langs gaan...

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
ligt natuurlijk ook aan welke Need For Speed he? ik heb hier nog nfs 2 special edition liggen die werkt al op een p1 @ 133mhz, maar 2e hands kan ook alleen zit je dan wel even zonder kaartje of je moet nu al op zoek gaan

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
Inderdaad wat PilatuS boven mij al zegt, de Core2 Quad Core C6600 processor is echt zwaar overdreven. Ik zou sowieso inderdaad bij de computerboer langsgaan.

Wat misschien ook een idee is, is zelf onderzoek doen en zelf een computer in elkaar zetten. Het vraagt meer tijd en kennis, maar een computer is toch altijd een grote aankoop. Op deze manier weet je zeker dat wat je koopt, precies voldoet aan je eisen. Dan kom je niet voor (luidruchtige/teleurstellende) verrassingen te staan als een van je kinderen een spel opstart.

Met de Best Buy Guides in CSL kom je al een heel eind. Ik zal echter wel de onderzoek doen zodat je weet welke aanpassingen je kan maken. Zo zullen er dingen uit de BBG weggelaten kunnen worden voor jou, en zullen sommige dingen niet goed genoeg zijn. Ik verwacht dat bijvoorbeeld de videokaart uit het basissysteem niet toereikend zal zijn.

Zelf heb ik op die manier tussen de 200 en 300 euro uitbespaard. De meeste computer bedrijven kunnen zelfs voor €50 de hele pc voor je in elkaar zetten.

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
idd kijk op best buy guido en bestel bv bij azerty. voor 70,- euro zette ze hem in elkaar met garantie

suc6

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gijsiej schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:46:
ligt natuurlijk ook aan welke Need For Speed he? ik heb hier nog nfs 2 special edition liggen die werkt al op een p1 @ 133mhz, maar 2e hands kan ook alleen zit je dan wel even zonder kaartje of je moet nu al op zoek gaan
Ik had het over elke NFS die ooit gemaakt is. Zelfs Pro Street moet nog aardig te spelen zijn.

Persoonlijk zou ik niet voor een Dell gaan maar gewoon naar een goede PC zaak gaan. Daar hebben ze ook vaak basis PC's voor iets van 500 euro waar je alleen nog een goede videokaart aan toe moet voegen. Dan heb je voor 600 euro makkelijk een E6600 met 2GB RAM en 400+GB HDD.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.