Toon posts:

[TV OUT] Geschikte videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik veeel films op mijn pc heb staan en een beetje ziek word van het branden wil ik gaan maken dat ik gewoon films via mijn pc op de TV kan kijken.
Ik heb al veel gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn pc nu:

AMD Athlon 64 X2 dual core 4400+ (2.31Ghz)
2 gig intern geheugen
Geforce 6100 kaart.

Nu doet de computer het goed waarvoor ik hem gebruik.
Internetten enzo gaat mooi snel, en bestanden uitpakken gaat goed.
Ook veel verschillende programmas tegelijk gaat m goed af.
Spellen spelen issie wat minder mee, ik kan battlefield 2 wel goed spelen, maar echt geweldig is het niet.

Gelukkig speel ik weinig spellen, maar aangezien de Geforce 6100 kaart geen TV-Out heeft ben ik opzoek naar een andere.
TV-Out moet gewoon goed werken, het moet met normale kabels aan te sluiten zijn omdat alleen een scart en av aansluiting in mn tv heb.
Budget is ongeveer rond de 120 euro
Aansluiting voor PC beeldscherm maakt niet uit, mijn monitor kan dmv VGA en DVI aangesloten worden.

Duss weet er iemand hier een nette 3d kaart met tv-out voor mijn pc?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Al sinds de eerste Geforce kaarten (en wellicht nog daarvoor) zijn er al legio kaarten te krijgen met een TV-Out. Kortom, gewoon even zoeken in de specs van kaarten die aan je overige eisen voldoen en kijken of er een TV-Out op zit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:47
Wel even opletten dat als je een zwaardere kaart neemt dat de voeding ook nog voldoende vermogen heeft. Kijk daarna naar ampere op 12V lijn en het wattage.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even mn kast opengeschroefd en ff rondgekeken.
Enn zoals ik eigenlijk al vreesde is de geforce 6100 kaart onboard...
Heb even wat fotos gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.huijben/02012008223.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.huijben/02012008225.jpg

Maar ik heb dus wel een PCI express slot vrij.
Kan ik nu gewoon een 3d kaart kopen die op n PCI express slot past en verwachten dat het dan allemaal goed werkt ?
Of krijg ik gezeik omdat ik dan 2 3d kaarten heb.
Enn kun je dan kiezen welke kaart ie gebruikt, of word de onboard kaart dan gewoon niet gebruikt, of gaan ze dan samenwerken? (dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk).
Ik zat zelf eigenlijk te denken aan de Geforce 7600 GT

pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M

die dus.
Maar daar blijkt dat die kaart n HDTV out heeft.
Enn nu betwijfel ik of die kaart gemakkelijk aan n normale scartingang kan krijgen.
Enn die koeler is wel groot, betwijfel of dat die in mn kast past.

Mn voeding is trouwens n gewone 350 watt voeding.
Weet niet of ik daar problemen mee krijg.
Ik wil er nog wel n samsung 500gb sata schijf bijzetten om de films op te zetten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 23:39

M2M

medicijnman

zo te zien draai je met dit systeem geen zware meuk, dus een simpele kaart zal voldoende zijn. Die asus ook. (BIJNA) elke kaart heeft tegenwoordig een TV-out. Wat je dus doet is een scart naar component aanschaffen (zwart blokje), je plugt daar je TV-out kabels in, en je geluidkabel. ff instellingen veranderen in wind00s en klaar is kees.

ps. het levert absoluut geen problemen op, twee videokaarten in je systeem. Zeker als je een van beide in de bios uitschakeld.

en je voeding zal ook ruim voldoende zijn. zoveel vreet zo'n low-end geval niet :).

mocht je toch ongerust zijn, check dan ff het voedingentopic in overige hardware.

-_-

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Gewoon goedkoop een geforce 7300 gt. Heb die zelf in me tweede pc. Hij is passief gekoeld en battlefield 2 op medium met 1024*768 is prima te doen.

http://specs.tweak.to/16567

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:49

Mojo

The Power Within

Vrijwel elke videokaart heeft tegenwoordig een fatsoenlijke TV-Out. Je hebt een PCI-E aansluiting, dus zorg dat je een kaart koopt die dat ook heeft :p

Het beste signaal op je TV zal je waarschijnlijk krijgen met een S-Video output + kabel (dus geen composiet [wat m2m bedoelt, component is wat anders]. Als je erg moeilijk wilt doen is zelfs RGB mogelijk via de VGA output, maar dan zal je moeten gaan solderen of iets dergelijks :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

En verder kan ik je melden dat die "HDTV out" van de EN7600GT Silent ook prima Composite en S-Video kan leveren naast Component :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.