8800GT volgens mij dood, winkel beweert van niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Hallo,

Ik was op 30 december Crysis aan het spelen op mijn Jetway 8800GT, ik merkte geen lage frames o.i.d op. Ik sloot toen de pc af, 20 minuten later wilde ik met een vriend van mij een film gaan kijken, dus ik start de pc op, maar ik krijg geen beeld. Dus ik probeer het 2e DVI slot, ook niks. Daarna heb ik de kaart er uit gehaald en opnieuw ingestopt, nog steeds geen beeld.

mijn PC specs:

Intel C2D E6420 @ 3.5ghz orthos stabiel
2GB DDR2-800 RAM
Gigabyte 965P-DS3 rev. 3.3
Enermax Liberty 500W

Ik heb de kaart daarna in mijn vaders pc gestopt. Daar deed de kaart ook niks, toen heb ik zijn 9600pro er weer in gestopt en kreeg toen gelijk beeld. Zijn voeding is 350W, maar daar zouden geen problemen mee moeten zijn als je het in 2d mode opstart, en de kaart hoort dan te piepen omdat ie geen stroom krijgt.

zijn systeem:

AMD s939 4200+
512MB RAM
Asrock Dual VSTA s939
350W voeding

Ik heb de kaart toen een dag eruit gehaald en het de volgende dag weer in mijn systeem geprobeerd. Nog steeds geen beeld. Toen heb ik een CMOS reset gedaan maar ik kreeg nog geen beeld, aangezien ik bij de RMA en Assemblage afdeling van een PC shop werk weet ik hoe belangrijk het is een product intesief te testen voor je het als RMA opstuurt om eventuele kosten(bij deze winkel dus 25(!) euro) te vermijden.

dus op 31 december heb ik de kaart naar de winkel gebracht, ze konden het toen niet testen aangezien er maar 1 persoon aanwezig was. Vandaag was mijn RMA behandeld, ze hebben het getest en volgens hun werkt de kaart en ze hebben het ook in 3Dmark06 getest met een goed resultaat.

mijn vraag nu: word ik een oor aangenaaid? aangezien ik de kaart vaak heb genoeg heb getest voor het opsturen en hij voor mij hieruit gewoon defect bleek te zijn, of is de kaart magisch gefixt? of is er mischien een component kapot van beide systemen(wat ik betwijfel want dan zou deze pc het nu niet moeten doen)

Verwijderd

Kan ook je moederbord zijn... heb je al een andere kaart in jouw systeem geprobeerd?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vreemd verhaal natuurlijk, maar het is mij ook wel eens gebeurd dat een RMA'tje 'mirakuleus genezen' was na inleveren. Aangezien je de mogelijkheid hebt om langs te gaan, zou ik ze vragen je kaart werkend te laten zien voor je hem meeneemt.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:22

denivan

de enige

Heel simpel : vraag eens om de kaart werkend te zien in hun testtoestel.

Is er iets waardoor je kan zien dat het jouw kaart is ? Misschien is hij echt wel defect, geven ze jou een andere kaart (RMA) en rekenen ze jou kosten aan omdat de kaart niet defect zou zijn (is maar een gokje)...lijkt me handig verdiend ;)

[ Voor 5% gewijzigd door denivan op 02-01-2008 20:17 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:13:
Kan ook je moederbord zijn... heb je al een andere kaart in jouw systeem geprobeerd?
ik heb een 7900gs als backup kaart besteld. Deze ga ik morgen ophalen, maar waarom deed de kaart het dan ook niet in de ander pc? die het trouwens wel weer deed met de kaart die er normaal inzat

@ denivan

zoiets dacht ik dus ook, ik moet de doos en de contents eens heel goed gaan inspecteren, en aangezien ik de koeler er al eens af heb gehaald weet ik ook het een en ander over hoe de pasta op de chip er uit moet zien(heb er een accelero S1 op gehad, dus de orginele koelpasta van de chip verwijderd, maar op de heatsink zat nog een heel klein beetje pasta)

[ Voor 31% gewijzigd door YoghurtO_o op 02-01-2008 20:19 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Edmin schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:14:
Vreemd verhaal natuurlijk, maar het is mij ook wel eens gebeurd dat een RMA'tje 'mirakuleus genezen' was na inleveren. Aangezien je de mogelijkheid hebt om langs te gaan, zou ik ze vragen je kaart werkend te laten zien voor je hem meeneemt.
Zie geregeld pc's die 'kapot' zijn, komen bij ons binnen, we sluiten alles aan: alles werkt perfect. Wie/Wat/Waarom/Hoe... geen idee :)

Alles eventjes van de stroom afhalen kan soms helpen.

Verwijderd

Een 9600pro is AGP, het PCI-E slot op die Asrock dual maar 4x PCI-E. De 8800GT werkt niet op dat bordje. ;)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:21:
Een 9600pro is AGP, het PCI-E slot op die Asrock dual maar 4x PCI-E. De 8800GT werkt niet op dat bordje. ;)
Zeker weten?

- 1 x Future CPU Port (Supports CPU upgrade from AMD Socket 939 CPU to Socket AM2 CPU through AM2CPU Board)
- 3 x PCI slots
- 1 x PCI Express x16 slot
- 1 x PCI Express x1 slot
- 1 x AGP 8X slot

Bron: Link

Verwijderd

hoe hebben ze het getest??? via DVI of Analoog!!! heb ook een keer gehad met mijn asus 7950 gt via Analoog werkt het wel maar via DVI niet. moest ik toen ook twee keer naar alternate rijden ze hadden alleen maar via analoog getest.

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 19:31

sf2

meestal, als de videokaart ligt, gaat de moederbord piep signaal geven. althans bij agp dan.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Verwijderd

Ik vergiste me met de voorloper. :$ Toch zou het aan de PCI-E versie van het moederbord kunnen liggen. Dat de AGP 9600pro wel werkt op het bord zegt niets.

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:26:
hoe hebben ze het getest??? via DVI of Analoog!!! heb ook een keer gehad met mijn asus 7950 gt via Analoog werkt het wel maar via DVI niet. moest ik toen ook twee keer naar alternate rijden ze hadden alleen maar via analoog getest.
een 8800GT heeft 2 DVI ports, deze heb ik ook beide getest en ze deden het beide niet, op 2 verschillende systemen en 2 verschillende schermen

ik heb ook de stroom eraf gehaald, van alles heb ik geprobeerd, het is dus niet zo dat ik gewoon na 1x proberen de kaart voor RMA opstuur, aangezien ik niet 7 dagen wil wachten op een nieuwe ;)

Ik haal morgen mijn 7900GS op en waarschijnlijk ook de 8800GT, dan zien we wel of het aan mijn moederbord lag of aan de kaart, en gelukkig dat ik zo kaartgeil was dat ik er foto's van heb gemaakt, dus ook van de serial number

edit: blijkbaar zijn die van de achterkant dus gewist door mijn vader |:( , maar ik heb die van de chips e.d nog. en ik weet precies hoe de doos er aan toe was.

[ Voor 8% gewijzigd door YoghurtO_o op 02-01-2008 20:34 ]

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zouden ze niet heel lullig proberen te doen en jou gewoon een andere kaart geven.
En vervolgens zeggen dat er niks mis mee was maar daarna wel 25 euro eisen? 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Ik vergiste me met de voorloper. :$ Toch zou het aan de PCI-E versie van het moederbord kunnen liggen. Dat de AGP 9600pro wel werkt op het bord zegt niets.
daarom ga ik ook een 7900gs halen om het op BEIDE moederborden te testen morgen

@dreameater

My thoughts exactly

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:27
Bij welke shop heb je m btw gehaald? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dollarshop zo reageert aangezien die erg goed zijn met aftermarket. Zo was mijn kaart doa en ik kreeg meteen een nieuwe mee na korte test in de pc daar, het zou me iig zwaar tegenvallen als ze je proberen te naaien...

M3P - M3LR - 6320Wp

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 19:40
bokkow schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:03:
Bij welke shop heb je m btw gehaald? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dollarshop zo reageert aangezien die erg goed zijn met aftermarket. Zo was mijn kaart doa en ik kreeg meteen een nieuwe mee na korte test in de pc daar, het zou me iig zwaar tegenvallen als ze je proberen te naaien...
inderdaad dat lijkt me ook niet van dollarshop maar je weet het nooit zeg ik altijd :) ,

Overgens hoop ik niet hij bij een 'unknown' shop vandaan komt , want dan heb je groote kans ze geen 2e kaart zo voor je hebben liggen aangezien die dingen nog steeds niet aan te slepen zijn :)

ik had een 8800GT van MSI was ook een doa , gelukkig voor mij werk ik bij pc shop en kon ik hem gelijk omruilen bij de leverancier en kreeg ik korting op een ander product vanwege het probleempje..

Helaas hebben wij niks of niemand die jetram verkoopt anders had ik hem graag RMA gestuurd voor je :)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
YoghurtO_o schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:46:
[...]

daarom ga ik ook een 7900gs halen om het op BEIDE moederborden te testen morgen

@dreameater

My thoughts exactly
Waarom meteen zo'n dure kaart halen?, je kan toch beter even een goedkoop pci-e kaartje van €20 oid halen, een 7900gs lijkt mij geld verspilling 8)7 , of reken je erop dat je die kaart weer terug kan brengen naar de winkel?

http://specs.tweak.to/15535

• YoghurtO_o
nou 70 euro voor een nieuwe kaart vind ik niet veel, tevens is mijn vaders 9600 pro stervende en hij gaat ook naar mijn vader(maar ik gerbruik het dus als backup als hij kapot is, hij betaalt toch de helft van de kaart)

edit: hij komt idd van dollarshops vandaan, maar ik wilde nog even de naam niet noemen voor als mijn assumpties verkeerd zouden zijn. Ik wil hun niet gelijk een slechte naam geven

[ Voor 29% gewijzigd door YoghurtO_o op 03-01-2008 11:10 ]

• Mektheb
YoghurtO_o schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:08:
nou 70 euro voor een nieuwe kaart vind ik niet veel, tevens is mijn vaders 9600 pro stervende en hij gaat ook naar mijn vader(maar ik gerbruik het dus als backup als hij kapot is, hij betaalt toch de helft van de kaart)

edit: hij komt idd van dollarshops vandaan, maar ik wilde nog even de naam niet noemen voor als mijn assumpties verkeerd zouden zijn. Ik wil hun niet gelijk een slechte naam geven
okee op die fiets ;) , naja ik denk toch dat als je terug naar dollarshop gaat om hem weer te laten testen en hun zeggen hij doet het je vraagd of je hem draaiend mag zien en zo ja ze hem ook er weer uitschroeve nwaar je bij bent en aan je mee geven :) anders krijg je BV

werknemer :Ja meneer hij werkt gewoon
klant : mag ik dat zien ?
werknemer : natuurlijk
ondertussen lopen ze naar de TD en je ziet een 8800gt Jetram in een systeem zitten die draaid
werknemer : ziet u ?
klant : ja inderdaad wat vreemd
werknemer : als u een moment heeft en even in de winkel wacht schroef ik hem eruit
klant: ok is goed
Werknemer : pakt je kaart weer die niet in het systeem zat maar dat was een ander en geef je eigen kaart weer mee terwijl die andere nog in het "draaiende " systeem zit

( heel lomp voorbeeld maar geloof me heb het vaker meegemaakt )

Ondanks dollarshop een goeie naam heeft denk ik niet dat hun zo zijn en zul je best wel even mee mogen kijken want het gaat hier toch om een dure kaart en die al schaars is kunnen ze dat wel begrijpen ,

Succes !!!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Fysiek een x16 slot, maar er lopen slechts 4 laantjes naartoe. Kaart zou moeten draaien, maar geen idee of dat op de volledige snelheid zal zijn.

Yes, but no.

• YoghurtO_o
het zou geen volledige snelheid moeten halen nee, maar het moet sowieso wel opstarten dan

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 19:56
mieJas schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:24:
[...]

Fysiek een x16 slot, maar er lopen slechts 4 laantjes naartoe. Kaart zou moeten draaien, maar geen idee of dat op de volledige snelheid zal zijn.
Dat weet ik zo net nog niet, Ik heb een 939 dual Sata 2, volgens mij zelfde moederbord maar met ander bios en hier draait pci-e keurig op 16 speed. In het bios kun je ook gewoon 16x instellen en everest zegt ook 16 speed.

De 8800 is backward compatible dus zou ook gewoon in een pci-e 1.0 slot moeten draaien die op 4x staat ingesteld.

Everest:
Bus Type PCI Express 1.0 x16 @ x16

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

peeter123 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:31:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet, Ik heb een 939 dual Sata 2, volgens mij zelfde moederbord maar met ander bios en hier draait pci-e keurig op 16 speed. In het bios kun je ook gewoon 16x instellen en everest zegt ook 16 speed.

De 8800 is backward compatible dus zou ook gewoon in een pci-e 1.0 slot moeten draaien die op 4x staat ingesteld.

Everest:
Bus Type PCI Express 1.0 x16 @ x16
Klopt de 939Dual-SATA2 had inderdaad native AGP x8 en PCI-E 1.0 x16.

De opvolger die de TS heeft, heeft ook PCI-E 1.0 x16 slot. Deze word namelijk aangestuurd door de M1695 chipset van ULi. Precies dezelfde chip als zijn voorganger. Hier mag het probleem dus niet liggen.

Zelf werk in ook in een computershop en heb de raarste dingen al meegemaakt. Videokaart die stuk was en bij ons dan weer perfect doet. Maar als die ook in je pa's PC niks deed, dan is die echt dood. Alleen heb je wel in de bios gekeken of deze als Primary VGA adapter PCI-E heeft?(Bij je pa dus) Anders blijft die zwart beeld geven ;).

P.s. Dollarshop bestaat ook uit mensen, deze kunnen ook een keer een fout maken. Dus eerst zelf even goed testen!

[ Voor 4% gewijzigd door Bejit op 03-01-2008 13:44 ]

Systeempje

Verwijderd

Het kan ook zo zijn dat een driver conflict na een boot ineens geen beeld meer geeft. Had je zelf al eens getest op een clean install ? Lijkt me toch ook 1 van de voorwaarde om uit te sluiten of een kaart niet meer werkt. In een shop word vaak wel getest met een clean install dus dat kan een reden zijn dat hij het daar wel opeens doet, of dat er andere hardware word gebruikt, zoals een ander MoBo en een andere voeding etc etc.

Imo word er wat te snel gesteld dat je een oor aangenaaid word en hoe lullig het ook is, testen van niet goed werkende hardware is vaak een ergernis maar het beste kun jezelf testen door echt alles uit te sluiten, In dit geval denk ik dat je niet goed genoeg getest hebt om het een en ander te concluderen :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
Het kan ook zo zijn dat een driver conflict na een boot ineens geen beeld meer geeft. Had je zelf al eens getest op een clean install ? Lijkt me toch ook 1 van de voorwaarde om uit te sluiten of een kaart niet meer werkt. In een shop word vaak wel getest met een clean install dus dat kan een reden zijn dat hij het daar wel opeens doet, of dat er andere hardware word gebruikt, zoals een ander MoBo en een andere voeding etc etc.
Nee, want wat ik eruit opmaak krijgt hij de POST ook niet te zien, dus dan heeft het driver conflict er al geen klap mee te maken, en sterker nog, is het in feite geen software probleem mbt windows en dat soort crap.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Serienummer controleren om te zien of het wel om hetzelfde exemplaar gaat.
Kaart werkende zien als ze beweren dat hij werkt (en ook daar veriefieren of het wel jouw exemplaar is).

• YoghurtO_o
Bejit schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Zelf werk in ook in een computershop en heb de raarste dingen al meegemaakt. Videokaart die stuk was en bij ons dan weer perfect doet. Maar als die ook in je pa's PC niks deed, dan is die echt dood. Alleen heb je wel in de bios gekeken of deze als Primary VGA adapter PCI-E heeft?(Bij je pa dus) Anders blijft die zwart beeld geven ;).
het instellen zou alleen noodzakelijk moeten zijn als je meerdere videokaarten in je pc hebt zitten, anders zou de agp kaart het ook niet doen aangezien de primary vga adapter op PCI ingesteld staat ;)
quote: LiquidT_NL
Nee, want wat ik eruit opmaak krijgt hij de POST ook niet te zien, dus dan heeft het driver conflict er al geen klap mee te maken, en sterker nog, is het in feite geen software probleem mbt windows en dat soort crap.
juist, ik krijg niet eens de post te zien, het heeft niks met drivers te maken als je nog niet in windows zit

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:47
YoghurtO_o schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:31:
[...]

een 8800GT heeft 2 DVI ports, deze heb ik ook beide getest en ze deden het beide niet, op 2 verschillende systemen en 2 verschillende schermen

ik heb ook de stroom eraf gehaald, van alles heb ik geprobeerd, het is dus niet zo dat ik gewoon na 1x proberen de kaart voor RMA opstuur, aangezien ik niet 7 dagen wil wachten op een nieuwe ;)

Ik haal morgen mijn 7900GS op en waarschijnlijk ook de 8800GT, dan zien we wel of het aan mijn moederbord lag of aan de kaart, en gelukkig dat ik zo kaartgeil was dat ik er foto's van heb gemaakt, dus ook van de serial number

edit: blijkbaar zijn die van de achterkant dus gewist door mijn vader |:( , maar ik heb die van de chips e.d nog. en ik weet precies hoe de doos er aan toe was.
ze kunnen altijd nog via een dvi-vga adapter hebben getest. op de TD staan vaak wat oudere schermpjes en wordt deze methode gebruikt voor het testen. Dat zou het kunnen verklaren....

CISSP! Drop your encryption keys!

• YoghurtO_o
Nu ben ik wel 99% zeker van mijn zaak, 7900gs vandaag opgehaald, erin gestopt en kreeg gewoon gelijk beeld. |:(

eens kijken wat Dollarshops hierover zegt :r

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09
Zou me niks verbazen als die winkel je gewoon naait waar je bij staat.

Ik had vroeger een MSI moederbord bij een lokale computerboer gekocht, moederbord was defect had alles getest want had alles dubbel behalve 2e moederbord dus wist cker dat die defect was.
Ik naar die computerboer zij gingen testen eerst en 10 min later kwamen ze terug en zeiden dat die perfect deed en geen geheugenfouten gaf en 3dmark alles liep (vond ik vrij snel in 10 min, maar goed), ik vroeg of ik erbij mocht kijken maar dat mocht niet :? .
Dus ik moest onderzoekskosten betalen ala 15 euro, maar ik hield voet bij stuk en ze zeiden als MSI niks vindt moest ik nog meer dokken, maar was er zeker van, en Jahoor 1 maand later terug van MSI nieuwe gekregen van MSI, aangezien ik niet zonder pc kon had ik dus een 2e mobo gekocht, en de nieuwe doorverkocht. Ik dus nog klagen dat ik dus voor niks 15 euro had gelapt, want voor dat hele onderzoek van hun had ik nooit gevraagd dus eisde ik die terug, maar neehoor dat deden ze niet, ik die eigenaar ernog op aangesproken, die wou me de helft compenseren, te belachelijk nog steeds als ik er achteraf aan terugdenk.
Maar wat een naaiers, kocht daar tot die dag alles, was best goede klant, zoals je kan begrijpen vanaf die dag nooit meer gekomen daar, en 1 jaar later was die zaak failliet (niet door mij uiteraard) wat mij niks verbaasde.

Dus laat je geen oor aannaaien, die shops denken er soms maar makkelijk vanaf te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 05-01-2008 18:21 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Wat bij mij wel eens geholpen heeft is even je processor eruit halen, PC opstarten, PC weer uitzetten, processor er weer in, en de videokaart (FX5900 ultra) deed het weer. Hij zal dan intern wel ergens iets resetten. (was een MSI mobo)

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Turismo schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:17:
Zou me niks verbazen als die winkel je gewoon naait waar je bij staat.

Ik had vroeger een MSI moederbord bij een lokale computerboer gekocht, moederbord was defect had alles getest want had alles dubbel behalve 2e moederbord dus wist cker dat die defect was.
Ik naar die computerboer zij gingen testen eerst en 10 min later kwamen ze terug en zeiden dat die perfect deed en geen geheugenfouten gaf en 3dmark alles liep (vond ik vrij snel in 10 min, maar goed), ik vroeg of ik erbij mocht kijken maar dat mocht niet :? .
Dus ik moest onderzoekskosten betalen ala 15 euro, maar ik hield voet bij stuk en ze zeiden als MSI niks vindt moest ik nog meer dokken, maar was er zeker van, en Jahoor 1 maand later terug van MSI nieuwe gekregen van MSI, aangezien ik niet zonder pc kon had ik dus een 2e mobo gekocht, en de nieuwe doorverkocht. Ik dus nog klagen dat ik dus voor niks 15 euro had gelapt, want voor dat hele onderzoek van hun had ik nooit gevraagd dus eisde ik die terug, maar neehoor dat deden ze niet, ik die eigenaar ernog op aangesproken, die wou me de helft compenseren, te belachelijk nog steeds als ik er achteraf aan terugdenk.
Maar wat een naaiers, kocht daar tot die dag alles, was best goede klant, zoals je kan begrijpen vanaf die dag nooit meer gekomen daar, en 1 jaar later was die zaak failliet (niet door mij uiteraard) wat mij niks verbaasde.

Dus laat je geen oor aannaaien, die shops denken er soms maar makkelijk vanaf te komen.
Hoewel het heel matig van die zaak is, laat je jezelf in de eerste plaats ook gewoon tillen. Je betaalt die onderzoekskosten toch niet, helemaal niet als je:
a. er niet om hebt gevraagd
b. er niet bij mag zijn
c. het zelf reeds hebt gedaan

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Deathchant
  • Laatst online: 20-05 16:28

Deathchant

Don't intend. Do!

naar dollarshops gaan en je klacht duidelijk maken. datum en tijdstippen vermelden waarop je contact gehad hebt, product gekocht hebt, testplan erbij sturen en eisen dat het in orde komt. je 8800GT is gewoon niet goed.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
had je het eigenlijk al geprobeerd zonder oc op je cpu?

• chaoscontrol
  • Laatst online: 19:43
Ik ben hoofd RMA bij een grote distribution. En we krijgen idd wel eens verhalen van mensen die alles getest hebben en als het hier dan aankomt het gewoon werkt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:42

St@m

@ Your Service

IRCfreAk schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:45:
had je het eigenlijk al geprobeerd zonder oc op je cpu?
CMOS reset betekent imo terugzetten van de BIOS instellingen, zonder OC is dus getest.
chaoscontrol schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:33:
Ik ben hoofd RMA bij een grote distribution. En we krijgen idd wel eens verhalen van mensen die alles getest hebben en als het hier dan aankomt het gewoon werkt.
Tuurlijk dat kan gebeuren, het is mij ook wel eens overkomen.. alles getest en een dag later werkte het wel weer..
Kan zijn dat het zo is, maar in dit geval denk ik dat de TS het wel zeker weet aangezien de kaart ook in een ander systeem getest is en de 7900 het wel doet

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• YoghurtO_o
had nog zaterdag een mailtje naar dollarshops afgeschoten, maar vandaag nog niks over teruggehoord..ik bel ze wel even op denk ik

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

download (als dit kan) gewoon een RMA formulier. Stuur een mail waarin je de klacht duidelijk zet en ook aangeven dat je herhaaldelijk contact hebt gehad.

Formuleer je RMA, include alle testen die jij gedaan hebt, desnoods met een cdtje erbij waarop je filmpjes hebt opgenomen, verstuur videokaart en brief aangetekend en vraag om een z.s.m. reactie.
Kan geen kwaad toch?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• YoghurtO_o
de videokaart ligt al sinds 31 december bij hun, dus ik kan onmogelijk nog foto's maken, mij werd verteld dat ik morgen moest terugbellen aangezien de persoon van de RMA er vandaag niet was. Die gozer die ik aan de lijn had beweerde dat hij het gelijk bij hun deed, en dat(lees) "de videokaart het bij mij mischien niet doet door PCI-E 2.0 compatibiliteit" |:( 8)7

• aerox rules
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-04-2024
"de videokaart het bij mij mischien niet doet door PCI-E 2.0 compatibiliteit"
dat is onzin want de 8800gt is volledig backwards compatible

• YoghurtO_o
ja ik merkte ook al dat die werkenemer er niet al te veel van wist, maar mischien is de digitale output gewoon aan gort en hebben zij het daar met analoog getest ipv digitaal. wij hebben in ons rma hok ook van die oude analoog schermpjes staan

Verwijderd

Of het je eigen kaart is of niet zal je alleen kunnen zien op basis van je serienummer.
Misschien heb je de doos nog waar meestal ook het serienummer op staat.
Of sommige winkels zetten ook het serienummer op de bon zodat ze altijd zeker weten dat dit de goede kaart is bij de garantieperiode.
Lastig gaat het alleen worden dat jij dan moet gaan aantonen dat dit niet dezelfde kaart is als die jij hebt afgegeven.
Hun zouden dan ook kunnen zeggen.... Ohhhhh hier niet gekocht, dan betaal je zeker die 25 euro!!!

Verwijderd

nou wat ik dus had, bijna hetzelfde:
heb een msi 7900gto. op een dag besloot er iets niet te werken, pc ging gewoon aan, maar geen beeld.
Ik denk, m'n gto kapot.
Ik test even met een andere kaart,(2600pro geloof ik) pc doet het prima!
Dus ik mijn 7900gto naar de shop sturen, bleek die het daar gewoon te doen.
Ik radeloos 20€ betalen 8)7
Daarna even 7900gto in de pc van m'n zus, ook niks.
Even later nieuw moederbord, doet die 7900gto het weer :*)
dus misschien daar even naar kijken? :?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:49:
Daarna even 7900gto in de pc van m'n zus, ook niks.
wat is nou de kans dat er iets aan het pci slot zou zijn? Als een andere videokaart, die je al dan niet extra daarvoor gekocht hebt, het gewoon doet is er geen reden voor om aan te nemen dat het slot defect is. De situatie dat ineens je GTO het niet meer doet en je dit controleert en blijkt het dan ook niet te doen op je zus' pc, dan zou ik ook de GTO terugsturen onder het mom van: geprobeerd op een ander moederbord, maar ook geen resultaat.

@TS
Hoe kan het in godsnaam dat de kaart het ineens wel doet bij hun terwijl jij zowat alle testen hebt gehad?? Je kaart in een ander moederbord deed toch ook niks? Ik doe mijn videokaarten altijd helemaal doorlichten als ik ze gekregen heb en heb mijn 8800GT op 3 verschillende mobo's geprobeerd:
A8N32SLI deluxe, P5N32-E Plus en Striker Extreme, dus oud, semi-oud en nieuw moederbord.

Dat ze maar eens komen met een goed testplan om jou bewijzen te sturen van jouw videokaart. Inderdaad zoals hierboven aangegeven: op serienummers letten! Jij moet hun tenslotte ook bewijs sturen om je punt duidelijk te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 08-01-2008 08:05 ]

• YoghurtO_o
vandaag weer gebeld, ze hebben de kaart dus op een analoog scherm getest, morgen gaan ze het op een digitaal scherm testen, ik durf te wedden dat ie het dan niet doet

• Mektheb
YoghurtO_o schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:05:
vandaag weer gebeld, ze hebben de kaart dus op een analoog scherm getest, morgen gaan ze het op een digitaal scherm testen, ik durf te wedden dat ie het dan niet doet
Beetje testers , testen het analoog , digitaal en in meerdere mobo's voor dat de klant hem weer mee krijgt ....

• YoghurtO_o
tja die gast begon ook al over dat mijn chipset niet compatible was,

heel raar, ik vertelde hem gewoon dat ie het 6 weken goed deed op m'n systeem, als het aan de chipset lag zou die het in het begin niet moeten doen

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

ben zeer benieuwd hoe dit afloopt ....

www_un4given_nl

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
TrickeY schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:05:
ben zeer benieuwd hoe dit afloopt ....
Aarding :D

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja ik ben ook heel benieuwd. Ik zou wel duidelijk laten merken dat je niet tevreden bent over hun kennis en de manier waarop ze je benaderen.

• link_mario
  • Laatst online: 05:46

link_mario

Ofwa?

Merkwaardig verhaal dit, ik zou zeggen vul dit even in bij de shopsurvey. Soms trekt dat ze over de streep om een fout toe te geven cq iets tegemoed tekomen, om de slechte survey weer in iets positiever te laten veranderen!

Hoop dat 't tot een goed einde komt :)

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 23:46
Jonge, speel hard. Zeg dat je rechtsbijstand inschakeld als ze niet willen omruilen. Dit slaat natuurlijk nergens op. Als jou hardware niet werkt en je hebt garantie kan je hier gewoon gebruik van maken.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08

Barrycade

Through the...

Wat een geram en gezeur meteen richting de winkel, ik lees nog niet dat die winkel onwelwillend is tegenover de eisen van TS. Ze hebben 'm alleen verkeerd getest. Thats all.

Mocht dat ding het inderdaad niet op DVI doen zullen ze 'm beste wel RMA sturen lijkt mij. Dus effe afwachten voordat je ze aan de hoogste boom opknoopt.

• Mektheb
Idd dollarshop kennende handelen ze alles goed af :)

• YoghurtO_o
word net weer teruggebeld en op een digitale scherm doet ie het ook gewoon, dan ga ik het maar afhalen..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:22
LiquidT_NL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:00:
[...]

mee eens - absoluut geen driver probleem

you had me at EHLO

• SeatRider
  • Laatst online: 21-05 16:03

SeatRider

Hips don't lie

Mektheb schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:24:
[...]

Beetje testers , testen het analoog , digitaal en in meerdere mobo's voor dat de klant hem weer mee krijgt ....
Ja, en met alle bios versies, resoluties, soorten geheugen, geaard EN niet geaard stopcontact, met en zonder verlengsnoer.

Als je er niet specifiek bij vertelt dat je DVI gebruikt heb je kans dat ze daar dus niet op testen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

YoghurtO_o schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:02:
word net weer teruggebeld en op een digitale scherm doet ie het ook gewoon, dan ga ik het maar afhalen..
8)7 OMG, neem je PC mee en demonstreer het anders voor hun neus....
Ik snap echt niet wat het kan zijn en ben erg benieuwd wat het nou kan zijn.....

• YoghurtO_o
ben daar geweest, was idd mijn kaart die hij in de pc stopte, bootte gewoon op. Heel raar

gelukkig hoefde ik die 25 euro onderzoekskosten NIET te betalen

petje af voor dollarshops :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

YoghurtO_o schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:51:
ben daar geweest, was idd mijn kaart die hij in de pc stopte, bootte gewoon op. Heel raar

Petje af? Naast het feit dat dit gewoon service hoort te zijn, hebben ze je ook nog een hoop ergernis en onzekerheid bezorgd.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:49
SeatRider schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:06:
[...]

Petje af? Naast het feit dat dit gewoon service hoort te zijn, hebben ze je ook nog een hoop ergernis en onzekerheid bezorgd.
of andersom ;)

https://wren.co/join/Devian

• Caris
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 17:45
Bij mij deden ze helemaal niet moeilijk bij dollarshops.
Kreeg zonder dat ze naar de kaart gekeken hadden mijn geld terug, toen heb ik een paar tientjes bijgelegd en een andere gepakt :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zo dan:

Petje af? Naast het feit dat ze je een hoop ergernis en onzekerheid hebben bezorgd, hoort dit gewoon service te zijn.

• St@m
  • Laatst online: 06:42

St@m

@ Your Service

SeatRider schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:14:
[...]

Zo dan:

Petje af? Naast het feit dat ze je een hoop ergernis en onzekerheid hebben bezorgd, hoort dit gewoon service te zijn.
Tja.. de kaart blijkt uiteindelijk niet kapot, dus of de TS heeft niet goed getest ;) of er zijn kaboutertjes geweest enzo..
Dollarshop test (met de mededeling, als het wel werkt dan kost het €25,- of dat netjes is, is een 2e)
Dus dat de TS nu niet hoeft te betalen lijkt me meer dan redelijk van Dollarshop.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Pubbert

random gestoord

YoghurtO_o schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:51:

En werkt de kaart nu bij jou thuis weer? En klopt het serienummer nog met dat wat op de doos staat?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• YoghurtO_o
ja hij werkte eerst wel, totdat ik weer de accelero s1 erop plaatste, weer dezelfde symptomen...dit keer wacht ik wel iets langer :p

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben nu ineens van mening dat Dollarshop al heel coulant is geweest de kaart om te ruilen terwijl TS blijkbaar rommelt met eigen coolers. Ik zeg rommelen, want zodra hij die andere cooler erop zet, sloopt ie de kaart blijkbaar.

• YoghurtO_o
hoezo sloopt?

De kaart was in eerste instantie niet eens omgeruild, het is dezelfde kaart!

de kaart deed het 2 weken goed met de accelero S1, gaf zonder enkele reden opeens geen beeld meer

ik heb er met veel zorg op gelet niet veel druk op de core te zetten aangezien ik niet wil dat de core kapot gaat...

beoordeel dus mij liever niet zomaar uit het niets ja.

• Carel
  • Laatst online: 19-05 22:05
YoghurtO_o schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:36:
hoezo sloopt?

De kaart was in eerste instantie niet eens omgeruild, het is dezelfde kaart!
de kaart deed het 2 weken goed met de accelero S1, gaf zonder enkele reden opeens geen beeld meer
ik heb er met veel zorg op gelet niet veel druk op de core te zetten aangezien ik niet wil dat de core kapot gaat...
beoordeel dus mij liever niet zomaar uit het niets ja.
Seatrider heeft echer wel gelijk. Het feit dat je de cooler al demonteert geeft de PC-zaak al voldoende recht enige vorm van garantie te weigeren. Daarbij zie ik een soortgelijk topic van jou over een 7900GS waarbij je ook duidelijk aangaf deze te hebben overgeklokt etc en deze ook binnen no-time defect is gegaan ;)

Ik heb trouwens ooit een 9700pro gehad die bij mijn pc en in een ander defect leek. In de winkel deed deze het echter wel. Soms zit zo'n kaart blijkbaar net op de grens of hij wel of niet dood is. Of dit nou bepaalde voltageverschillen of interfaceachtige zaken zijn, weet ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 09-01-2008 18:16 ]

• YoghurtO_o
heel raar,

hij doet het weer :)

de 7900gs was niet kapot. windows wil gewoon niet booten, vista doet het wel gewoon goed..

[ Voor 58% gewijzigd door YoghurtO_o op 09-01-2008 18:20 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:47
En het is dezelfde kaart met accelero S1 ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• YoghurtO_o
welke?

ik heb de stock er weer opzitten, dan doet ie het vaag genoeg wel(8800gt)

probleem opgelost dus er mag een slotje op :)

edit: probleem was dus teveel TIM van fabrikantswijze uit, de buitenste transistors op de chip zaten helemaal onder 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door YoghurtO_o op 09-01-2008 19:48 ]

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 22:14
denivan schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:16:
Heel simpel : vraag eens om de kaart werkend te zien in hun testtoestel.

Is er iets waardoor je kan zien dat het jouw kaart is ? Misschien is hij echt wel defect, geven ze jou een andere kaart (RMA) en rekenen ze jou kosten aan omdat de kaart niet defect zou zijn (is maar een gokje)...lijkt me handig verdiend ;)
Als je langs kan gaan bij een winkel (vooral de RMA-afdeling dan), neem dan voor de zekerheid ook je PC mee in de kofferbak van je auto. Zeker als je de hele pc hebt gekocht bij die winkel. Je kunt bovendien demonstreren dat je systeem niet werkt en eventueel een RMA van een ander onderdeel doen, scheelt tijd en misschien wat geld?
Als je geen auto hebt wordt het wat lastiger allemaal. En als je in het hoge Noorden woont en de winkel aan de Maas zit moet je er de tijd + benzine maar voor hebben.

*Edit: Lees net hierboven dat 't probleem opgelost is, maar na mijn mening blijft 't dan nog wel een aardige tip voor zoekende Tweakers.*

[ Voor 6% gewijzigd door InfinityEye op 09-01-2008 20:02 . Reden: aanvullen van de post ]

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• Bejit
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

YoghurtO_o schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:17:
[...]

het instellen zou alleen noodzakelijk moeten zijn als je meerdere videokaarten in je pc hebt zitten, anders zou de agp kaart het ook niet doen aangezien de primary vga adapter op PCI ingesteld staat ;)

[...]

juist, ik krijg niet eens de post te zien, het heeft niks met drivers te maken als je nog niet in windows zit
Heb met Bios 1.20 gehad dat als die op AGP stond dat mijn PCI-e 7900GT geen beeld gaf, dus controleer maar voor de zekerheid.

EDIT: Is al niet meer nodig xD

Systeempje

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

YoghurtO_o schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:00:
probleem opgelost dus er mag een slotje op :)
Ter informatie: Op GoT wordt in principe géén enkel topic gesloten als het probleem is opgelost. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

YoghurtO_o schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:18:
heel raar,

hij doet het weer :)

de 7900gs was niet kapot. windows wil gewoon niet booten, vista doet het wel gewoon goed..
Ik vind je verhal maar vaag en je hebt mazzel gehad met zo'n webshop.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 00:55
Wel apart dat je in je TS het hele 'ik heb een andere cooler erop gemonteerd' niet vermeld. Je mag in je handjes klappen dat Dollarshops tijd in jou 'modificatie' heeft gestopt.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
gideon82 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:47:
Wel apart dat je in je TS het hele 'ik heb een andere cooler erop gemonteerd' niet vermeld. Je mag in je handjes klappen dat Dollarshops tijd in jou 'modificatie' heeft gestopt.
Ja, inderdaad. Eerst Dollershops afzeiken omdat ze niet goed genoeg meewerken naar jouw idee.
Je mag inderdaad in je handjes klappen dat je die 25 euro niet hoeft te betalen.
Dit gezeur kost hun namelijk intern wel wat meer dan die 25 euro die ze ervoor rekenen.
Vind het beetje hufterig gedrag eerlijk gezegd, door informatie achter te houden

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-01-2008 11:41 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Mektheb
Geloof dat je garantie toch ook per ditect vervalt als je zelf de cooler veranderd ? tenzij het Sparkle is of XFX geloof ik ( weet ik natuurlijk niet zeker )

Maar die informatie had je best in je Topic mogen zetten dan had 90% op tweakers gezegt doe je orginele er maar weer op :)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:22

XanderDrake

Build the future!

Demon_Eyez schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:40:
Ja, inderdaad. Eerst Dollershops afzeiken omdat ze niet goed genoeg meewerken naar jouw idee.
Je mag inderdaad in je handjes klappen dat je die 25 euro niet hoeft te betalen.
Dit gezeur kost hun namelijk intern wel wat meer dan die 25 euro die ze ervoor rekenen.
Vind het beetje hufterig gedrag eerlijk gezegd, door informatie achter te houden
Precies, ik werk ook in een computerwinkel, en ik zou dat zeker niet vergoeden. Nou is Dollarshops een ontzettend goede toko, dus daar mag je blij mee zijn.
Voor de rest simpel: koeler eraf => weg garantie. Alles wat je daarna probeert te snaaien van de winkel vind ik jammerlijk gedrag.

Ik vind dat de topic titel mag veranderd worden naar "winkel was in zn recht en ik had mazzel" en daarna mag er van mij een slotje op...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• jporter
  • Laatst online: 07-03-2025
Idd, zodra je een andere cooler er zelf op gaat monteren vervalt de garantie. Je hebt geluk gehad.

• peeter123
De garantie hoeft helemaal niet te vervallen, bij Evga mag je een andere koeler erop zetten en zelfs overclocken. De garantie vervalt pas als er zichtbaar brandplekken op je kaart zit. Voor alle andere dingen houd je gewoon garantie. Misschien geld dit ook wel voor het merk van deze videokaart.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ga niemand veroordelen hier, maar als je inderdaad (zoals al tig keer vermeld is) gewoon gezegd had dat je die accelero cooler op had, dan hadden de tweakers hier binnen 10 posts jouw probleem opgelost. Dan was het zoiets geweest in de trand van:

1: kaart doet het neit met deze cooler, maar waarom dan wel met de stock cooler?
2e vraag hierop zou meteen zijn: misschien gebruik je teveel/te weinig coolpasta of loopt het uit.
3e vraag zou kunnen zijn: misschien raak je elco's/condensatortjes die in de weg zitten
4e vraag zou kunnen zijn: misschien heb je iets aan de core/mem beschadigd.

kortom: als jij het vermeld had, waren we er veel sneller achter wat het probleem is.

Je start topic was redelijk goed en overzichtelijk, maar volgende keer wel ALLES erbij zetten.

En ik zal het ook maar even zeggen: je moet blij zijn dat dollarshops zo coulant geweest is.

• YoghurtO_o
Ok het probleem is dus zo, het ligt niet aan de koeler ben ik nu achter

kaart boot alleen als ik het zo doe:

7900GS erin, laten booten tot post, pc uit, 8800GT erin

dan doet de kaart het helemaal perfect, doe ik een reboot dan krijg ik weer hetzelfde...tja dan zal ik de pc wel gewoon voor altijd aan laten.

om de 4e vraag te beantwoorden: nee dit heb ik niet gedaan, voor de zekerheid een paar keer nagekeken om er zeker van te zijn.

Blijkbaar hebben andere mensen dit probleem ook, alleen dan op moederborden met VIA chipsets, ik heb het probleem aan Gigabyte voorgelegd en de deskundige vond dit wel raar, maar zei dat ik eerst caseless moest kijken of ie het wel doet..

[ Voor 36% gewijzigd door YoghurtO_o op 10-01-2008 20:53 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08
Mektheb schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:27:
Geloof dat je garantie toch ook per ditect vervalt als je zelf de cooler veranderd ? tenzij het Sparkle is of XFX geloof ik ( weet ik natuurlijk niet zeker )

Maar die informatie had je best in je Topic mogen zetten dan had 90% op tweakers gezegt doe je orginele er maar weer op :)
Deathchant schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:39:
ik ga niemand veroordelen hier, maar als je inderdaad (zoals al tig keer vermeld is) gewoon gezegd had dat je die accelero cooler op had, dan hadden de tweakers hier binnen 10 posts jouw probleem opgelost. Dan was het zoiets geweest in de trand van:

1: kaart doet het neit met deze cooler, maar waarom dan wel met de stock cooler?
2e vraag hierop zou meteen zijn: misschien gebruik je teveel/te weinig coolpasta of loopt het uit.
3e vraag zou kunnen zijn: misschien raak je elco's/condensatortjes die in de weg zitten
4e vraag zou kunnen zijn: misschien heb je iets aan de core/mem beschadigd.

kortom: als jij het vermeld had, waren we er veel sneller achter wat het probleem is.

Je start topic was redelijk goed en overzichtelijk, maar volgende keer wel ALLES erbij zetten.

En ik zal het ook maar even zeggen: je moet blij zijn dat dollarshops zo coulant geweest is.
YoghurtO_o schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:17:
[...]

ik heb een 7900gs als backup kaart besteld. Deze ga ik morgen ophalen, maar waarom deed de kaart het dan ook niet in de ander pc? die het trouwens wel weer deed met de kaart die er normaal inzat

@ denivan

zoiets dacht ik dus ook, ik moet de doos en de contents eens heel goed gaan inspecteren, en aangezien ik de koeler er al eens af heb gehaald weet ik ook het een en ander over hoe de pasta op de chip er uit moet zien(heb er een accelero S1 op gehad, dus de orginele koelpasta van de chip verwijderd, maar op de heatsink zat nog een heel klein beetje pasta)
En waarom hebben jullie het dan niet opgelost binnen 10 posts? Het komt hier maar al te vaak voor dat mensen zomaar wat blaaten en niet eens de topic volgen of lezen..

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 10-01-2008 22:02 ]

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

en zo is het!

www_un4given_nl

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

YoghurtO_o schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:50:
Ok het probleem is dus zo, het ligt niet aan de koeler ben ik nu achter

kaart boot alleen als ik het zo doe:

7900GS erin, laten booten tot post, pc uit, 8800GT erin

dan doet de kaart het helemaal perfect, doe ik een reboot dan krijg ik weer hetzelfde...tja dan zal ik de pc wel gewoon voor altijd aan laten.

om de 4e vraag te beantwoorden: nee dit heb ik niet gedaan, voor de zekerheid een paar keer nagekeken om er zeker van te zijn.

Blijkbaar hebben andere mensen dit probleem ook, alleen dan op moederborden met VIA chipsets, ik heb het probleem aan Gigabyte voorgelegd en de deskundige vond dit wel raar, maar zei dat ik eerst caseless moest kijken of ie het wel doet..
Biosupdate MB?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• YoghurtO_o
nieuwste is F11, F12 hebben ze om de een of andere reden weggehaald :s

hier is de link, kan het echt niet terugvinden
http://www.giga-byte.nl/S...Model.aspx?ProductID=2456

en met F11 is dit probleem er gewoon

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
YoghurtO_o schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:23:
nieuwste is F11, F12 hebben ze om de een of andere reden weggehaald :s

hier is de link, kan het echt niet terugvinden
http://www.giga-byte.nl/S...Model.aspx?ProductID=2456

en met F11 is dit probleem er gewoon
alstublieft, F12:
http://asia.giga-byte.com..._bios_ga-965p-ds3_f12.exe

http://specs.tweak.to/15535

• YoghurtO_o
ik vroeg mij vandaag al af waarom ik zulke lage fps krijg in COD4 (30-60 ipv 50-120) en ik zie in GPU-Z dat de kaart op 4x link width staat, nu heb ik wel van 1x gehoord dat het door MCH en Northbridge voltage komt maar die staat gewoon op + 0.1v en vroeger had ik dit probleem niet. ligt het nu dus aan de kaart?

http://img174.imageshack.us/img174/5701/4xlinkwidthiv6.png

dit gebeurt trouwens NIET met mijn 7900GS

[ Voor 5% gewijzigd door YoghurtO_o op 11-01-2008 17:14 ]

• peeter123
In je bios kun je hem op 16 x zetten (of forceren) als het goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door peeter123 op 11-01-2008 17:15 ]

• YoghurtO_o
waar vind je dat? want ik zie die optie namelijk niet in mijn gigabyte 965p-ds3

Verwijderd

Uit je eerdere topic blijkt dat je speelt met je kaart op diverse manieren, softmod, andere cooler erop etc etc. maar je vertelt dit niet in dit topic en verwacht dat andere,zoals ook de winkel, dat ze je probleem gaan oplossen terwijl je mogelijk zelf je kaart kapot maakt :

8800GT BIOS softmod

Maar het is de laatste tijd steeds vaker zo dat mensen niet open/eerlijk zijn over het ontstaan van hun probleem. Als je wil tweaken en meer prestatie uit een stukje hardware wil halen dan mag je op voorhand er toch logisch vanuit gaan dat wanneer het mis gaat je er niet een ander op voor kan laten opdraaien, zowel de winkel niet alswel de forummembers, want het het is op deze manier dat je andermans wil en tijd verbruikt en mede er toe bijdraagt dat mensen steeds minder andere willen helpen :)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:36:
Uit je eerdere topic blijkt dat je speelt met je kaart op diverse manieren, softmod, andere cooler erop etc etc. maar je vertelt dit niet in dit topic en verwacht dat andere,zoals ook de winkel, dat ze je probleem gaan oplossen terwijl je mogelijk zelf je kaart kapot maakt :

8800GT BIOS softmod

Maar het is de laatste tijd steeds vaker zo dat mensen niet open/eerlijk zijn over het ontstaan van hun probleem. Als je wil tweaken en meer prestatie uit een stukje hardware wil halen dan mag je op voorhand er toch logisch vanuit gaan dat wanneer het mis gaat je er niet een ander op voor kan laten opdraaien, zowel de winkel niet alswel de forummembers, want het het is op deze manier dat je andermans wil en tijd verbruikt en mede er toe bijdraagt dat mensen steeds minder andere willen helpen :)
Zoo jij bent wel heel erg hard, tja ik ben het toch wel met je eens.

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:36:

8800GT BIOS softmod

tja dat is dan weer jouw mening, als er fabrikanten zijn die de kaart vanuit fabrieks af uit zelf softmodden dan lijkt het mij zeker geen kwaad te kunnen met een kaart van een ander merk, zeker als de kaart goed gekoeld word.

edit: en niet open en eerlijk? als ik niet open en eerlijk was had ik de mod sowieso vanaf het begin niet gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door YoghurtO_o op 11-01-2008 18:03 ]

Verwijderd

YoghurtO_o schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:54:
[...]

tja dat is dan weer jouw mening, als er fabrikanten zijn die de kaart vanuit fabrieks af uit zelf softmodden dan lijkt het mij zeker geen kwaad te kunnen met een kaart van een ander merk, zeker als de kaart goed gekoeld word.

edit: en niet open en eerlijk? als ik niet open en eerlijk was had ik de mod sowieso vanaf het begin niet gepost.
In je huidige TS vermeld je niets over een andere koeler erop zetten en in een ander topic praat je over een softmod, niet in deze. Dat vind ik het probleem omdat je hier om hulp vraagt maar niet alle info geeft. Daarbij laat je mensen in het ongewisse en verspil je hun tijd, en dat terwijl een hoop mensen het juist leuk vinden om ervaringen te delen of mensen te helpen.

Maar begrijp je mijn standpunt of interesseert het je verder niet :? Wat fabrikanten doen met softmodden of OC'en van huis uit is heel wat anders dan menigeen die zijn stock hardware probeert te modificeren. Niet iedereen is zo goed belegen dat men weet wat ze doen. Daarom staat er ook vaak in de garantie bepalingen dat wanneer je modificeert je garantie vervalt, en terecht. Maar zoals je je verhaal doet overkomen vind je dat de winkel je geen service verleend etc.

Dus voor mij lees ik het als ongeloofwaardig want wie weet wat je allemaal meer met je systeem doet waardoor je geen beeld meer heb. Daarom willen de meeste leden en vereist GoT dat je zoveel mogelijk verteld wat je systeem is, wat je allemaal gedaan en geprobeerd heb etc etc. Zeg dan gelijk in je TS dat je aan het modden ben geweest dan kunnen mensen gerichter hulp geven :) En dat is dus het hele discussiepunt.

• YoghurtO_o
Ok, ik had het erin moeten vermelden, maar denk je dat ik alles zo 1,2,3 onthoud om in een topic te zetten? als het mij gevraagd werd had ik het er ook fijn erbij vermeld, sorry dat ik jullie tijd heb verspild.

en tja, geen recht op RMA zeg je? tja dat is jouw mening, maar ik heb niet 230 euro in m'n portemonee liggen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

YoghurtO_o schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:51:
en tja, geen recht op RMA zeg je? tja dat is jouw mening, maar ik heb niet 230 euro in m'n portemonee liggen...
Dan moet je niet soft-modden.
Dan laat je dat ding stock draaien en blijf je garantie houden.
Als je gaat modden... prima, maar je weet de risico's.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 12-01-2008 00:58 ]

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 04:52

V3g3ta

Fueled by Games!

job schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:54:
[...]

Dan moet je niet soft-modden.
Dan laat je dat ding stock draaien en blijf je garantie houden.
Als je gaat modden... prima, maar je weet de risico's.
En zo is het maar net!

TS is oneerlijk tegenover Dollarshop en meerdere behulpzame Tweakers.
:r

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• geforce5_guy
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:51:
Ok, ik had het erin moeten vermelden, maar denk je dat ik alles zo 1,2,3 onthoud om in een topic te zetten? als het mij gevraagd werd had ik het er ook fijn erbij vermeld, sorry dat ik jullie tijd heb verspild.

Op dit moment doe je erg zielig. JIJ weet wat je doet en JIJ weet ook dat je garantie vervalt als iets veranderd ( tenzij anders vermeld in garantie bepallingen).
Bij sommige mag je koeler vervangen. Maar een ander bios die niet door het merk geleverd is er op zetten valt daar niet onder.

Als jij andere er mee op wil zadelen ben je een wat mij betreft niks beter dan een oplichter.
Wil je geen risico lopen dat iets kapot gaat waarop je nog gatantie hebt dan moet je er gewoon niks aan veranderen punt.

Jij hebt gewoon geen recht meer op RMA simpel omdat je het bios aangepast hebt EN de koeler vervangen hebt. Gaat het kapot niet klagen en een oplossing zoeken. En niet bij een winkel gaan zeuren omdat hij kapot is gegaan etc.
Pagina: 1 2 Laatste