In een vorig topic die ik heb geplaatst (Asus P5N32-E SLI Plus - Random freeze problemen) kreeg ik het advies de timings te veranderen van mijn geheugen.
Nu heb ik even informatie van m'n geheugen met CPU-Z, Everest en online informatie opgezocht en kwam in CPU-Z tot de vraag: welke timings, gezien ze in CPU-Z verschillende worden weergegeven.
In CPU-Z zie ik voor SLOT 1 (Kingston PC6400, 1024MB) het volgende:
CAS# Latency: 5.0
RAS# to CAS#: 5
RAS# Precharge: 5
tRAS: 18
tRC: 23
Voor SLOT 2 (PQI Corp. PC6400, 1024MB) het volgende:
tRAS: 16
tRC: 21
Een verschil in Tras en Trc dus. Wanneer ik huidige waarden bekijk in Everest krijg ik te zien:
CAS Latency: 5T
RAS to CAS: 5T
RAS Precharge: 5T
tRAS: 18T
tRC: 23T
Kan ik dit zo laten, is het slim dit te veranderen (verhogen/verlagen) om mijn systeem stabiel te krijgen? (zie link naar vorige post voor volledige uitleg).
Alvast bedankt voor de reactie.
P.S De reden waarom er een Kingston en ander blokje inhangen, is vanwege een kapotte Kingston module.
Nu heb ik even informatie van m'n geheugen met CPU-Z, Everest en online informatie opgezocht en kwam in CPU-Z tot de vraag: welke timings, gezien ze in CPU-Z verschillende worden weergegeven.
In CPU-Z zie ik voor SLOT 1 (Kingston PC6400, 1024MB) het volgende:
tRAS: 18
tRC: 23
Voor SLOT 2 (PQI Corp. PC6400, 1024MB) het volgende:
tRAS: 16
tRC: 21
Een verschil in Tras en Trc dus. Wanneer ik huidige waarden bekijk in Everest krijg ik te zien:
CAS Latency: 5T
RAS to CAS: 5T
RAS Precharge: 5T
tRAS: 18T
tRC: 23T
Kan ik dit zo laten, is het slim dit te veranderen (verhogen/verlagen) om mijn systeem stabiel te krijgen? (zie link naar vorige post voor volledige uitleg).
Alvast bedankt voor de reactie.
P.S De reden waarom er een Kingston en ander blokje inhangen, is vanwege een kapotte Kingston module.