[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
seninha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:48:
Ik was even de opening post aan het bekijken maar een ding begrijp ik niet, namelijk de ISF waardes:

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend en waar dit ingesteld moet worden.
Wat ze betekenen weet ik niet, alleen dat je ze kan invullen in het service menu.
Maar zou zeggen, als je niet weet wat het is en wat je er mee moet, doe er dan niks mee! ;)

Als je je TV ISF laat calibreren, dan gaan ze in het service menu dat soort waarden aanpassen, zodat je de beste kleuren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

JME

zeg maar Jamie

Die waarden verschillen echter per TV en per omstandigheden waarin de TV staat! Eigenlijk heb je dan ook geen drol aan zo'n lijstje, het is toch nooit op jouw TV van toepassing. Ik vraag me daarom ook af waarom dit lijstje in de startpost staat, waarin normaalgesproken alleen algemeen geldende info wordt opgenomen. Dit roept zo alleen maar vragen op en leidt tot onverantwoord geklooi in het service menu door mensen die er onvoldoende verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Bor de Wollef schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:55:
De brommende pc gaat komende week omgeruild worden voor een nieuw exemplaar. Ik ben benieuwd of het probleem daar inderdaad mee is verholpen of dat ik inderdaad (te) kritisch ben. Ik vind zelf een hoorbaar geluid op 5 meter afstand niet acceptabel en verwacht dus veel van een nieuw exemplaar.
Hoi Bor,

ik ben erg benieuwd naar de uitkomst... laat het me svp even weten.

btw: komt e-care bij jou langs?

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 10-01-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:20:
[...]

Volgens mij gaat de schrijver daar de fout in hoor. Die verhouding betekent dat de maximale lichtopbrengst 1600 keer zo fel is als de minimale, ergo verhouding wit-zwart. Heeft niets met het aantal bits kleur te maken dat een tv kan weergeven.
Klopt!

Vandaar ook dat Pioneer nu een scherm demonstreert met een oneindig contrast.
De lichtopbrengst bij 100% zwart kun je oneindig maal vermenigvuldigen, maar het blijft gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet mijn plasma werkend te krijgen voor pc. Heeft iemand ook een nvidia videokaart en hoe heb je die aangesloten en welke instellingen van nvidia?

Ik heb het nu van dvi naar component geprobeerd, wat helaas niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JME schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 07:58:
Die waarden verschillen echter per TV en per omstandigheden waarin de TV staat! Eigenlijk heb je dan ook geen drol aan zo'n lijstje, het is toch nooit op jouw TV van toepassing. Ik vraag me daarom ook af waarom dit lijstje in de startpost staat, waarin normaalgesproken alleen algemeen geldende info wordt opgenomen. Dit roept zo alleen maar vragen op en leidt tot onverantwoord geklooi in het service menu door mensen die er onvoldoende verstand van hebben.
Maar ja, volgens mij zijn alle panels toch hetzelfde? (PV70 panels, alleen de maat is anders? of heb ik dat mis :?)

En ja de omgeving is anders, maar misschien dat je met die waarden wel beter beeld krijgt dan de "standaard" instellingen die je met de TV kan krijgen/zelf instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:39:
Het lukt mij niet mijn plasma werkend te krijgen voor pc. Heeft iemand ook een nvidia videokaart en hoe heb je die aangesloten en welke instellingen van nvidia?

Dat kan wel kloppen dat die dat niet doet op die manier, wordt niet ondersteund.
Koop een dvi naar hdmi kabel, dan lukt dit wel. Ik post vanmiddag wel ff hoe je de overscan kan aanpassen in de nvidea-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:52:
[...]

Dat kan wel kloppen dat die dat niet doet op die manier, wordt niet ondersteund.
Koop een dvi naar hdmi kabel, dan lukt dit wel. Ik post vanmiddag wel ff hoe je de overscan kan aanpassen in de nvidea-instellingen.
Super! Ga gelijk een kabel halen straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Super! Ga gelijk een kabel halen straks!
Mooi! Ze zijn trouwens niet heel goedkoop, maar het is het waard.

De resolutie van je videokaart zet je op 1280x720. (mocht je een full hd hebben, dan gaat die natuurlijk in 1920x1080, maar die hebben een optie waarin de overscan niet wordt toegepast en hoef je wat hieronder staat niet meer te doen)

Als je daarna je bureaublad bekijkt, dan kan je door de overscan je taakbalk bijna niet meer zien. Je kan dit aanpassen in het servicemenu, maar dan moet je erg oppassen.
Je kan het ook ff aanpassen in de videokaart-instellingen en dat doe je zo:

-klik met rechter muisknop op bureaublad
-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen.

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld en dus ook je bureaublad.
Nu kan je dit aanpassen zodat alles er precies oppast.

Bij mij waren toen nog niet alle letters 100% scherp. Toen deed ik hetvolgdende:
De letters van internetsites een stuk beter gekregen door via bewerken alles te selecteren, control ingedrukt te houden en met t scrollwieltje van mn muis de letters vergroot. Ik had niet verwacht dat die deze instellingen zou onthouden, maar dat doet die dus wel! (ik heb xp-pro)

Het was nog niet perfect en dus dit gedaan: via rechtermuis in bureaublad- eigenschappen-instellingen-geavanceerd kom je op tabblad Algemeen. Daar heb ik nu de Dpi-instelling op groot(120dpi) gezet, daarna moest de pc opnieuw opgestart worden en nu zien alle letters er goed uit!
Misschien kan t nog meer verbeterd worden, maar ik ben al helemaal tevreden!

Deze maand wordt mn plasma isf gecalibreerd en dan laat ik dit via het service menu doen. Ik zal posten of dit een beter resultaat geeft dan de hierboven uitgelegde methode.
Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 10-01-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
Wat noem jij "niet goedkoop"? Ik heb deze DVI-HDMI kabel van HQ: Afbeeldingslocatie: http://www.mediahomeservice.nl/upload/products/big/HQSS5551.jpg voor 16 euro :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:30
stimpyrulez schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:40:
[...]
Maar ja, volgens mij zijn alle panels toch hetzelfde? (PV70 panels, alleen de maat is anders? of heb ik dat mis :?)
Yep, dat heb je al mis. Er zitten altijd wel kleine variaties op.
Maar zelfs al moesten de panels allemaal exact zijn, dan nog zijn ISF calibratie-waarden niet herbruikbaar. Een ISF calibratie calibreert immers niet je TV, maar de TV in combinatie met je afspeelbron (typisch DVD-speler). Als jij een DVD speler heeft die iets te weinig rood geeft, dan zullen jouw ISF waarden bij iemand anders misschien een beeld geven met teveel rood.

Ik ben het dan ook volmondig eens met JME dat die ISF waarden in de openingspost er beter niet zouden staan. Ze zijn immers van generlei betekenis en geven enkel de indruk dat het magische waarden zijn met alle gevolgen en vragen vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:44:
[...]

Mooi! Ze zijn trouwens niet heel goedkoop, maar het is het waard.

De resolutie van je videokaart zet je op 1280x720. (mocht je een full hd hebben, dan gaat die natuurlijk in 1920x1080, maar die hebben een optie waarin de overscan niet wordt toegepast en hoef je wat hieronder staat niet meer te doen)

Als je daarna je bureaublad bekijkt, dan kan je door de overscan je taakbalk bijna niet meer zien. Je kan dit aanpassen in het servicemenu, maar dan moet je erg oppassen.
Je kan het ook ff aanpassen in de videokaart-instellingen en dat doe je zo:

-klik met rechter muisknop op bureaublad
-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen.

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld en dus ook je bureaublad.
Nu kan je dit aanpassen zodat alles er precies oppast.

Bij mij waren toen nog niet alle letters 100% scherp. Toen deed ik hetvolgdende:
De letters van internetsites een stuk beter gekregen door via bewerken alles te selecteren, control ingedrukt te houden en met t scrollwieltje van mn muis de letters vergroot. Ik had niet verwacht dat die deze instellingen zou onthouden, maar dat doet die dus wel! (ik heb xp-pro)

Het was nog niet perfect en dus dit gedaan: via rechtermuis in bureaublad- eigenschappen-instellingen-geavanceerd kom je op tabblad Algemeen. Daar heb ik nu de Dpi-instelling op groot(120dpi) gezet, daarna moest de pc opnieuw opgestart worden en nu zien alle letters er goed uit!
Misschien kan t nog meer verbeterd worden, maar ik ben al helemaal tevreden!

Deze maand wordt mn plasma isf gecalibreerd en dan laat ik dit via het service menu doen. Ik zal posten of dit een beter resultaat geeft dan de hierboven uitgelegde methode.
Succes!
Dit klinkt heel goed, bedankt!
Wellicht dat meer mensen hiermee zitten en is het goed dit in de startpost van dit topic op te nemen. Een vriend van me werkt in een audiozaak dus kan waarschijnlijk gratis een topkwaliteit kabel krijgen. Zal mijn bevindingen posten zodra ik deze heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]

Volgens mij gaat de schrijver daar de fout in hoor. Die verhouding betekent dat de maximale lichtopbrengst 1600 keer zo fel is als de minimale, ergo verhouding wit-zwart. Heeft niets met het aantal bits kleur te maken dat een tv kan weergeven.
Eigenlijk wel onvoorstelbaar wat voor soort rommel je te lezen krijgt in zogezegd serieuze artikels. Dat er op forums nogal eens naast geschoten wordt, is aanvaardbaar, en we kunnen er mekaar corrigeren waar nodig. Maar in artikels is dat toch wel erg. In dit geval is het zelfs nog erger want na zijn artikel zet hij gewoon een link naar Wikipedia over Contrast Ratio. Blijkbaar leest hij zijn eigen referenties niet 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Twixie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:03:
[...]

Yep, dat heb je al mis. Er zitten altijd wel kleine variaties op.
Maar zelfs al moesten de panels allemaal exact zijn, dan nog zijn ISF calibratie-waarden niet herbruikbaar. Een ISF calibratie calibreert immers niet je TV, maar de TV in combinatie met je afspeelbron (typisch DVD-speler). Als jij een DVD speler heeft die iets te weinig rood geeft, dan zullen jouw ISF waarden bij iemand anders misschien een beeld geven met teveel rood.

Ik ben het dan ook volmondig eens met JME dat die ISF waarden in de openingspost er beter niet zouden staan. Ze zijn immers van generlei betekenis en geven enkel de indruk dat het magische waarden zijn met alle gevolgen en vragen vandien.
Ok weer wat geleerd ;)

maar ja, nadeel als je een nieuwe dvd koopt, dan hang je?
En wat nu als je meerdere "bronnen" aansluit op je tv (neem PC (voor bijv. MKV), DVD, bijv. PS3)?
Moet je dan 1 bron nemen voor het ideaal plaatje, of kunnen ze daar dan ook nog wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Twixie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:08:
Eigenlijk wel onvoorstelbaar wat voor soort rommel je te lezen krijgt in zogezegd serieuze artikels. Dat er op forums nogal eens naast geschoten wordt, is aanvaardbaar, en we kunnen er mekaar corrigeren waar nodig. Maar in artikels is dat toch wel erg....
Wat ik eigenlijk nog erger vind, is dat dit soort artikelen vaak ook nog serieus genomen wordt. in het Plasma vs. LCD topic stond laatst ook een onwijs beroerd artikel, met meerdere onjuistheden en mensen trappen er allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
stimpyrulez schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:27:
[...]
maar ja, nadeel als je een nieuwe dvd koopt, dan hang je?
En wat nu als je meerdere "bronnen" aansluit op je tv (neem PC (voor bijv. MKV), DVD, bijv. PS3)?
Moet je dan 1 bron nemen voor het ideaal plaatje, of kunnen ze daar dan ook nog wat mee?
Als je een nieuwe DVD speler koopt, zou je idd opnieuw je TV moeten laten calibreren.
Als je meerdere bronnen op meerdere inputs hebt, wordt in principe elke input afzonderlijk gecalibreerd. Zitten verschillende bronnen op 1 input (bvb via een schakelende receiver of simpele Scart-switch) dan ga je idd moeten kiezen voor welke bron de TV gecalibreerd wordt. Normaal ga je alleen calibreren voor filmmateriaal (dus DVD of BluRay/HD-DVD). Voor games calibreren is nogal onzinnig want de kleuren die de games gebruiken zijn zelf allesbehalve gecalibreerd.
ISF calibraties zijn eigenlijk enkel zinvol voor de meer serieuze filmliefhebber. Om de een of andere reden (zeg maar: gevolg van het internet) wil tegenwoordig iedereen zijn TV laten calibreren en weten velen eigenlijk totaal niet wat calibratie juist inhoudt...

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 10-01-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Maar als je een
http://www.amazon.com/Col...-Colormeter/dp/B0009YX96O
koopt kan je het toch zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Twixie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:02:
[...]

Als je een nieuwe DVD speler koopt, zou je idd opnieuw je TV moeten laten calibreren.
Als je meerdere bronnen op meerdere inputs hebt, wordt in principe elke input afzonderlijk gecalibreerd. Zitten verschillende bronnen op 1 input (bvb via een schakelende receiver of simpele Scart-switch) dan ga je idd moeten kiezen voor welke bron de TV gecalibreerd wordt. Normaal ga je alleen calibreren voor filmmateriaal (dus DVD of BluRay/HD-DVD). Voor games calibreren is nogal onzinnig want de kleuren die de games gebruiken zijn zelf allesbehalve gecalibreerd.
ISF calibraties zijn eigenlijk enkel zinvol voor de meer serieuze filmliefhebber. Om de een of andere reden (zeg maar: gevolg van het internet) wil tegenwoordig iedereen zijn TV laten calibreren en weten velen eigenlijk totaal niet wat calibratie juist inhoudt...
Ja ok logisch ;)

Maar ja, denk niet dat ik het doe, ben namelijk kleurenblind ;) (rood en groen enzo),
dus ja... dan doe ik het voor een ander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Die zijn bijlange niet nauwkeurig genoeg om het goed zelf te doen. Vooral voor de donkere kleuren zijn dergelijke goedkope meters eigenlijk totaal ontoereikend vanwege de lage gevoeligheid. Bovendien gaat dergelijk product je totaal niet vertellen wat je in het service menu kunt/moet doen.
Nu, het is in elk geval beter dan helemaal niets, en ik vermoed zelfs ook een pak beter dan met die kleurfilterkes die bvb bij DVE of Avia zitten (heb zelf DVE gebruikt). Maar een alternatief voor ISF is het geenszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Las dat de nieuw G11 serie een PC input hebben. Dat betekent dat deze serie wel officieel pc input ondersteunt, i.t.t. de huidige serie. Zou dit nog verschil opleveren in beeldkwaliteit?

(bron http://www.avblog.nl/panasonic-viera-in-2008/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Devilsown schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:35:
Las dat de nieuw G11 serie een PC input hebben. Dat betekent dat deze serie wel officieel pc input ondersteunt, i.t.t. de huidige serie. Zou dit nog verschil opleveren in beeldkwaliteit?

Huidige plasma's hebben toch ook gewoon een dsub aansluiting? Welke het prima doet met een PC? de Full HD modellen hebben ook 1:1 pixelmapping dat hebben de pv series niet, en ik zal vast voorspellen, ook niet in de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Absoluut offtopic, maar lees deze thread op de FP eens. Het is gewoon tenenkrommend met wat voor stompzinnige statements sommige 'tweakers' komen aanzetten. Ik twijfel tussen }:O , 7(8)7 en |:(

edit: blijven we nu in deze thread doorgaan, of gaan we bij het vrijkomen van meer info toch een nieuwe starten voor 2008 modellen?

[ Voor 20% gewijzigd door onsgeluk op 10-01-2008 21:02 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Devilsown schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:35:

Volgens mij is dat wel alleen op de 850 serie en niet op alles daaronder. Net Zoals de contrast ratio van 30.000:1 en de THX certificatie. Maar dan nog lijkt de 42PZ800 mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
iceme schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:24:
[...]

Huidige plasma's hebben toch ook gewoon een dsub aansluiting? Welke het prima doet met een PC? de Full HD modellen hebben ook 1:1 pixelmapping dat hebben de pv series niet, en ik zal vast voorspellen, ook niet in de nieuwe
Ja ik vat m ook niet echt? Heb gewoon pc beeld op mn pana...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Was gisteravond even alle instel mogelijkheden aan het bekijken van het scherm en zag dat je maar twee sound mogelijkheden heb: muziek en spraak. (was op mn oude CRT Philips TV anders ;) )

Maar als ik naar de Panasonic site ga zie ik dit staan:

Speakersysteem V-Audio Sound
Speakers Full-range x2
Uitgangsvermogen 20 Watt (2x 10 Watt)/10% thv
Sound mode Muziek/spraak/ambiance

Is de instelling ambiance te benaderen via de knop linksboven op je afstandbediening of zit dit er gewoon niet op?
Heb trouwens een 42PV70FA

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
onsgeluk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:01:
Absoluut offtopic, maar lees deze thread op de FP eens. Het is gewoon tenenkrommend met wat voor stompzinnige statements sommige 'tweakers' komen aanzetten. Ik twijfel tussen }:O , 7(8)7 en |:(

edit: blijven we nu in deze thread doorgaan, of gaan we bij het vrijkomen van meer info toch een nieuwe starten voor 2008 modellen?
Er komt een nieuwe aan, ben niet zo lekker dus heb er iets meer tijd voor nodig dan normaal.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Zal het mogelijk zijn om de PV70 via de PC (DVI) aan te sturen met 48hz i.p.v. 60hz?
Met PowerStrip is het namelijk mogelijk de refreshrate op 48hz te zetten.
Als dat mogelijk is, dan zouden HD films met 24fps zonder judder af te spelen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

seninha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:55:
Was gisteravond even alle instel mogelijkheden aan het bekijken van het scherm en zag dat je maar twee sound mogelijkheden heb: muziek en spraak. (was op mn oude CRT Philips TV anders ;) )

Maar als ik naar de Panasonic site ga zie ik dit staan:

Speakersysteem V-Audio Sound
Speakers Full-range x2
Uitgangsvermogen 20 Watt (2x 10 Watt)/10% thv
Sound mode Muziek/spraak/ambiance

Is de instelling ambiance te benaderen via de knop linksboven op je afstandbediening of zit dit er gewoon niet op?
Heb trouwens een 42PV70FA
Is die ambiance niet gewoon die neppe surround mode? Volgens mij is dat (uit mijn hoofd) idd de knop links op de afstandsbediening.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:40:
Wat ik eigenlijk nog erger vind, is dat dit soort artikelen vaak ook nog serieus genomen wordt. in het Plasma vs. LCD topic stond laatst ook een onwijs beroerd artikel, met meerdere onjuistheden en mensen trappen er allemaal in.
Tja, het nadeel van fora. Heel veel mensen praten elkaar alleen maar na. Ik wed dat als een paar mensen een paar maanden geleden hadden geroepen dat de schermen van panasonic slecht waren, er nu niet zo'n hype om deze schermen was.

lijkt me trouwens een goede manier van adverteren voor fabrikanten....
Twixie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:02:
Om de een of andere reden (zeg maar: gevolg van het internet) wil tegenwoordig iedereen zijn TV laten calibreren en weten velen eigenlijk totaal niet wat calibratie juist inhoudt...
Ook het standaard kopieer gedrag. Jantje heeft het dus pietje moet het ook hebben, gewoon omdat anderen het ook hebben. Niet nadenken, gewoon volgen...
iceme schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:24:
Die dsub werkt maar tot 1650x1050 (en officieel zelfs nog lager). Die 1:1 pixelmapping werkt alleen bij een hdmi-input, en alleen op 1080p/1080i. Bij 720p heb je dus nog gewoon overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
supersatan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:07:
Zal het mogelijk zijn om de PV70 via de PC (DVI) aan te sturen met 48hz i.p.v. 60hz?
Met PowerStrip is het namelijk mogelijk de refreshrate op 48hz te zetten.
Als dat mogelijk is, dan zouden HD films met 24fps zonder judder af te spelen moeten zijn.
Ik zag iemand anders dit ook al schrijven op een forum met een samsung lcd, maar je kunt je pc misschien wel zetten op 48hz maar dan gaat de tv dit toch weer omrekenen naar de 100hz van de tv (3:2 pulldown) en dan zit je nog met de judder.
Ik heb nog geen antwoord gelezen van hem toen ik hem vroeg dit te testen of hij echt verschil zag in filmbeelden wanneer zijn pc staat ingesteld op 48hz of 75 of whatever.

Twixie weet t antwoord wel denk ik zo. (als het allemaal zo simpel was, dan zou dit me zeer verbazen).
Als ik de handleiding van de Panasonic pv70 goed lees, dan worden via hdmi alleen 50i, 50p, 60i en 60p geaccepteerd.

Betekent dat overigens dat, wanneer een blu-ray of hd-dvd wordt aangesloten via hdmi, deze speler zelf het uitgangssignaal aanpast?

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 11-01-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ferry34 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:10:
[...]
Twixie weet t antwoord wel denk ik zo. (als het allemaal zo simpel was, dan zou dit me zeer verbazen).
Als ik de handleiding van de Panasonic pv70 goed lees, dan worden via hdmi alleen 50i, 50p, 60i en 60p geaccepteerd.
Toch wil dat nog niet zeggen dat hij 48hz niet accepteerd. Zou fantastisch zijn als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Twynn schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:29:
Die dsub werkt maar tot 1650x1050 (en officieel zelfs nog lager). Die 1:1 pixelmapping werkt alleen bij een hdmi-input, en alleen op 1080p/1080i. Bij 720p heb je dus nog gewoon overscan.
Waarom zou je ook meer willen over VGA dan 1366 x 768 beeld wordt alleen meer slechter als je daarboven gaat want daar is vga niet voor gemaakt. Ik heb ook niet gezegt dat 1:1 pixelmapping werkt op hdready toestel?. FullHD tv's ondersteunen 1920x1080 over DVI/HDMI. met 1:1 pixelmapping, bij deze toestellen is er dus ook geen reden om ze in lagere resolutie dan native via de pc aan te sturen via DVI/HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Twixie weet t antwoord wel denk ik zo.
LOL, waarom denk je dat ?
Neen, het antwoord weet ik niet want heb nog nooit een PC aan mijn PV70 gehangen. Ik heb wel een sterk vermoeden, en dat is dat het niet gaat lukken. Ik vermoed dat via de VGA ingang de TV alleen 50 en 60Hz supporteert. Maar ben dus geenszins zeker...

Edit: volgens de manual aanvaardt de PV70 op de VGA-ingang elk signaal tussen 59 en 86Hz. Vraag me niet wat hij er intern dan van maakt. Hij zal het wellicht omzetten naar 50 of 60Hz.

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 11-01-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:40:
[...]

LOL, waarom denk je dat ?
Neen, het antwoord weet ik niet want heb nog nooit een PC aan mijn PV70 gehangen. Ik heb wel een sterk vermoeden, en dat is dat het niet gaat lukken. Ik vermoed dat via de VGA ingang de TV alleen 50 en 60Hz supporteert. Maar ben dus geenszins zeker...
Het gaat mij om de HDMI ingang. 48hz ligt dicht bij 50hz, dus ik ga het zondag ofzo wel een keer proberen als niemand anders mij voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 11-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ok, ondertussen heb je je post wat verduidelijkt...
[...]
maar je kunt je pc misschien wel zetten op 48hz maar dan gaat de tv dit toch weer omrekenen naar de 100hz van de tv (3:2 pulldown) en dan zit je nog met de judder.
Ik heb nog geen antwoord gelezen van hem toen ik hem vroeg dit te testen of hij echt verschil zag in filmbeelden wanneer zijn pc staat ingesteld op 48hz of 75 of whatever.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een TV die geen 24p native supporteert (maw het ook als 24p of veelvoud laat zien) een PC-signaal dan wel in zijn originele refreshrate laat zien zoals dat bij multisync CRT monitors het geval is. In de plaats daarvan werkt de TV wellicht simpelweg met een framebuffer. De TV toont dan gewoon de beelden aan 50, 60 of 100Hz en neemt telkens het laatste complete frame dat hij heeft. Eigenlijk krijg je dan ook gewoon pulldown. Bvb als inputsignaal 80Hz en output 100Hz is, dan gaat elk 4de frame 2x getoond worden (1:1:1:2 pulldown). Speel je datzelfde signaal af in 50Hz, dan gaan sommige frames zelfs helemaal niet getoond worden.
Het is hier al eerder gepasseerd, maar de laatste revisie van de PV70 op onze markten is de PV70FA, en die ACCEPTEERT wel degelijk 24p. Kan getest worden met een PS3 die je kan forceren van 24p te genereren. Het is echter zo goed als zeker dat die 24p intern gewoon omgezet wordt naar 60Hz.
(BTW, nog een interessante vraag: wat doet de PV70 met een 60Hz signaal als de TV ingesteld is voor 100Hz... Toont hij dan in 120Hz, of doet hij ook weer pulldown ????)
Betekent dat overigens dat, wanneer een blu-ray of hd-dvd wordt aangesloten via hdmi, deze speler zelf het uitgangssignaal aanpast?
Yep, dat is deel van de HDMI handshaking. De speler vraagt hierbij dus gewoon aan de TV welke signalen deze laatste ondersteunt. Als het schijfje 24p is, maar de TV ondersteunt dit niet, dan maakt de speler er gewoon 1080i of 1080p van afhankelijk van wat de TV wél ondersteunt.
Dat is dus ook wat de PS3 doet in stand Auto van de 24p setting.
Het gaat mij om de HDMI ingang. 48hz ligt dicht bij 50hz, dus ik ga het zondag ofzo wel een keer proberen als niemand anders mij voor is.
Snap niet goed wat je hiermee bedoelt. Volgens mij kun je via HDMI helemaal geen 48Hz signaal doorsturen omdat het simpelweg niet-standaard is. Trouwens, het is niet omdat het dicht bij 50 ligt dat het ineens wel zou kunnen. Meer zelfs, hoe kleiner het verschil, hoe moeilijker te converteren :). Een 48Hz bron in 50Hz weergeven zou een 1:1:....1:1:2 pulldown vereisen (23x een 1tje), namelijk elk 24ste frame wordt een keer herhaald. Daardoor krijg je elke halve seconde een judder (namelijk het frame dan wordt 2x getoond ipv 1x). Je kan dan ook veel beter 48Hz omzetten naar 60Hz via 1:2 pulldown. Maar laat ons wel wezen, een 48Hz bron bestaat simpelweg niet (behalve een 48fps game op PC).

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 11-01-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:19:
(BTW, nog een interessante vraag: wat doet de PV70 met een 60Hz signaal als de TV ingesteld is voor 100Hz... Toont hij dan in 120Hz, of doet hij ook weer pulldown ????)
Als ik mijn PC via HDMI met een 720P 60hz signaal aansluit, dan is de optie om 100hz te kiezen in het menu van de TV zelf niet meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
supersatan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:23:
[...]
Als ik mijn PC via HDMI met een 720P 60hz signaal aansluit, dan is de optie om 100hz te kiezen in het menu van de TV zelf niet meer aanwezig.
Dat heb ik ook al gemerkt en lijkt me een bug in de TV. Bij mijn HDMI ingangen (of alleszins bij HDMI1) krijg ik geen 100Hz selectie in de menu's. Wanneer je de TV gewoon op de tuner zet (dus een tv-kanaal) krijg je wel die 100Hz optie te zien, en die heeft daadwerkelijk ook zijn invloed op de HDMI ingang want zet je het op 50Hz, zie je via de HDMI ingang ook alles behoorlijk flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:26:
Quote uit een relatief respectabele test van de Panasonic:

"In addition to the common plasma buzzing that intensified as the screen got brighter, the Panasonic TH42PZ70B also emitted some fan noise from the four ventilation ports at the back. From a sitting distance of 8 feet away from the television however I was never truly bothered by these background noise."

Dat je hem vanaf 5 meter duidelijk hoort lijkt me niet kloppen nee. Dat 'ie geheel stil is is onmogelijk.
daarom ging ik voor de 42PV700. Nulkommanul fans. Als ik mijn pc hoor, dan stel ik alleen vast dat ventilatoren steeds meer en meer geluid produceren naarmate de geleiders uitslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
[...]

dvi naar component is als trachten een CD af te speken op je platendraaier: DVI is een digitaal signaal, component is analoog. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Twixie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:15:
[...]
Dat heb ik ook al gemerkt en lijkt me een bug in de TV. Bij mijn HDMI ingangen (of alleszins bij HDMI1) krijg ik geen 100Hz selectie in de menu's. Wanneer je de TV gewoon op de tuner zet (dus een tv-kanaal) krijg je wel die 100Hz optie te zien, en die heeft daadwerkelijk ook zijn invloed op de HDMI ingang want zet je het op 50Hz, zie je via de HDMI ingang ook alles behoorlijk flikkeren.
Waarom is dit een bug, dit is toch overeenkomstig de specificaties van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Twixie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:19:
Ok, ondertussen heb je je post wat verduidelijkt...

[...]

Het is hier al eerder gepasseerd, maar de laatste revisie van de PV70 op onze markten is de PV70FA, en die ACCEPTEERT wel degelijk 24p. Kan getest worden met een PS3 die je kan forceren van 24p te genereren. Het is echter zo goed als zeker dat die 24p intern gewoon omgezet wordt naar 60Hz.
Als de tv het intern toch weer omzet naar 60Hz, wat is dan de toegevoegde warde van de 24p ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
[...]

Koop een dvi naar hdmi kabel, dan lukt dit wel.
Dvamber schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:33:
[...]
dvi naar component is als trachten een CD af te speken op je platendraaier: DVI is een digitaal signaal, component is analoog. 8)7
dvi naar hdmi is van digitaal naar digitaal :+

[ Voor 23% gewijzigd door mackie op 11-01-2008 23:22 ]

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Toch lees ik op de fora dat de Samsung update voor de 24p bij de M86/87 werkt. Alleen niet bij de oudere toestellen, wel op de nieuwere (zal wel met t moederbord/printplaat te maken hebben).

Ze hebben daar bij Samsung veel filmware updates (ook een hoop fouten in de toestellen natuurlijk die gefixed moeten worden >:)), maar heeft panasonic nooit zoiets? Ik meen toch dat er een service-ingang op de tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Devilsown schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:03:
[...]
Waarom is dit een bug, dit is toch overeenkomstig de specificaties van de tv?
Dit is in de bug in de zin dat je zou denken dat je op elke input de instelling 50/100Hz kunt doen. Zelfs als je die enkel globaal kunt instellen, zouden ze dat nog kunnen doen (zodanig dat de instelling op de andere inputs dan mee verandert). Ik vind het een beetje vreemd dat een instelling bij de tuner ('TV') impact heeft op hoe je HDMI beeld weergegeven wordt. Dat wil dus zeggen dat je niet enkel goed moet letten op de instellingen van je HDMI input, maar mogelijks ook instelling onder de tuner. Misschien zijn er nog wel dergelijke settings die globaal effect hebben.
Als het as designed is, dan is het in elk geval vreemd design. Dan hadden ze beter ook een globale sectie voor de beeldinstellingen gemaakt die op alle inputs effect heeft.
Devilsown schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:04:
[...]
Als de tv het intern toch weer omzet naar 60Hz, wat is dan de toegevoegde warde van de 24p ondersteuning?
Niets. Of misschien toch, mocht je een apparaat hebben dat zelf 24p niet kan omzetten naar 60p, dan kun je toch nog de content afspelen. Bij mijn weten zijn er echter geen toestellen die 24p zelf niet omzetten naar 60p.
Ferry34 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:29:
Toch lees ik op de fora dat de Samsung update voor de 24p bij de M86/87 werkt. Alleen niet bij de oudere toestellen, wel op de nieuwere (zal wel met t moederbord/printplaat te maken hebben).
Fora zijn allesbehalve een betrouwbare bron. Het is voldoende dat 1 iemand gezien heeft dat je met een 24p bron (bvb PS3 met geforceerde 24p output) beeld krijgt, en voor je het weet denkt iedereen dat dat toestel volwaardige 24p support heeft. Het probleem is meestal het display panel zelf dat geen 24p aankan, en die kun je niet upgraden met een firmware flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Een stomme vraag misschien maar waarom wordt 24p, 24p genoemd, in ken wel 480p, 576p, 720p en 1080p maar het gaat toch over frequenties dus moet het dan niet 24Hz dus 1080p@24Hz? of snap ik het nu helemaal niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat komt omdat het ook wel 1080/24p wordt genoemd, waarbij die p natuurlijk gewoon staat voor progressive. Vind ook wel dat je gelijk hebt hoor, noem het dan 24fps ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Eigenlijk is het gewoon omdat het over 24 progressive frames gaat. Zelfs los van resolutie heeft 24p een betekenis. Bvb analoge films zijn in 24p.
Uiteraard is het wel zo dat bij interlaced frames de resolutie wél meespeelt aangezien je spreekt over even en oneven lijnen.
Zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
@Twixie

Ahhh duidelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:50:
Ik denk dat dat komt omdat het ook wel 1080/24p wordt genoemd
Volgens mij noemen ze het 1080p/24, geen 1080/24p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p24 is het dan, als we gaan muggenziften ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
mackie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:19:
[...]

[...]

dvi naar hdmi is van digitaal naar digitaal :+
klopt inderdaad, maar in feite was mijn reply bedoelt op deze tekst :
ForayNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:39:

maar die tekst was niet meegekomen met de "reply"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister ook de PV70 aangeschaft en moet zeggen dat het een hele verademing is
na m'n LCD Toshiba van 2 jaar 'oud'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:11:
Heb sinds gister ook de PV70 aangeschaft en moet zeggen dat het een hele verademing is
na m'n LCD Toshiba van 2 jaar 'oud'
In welke opzichten dan? Wat stond je niet aan bij de LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel vreemd probleem met een panasonic TH-42PZ70 (=PY70 maar dan duits model met DVB-T decoder). De kennis waarvoor ik hem installeerde heeft per ongeluk op het input-knopje van het programmeerbare tv gedeelte van een Onkyo DVD speler/receiver afstandsbediening gedrukt. Deze ab was out of the box en nog niet geprogrammeerd voor Panasonic. De tv reageerde hier echter toch op en nu gaat hij niet meer aan en springt automatisch in de stand-by stand.
Bij het inschakelen knippert het groene lampje zonder beeld, ik hoor een seconde tv geluid en daarna wordt het ledje rood. Hij reageert nog wel op de panasonic ab, want dan knippert het lampje even groen bij het indrukken van de konppen. Verder hebben de de stroom er al afgehaald en ook ik heb op av op de ab zitten drukken, maar zonder resultaat. Zou hier iets aan te doen zijn met die service of hotel menus? En wat valt daar in te stellen wat hiermee te maken kan hebben. Ik ga er vanavond weer heen om het iig te proberen. Als het niet lukt moet er maar even een monteur bij komen vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre is een 37PV70 met DVB-T tuner zinvol in Nederland? En als ik daarvoor een Engels of Duits model moet kopen, heb ik dan wel gewoon Panasonic garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:01:
In hoeverre is een 37PV70 met DVB-T tuner zinvol in Nederland? En als ik daarvoor een Engels of Duits model moet kopen, heb ik dan wel gewoon Panasonic garantie?
Wat ik heb begrepen, correct me if i'm wrong, is dat wanneer je NL-model koopt Panasonic Nederland bij je langs komt en als je buitenlands model koopt het contact ook via het buitenland verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ravhin

no <root>...

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:01:
In hoeverre is een 37PV70 met DVB-T tuner zinvol in Nederland?
Een DVB-T tuner is interessant, maar je moet wel een CI-converter erbij kopen geloof ik. Een voorbeeld daarvan is dit, wat je kan gebruiken samen met Digitenne van KPN. Ik weet alleen niet of de antenne die je van KPN hebt (Die een spanning van 5V over de coax krijgt) ook goed werkt als je die aansluit op de Z70. Dat is iets wat je eerst zou moeten uitzoeken. Wel viel me op dat de prijs van "Z" iets lager lag dan die van de "Y" met voor de rest exact dezelfde specificaties (klik op "plasma" en vervolgens door naar panasonic).

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Panasonic NL gebeld: volgens hen werkt een Engels toestel qua geluid hier niet goed (ander systeem). Dat lijkt dus geen optie. Aan huis garantie doen ze verder alleen bij in Nederland gekochte tv's. Dus toch maar een 'gewone' Nederlandse 37PV70, want de PY wordt me te groot en te duur. Ach, dan maar een kastje + AB extra... Bedankt voor alle tips zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag van de bezitters van de Pana HT 37pv70 hoe zit het met in branden.
Of is dit verleden tijd bij de plasma schermen.
Ook een vraag van mijn kant 2 meter zitafstand is dit te doen met dit scherm.
Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb hier tijden een engelse TV in de woonkamer gehad de tuner kan je dan niet gebruiken (om het geluid) ik gebruikte de VHS recorder als tuner,deze gaf nog een strakker beeld ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:01:
Graag van de bezitters van de Pana HT 37pv70 hoe zit het met in branden.
Of is dit verleden tijd bij de plasma schermen.
Ook een vraag van mijn kant 2 meter zitafstand is dit te doen met dit scherm.
Alvast bedankt voor de info.
Niet helemaal verleden tijd, maar bij normaal gebruik zal inbranden niet gebeuren. Dus niet 8 uur lang naar hetzelfde plaatje gaan staren.
2 meter afstand bij een 37" lijkt mij prima. Ik zit zelf 3 meter van een 42"af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Damn, het lijkt wel alsof die inbrand-vragen elke week terugkomen. Echt om de paar pagina's in dit topic (+ LCD of Plasma topic) komt dit onderwerp weer voorbij. Wanneer is het nou eens afgelopen? :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:38:
Damn, het lijkt wel alsof die inbrand-vragen elke week terugkomen. Echt om de paar pagina's in dit topic (+ LCD of Plasma topic) komt dit onderwerp weer voorbij. Wanneer is het nou eens afgelopen? :P
Sorry hoor, licht aangebrand type......je zou een plasma kunnen zijn.
FF alle gekheid daar gelaten er zijn 7 delen over plasma.
Misschien heb ik wat gemist maar ik ga het eens na lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Is er nou al wat bekend over de opvolger van de 37pv70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:33:
[...]

Niet helemaal verleden tijd, maar bij normaal gebruik zal inbranden niet gebeuren. Dus niet 8 uur lang naar hetzelfde plaatje gaan staren.
2 meter afstand bij een 37" lijkt mij prima. Ik zit zelf 3 meter van een 42"af.
Bedankt voor de snelle reactie.
Het gaat zeer zeker de TH-37pv70 worden.
Gevonden bij Foka rotterdam voor 949 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
foka? Leuk, maar met bezorgkosten benje wel wat meer kwijt denk ik? En ze bezorgen via TNT, mmhh weenie of ik dat wel wil voor een fijngevoelige doos met plasma daarin.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 14-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Even een vraagje over judder en aantal herz. Ik kan mijn xbox 360 instellen op 50HZ of 60HZ. Welke zal zorgen voor minder judder, want ik kom er even niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:03:
foka? Leuk, maar met bezorgkosten benje wel wat meer kwijt denk ik? En ze bezorgen via TNT, mmhh weenie of ik dat wel wil voor een fijngevoelige doos met plasma daarin.
Iemand vragen met een auto? Ik heb mijn 50PY70 (ja 50") probleemloos (uitgepakt) rechtopstaand in een Golf4 5deurs vervoerd, incl. het karton,voet en piepschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madshark schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 02:32:
[...]

Iemand vragen met een auto? Ik heb mijn 50PY70 (ja 50") probleemloos (uitgepakt) rechtopstaand in een Golf4 5deurs vervoerd, incl. het karton,voet en piepschuim.
Komt goed, we hebben een laguna Grand tour dus moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 10:08
Madshark schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 02:32:
[...]

Dat rechtopstaand vervoeren schijnt een fabeltje te zijn, ben ik in deel 6 over begonnen en scheen niks van waar te zijn.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:17:
[...]

Dat rechtopstaand vervoeren schijnt een fabeltje te zijn, ben ik in deel 6 over begonnen en scheen niks van waar te zijn.
Haha zie je wel. Ik heb die van mij ook in een kleine a klasse op zen rug thuis gebracht. No problemo. En die winkel maar volhouden dat de tv stuk zou gaan. Maarja, bezorgkosten van € 40,- erbij. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:24:
[...]Haha zie je wel. Ik heb die van mij ook in een kleine a klasse op zen rug thuis gebracht. No problemo. En die winkel maar volhouden dat de tv stuk zou gaan.
... dit is (naast eerder genoemd inbranden) een verhaal dat ook maar weer steeds terugkomt. Gezien het feit dat er voornamelijk wordt geadviseerd om de Plasma rechtop te vervoeren zal dat toch echt wel dan ook de bedoeling zijn. Het feit dat het ook best goed kan gaan als de TV plat ligt wil echter niet zeggen dat rechtop vervoeren dus dan maar onzin is. Verklein nu gewoon je risico op mankementen en volg de instructies....(...zuchtje...).
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:38:
[...]Misschien heb ik wat gemist maar ik ga het eens na lezen.
...een beetje googlen doet wonderen ;) . En als tip voor de nieuwkomer ( :w ) nog even greep uit de regels voor je:
We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 11-09 14:05
Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:17:
Nou, niks van waar is ook weer het andere uiterste.

Er zit wel degelijk een kern van waarheid in, de glasplaat kan namelijk wel breken door z'n eigen gewicht in combinatie met het lomp vervoeren.
Het is echter niet zo dat een plasma per definitie kapot zou gaan door hem plat te vervoeren. Als je voorzichtig doet en niet lomp door kuilen en bulten gaat rijden is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Nou, niks van waar is ook weer het andere uiterste.

Er zit wel degelijk een kern van waarheid in, de glasplaat kan namelijk wel breken door z'n eigen gewicht in combinatie met het lomp vervoeren.
Als je 'm uit de doos haalt, plat op de achterbank legt en er een tas boodschappen opzet
kan ie stuk gaan bij flinke hobbels ja. In alle andere gevallen voorzie ik minder problemen...

http://gizmodo.com/343009...a-panasonic-plasma-screen

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:40:
[...]
... dit is (naast eerder genoemd inbranden) een verhaal dat ook maar weer steeds terugkomt. Gezien het feit dat er voornamelijk wordt geadviseerd om de Plasma rechtop te vervoeren zal dat toch echt wel dan ook de bedoeling zijn. Het feit dat het ook best goed kan gaan als de TV plat ligt wil echter niet zeggen dat rechtop vervoeren dus dan maar onzin is. Verklein nu gewoon je risico op mankementen en volg de instructies....(...zuchtje...).
Ik heb nergens beweerd dat rechtop vervoeren onzin is. Heb dat ook geprobeerd maar hij paste niet.
Op zen rug op de achterbank gaat prima, de kans dat er iets zou kunnen gebeuren is aanwezig, maar das met alles lijkt mij. En het is nou ook weer niet zo dat je eieren vervoert. Die dingen kunnen best wat hebben zolang ie maar niet op de kant van het scherm vervoerd wordt. Achterkant heeft toch iets meer "bescherming".

Toevoeging: gewoon in doos met piepschuim vervoerd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

De specs van de PY1500 zijn ook al bekend 8)

http://www.theinquirer.ne...japan-plans-megapixel-tvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Whoehoe Eindelijk mijn 42PV70 binnen. Eigenlijk had deze er vorige week al moeten zijn maar toen kreeg ik er 1 van de bcc met een kapote glasplaat. Nu 1 week later :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wvanweeren/pan1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wvanweeren/pan2.jpg

Ik ben er zoooooo blij mee, ik snap niet dat er nog andere tv's worden verkocht! in deze prijsklasse _/-\o_

Nu nog wachten op mijn samsung HD ontvanger aangezien de bcc mij een 2e handse heeft gestuurd die het ook nog niet doet ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:11:
[...]

In welke opzichten dan? Wat stond je niet aan bij de LCD?
Deze blokt veel minder.
En de kleuren vind ik mooier (niet zo fel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer eens een plaatje met daarop de nieuwe G11 schermen (waarom zijn die plaatjes zo verrekt zeldzaam :/ )

Bovenste rijtje waarschijnlijk de PZ85 serie, onder de PZ800? En uiterst rechts de goedkoopste instappers, de PX80 (720p).

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/news/images/2008011302227.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:11:
Eindelijk weer eens een plaatje met daarop de nieuwe G11 schermen (waarom zijn die plaatjes zo verrekt zeldzaam :/ )
... de laatste (kleinste) tv van de 4 (met die dame in de groene jurk) erop is een 37 inch zo te zien... een plasma ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:11:
;) Toch schijnen de nieuwe Panasonic plasma's het niet altijd even goed te doen. Zie filmpje http://gizmodo.com/343348...-thing-gizmodo-did-at-ces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 13:29
Hallo,

ff een vraagje. Is het mogelijk om op de laptop via de vga-kabel (monitorkabel) een Blueray rip van 720p op mijn tv (th37pv70fa) af te spelen op 720p?
Ik heb dit geprobeerd, De film wordt wel op de tv afgespeeld, maar hoe weet ik nou of ik nu echt 720p aan het kijken ben. Of heb ik het helemaal mis :? Moet er per se dmv HDMI aangesloten worden om de 720p spul echt op 720p te laten afspelen? Of kan het ook dmv de VGA-kabel?
Dank u alvast

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

offtopic:
Wie is die dame in die groene jurk eigenlijk? Die demo draait in de winkels ook op de 150" plasma van Panasonic

Ik neem aan dat de 37PV70 (voorlopig) leverbaar blijft aangezien er geen opvolger aangekondidgd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:06:Ik neem aan dat de 37PV70 (voorlopig) leverbaar blijft aangezien er geen opvolger aangekondidgd is?
... dat is dus maar de vraag of er geen opvolger is, aangezien ik een 37 inch bij het plasma rijtje meen te zien op de foto (...of ze hebben daar de LCD gehangen, maar dat zou ik niet logisch vinden...). En trouwens, vorig jaar was het net zo, dat er eerst geen 37 inch nieuws was, maar dat er toch een 37 inch model leverbaar werd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Volgens mij komt er idd geen nieuwe 37" plasma, ik denk dat panasonic hier de lcd voor gaat gebruiken, maar ach waarom een 37" als een 42" maar net ietsje duurder is ;) Heb je nu eindelijk toch die reden gevonden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceme, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie foto's van je 42PV70. Hoever zit jij er vanaf? Ik zit ongeveer 3 tot 3,5 meter van het scherm, en twijfel tussen de 37PV70 (nu er nog een 37" plasma is), een 42" van de huidige serie of eventueel van de nieuwe. Ik wil eigenlijk de 42", maar is deze niet te groot voor mijn kijkafstand en zie je dan de beeldlijnen? Ik vraag me af of het te doen is. In de winkel lijkt het van wel, maar vaak lijken ze in je woonkamer ineens veel groter. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de de 7 serie, het instapmodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
ComaKip schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:00:
[...]

;) Toch schijnen de nieuwe Panasonic plasma's het niet altijd even goed te doen. Zie filmpje http://gizmodo.com/343348...-thing-gizmodo-did-at-ces
Ghehehe leuk gedaan met zo'n universele AB...alleen konden ze de 150 inch versie niet uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:09:
Iceme, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie foto's van je 42PV70. Hoever zit jij er vanaf? Ik zit ongeveer 3 tot 3,5 meter van het scherm, en twijfel tussen de 37PV70 (nu er nog een 37" plasma is), een 42" van de huidige serie of eventueel van de nieuwe. Ik wil eigenlijk de 42", maar is deze niet te groot voor mijn kijkafstand en zie je dan de beeldlijnen? Ik vraag me af of het te doen is. In de winkel lijkt het van wel, maar vaak lijken ze in je woonkamer ineens veel groter. Wat denk jij?
Ik zit er iets van 3,5 tot 4 meter af, ik zou gewoon voor de 42" gaan bevalt erg goed, iedere keer als ik de hoek om kom vanuit de keuken verschijnt er een glimlach op mijn gezicht :D. En beeldlijnen zie ik niet ik heb wel digitale tv maar nu nog gewoon een humax decodertje met een fatsoenlijke scartkabel. Echt goed beeld vind. Maar die 5" extra zal het beeld echt niet ineens te groot maken hoor, Stimpyrulez die hier ook wel rondhangt heeft dezelfde tv als mij en zit ook op ongeveer 3 en 3,5 en dat gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx! Precies wat ik nodig had. Ik ben overtuigt! Ik heb ook digitale tv (van upc), dus dat zal best een mooi resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:24:
Thanx! Precies wat ik nodig had. Ik ben overtuigt! Ik heb ook digitale tv (van upc), dus dat zal best een mooi resultaat geven.
Als je echt 720p materiaal uitstuurt, kan 2 m op een 42inch ook nog gemakkelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:24:
Jups zit ongeveer op 3,2 m (dacht ik).
Tis wel effe wennen in het begin, maar na een week wil ik echt niet meer terug naar mijn oude 57cm breedbeeld. (vandaar ook dat ie in het begin zo groot was, aangezien mijn beeld ineens bijna 2x zo groot was).

Zal anders vanavond wel effe een paar foto's van mijn setje tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
warezboy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:00:
Hallo,

ff een vraagje. Is het mogelijk om op de laptop via de vga-kabel (monitorkabel) een Blueray rip van 720p op mijn tv (th37pv70fa) af te spelen op 720p?
Ik heb dit geprobeerd, De film wordt wel op de tv afgespeeld, maar hoe weet ik nou of ik nu echt 720p aan het kijken ben. Of heb ik het helemaal mis :? Moet er per se dmv HDMI aangesloten worden om de 720p spul echt op 720p te laten afspelen? Of kan het ook dmv de VGA-kabel?
Dank u alvast
720P is gewoon een marketingsterm voor 1280x720 (progressive). Het beeld van pc via DVI/HDMI en VGA is allebei progressive. Als je de tv op die resolutie aan kan sturen dan kijk je dus 'echt' 720P (oftewel in 1280x720). Ik geloof dat je tv echter een resolutie van 1024x768 (of 720) heeft dus je kijkt niet 'echt' 720P. Desondanks zul je wel een beter beeld hebben als bij een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik was vandaag bij de BCC in Almere voor de 37PV70 aangezien ze drie dagen lang van 5 tot 20% korting geven op alle LCD's en plasma's. Ik wilde graag weten wat ie moest kosten daar nu. Bleek dat ze dat scherm niet in het normale assortiment hebben zitten, maar hem wel konden bestellen. Kosten: 1199,- euro en daar kon niks vanaf. :P

En rara wat kostte de 42PV70 die wel in de winkel stond? Ook 1199,- euro en daar ging dan nog 10% vanaf (gisteren, vandaag en morgen). Dan kom je op ongeveer 1080,- euro. Toch nog altijd meer dan de pak hem beet 900 tot 950,- euro die ik van plan was uit te geven aan de 37". Nog ff wat langer wachten op een aanbieding dus. :'(

De 42PY70 (Full HD) konden ze trouwens aanbieden voor 1423,- euro (1779,- met 20% korting). Dat is dan weer wel goedkoop volgens kieskeurig.nl. Jammer dat dat buiten mijn budget valt.

[ Voor 12% gewijzigd door mvdklip op 17-01-2008 15:58 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjase
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-01 16:14
Ik ben vandaag inderdaad ook bij de BCC geweest en na het horen van de prijs van de TH-42PY70 deze meteen aangeschaft (ik was overigens al zo'n 2 jaar aan het rondkijken, dus het was wel eens tijd). In eerste instantie kwam ik voor de 42PV70 welke ze in Amersfoort wel hadden staan, maar deze was minder afgeprijsd en vond ik qua design toch een stuk minder. Beeldkwaliteit was wel zeer goed te noemen (ook vergeleken bij de PY70).

Na de tv met veel pijn en moeite thuis gekregen te hebben bleek echter de linkerspeaker niet te werken :( . Uiteindelijk de tv teruggebracht en dinsdag bezorgen ze een nieuwe. Het was volgens de verkoper de eerste Panasonic die ze daar teruggekregen hebben, en dat heb ik dus weer.

Buiten het euvel om gaf de tv (zelfs analoog) wel prachtig beeld. Lord of the Rings dvd zag er echt waanzinnig uit. Geluid was zelfs met één werkende speaker nog goed te noemen, hoewel een home cinema set wel beter is uiteraard.

Het viel me trouwens op dat de tv heel degelijk in elkaar zit: veel metaal (o.a. de achterzijde) zeer stabiele en zware voet en ook een goede afstandsbediening.

Ik ben zeer benieuwd als a.s. dinsdag een compleet goed model in mijn woonkamer staat. (als er behoefte is kan ik er wat foto's van schieten).

Voor deze prijs toch wel één van de beste tv's van het moment denk ik.

NB: Volgens mij klopt het plaatje van de PY70 serie in de startpost niet:
PY70 serie moet volgens mij deze afbeelding zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjase op 17-01-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Correct in Rotterdam is de 37PV70 nu in de aanbieding voor €999,--. De 37PV7 kost daar nu €799,--. Ook andere panasonic plasma's zijn daar nu in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zijn ze de oude modellen nu aan het dumpen voor de komende release van de nieuwe modellen? Zo ja, dan wacht ik nog een maand of 3 totdat de PY70 de goedkoper wordt als de nieuwe modellen uitkomen.

Ik zag de 50PV7 in de mediamarkt in Antwerpen en vond het ding niet tegenvallen, qua maat en qua kwaliteit. Ik zag geen verschil met full hd en hd ready toen er een DVD op stond dus ik daar ga ik me niet op blind staren :)

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 17-01-2008 19:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
mvdklip schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:51:
En rara wat kostte de 42PV70 die wel in de winkel stond? Ook 1199,- euro en daar ging dan nog 10% vanaf (gisteren, vandaag en morgen). Dan kom je op ongeveer 1080,- euro. Toch nog altijd meer dan de pak hem beet 900 tot 950,- euro die ik van plan was uit te geven aan de 37". Nog ff wat langer wachten op een aanbieding dus. :'(
De 42PV70 is bij de mediamarkt in Den Haag deze week 949.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.