[XP] setup blijft lang hangen*

Pagina: 1
Acties:

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje met vista gewerkt maar dit bevalt me toch niet helemaal en daarom besloot ik vannochtend xp mce weer te installeren.

Nou is het zo dat hij tijdens de setup vastloopt op het punt nadat je of op enter kan drukken om te installeren of op r kan drukken om te herstellen of esc kan drukken op de installatie te beeindigen.
Dat is dus het eerste scherm van de setup voor de f8 van de gebruikersovereenkomst.

Iemand bekend met dit probleem?

Wat ik al heb geprobeerd:

-Acronis disk manager vanuit de dos mode mijn c schijf geformatteerd.
-Mijn mbr met verschillende tools gerepareerd.
-Bootsector gerepareerd.
-Bios reset gedaan.
-Verschillende DVD drives geprobeerd.
-Een andere mce installatie gebrand.

Ik ben een beetje ten einde raad, mede omdat er op die schijf nog meer belangrijk werk staat van mij en Acronis volgens mij mijn 2e partitie verdeeld heeft.

Mijn systeem:

Asus P5W DH deluxe
2 gigabyte Corsair XMS2
Nvidia 8800gt
Spinpoint 250 gigabyte HD (die voor windows en een partitie voor werk, muziek en film)
Western digital 120 gigabyte HD (voor andere dingen)

bvd!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 16:46
-Een andere mce installatie gebrand.

<====Waarvandaan gebrand? Heb je de zelfde source gebruikt (image?) Misschien dat deze brak is.

MBR en BIOS zullen hier weinig mee te maken hebben.

Wilde altijd al iets over computers weten

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Nee, ik heb zelf een orginele maar nu hievoor dus even eentje 'geleend' van het internet..

Verwijderd

Ja precies, brakke versie / illegale software gedownload

:w

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

pauldegroot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:20:
Nee, ik heb zelf een orginele maar nu hievoor dus even eentje 'geleend' van het internet..
Heb je harde schijf eerste geformatteerd of wat anders? Hoe installeer je nu, vanaf origineel of je kopie van internet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:22:
Ja precies, brakke versie / illegale software gedownload

:w
Het gaat niet om de software, maar het nummertje... :w

Enfin, volgens mij heb je alles wel getackled als ik dit zo lees. Misschien kan je je bios even op fail safe settins zetten? Wellicht dat dat iets uithaalt.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 17:19
probeer het eens met 1 gb reepje

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
ja, ik ben ook nog even bezig geweest..

zowel de orginele als de kopie werken beide niet, ik denk dat ik maar even ga proberen mijn data te backuppen van die schijf en hem vervolgens maar helemaal formatteer.

In ieder geval heel erg bedankt tot nu toe, als het niet werkt laat ik het wel weten.. Als het wel werkt trouwens ook wel..

thx

edit: ik zal 1gb nog even proberen

[ Voor 5% gewijzigd door pauldegroot op 02-01-2008 15:30 ]

• SirDarkAngel
Volgende vraag. Hij blijft hangen op het scherm waar je esc, r, of enter moet keizen, kan je nog wel een optie kiezen of freezed de pc direct?

Probeer dus ook eens een keer op r te drukken of esc. Vraag me af of hij vastloopt als hij naar andere Windows versies gaat zoeken of daarvoor al.

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
SirDarkAngel schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:29:
Volgende vraag. Hij blijft hangen op het scherm waar je esc, r, of enter moet keizen, kan je nog wel een optie kiezen of freezed de pc direct?

Probeer dus ook eens een keer op r te drukken of esc. Vraag me af of hij vastloopt als hij naar andere Windows versies gaat zoeken of daarvoor al.
Ik kan nog wel een optie kiezen, vervolgens komt er te staan onderin, een ogenblik geduld.
Daar blijft hij vervolgens op hangen.

De r-functie blijft hij ook op hangen. Daar komt ook geen ander scherm meer bij.

De esc toets werkt geloof ik nog wel.

• SirDarkAngel
Zowel bij R als enter word er gekeken naar (vorige) installaties van Windows. Als ik het zo hoor is je harde schijf dus brak.

Heb geen ervaring met Acronis, maar gebruik eens een programma om je complete c partitie te verwijderen. Op hoop van zege zeg maar.

Succes ermee

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
ok, nou breekt mn klomp..

ik dacht 10 min geleden van: ach ik probeer het nog 1x voordat ik ik alles maar weggooi en ga even beneden wat te drinken halen.

Kom ik boven en kijk naar mn scherm, k*t nog steeds hetzelfde.
Ik wil reset indrukken en vlak voordat ik dat wil doen komt de EULA op het scherm!

Ik zou nu alleen niet weten hoe het komt dat het zo lang geduurd moet hebben maar het werkt volgens mij nu. Mijn 2de partitie is idd niet ok meer maar die kan ik vast wel fixen. Hij is nu rustig aan het formatteren.

Zo zie je maar weer 20x is scheepsrecht. :/

In ieder geval heel erg bedankt voor de snelle support!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-02 19:03

QinX

Shai-Hulud

edit: nevermind al genoemd ^^

[ Voor 81% gewijzigd door QinX op 02-01-2008 15:43 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Goed, mce staat er weer op. Nu zit ik alleen met een ander probleem.

Ik ben mijn 2e partitie kwijt. Waar toch een paar foto's op staan en installaties die ik wil bewaren.
Dit heb ik vaker gehad en dan kon ik het met partition table doctor wel weer terug halen.
Het is nu alleen zo dat hij in partition table doctor mijn 2e partitie ziet als 2 losse. Hij is dus in twee delen gesplitst ofzo.

Hebben jullie een idee hoe ik dat kan fixen? Zelf een partitietable schrijven ofzo? Of met speciale software.

Ik ben nu niet thuis meer dus kan geen screen posten van partition table doctor maar dat doe ik anders vannacht wel even.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pauldegroot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:15:
Het is nu alleen zo dat hij in partition table doctor mijn 2e partitie ziet als 2 losse. Hij is dus in twee delen gesplitst ofzo.

Hebben jullie een idee hoe ik dat kan fixen? Zelf een partitietable schrijven ofzo? Of met speciale software.
Neem even een kijkje in de OM FAQ / Beleid voor recovery tools :)
Testdisk is een dergelijke utility die je daarvoor kan gebruiken bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 17:19
Ik zou zeggen gebruik eens wat minder ''speciale software''.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik zou zeggen: reageer dan liever niet met een post die er niet toe doet.

Titelfix, zo dringend was je vraag ook weer niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1