Toon posts:

Simpele videokaart voor twee monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje. Ik wil namelijk een tweede montior aansluiten maar ben er niet bekend mee welke videokaart ik hiervoor nodig heb.

Ik heb het volgende systeem:
Intel Core 2 Duo, E6320, Socket 775, Boxed
AOpen H420B, Zwart (300 watt, mATX
MSI G965M-FI (S775, DDR2, mATX.
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667MHz
Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM
Seagate DiamondMax 20, 160 GB, 7200 RPM, 2 MB, SATA II

Omdat ik helemaal nooit game heeft mijn mobo een onboard videokaart, waarmee ik geen tweede monitor aan kan sluiten, toch??
http://www.azerty.nl/prod...il/89/14286/g965m-fi.html

De videokaart moet dus wel PCI(-e) zijn, verder heb ik daar weinig eisen voor.

Momenteel heb ik nog een 'oude' 19" monitor met een 'normale' VGA aansluiting. Hiernaast wil ik een 22" TFT zetten. Waar moet deze videokaart aan voldoen?

Zijn deze videokaarten bijvoorbeeld geschikt?
http://www.azerty.nl/prod...p%3BSORTERING%3Dprijs_asc

Bij voorbaat dank!

Maarten

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:57:
Omdat ik helemaal nooit game heeft mijn mobo een onboard videokaart, waarmee ik geen tweede monitor aan kan sluiten, toch?
Als er maar 1 stekker achterop zit niet nee.
De videokaart moet dus wel PCI(-e) zijn, verder heb ik daar weinig eisen voor.
http://www.azerty.nl/prod...lijst&SORTERING=prijs_asc - je kunt ze al voor 20 euro hebben.
Momenteel heb ik nog een 'oude' 19" monitor met een 'normale' VGA aansluiting. Hiernaast wil ik een 22" TFT zetten. Waar moet deze videokaart aan voldoen?
Dat ligt er aan of je DVI wilt gebruiken en op welke resolutie je wilt draaien. Je 22" TFT heeft dat misschien wel, maar de VGA heeft dat niet. Op videokaarten met 2 x DVI kun je op een van de twee connectors een adaptertje zetten dat het signaal omzet van DVI naar gewone VGA; zo heb je later als je de 19" besluit weg te doen 2 x DVI.

teveel zooi, te weinig tijd

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Momenteel heb ik nog een 'oude' 19" monitor met een 'normale' VGA aansluiting.
Kan wel, met zo'n adapter (naam ben ik even kwijt 7(8)7). Maar dan ben je al gauw een paar honderd euri lichter, dat is het niet waard.
Zoals voorgaande al zei: koop gewoon een goedkoop ding voor een paar tientjes met 2 aansluitingen, dan zit je wel knorr.
Pricewatch zoeken naar '' in de categorie 'Videokaarten', sorteren op prijs van laag naar hoog

[ Voor 33% gewijzigd door Bitage op 02-01-2008 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks jongens!

Ik ga dus maar voor goedkoopste model met 2x DVI. Zit er verder veel verschil in merken? Of zijn er merken die ik beter kan vermijden?

Enne, D-sub =VGA?

(sorry maar heb hier echt weinig verstand van)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 15:19 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Bij de meeste videokaarten krijg je een DVI-VGA verloopstukje, als dit er niet bijzit zal dit vast wel voor 5 euro bij een of andere pc winkel te krijgen zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

In dit geval zijn je eisen erg licht, waardoor je goedkoop kunt kiezen. Verder is het zaak als je ergens geen verstand van hebt om te zorgen dat je die krijgt door je een beetje inlezen. Zie bijvoorbeeld Wikipedia als termen voorbij komen die je niet snapt. Dan kun je niet alleen beter kiezen, maar zelf ook wijzer worden als resultaat :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.