Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ik bezit een Sony Ericsson S500i toestel maar deze heeft zeer slechte ontvangst en delen van gesprekken vallen zelfs weg plus soms zelfs de verbinding! Mijn zus heeft ook de S500i en heeft hetzelfde probleem.

Ik woon aan de Duitse grens en heb mijn GSM dus vast gezet op Hi (KPN). Maar zelfs dit blijkt niet voldoende om een redelijk gesprek te kunnen voeren op mijn mobiel. Voorheen heb ik twee jaar lang een w800i gehad en die was uitstekend. Altijd prima verbinding, nooit gesprekken die deels of geheel weg vielen.

Mijn vraag is dus waar ik op moet letten of hoe ik weet dat een mobiel goed ontvangst heeft. Zijn er bepaalde waardes waar ik op moet letten, bepaalde types of zelfs merken? Ik heb gekeken naar de specificaties van beide toestellen en daarin lijkt de S500i de W800i toch altijd te overtreffen op de multimedia mogelijkheden na.

KPN/Hi is de enige provider die bij mij thuis werkt. Alle andere Nederlandse providers werken hier niet.

Kan iemand antwoord geven op mijn vraag? Sony Ericsson zelf (helpdesk) weet mij geen antwoord te verschaffen.

Deze draadjes heb ik ook nog bekeken: 1 2

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hmm.. ik heb ooit eens op een forum gelezen, dat de SIM-kaarten soms ook kunnen uitmaken met het signaal.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• AvanCade
Ik heb eens gewisseld met een 1 maand oude kaart van Hi prepaid, maar mocht helaas niet baten.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
AvanCade schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:07:
Ik heb eens gewisseld met een 1 maand oude kaart van Hi prepaid, maar mocht helaas niet baten.
En als je hem niet vast zet op Hi dan? Als hij dan vaak overspringt naar een Duits netwerk weet je dat het Hi signaal vaak zwak is dan.

• AvanCade
Ik woon aan de Duitse grens en heb mijn GSM dus vast gezet op Hi (KPN).
Dat had ik dus al gezegd, maar ja. Hij staat uiteraard vast op Hi.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
AvanCade schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:33:
[...]
Dat had ik dus al gezegd, maar ja. Hij staat uiteraard vast op Hi.
Ja, ik zei ook dat je hem juist niet vast moest zetten. En dan kijken hoevaak hij naar een Duits netwerk overspringt :P , dan heb je een indicatie of het Hi netwerk wel zo goed is op de plek waar jij woont.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Misschien dat je iets van een auto antenne kan gebruiken zodat het signaal beter wordt?
Een beetje tweakert kan zo'n ding denk wel modden zodat je hem thuis kan gebruiken ipv in de auto

[ Voor 1% gewijzigd door Underworld op 03-01-2008 18:37 . Reden: typo ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• AvanCade
heracles schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:01:
[...]

Ja, ik zei ook dat je hem juist niet vast moest zetten. En dan kijken hoevaak hij naar een Duits netwerk overspringt :P , dan heb je een indicatie of het Hi netwerk wel zo goed is op de plek waar jij woont.
Mijn excuus. Als ik hem niet vast zet springt hij altijd om, dit komt gewoon doordat de Duitse netwerken veel sterker zijn en niet tussen een bos zitten. Maar zoals gezegd is Hi/KPN de enige keus. Dus daar valt helaas niks te veranderen.
Misschien dat je iets van een auto antenne kan gebruiken zodat het signaal beter wordt?
Een beetje tweakert kan zo'n ding denk wel modden zodat je hem thuis kan gebruiken ipv in de auto
Daar zal ik inderdaad eens naar moeten kijken, misschien verhelpt het het probleem.

Overigens helpt een splinternieuwe simkaart ook niet. Blijft precies hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door AvanCade op 04-01-2008 12:26 ]

Verwijderd

als je dicht bij de duitse grens woont kun je het beste T-mobile gebruiken..

helaas is dit niet de voordeligste maar wel een met het beste bereik
Pagina: 1