Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een Orange abo met een Motorola toestel. In huis heb ik hier vaak geen ontvangst mee, loop ik 30 meter naar de hoek van de straat, dan heb ik prima ontvangst. Orange adviseerde mij om mijn sim-kaart eens te proberen met een Nokia die een betere antenne heeft dan Motorola. Dus ergens een simlockvrije Nokia geleend, sim-kaart er in en inderdaad: veel betere ontvangst.

Mijn vraag is nu: is er ergens een test naar kwaliteit van antennes. Wie weet welke serie van Nokia de beste antennes hebben, of hebben alle Nokia's dezelfde kwaliteit? Orange is bereid om een ander toestel aan te bieden, maar dan moet ik wel weten welke het beste is.

Sowieso wil ik graag bij Orange blijven, omdat ik geregeld in het buitenland ben en hun belbundel dan erg waardeer. Anders was het een kleine moeite om over te stappen.

Iemand hier ervaring mee, of tips, of een URL met testverslagen?

Wilfred.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

kort door de bocht genomen zijn die zakelijke dingen van nokia beter dan die "multimedia" versies van hun telefoons.
de nokia communicator is een extreem voorbeeld, maar qua ontvangst was dat ding onverslaanbaar. (alternatief kon je dat ding als koel-vriescombinate gebruiken, zo groot dat ie was :X )

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 11:56
[ervaring]

Als ik een KPN sim in mijn Siemens A65 stop heb ik meestal 1 streepje minder ontvangst dan in mijn Nokia 1600 (volledig en continu). Klein verschil, maar wel consequent en dus merkwaardig.

Ook softwarematig vind ik ze kwalitatief beter, ik koop tegenwoordig geen niet-nokia meer.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Zo heb ik mijn LG Shine terug gestuurd omdat ik aan de grens woon en geen Nederlands ontvangst had. Mijn Sony Ericsson W800i heeft wel Nederlands ontvangst (vaak zelfs vol ontvangst!). Dus Sony Ericsson heeft ook goed ontvangst. LG dus overduidelijk niet.