Hoi, ik heb een Orange abo met een Motorola toestel. In huis heb ik hier vaak geen ontvangst mee, loop ik 30 meter naar de hoek van de straat, dan heb ik prima ontvangst. Orange adviseerde mij om mijn sim-kaart eens te proberen met een Nokia die een betere antenne heeft dan Motorola. Dus ergens een simlockvrije Nokia geleend, sim-kaart er in en inderdaad: veel betere ontvangst.
Mijn vraag is nu: is er ergens een test naar kwaliteit van antennes. Wie weet welke serie van Nokia de beste antennes hebben, of hebben alle Nokia's dezelfde kwaliteit? Orange is bereid om een ander toestel aan te bieden, maar dan moet ik wel weten welke het beste is.
Sowieso wil ik graag bij Orange blijven, omdat ik geregeld in het buitenland ben en hun belbundel dan erg waardeer. Anders was het een kleine moeite om over te stappen.
Iemand hier ervaring mee, of tips, of een URL met testverslagen?
Wilfred.
Mijn vraag is nu: is er ergens een test naar kwaliteit van antennes. Wie weet welke serie van Nokia de beste antennes hebben, of hebben alle Nokia's dezelfde kwaliteit? Orange is bereid om een ander toestel aan te bieden, maar dan moet ik wel weten welke het beste is.
Sowieso wil ik graag bij Orange blijven, omdat ik geregeld in het buitenland ben en hun belbundel dan erg waardeer. Anders was het een kleine moeite om over te stappen.
Iemand hier ervaring mee, of tips, of een URL met testverslagen?
Wilfred.