Toon posts:

Extra ram op iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb gister een iMac gekocht, momenteel zit er 1GB in, maar ik ben er van plan 2gb van te maken.

Nu vraag ik dat alleen af of ik dat ga merken, ik draai niet erg zware applicaties en ik monteer ook geen films, maar gewoon een beetje met iTunes, browsen, converteren van films, etc.

Mocht het een groot verschil maken ga ik natuurlijk voor de 2GB, alleen vraag ik mij af hoeveel RAM sleuven een iMac heeft, en of deze allebij in gebruik zijn met 2x 512.

Alvast bedankt.

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:29
Sowieso kost 2GB tegenwoordig niet veel meer. Mijn vader heeft ook 2GB Ram geheugen en werkt opzich prima. Waarom wil je 2GB hebben trouwens? merk je momenteel haperingen ergens in?

Sowieso heeft mac OSX de neiging om alles in het geheugen te laten staan he, dus het helpt altijd (zeker als je je mac langere periodes aan hebt staan).

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Je hebt 2 geheugen sleuven:
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html

En ik zou gewoon 4gb nu halen. (als je zelf erin zet)
De prijzen zijn erg laag en kwa snelheid is kleine vooruitgang. (op dit moment)
Maar in de toekomst zou het wel meer worden als je veel os x gebruikt. (grotere itunes database etc)

[ Voor 23% gewijzigd door Erwinvz1 op 02-01-2008 00:03 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
MastersInstinct schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:36:
Mijn vader heeft ook 2GB Ram geheugen en werkt opzich prima.
Zou typisch zijn als het niet zou werken 8)7
Als je met 1GB lekker kan werken, en zelf nieteens weet of 2GB wat gaat uithalen, waarom dan nog een GB er bij prikken. :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke er zitten twee sleuven in, en er zit nu 1x 1GB in?
1 GB (één SO-DIMM) PC2-5300 (667-MHz) DDR2-geheugen

Verwijderd

Is het niet makkelijker om even dat klepje los te maken en gewoon te kijken wat er in zit?

Verwijderd

er staat toch bij "(één SO-DIMM)"... dan lijkt het met stug dat er meer dan één in zit...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:25:
Is het niet makkelijker om even dat klepje los te maken en gewoon te kijken wat er in zit?
Nog makkelijker is onder het Apple menu kiezen voor "About this Mac" en dan "More info..." te kiezen; onder "Memory" zie je dan welke banken je hebt en wat erin zit.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd het schroefje eruit te halen maar dit lukt niet, hij draait namelijk dol 8)7

Wat moet ik doen als ik TZT een gigabytje erbij wil prikken? :X

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:50:
Ik heb geprobeerd het schroefje eruit te halen maar dit lukt niet, hij draait namelijk dol 8)7

Wat moet ik doen als ik TZT een gigabytje erbij wil prikken? :X
Het schroefje kan er ook niet uit, het kan alleen los. Wanneer het 'dol' lijkt te draaien linksom, kan je het klepje gewoon loshalen.

disclaimer: ik weet niet of Apple dit bij de laatste rev iMac gewijzigd heeft maar dat lijkt me niet voor de hand liggend.

Launching containers into space

Verwijderd

Whieee schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Het schroefje kan er ook niet uit, het kan alleen los. Wanneer het 'dol' lijkt te draaien linksom, kan je het klepje gewoon loshalen.

disclaimer: ik weet niet of Apple dit bij de laatste rev iMac gewijzigd heeft maar dat lijkt me niet voor de hand liggend.
Klopt ook, schroefjes gaan er niet uit. Voor de rest is meer ram hoe beter. Vooral OSX doet veel (efficienter) meer met ram dan Windows. Ik zou voor de 2 gig gaan en als je je in video wil storten meteen 4 gb erin prikken.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:09:
[...]

Klopt ook, schroefjes gaan er niet uit. Voor de rest is meer ram hoe beter. Vooral OSX doet veel (efficienter) meer met ram dan Windows. Ik zou voor de 2 gig gaan en als je je in video wil storten meteen 4 gb erin prikken.
on the other hand: RAM is op dit moment spotgoedkoop. Voor 100 euro kan je 4GB RAM hebben, dus waarom zou je het laten. Meer RAM is beter ;)

Verwijderd

Whieee schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:57:
[...]

on the other hand: RAM is op dit moment spotgoedkoop. Voor 100 euro kan je 4GB RAM hebben, dus waarom zou je het laten. Meer RAM is beter ;)
Ja, maar heb je het nodig... Waarom zou je geld in iets stoppen als je het toch niet gaat gebruiken. Je koopt toch ook geen Mac Pro als je alleen een beetje wilt internetten.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:44:
[...]

Ja, maar heb je het nodig... Waarom zou je geld in iets stoppen als je het toch niet gaat gebruiken. Je koopt toch ook geen Mac Pro als je alleen een beetje wilt internetten.
Genoeg mensen die het doen hoor :+ Maar terzijde, wanneer je nu voor 2GB zou gaan en je later alsnog naar 4GB wilt (likely, aangezien OSX steeds meer geheugen wil), heb je dubbele kosten, én een set geheugen waar je maar weer vanaf moet zien te komen. Dan kan je je een hoop moeite besparen door in 1 keer voor relatief weinig geld meteen de maximale hoeveelheid RAM erin te plaatsen. Het gaat ook maar om 4GB, niet om een Mac Pro waar je 32GB in wil zetten ;)

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

mijn ervaring is dat je wel wat merkt als je van 1 naar 2 GB geheugen gaat.
Ik heb het zelf een tijdje terug ook gedaan.
Er zit nu dus 2x 1GB in. Maar als het echt zover is, dat er meer geheugen in "moet", wat hopelijk nog wel even duurt, dan zal het geheugen misschien ook weer goedkoper zijn.
Maar dan heb je inderdaad wel wat over..

Maar als je niet echt het idee hebt, dat je het nodig hebt, zou ik het niet doen....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou zelf zeggen om meteen voor 4 GB te kiezen als het budget het toelaat. Ik denk wel dat je budget het toelaat, aangezien de prijzen voor geheugen nogal laag zijn nu. Heb je er later geen spijt van als je toch nog meer GB's nodig hebt, want dan zit je nl. met ander geheugen waaraan je niks hebt... Wil je toch voor 2 GB gaan, denk dan eerst heel goed na. Hoe lang hou je je Mac, ga je in de toekomst misschien je Mac voor andere, zwaardere doeleinde gebruiken etc. Als alles nu zo soepel loopt, zou ik het voorlopig nog even zo laten, aangezien je aan het twijfelen bent. Zelf denk ik trouwens dat je de overstap naar 1 naar 2 GB meteen gaat merken, maar bijvoorbeeld van 2 naar 4 GB niet meteen gaat opmerken. Maar dat is dan mijn mening, ik weet het zelf niet zeker.

Hier staat trouwens nog goed uitgelegd hoe je het geheugen kan wisselen: [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2
Veel succes.

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 04-01-2008 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:07:
[...]

Genoeg mensen die het doen hoor :+ Maar terzijde, wanneer je nu voor 2GB zou gaan en je later alsnog naar 4GB wilt (likely, aangezien OSX steeds meer geheugen wil), heb je dubbele kosten, én een set geheugen waar je maar weer vanaf moet zien te komen. Dan kan je je een hoop moeite besparen door in 1 keer voor relatief weinig geld meteen de maximale hoeveelheid RAM erin te plaatsen. Het gaat ook maar om 4GB, niet om een Mac Pro waar je 32GB in wil zetten ;)
SChief schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:02:
Ik zou zelf zeggen om meteen voor 4 GB te kiezen als het budget het toelaat. Ik denk wel dat je budget het toelaat, aangezien de prijzen voor geheugen nogal laag zijn nu. Heb je er later geen spijt van als je toch nog meer GB's nodig hebt, want dan zit je nl. met ander geheugen waaraan je niks hebt... Wil je toch voor 2 GB gaan, denk dan eerst heel goed na. Hoe lang hou je je Mac, ga je in de toekomst misschien je Mac voor andere, zwaardere doeleinde gebruiken etc. Als alles nu zo soepel loopt, zou ik het voorlopig nog even zo laten, aangezien je aan het twijfelen bent. Zelf denk ik trouwens dat je de overstap naar 1 naar 2 GB meteen gaat merken, maar bijvoorbeeld van 2 naar 4 GB niet meteen gaat opmerken. Maar dat is dan mijn mening, ik weet het zelf niet zeker.

Hier staat trouwens nog goed uitgelegd hoe je het geheugen kan wisselen: [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2
Veel succes.
Ben ik het niet helemaal mee eens, want er hoeft maar 1 modulle bij, namelijk een 1GB. Dat kost mij misschie 25 piek, mocht ik ooit 4GB willen verkoop ik die 2 modulles van 1GB en koop ik 2x 2GB...

Ik ga voor die 2GB, maar hoe kan ik zien hoeveel RAM ik inneem? Zijn er programma's voor mac die dat kunnen zien?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit topic nu wel erg basic begint te worden, gaat het op slot. De meeste van je vragen zijn te beantwoorden door te zoeken via Google, de search alhier of te kijken in onze eigen FAQ: Mac OS X.

Mocht je nog vragen hebben, dan mag je wel een nieuw topic openen, maar vermeld dan wel duidelijk wat het probleem is, waar je zelf naar hebt gezocht en gevonden en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.