Commentaar gewenst op nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 00:08
Reg. datum: 31 december 2006
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo

Aangezien ik nog ben het wachten op de nieuwe 9xxx reeks videokaarten van nvidia, de 790i chipset en de nieuwe quadcores van intel ben ik eens rond gaan kijken naar een systeempje wat ik tot die tijd kan gaan gebruiken om te gamen. Het is belangrijk dat dit niet de duur wordt aangezien mijn ouders dit moeten betalen. De progs die ik van plan ben te draaien zijn voornamelijk bf2, crysis (zou leuk zijn als de pc het enigzins trekt), autodesk en maya. Zodra de nieuwe hardware uit is ga ik over op een nieuwe gamepc en wordt deze pc want mijn ouders/zus het zwaarste programma wat er dan op gedraaid gaat worden is de eerste unreal tournament (tja.... zusjes)

Ik ben eigenlijk niet de grootste fan van amd/ati, maar omdat de prijs/qualiteit verhouding goed lijkt te zijn zal er toch voor amd en ati gekozen worden.

Wat ik in gedachte had:

Behuizing: Lian Li Behuizing PC-7B Plus II

PSU: OCZ StealthXStream 600 Watt

MOBO: Asus Moederbord M2N32-SLI Deluxe

CPU: AMD CPU Athlon 64 X2 6000+

Graka: ATI Sapphire HD2900PRO(512 MB geheugen, 256 bit interface)

RAM: geil black dragon DDR2-800 Kit (2x1024 MB)

HDD: Barracuda 7200.11 (500 GB)

DVD: Samsung SH-S203P dvd-rw

Arctic MX-2 Thermal Compound (fatsoenlijke pasta?)

SilverStone I/O Panel FP34 (mijn vader moest per se een cardreader hebben, dus ....voila)

Dit komt uit op +-825 euries

Windows Vista home premium, toetsenbord/muis en beeldscherm heb ik nog gewoon. Zijn nog niet aan vervanging toe

Wat vinden jullie ervan? Zouden er problemen op kunnen duiken qua ram/cpu/mobo? Iemand nog aanvullingen/mis ik niets? Tips? Anyting? Laat het maar horen!

Hoop btw dat ie hier wel goed staat O-)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:05
Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. :+

Voor de rest: Eigen onderzoek (benchmarks etc.) + inzicht zouden moeten voldoen om een systeem samen te stellen. Een topic kun je openen als je een specifieke vraag hebt, die je niet beantwoord krijgt met hulp van de diverse FAQ's, Google of search. Succes! ;)

[ Voor 54% gewijzigd door asfaloth_arwen op 01-01-2008 18:47 ]

Specs

• ToWi1989
Nou... mij lijk dit systeem wel aardig, maar ik vraag me gewoon af of andere mensen niet ervaringen hebben met hardware dat bepaalde comflicten geeft of misschien nog goeie suggesties hebben. Geloof me ik heb al een hele hoop opgezocht aangezien ik niet zo thuis ben met amd/ati. Ik heb mijn topic al opnieuw gepost bij overige hardware omdat mij leek dat het daar hoord? :S

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00

Theo

moederbord

Ik vind de voeindg nogal overdreven. Voor jouw systeemis een 380 watt voeindg namelijk al voldoende.

Nu met WP, PV, EV en PC

• ToWi1989
Serineus? Er van zelfs al 1500 Watt voedingen te koop... Waar heb je dan in hemelsnaam zo'n ding voor nodig 8)7 Nouja, het is in ieder geval niet te weinig. Misschien dat wanneer ik mijn gamepc koop over een half jaartje dat ik deze voeding eruit haal en die in de toekomstige gamepc zet , spaar ik me dan weer wat geld uit O-)

Verwijderd

Waarom een SLI moederbord?

• ToWi1989
handig voor de toekomst. Op de huidige computer zit echt 0 mogelijkheid tot uitbreiding. Je mobo is je basis. Misschien dat er ooit nog een keer een graka bij komt als het nodig is. Ati is toch niet zo duur. Ik geef toe op het moment is het een beetje overkill

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Het is belangrijk dat dit niet de duur wordt aangezien mijn ouders dit moeten betalen.
Je meldt niet eens het budget.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:43:
handig voor de toekomst. Op de huidige computer zit echt 0 mogelijkheid tot uitbreiding. Je mobo is je basis. Misschien dat er ooit nog een keer een graka bij komt als het nodig is. Ati is toch niet zo duur. Ik geef toe op het moment is het een beetje overkill
En vervolgens neem je een ATI kaart. Jup, handig voor de toekomst :X
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:03:
Serineus? Er van zelfs al 1500 Watt voedingen te koop... Waar heb je dan in hemelsnaam zo'n ding voor nodig 8)7 Nouja, het is in ieder geval niet te weinig. Misschien dat wanneer ik mijn gamepc koop over een half jaartje dat ik deze voeding eruit haal en die in de toekomstige gamepc zet , spaar ik me dan weer wat geld uit O-)
Een 1500Watt voeding is voor bijvoorbeeld Triple Sli :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Tomfish op 01-01-2008 19:49 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Als het niet in CSL mag, lees dan wáárom het niet in CSL mag :z. Het is niet zomaar de bedoeling dat je dan in andere subfora met dezelfde soort topics gaat 'spammen' ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.