Goed koper is duurder dan slecht koper
Is er geen goede (koel) vloeistof met een lagere brekingsindex? Als het goed is heb je dan minder last van de vervorming doordat er vloeistof in het reservoir zit.brinkdinges schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:39:
[...]
En nu met water erin. Zoals je ziet vervormd de vorm van de letter flink, maar het ziet er wel vet uit
[afbeelding]
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dacht, meld het maar even misschien dat je er wat mee kan.
Mooie mod overigens.
Zoiets jaT schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:08:
Ziet eruit alsof je 2 resevoirs aan elkaar wilt koppelen op een of andere manier...
Bedanktjbdeiman schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:15:
[...]
Is er geen goede (koel) vloeistof met een lagere brekingsindex? Als het goed is heb je dan minder last van de vervorming doordat er vloeistof in het reservoir zit.
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dacht, meld het maar even misschien dat je er wat mee kan.
Mooie mod overigens.
[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:45 ]
Casemod: Cubeleon
Is het niet cooler om het ding zelf de brekingsindex mee te geven. Dat je een scheef model zaagt wat in de vloeistof recht lijkt!jbdeiman schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:15:
[...]
Is er geen goede (koel) vloeistof met een lagere brekingsindex? Als het goed is heb je dan minder last van de vervorming doordat er vloeistof in het reservoir zit.
Mooie mod overigens.
De vorige keer ben ik geëindigd bij het maken van twee oranje schijfjes, die moeten natuurlijk wel opgeschuurd en gepolijst worden. Dit is wat ik daar voor nodig heb, een kolomboormachine, een lappenschijf en een blok polijstpasta:
Nu kost het slechts een paar minuutjes van dit werk om ze helemaal glimmend te krijgen:
En voor de verandering heb ik maar gelijk te tape eraf gehaald om ze, vastgeplakt en al, te bewonderen
De tape ging er na de foto trouwens weer op hoor, ik heb geen zin in krassen
Voor het reflow gedeelte heb ik dit stukje buis nodig, wat door de dikke plaat plexi heen moet gaan:
Gelukkig had ik na weken eindelijk m'n vijl terug en kon ik dit gat op maat vijlen
Aan de onderkant zitten nu vier gaten, twee getapt tot M4 om het reservoir te monteren en twee gaten waar nu G1/4" draad in getapt wordt. Eentje zal de input worden, de andere (goh) de output. De plaat is ingeklemd om barsten te voorkomen, want er komt nogal wat kracht op te staan met zo'n tap. Hij past niet eens in mijn wringijzer, vandaar dat ik een 10mm steeksleutel gebruik.
Degenen die al naar de wirwar van lijntjes op het blok hadden gekeken, konden al een beetje gokken wat er ging gebeuren. Ik ga twee flinke stukken van het blok afzagen, de vraag was hoe ik dat het beste kon doen. De decoupeerzaag laat het plexiglas smelten, en hij heeft jammer genoeg geen pendelbeweging. Niet dat je dat normaal moet gebruiken, maar bij zulk dik plexi was het het proberen waard.
Dan proberen we het eens met mijn nieuwe tool, gekocht van mijn verjaardagsgeld + nog wat
Na het overhalen van de handel bovenop kun je de bout er aan de onderkant uit trekken, er een stuk gereedschap op zetten en de bout weer vastdrukken. Zeer snel en gecontroleerd:
Na een eerste test bleek ook dit stuk gereedschap niet in staat netjes een stuk dik plexi door te zagen. Ik was even vergeten dat dit ding ook als een gek beweegt en frictie creëert, net zoals een decoupeerzaag
Een kwartiertje later ziet het blok plexi er zo uit:
En met die kluifhanger laat ik jullie deze keer achter, tot de volgende keer

Hoeveel kost nou zo'n G1/4 tap? (want tapje mag je dit niet noemen...)
Nn, ik wil straks verderop graag weten, jij als Plexiexpert, wat voor lijm je gebruikt om het plexiglas te lijmen.
zolang het een kluifhanger is en geen cliffhanger maak ik me geen zorgen. iedereen kan toch zien wat het wordt? Een 15 graden stormsterkewindkracth12droogmolenbeugel
[ Voor 25% gewijzigd door GNOOM172 op 17-08-2010 22:56 ]
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Ik heb een setje via ebay.de gekocht, voor ongeveer 20 euro excl. Zeker niet de beste maar voor de paar keer dat ik ze gebuik is dat primaGNOOM172 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:
Leuke reportage weer. Wat een maagdelijk witte achtergronden gebruik je.![]()
Nn, ik wil straks verderop graag weten, jij als Plexiexpert, wat voor lijm je gebruikt om het plexiglas te lijmen.
zolang het een kluifhanger is en geen cliffhanger maak ik me geen zorgen. iedereen kan toch zien wat het wordt? Een 15 graden stormsterkewindkracth12droogmolenbeugel
Stuur me even een DM of een mailtje als je interesse hebt, dan kunnen we het verder afhandelen.
SorryBlue-Tiger schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:43:
YEAAAHHHWaarom laat je ons nou zo in spanning?
Wat is er mis met mijn A4'tjes? Werkt behoorlijk goed zodra het te fotograferen object niet zo groot is als de FeinGNOOM172 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:
Leuke reportage weer. Wat een maagdelijk witte achtergronden gebruik je.![]()
Zoiets jawheez50 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:01:
Duurde ff - maar wow!
Mop mop, gas derop!
Als je me over een jaartje ongeveer hetzelfde aan kan bieden ben ik wellicht geïnteresseerd. Of een sketchup file zodat ik er een beetje mee kan spelenbrinkdinges schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:19:
En toen vergat ik nog wat belangrijks toe te voegen aan mijn post. Als er interesse voor is dan ga ik binnenkort namelijk een aantal van deze reservoir maken/laten maken
IDD, boor ook met 12mm, maar voor diegene die dat ook gaan doen, en met name voor diegene die het _goed_ willen doen: Neem geen gewone metaalboor, maar 1 speciaal voor acryl. Om barsten te voorkomen, want dan kun je weer opnieuw beginnenbrinkdinges schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:46:
Ik boor altijd voor met 12mm, waarna de tap er doorheen gaat. 12mm dus ongeveerVolgens mij is het de meest gebruikte aansluiting hier, welke dikte slang je er dan op aan sluit is zelf te bepalen.
Zorg tijdens het boren voor water ter koeling, en natuurlijk een kolomboor.
Het tappen doe ik trouwens ook met de kolomboor. Die zet ik dan niet aan, maar ik span de tap alleen in. En draai hem er met de hand in, vooral het eerste stuk. Dan weet je zeker dat je tap dezelfde richting gaat als waarin je je gat hebt geboord
ja, daag.
Super tips ferry, die ga ik ook zeker onthouden voor later!_ferry_ schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:24:
[...]
IDD, boor ook met 12mm, maar voor diegene die dat ook gaan doen, en met name voor diegene die het _goed_ willen doen: Neem geen gewone metaalboor, maar 1 speciaal voor acryl. Om barsten te voorkomen, want dan kun je weer opnieuw beginnenHeb in NL geen site gezien die ze had, dus toen zelf aan de slag gegaan volgens deze how-to: http://www.plasticsmag.com/features.asp?fIssue=Sep/Oct-01
Zorg tijdens het boren voor water ter koeling, en natuurlijk een kolomboor.
Het tappen doe ik trouwens ook met de kolomboor. Die zet ik dan niet aan, maar ik span de tap alleen in. En draai hem er met de hand in, vooral het eerste stuk. Dan weet je zeker dat je tap dezelfde richting gaat als waarin je je gat hebt geboord
het boor verhaal klopt, maar 1 stukje mis ik nog hier in het verhaal.
ik heb zelf jaren bij een bedrijf gewerkt wat acryl verwerkte (tafels, stoelen, wijnhouders noem maar op)
maar NA het lijmen frezen boren ect het product uitgloeien in een oven op ong 80 graden (dat waren dikke platen)
dun zoals bij een casemod zou ik op ong 40 graden uitgloeien.
dit doe je voor een 45 min, je haalt dan namelijk de spanning van de delen af.
die spanning komt er in door de bewerkingen die je doet, dus ook lijmen
Er moesten nog één of meerdere oranje accenten op het reservoir komen, en aangezien het gat bovenop niet helemaal op de goede plaats is geboord wilde ik dat niet benadrukken
Lijm aangebracht, in positie gebracht en een tijdje aangedrukt:
Hierna heb ik met de hand de oranje plaatjes ingekort met de vijl. Aangezien alle kanten moesten glimmen zijn de bovenkant en onderkant opgeschuurd met korrel 60, 280 en 400 om daarna gepolijst te worden
Tijdens het lijmen van de laatste delen krijgt het geheel al snel vorm, dus toen kon ik flink doorwerken. Hier dus de final pictures van Reflow
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
EB cardetailing tot aan uw huis
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Mop mop, gas derop!
inspiratie opgedaan voor m,n volgende mod
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Dank je EdEdiejo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:09:
Wordt weer prachtig zo te zien.![]()
Nu zijn er al weer 3 projecten waarvoor ik naar het forum van tweakers kom.
Huh wat? Volvo's?daantjer94 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:28:
ik heb hem weer helemaal door gelezen, en ik ben blij dat er nog fans zijn van oude volvo's
Vijf of zes mm gaat prima. En ik kan wel een paar gaatjes voor je tappen, PM me maarDjThase schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:31:
brinkdinges, hoe dik moet het plexi ong. zijn om schroefdraad te supporten? en als ik 2 stukjes plexi naar jou opstuur zou jij dan voor mij kunnen tappen?
Ik ben benieuwd wat ik van die inspiratie terug zal zienkieri schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:31:
Een genot om te lezen, heel mooi
inspiratie opgedaan voor m,n volgende mod
Wisten jullie dat jullie met mekaar al 300.000 fotoviews hebben gegenereerd de afgelopen week, waarvan meer dan de helft van Tweakers komt?
[ Voor 6% gewijzigd door brinkdinges op 24-08-2010 20:55 ]
↓ volgende bericht hieronder ↓
EB cardetailing tot aan uw huis

Ja excuus voor de kwaliteit van de foto's. Mijn camera ligt zo vaak op de plank, dat de batterijen altijd dood zijn als ik hem wél nodig heb

Deze keer worden de speakers aangepakt. Het zijn de twee speakers van een Creative 2.1 setje, die heel handige sleuven rondom hebben:

Om ze naast m'n monitor te kunnen zetten, heb ik twee stukken aluminium in deze vorm gezaagd:

Ik moest het ontwerp in tweeën hakken, omdat ik geen platen aluminium had die groter waren dan 500x500mm, ik had iets van 800mm nodig als het uit één deel wilde zagen. Anyway, er moest wel een hoekje in de platen:

Daarna hoefde slechts de tape verwijderd te worden om het mooie geborstelde alu tevoorschijn te laten komen. Even langere boutjes zoeken, de platen vastzetten achter de Vesa-mount, de speakers erin schuiven en de kabels even netjes wegwerken

Verwijderd
Ik vond dat altijd wel wat hebben, dacht ook meteen dat het een enorm krachtige pc was met zo'n monitor met speakers er aan haha
zijn die al, of heb je die ook al getest ?
hoge temp en lage temp vloeistof met uren draaitijd en temp wisselingen ?
hoge temp voor extreem zware gekoelde setups, en lage temps zoals bijv Hybrid cooling, waterchiller ofzo...
op barsten rond de schroeven en/of schroefdraad die getrokken is erin, loskomen lijmnaad enz...
Welke kwaliteit van acryl gebruik je? En wat voor te verlijmen ?
gewone plexi met de standaard verlijming?
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Wil k wel graag een B-res/Liquitwist hebben, wil ik em wel testen op grotere temp verschillen.
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Btw die greedseed gast die jou loopt te trollen is echt een pannenkoek deluxe, reageert 'ie op m'n advertentie voor een EK 480 rad (had ook nog een XSPC 120 rad op dezelfde foto) en komt 'ie met een bod van 20,-. Dus ik zeg dat het te weinig is, komt 'ie terug met: 'Was een bod op je 120 vent! Denk na?'. Leest zelf niet goed waar 'ie op reageert en communiceert vervolgens onbeschoft tot en met. Wat een flapdrol... echt geen woorden voor.
tja zo zie je maar he, jonge gastjes, geen respect, en idd die loopt mij al langer te trollen, maar ooit oogst je wat je zaait niet?
[ Voor 58% gewijzigd door vapo_chiller op 10-02-2011 19:54 ]
Oja, overigens mooi opgelost met de speakers!
[ Voor 15% gewijzigd door GNOOM172 op 10-02-2011 20:13 ]
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
idd heb je gelijk in,GNOOM172 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:12:
De laatste 4 reacties zijn volgens mij volkomen off topic... of heeft dit nog iets te maken met Brinkdinges en zijn casemodfestijn.
Oja, overigens mooi opgelost met de speakers!
@ Brinkdinges : als het mogelijk zou zijn, zou ik graag je res eens willen beproeven en testen. positief bedoeld he