[XP] Bootfailure -> pc overgenomen door PXE?

Pagina: 1
Acties:

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:37
Goeiemorgen, vanaf vanochtend wil de pc van mijn vader niet meer starten. Het gaat btw om een oud Packard Belletje.

Hij geeft een boot failure, die veroorzaakt wordt doordat er ineens een PXE command is ingevoerd.
Ik weet niet veel van PXE, maar wel dat het wordt gebruikt om pc's d.m.v. netwerk te booten.
Is deze pc ineens overgenomen door een hacker o.i.d.?

Ik ben daar nu, heb geen camera, dus moest het fotograferen met m'n mobiel, sorry dus voor de slechte kwaliteit.
Zie de foutmeldingen:
Eerst is hij dus bezig met een PXE-command ofzo:
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/8466/bootfailure2rr6.th.jpg
(Waar het minnetje staat, staat eigenlijk een "ronddraaiende" slash, die activiteit aangeeft, dus hij zoekt dan verbinding)

Dan druk ik maar snel op [Esc], heb niet zo'n zin in een networkboot eigenlijk.
Hij houdt dan op, en blijft hierop staan:
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/917/bootfailureua8.th.jpg

Wie heeft een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik dacht aan het MBR herstellen, maar waarschijnlijk staat dat dat hier los van..

[ Voor 22% gewijzigd door Evano op 01-01-2008 10:36 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lijkt me toch redelijk duidelijk. Je PC kan je harddisk niet (meer) vinden en probeert daarom van PXE te booten. Je PC is dus niet overgenomen door PXE, dit is gewoon een standaard instelling in de bios. Eerst van cd booten, dan van HD, en als laatste van PXE.
Check of alles goed vast zit en wat er recent gebeurt of veranderd is. Zijn de cd's en floppies uitgeworpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 01-01-2008 10:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Evano
Zitten geen floppy's en cd's in, en de BIOS detecteert de haddrive gewoon.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Het kan zijn dat de bootsector op de schijf weg is waardoor hij doorgaat naar PXE, fixMBR brengt geen schade aan dus is het proberen waard.

Controleer tevens in de BIOS de boot volgorde (hoogst waarschijnlijk staat dit goed, je weet maar nooit)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Of probeer eens je HDD op een "secundary master" te zetten, kan ook zijn dat je connector "primary" connector kapot is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Evano
Ik heb net de WinXP CD erin gedaan en geboot, vervolgens naar de Herstelconsole.

Niet meteen fixmbr gedaan, maar even naar de drives gekeken. C:\ is ineens de partitie van de MyBook (externe HDD) geworden en D:\ is nu de opstartpartitie :?
(Oude situatie was: 1 HDD met opstartpartitie C:\ )

Heeft fixmbr dan wel nut als de partities overhoop liggen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Haal je externe disk er eens uit en start dan weer op (evt eerst een fixmbr)?

Rail Away!

• vierkant228
Dit komt ook door je bootvolgorde, USB verwijderen in de BIOS !!
(om voor een volgende keer te voorkomen)

• Evano
Die is al niet meer aangesloten en toch blijft het probleem bestaan.

Fixmbr is niet gelukt: ik deed eerst fixmbr \Device\Harddisk5\ (hij gaf de HDD aan als Hardisk5 :? )
Toen gebeurde er niets. Vervolgens deed ik gewoon fixmbr, ik wist dat ik dat niet moest doen maar heb het toch geprobeerd, maar nu is er niets over van de hele harde schijf... hoe vreemd ik het zelf ook vind.

Ik heb de schijf in een andere computer ingebouwd, maar die gaf in Schijfbeheer helemaal geen partities aan (gewoon 80 GB ongebruikte ruimte die ik kon partitioneren).

Op de schijf staat weinig belangrijke data (die staat op de externe harde schijf), maar natuurlijk heb ik geen zin om direct Windows enzo opnieuw te gaan installeren.
Heeft iemand nog een idee of is de boel niet meer te redden?

• vierkant228
Download easy recovery o.i.d. die hebben tooltjes om het ongedaan te maken (kans 50/50 dat het werkt.

Wel belangrijk om in de toekomst ellende te voorkomen is in de BIOS de USB uit of als laatste neer te zetten.
Waarschijnlijk staat er iets op je USB schijf die de partitielabel en MBR gesloopt heeft.

Met easy recovery (en waarschijnlijk ook met gratis tools) kan je de partitie label terug zetten zonder format en met geluk staat alle data zoals het hoort.

• Evano
Zou je een link kunnen geven naar dat programma ("easy recovery")?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is er mis met de links in de OM FAQ / Beleid of met Google?

Die zijn toch niet opeens gestopt met werken? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1