Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HaxDoor, blue screen 0x0000008E

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2e kerstdag last van een super traag opstartende PC. 4 minuten duurt het voordat de icoontjes op t bureaublad te voorschijn komen. terwijl je al wel binne een minuut je bureablad ziet.
Als je taakbeheer r dan voor haalt en explorer.exe weghaalt en weer opnieuw toevoegd krijg je het wel. Soms loopt explorer.exe vast en dan moet je rebooten. Ik was er helemaal flauw van mijn AVG internet security vond maar nix (alles geupdate enz. enz.) dus ik had er opnieuw windows op gezet.

Toen had ik ngosteeds t zelfde probleem + een nieuwe mijn C schijf is op een andere Hardeschijf gekopierd en dan over al mijn data heen. Dus ik moet dat nog terug halen met data recovery software. Maar dat probleem komt later. Want na 2x opniew opgestart te hebben kreeg ik een blue screen met : 0x0000008E (0xC0000005, 0x806334D8, 0XB3bC90C, 0x000000)
Als ik die volledig intyp op google krijg je niks. Als je 0x0000008e intoetst krijg je bij microsoft een bericht dat een virus dit veroorzaakt. het HaxDoor virus. Als ik dat virus ga na trekken hoort mijn avg 7.5 helemaal legaal aangeschaft (nog geen 3 maand geleden) die te kunnen opsporen. Nou niet dus. Ook niet als je de HD aan een andere pc hangt.

Wat ik verder nog had gelezen is dat bij een DAA file/torrent meestal een virus zit. En ik heb toevallig wel laatst een spel gedownload met dat type file. En deamontools kon het niet openen. Dus toen moest ik PowerIso hebben. Is dat waar dat DAA files remakes zijn van de bestaande Iso file maar dan met een virus er bij in gebouwd?

En zijn er verder nog suggesties om het virus te verwijderen? want dit hoort niet echt zo.

Volgens www.virusalert.nl is XP daar o.a. vatbaar voor ik heb Vista Ultimate hier ook liggen. Miss is dat een optie?

verder de specs van mijn pc:
Asus P5n SLI
7600 GT
Dual core E6300 @ 2.1GHZ
4x kingston 1GB 6300
1x maxtor 160 GB ( gebruik ik all1 voor windows)
1x seagate barracuda 320 GB(opgedeeld in 3 partities waarvan 1 overheen gekopierd is door iets.)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Als je daadwerkelijk dat virus zou hebben, kun je 'm toch verwijderen met de verwijderinstructies die bijvoorbeeld op virusalert staan?

Met [google=0x0000008E] vind je ook resultaten die verwijzen naar corrupt geheugen, dus test deze 's met bijvoorbeeld memtest.

Wat het downloaden van software betreft; hierbij is natuurlijk de kans aanwezig dat er een virus of iets dergelijks toegevoegd is, los van het soort bestand (iso, zip, enz.).

And I'm the only one and I walk alone.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 22:16

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Heb je al eens een andere virusscanner geprobeerd? Der zijn nog andere scanners die gratis zijn waarmee je eens aan de slag zou kunnen gaan!

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Scan je systeem eens met Prevx CSI
Of gebruik een online virusscanner.