Toon posts:

DELL 2407wfp-hc doet raar met geforce FX 5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kom er maar niet uit hoe ik het volgende probleem moet oplossen.

Voor mijn Dell 2407wfp-hc was mijn geforce ti4400 kapot gegaan en ik had nog een geforce FX 5200 videokaart liggen. Onder de ti4400 deed VGA en DVI het prima. Als monitor stond er "Standaard beeldscherm" geconfigureerd.

Met mijn geforce FX 5200 heb ik nu de nieuwste nvidia drivers geinstalleerd. En heb ook de nieuwste monitor drivers van dell. Bij VGA werkt het beeldscherm prima, alleen als ik het beeldscherm op DVI aansluit dan is Windows zeg maar 10 cm te breed. Dus de rechterkant van je beeld zie je niet. Als je met je muis dan naar rechts gaat scrollt je gehele beeldscherm naar rechts en kan je dus de rechterschuifbalk en de tijd op je start/taakbalk zien.

Ik heb nu dus geeeeen idee hoe ik dit goed kan krijgen. Bij de Nvidia software zitten ook een paar scaling opties, maar dat gaf ook niet het juiste resultaat.

Overigens gaat het om de resolutie 1920x1200. Bij 1600x1200 is het beeld niet schuifbaar, maar aangezien dit niet native is en het beeldscherm gewoon op 1920x1200 moet staan, zit ik dus toch met een probleem.

Wie o wie heeft suggesties?

Alvast erg bedankt!!

Groeten,
Pieter

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 22:52 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht dat de nieuwste drivers niet helemaal goed werken met de verouderde kaart, probeer eens oudere?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet een paar oudere drivers geprobeerd, daar verdween echter de optie om 1920x1200 te kiezen, 1600x1200 was het hoogst. Ik heb maar weer de nieuwste terug gezet, nog steeds het schuif probleem :(

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 22:27
De maximum resolutie die DVI (single-link) ondersteund is 1600x1200. Recente kaarten kunnen via 'reduced blanking' tot 1920x1200 halen en de nieuwste dual-link DVI aansluitingen kunnen zelfs nog hoger. Dat FX5200 kaartje is al wat ouder en toen al een budget kaartje dus ik vermoed dat die gewoon niet hoger wil dan 1600x1200.
Op dit moment speelt dit probleem niet echt meer maar toen de eerste 24 inch schermen op de markt kwamen moesten veel mensen een nieuwe videokaart aanschaffen.

Ik zie trouwens dat je niet de eerste bent met dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt voor de link naar de topic! Ik had hem niet gevonden met de zoekfunctie. Dat wordt een videokaart uitzoeken die DVI wél hoger dan 1600x1200 ondersteund *zucht*