[iBook G3] Installatie DVD & CD Tiger boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26
Didius schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:41:

Ik gebruik daar echter niet Safari voor. Camino vind ik veel handiger op oudere machientjes. Bovendien vind ik Mac OS Tiger ook aan te raden voor G3's (Werkt vreemd genoeg sneller dan Panther).
Ik heb de tiger install dvd vrijdag overgekocht van iemand uit de buurt.
Nu heb ik een vreemd probleem.
Mijn ibook heeft een cd/dvd combo, als ik de dvd in mn ibook stop kan ik kiezen : 'install mac os x 10.4' en dan klik ik op 'herstart'

Als hij dan heropstart hoor en zie ik hem zoeken op de dvd maar na enkele seconden gaat hij gewoon over naar het 'normale' opstarten en kom ik terug terecht waar ik begonnen was.
Ik heb ALT ingehouden, dan krijg ik enkel mijn hd te zien.
Ik heb C ingehouden, zonder resultaat.

Dan ben ik op zoek gegaan naar de CD versie van tiger, een oude schoolmakker had die liggen en ik heb die even geleend, om eens te testen.
Hop, ik steek de cd in, klik op install mac os x 10.4 en klik op herstart.

Je kunt het al raden, exact hetzelfde probleem, hij zoekt de cd af en start vervolgens terug 'normaal' op, zonder de installer te starten.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
3x raden, overgekocht van iemand met een Intel Mac? Gaat niet werken. Je moet een Retail Tiger CDtje hebben, en geen Intel ding ;)

• Dwezz
Is er een manier om dit na te gaan?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een systeemspecifieke DVD ziet er zo uit:
http://porting.openoffice...q/installing/img/disk.JPG

Een retail Tiger DVD (de enige Tiger DVD die gaat werken op je iBook) zie er zo uit:
http://i14.ebayimg.com/08/i/000/bd/8f/0058_2.JPG

Maar aangezien je een CD versie hebt geprobeerd denk ik niet dat dat het probleem is, volgens mij zijn de systeemspecifieke versies namelijk altijd DVD's.

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 30-12-2007 15:43 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de posts over het niet kunnen starten van de installatie van Tiger maar afgesplitst van [iBook G3] 700 MHz & 640 MB RAM maar surfen met schokken. Het is niet echt handig om in je topic over een compleet ander probleem te beginnen. :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dwezz
Bedankt voor de reacties en om de topic te splitsen.
Zo is het inderdaad handiger!

Het rare is, ik heb het (om te controleren) even geprobeerd met 10.3 cd's, daarmee ging het zonder problemen. Dus hardwarematig kan het niet echt zijn.

Ik vind het echt een mysterie, ik heb al vanalles geprobeerd!
Pagina: 1