[TESTCASE] eerste buitenfoto's EOS 400

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Zo heb ik afgelopen vrijdag een EOS 400d standaard kit (18-55 lens) gekocht.
Nou heb ik voor het eerst vandaag eens buiten foto's kunnen maken. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om van de automatische stand af te blijven dus alleen te werken met de M/AV/TV stand.
Aangezien het voor mij vrij nieuw is valt er natuurlijk nog een hoop te leren.
Maar ik heb eigenlijk gelijk al een vraag.

Ik heb 2 foto's gemaakt van hetzelfde object en dat 1 seconde na elkaar, maar hoe kan het nou dat de ene foto duidelijker (voor mij dan) is dan de andere.
De eerste foto is mijns inziens aan de erg doffe kant en de andere is weer lichter.

Ik heb ze niet verkleind dus ze staan op orginele grote.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/emoolenaar/IMG_0384R.JPG
foto 1 orgineel

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/emoolenaar/IMG_0385R.JPG
foto 2 orgineel

graag kritiek !

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:40

Nik

Resizen. Niet iedereen heeft onbeperkte bandbreedte.

Ga je sowieso eerst maar eens met de P functie vermaken, want je foto's zijn gewoon geen topic waard ;( . Leer je camera kennen en ga eens aan de slag met wat tutorials, bekijk eens andere showcases en ga een hoop schieten.

Dat je een dSLR hebt wil nog niet zeggen dat je mooie foto's maakt he...

- niet scherp
- te donker
- geen goed onderwerp
- verkeerde positie van het onderwerp
- niks spannends in beeld

Vervang de titel door: "mijn compactcamera is defect, wat is er aan de hand", met deze foto's erbij, en het topic zou goed zijn. Ik snap niet dat je dit zelf mooi kan vinden?

[ Voor 41% gewijzigd door Nik op 30-12-2007 18:08 ]

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Idem, het zijn twee dezelfde foto's waarvan de eerste onderbelicht is en de tweede.. tsja.. zulke foto's kan je ook met een mobieltje maken.

Verdiep je eens in je camera en in fotografie en probeer het dan nog eens! Toch even over de foto:

Compositie: saai
Kleur: contrastloos
Onderwerp: hutje? komt niet echt naar voren.. --> werken met scherpte diepte, compositie

[ Voor 26% gewijzigd door Maarten L op 30-12-2007 18:08 ]

www.maartenlangelo.nl

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 09:21

YellowCube

Wait...what?

sorry, maar dit is zo geen topic waard.
Als je specifieke vragen hebt over waarom je camera werkt zoals ie werkt stel je vraag dan eens hier:
Canon EOS 400D - Deel 3

gebruik dan a.ub. foto's die van het juiste formaat zijn (max 600 px breed met eventueel een link naar een grotere versie).

De show en testcase zijn bedoeld voor wat meer dan wat je nu laat zien (dus niet 2 foto's van een bos hout op de hei). Ga eens een beetje lezen, vragen stellen en experimenteren en dan zien we je resultaten graag terug.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Dit topic is gesloten.