Toon posts:

hulp nodig bij mobo en videokaarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ga van de week een nieuwe systeem bouwen/bestellen

Ik was eerst van plan om 2 8800GT SLI te gaan draaien op een gigabyte 680i mobo. Maar ben toch aan het twijfelen.

Zit er aan te denken om crossfire te gaan alleen heb ik daar geen verstand van wat een goed mobo daar voor is en welke ATI kaarten ik moet pakken.

Wie kan mij iets aanraden. wil wel goed spul want ga het gebruiken voor hardcore gaming. wil in iedergeval de zelfde presaties als met me bovenstaande set-up.

tevens ga ik een Q6600 als CPU gebruiken. 4 gig intern enz.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je ATI in Crossfire gaan draaien dan kun je daar geen SLI borden voor pakken, dan zul je naar bordjes moeten kijken met bijv intel chipsets, die hebben namelijk Crossfire support. En welke kaarten je dan moet hebben, ik zou zeggen, zoek naar benchmarks waarmee je kunt vergelijken welke kaarten net zo goed/beter presteren als die SLI setup die je nu wilt.

Verwijderd

Of je gaat voor de Nvidia 9 serie? Alleen zou je dan nog even moeten wachten.

Maar waarom 2x 8800GT? 1 vind ik al snel zat, maar dat is natuurlijk je eigen keuze

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24
2x 3870(of 3:p) met een snel asus bordje(check even hun website). Ook kun je op Ati.com naar een crossfire compatibility lijstje gaan(voor PSU, MOBO, Kast) daar staan dus dingen tussen die het moeten doen met meerdere ATI kaarten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kwa prestaties denk ik niet dat er veel crossfire setups in de buurt gaan komen van 2 x een 8800 GT in SLI.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:46
of je wacht nog even tot de 8800GTS serie op de G90 coreserie wordt uitgebracht.

Carpe Diem

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:41

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat al een tijdje is gebeurd? Ongelooflijk wat een kortzichtig 'advies hier wordt gegeven op zijn eenvoudige vraag.

V.w.b. de videokaarten moet je dan kijken naar de HD3879 kaarten van Ati.
V.w.b. het mobo geef ik het stokje even door, want daar ben ik niet erg in thuis.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou een X38 bord nemen als je CF gaat draaien.
Op P35 borden benut je namelijk niet de volledige snelheid, je hebt dan maar één 16x slot en één 4x slot t.o.v. 2 volledige (16x) sloten op de X38 Crossfire bordjes.

Ik zou kijken naar een Gigabyte bord: deze zijn koeler dan Asus en over het algemeen erg stabiel, ook als je gaat overklokken. Ook doen ze niet zo vaak moeilijk waar het om geheugencompatibiliteit gaat.

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 10:52
ik zou niet de HD3879 nemen :P. Moet je lang wachten en zoeken hehe.

Neem goedkoop Mobo met 1x pci en doe er een 8800gts 512 of 8800gt 512 op. bespaart je veel geld. En als je sli gaat krijg je er auto ook een duurdere voeding bij.

mobo bv: asus p5k (deluxe) 70,- ofzo?
vga: Evga 8800gt(250,-) of asus 8800gts 512 ( 288,-)

gr,
en suc6

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:31
StormRider schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:27:
ik zou niet de HD3879 nemen :P. Moet je lang wachten en zoeken hehe.

Neem goedkoop Mobo met 1x pci en doe er een 8800gts 512 of 8800gt 512 op. bespaart je veel geld. En als je sli gaat krijg je er auto ook een duurdere voeding bij.

mobo bv: asus p5k (deluxe) 70,- ofzo?
vga: Evga 8800gt(250,-) of asus 8800gts 512 ( 288,-)

gr,
en suc6
Que? voor zover ik weet is de 3870 beter leverbaar dan de 8800GT, en is in de meeste situaties sneller. komt nog bij dat de 3870 stiller is, en zuiniger. en support al dx 10.1, lijkt mij genoeg reden om voor de 3870 te gaan, zelfs als je even moet wachten.

Wat batreft moederbord, Gigabyte is een uitstekende keus, al zou ik zo niet weten
welk bord het beste is voor CF.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07 22:31
Bij CDromland in Breda pluk ik de 3870 zo uit het schap. Kan ik van de nVidia niet zeggen. Daarbij mag best gezegd worden dat er online veel gesproken wordt over de beeldkwaliteit van de ATi. Plus dat crossfire een veel efficiëntere techniek is dan SLI...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is een vraag die je met wat zoekwerk en het lezen van reviews ook prima zelf kunt beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.