[2003] Printers krijgen preferences niet goed door

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
Wij hebben een HP Laserjet 8150mfc staan. Met een zogenaamde mailbox. Dit zijn 5 output bin's.

Nu heb ik op de server 4 printers aangemaakt die allemaal een andere output bin pakken. Als ik lokaal vanaf de server print, werkt het allemaal prima. Op de clients echter niet, de output bin staat doodleuk weer ingesteld op autoselect.

Hoe kan ik ervoor zorgen zonder dat ik alle clients langs ga om dit handmatig in te stellen, dat de output bin's goed komen te staan.
Ik heb een topic gevonden met vergelijkbaar probleem, helaas geen oplossing :'( \[2003] Printer Preferences Rights*

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
PeterEs schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:02:
Wij hebben een HP Laserjet 8150mfc staan. Met een zogenaamde mailbox. Dit zijn 5 output bin's.

Nu heb ik op de server 4 printers aangemaakt die allemaal een andere output bin pakken. Als ik lokaal vanaf de server print, werkt het allemaal prima. Op de clients echter niet, de output bin staat doodleuk weer ingesteld op autoselect.

Hoe kan ik ervoor zorgen zonder dat ik alle clients langs ga om dit handmatig in te stellen, dat de output bin's goed komen te staan.
Ik heb een topic gevonden met vergelijkbaar probleem, helaas geen oplossing :'( \[2003] Printer Preferences Rights*
Welke soort drivers gebruik je? (PCL5,PCL6,Postscript)
Hoe voeg de printers toe op de server?
Hoe krijgen de gebruikers de printers (script,profiel)?

Het verwijderen en opnieuw installeren van de printers helpt niet?
Hebben de clients rechten om veranderingen te maken in de instellingen van de printers?(Manage Printer permission)

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 30-12-2007 10:52 ]

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
guidovb999 schreef op zondag 30 december 2007 @ 10:45:
[...]

Welke soort drivers gebruik je? (PCL5,PCL6,Postscript)
Hoe voeg de printers toe op de server?
Hoe krijgen de gebruikers de printers (script,profiel)?

Het verwijderen en opnieuw installeren van de printers helpt niet?
Hebben de clients rechten om veranderingen te maken in de instellingen van de printers?(Manage Printer permission)
Ik heb zowel de standaard drivers van Windows, als de HP drivers die ik gedownload heb van de HP.com website geprobeerd. In beide gevallen werkt het niet. Aangezien de HP drivers uitgebreider zijn, wil ik deze graag gaan gebruiken. Dit zijn PCL5 drivers.
Ik voeg de printers gewoon toe bij printers in het configuratiescherm. Ze worden wel gedeeld, maar niet weergegeven in de AD.
Met behulp van een logon script installeer ik deze op de clients en geef ik een default printer aan.
Verwijderen en opnieuw installeren heb ik geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.

Waar kan ik manage printer permission precies vinden? Ik heb wel een tab met security gevonden, maar hierin staan alleen maar users en groups, verder geen pc's.
Het moet trouwens wel mogelijk blijven om dit per taak te weizigen, alleen de default moet natuurlijk goed ingesteld staan...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
PeterEs schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:11:
[...]

Ik heb zowel de standaard drivers van Windows, als de HP drivers die ik gedownload heb van de HP.com website geprobeerd. In beide gevallen werkt het niet. Aangezien de HP drivers uitgebreider zijn, wil ik deze graag gaan gebruiken. Dit zijn PCL5 drivers.
Ik voeg de printers gewoon toe bij printers in het configuratiescherm. Ze worden wel gedeeld, maar niet weergegeven in de AD.
Met behulp van een logon script installeer ik deze op de clients en geef ik een default printer aan.
Verwijderen en opnieuw installeren heb ik geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.

Waar kan ik manage printer permission precies vinden? Ik heb wel een tab met security gevonden, maar hierin staan alleen maar users en groups, verder geen pc's.
Het moet trouwens wel mogelijk blijven om dit per taak te weizigen, alleen de default moet natuurlijk goed ingesteld staan...
Edit:Geldt voor Windows 2000,foutje van mijn kant

Na wat verder zoeken heb ik een hotfix van Microsoft gevonden die het probleem beschijft wat jij hebt:

Hier

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
guidovb999 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:30:
[...]

Na wat verder zoeken heb ik een hotfix van Microsoft gevonden die het probleem beschijft wat jij hebt:

Hier
Alleen wel heel specifiek voor Windows 2000 ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
ik wil je intelligentie niet beledigen met deze vraag, maar heb je de printing defaults wel goed gezet?
voor gedeelde printers zet je meeste settings in printing defaults.

Na het veranderen van setting diend de printer op de client opnieuw installed te worden. printer verwijderen en login script zijn werk laten doen dus. Je kan ook in je login script elke keer bij login de printer laten deleten (of eenmalig) zodat altijd de meest verse settings doorgevoerd worden.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1