Ik maak gebruik van Windows Server 2003 en heb een nieuwe printer. Nu wil ik dat bepaalde mensen geen kleur mogen printen. Heb 2 drivers op mijn printserver gemaakt. 1 die standaard in de printing preferences op kleur staat en een andere op zwart wit. Iedereen heeft rechten op de zwartwit prefs. en sommigen op de kleur prefs. Probleem is alleen dat mensen gewoon in de properties nu hem weer terug kunnen zetten op kleur. Is het mogelijk om die optie uit te zetten ?! (de complete printing preferences oid) Of moet ik anders rechten toekennen. Verder heb ik geen driver kunnen vinden die alleen zw/wit kan printen. Thanx alvast!
Nope, gaat zo niet werken.
Maak 2 printers aan die naar dezelfde poort printen:
1 ingesteld voor Z/W en 1tje kleur (let op Default Settings, die liggen immers vast)
Daarna zet je de rechten op de juiste groepen, dus gebruikers uit de zwart-wit groep mogen geen rechten op die printer hebben of zijn geen lid van de groep kleurenprinter_123 of zoiets)
Maak 2 printers aan die naar dezelfde poort printen:
1 ingesteld voor Z/W en 1tje kleur (let op Default Settings, die liggen immers vast)
Daarna zet je de rechten op de juiste groepen, dus gebruikers uit de zwart-wit groep mogen geen rechten op die printer hebben of zijn geen lid van de groep kleurenprinter_123 of zoiets)
aikmosan - volgens mij heeft de topicstarter dat juist al geprobeerd als ik het goed begrijp? 
In ieder geval - vertel even wat voor printer het om gaat - dan zet ik nog even het OS in je topic titel erbij
In ieder geval - vertel even wat voor printer het om gaat - dan zet ik nog even het OS in je topic titel erbij
Ja, dat heb ik juist al gedaan inderdaad, Het gaat om een KonicaMinolta printer/scanner alles in 1 ding. kopieer apparaat ook, zon grote kast