Toon posts:

kan het systeem dit aan???

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende vraag. Een vriend van mij heeft een al wat ouder pc, zal specs zo even geven.

Hij heeft nu een geforce 4 64mb agp videokaart en wil graag een iets betere. Nu heb ik de faq gelezen en we hebben wat op internet rond gekeken maar toch komen we er nog niet uit en hoop ik op een oplossing.

Specs:

CPU Type Intel Pentium 4, 2680 MHz (20 x 134)
Moederbordnaam Jetway P4X400DAP/DAZ (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8754 Apollo P4X400
Systeemgeheugen 768 MB (DDR SDRAM)

Nu heeft hij uitgekozen:

Een Radeon 9600 met 256mb
een geforce 7300 GT ook met 256 mb
en een geforce 7600 weet niet de hoeveel heid mb maar heeft wel ddr2 geheugen

Wie o wie kan mij helpen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 22:46 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je hebt niet verteld wat hij er mee wilt doen.

Als hij echt wilt gamen kan hij beter doorsparen omdat die CPU best traag is en dat geheugen niet genoeg voor de recente games.

Als het om een beetje oude games spelen gaat dan is een 7600GS of x1650Pro voldoende, mits de voeding het trekt...

Overigens kun je beter zelf een lijstje maken, het interesseert ons geen drol dat die PC een COM poort heeft en wat voor CD-ROM speler erin zit :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ook wel makkelijk als je aan geeft wat het budget is.
Laatst nog een 7900GS met 256 MB DDR3 geheugen in een P4 3GHz geprikt, liep best aardig met de meeste games. Was geloof ik iets van 120 of 130 euro bij de Paradigit.

Verwijderd

Topicstarter
Lijstje aangepast.

Momenteel spelen wij call of duty...en dat kan natuurlijk mooier draaien met een betere videokaart...misschien dat we call of duty 2 eens willen proberen, maar dat redt zijn pc zoiezo niet nu.

Echt de nieuwste spellen en dan spellen van 3 jaar en nieuwer speelt ie niet en is ie voorlopig ook niet van plan

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn budget is weet ik niet, hij heeft op marktplaats gekeken en kwam daar de eerder genoemde kaarten tegen voor een prijs van rondom de 25 euro voor de radeon en geloof rond de 35 voor de anderen

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:48:
Lijstje aangepast.

Momenteel spelen wij call of duty...en dat kan natuurlijk mooier draaien met een betere videokaart...misschien dat we call of duty 2 eens willen proberen, maar dat redt zijn pc zoiezo niet nu.

Echt de nieuwste spellen en dan spellen van 3 jaar en nieuwer speelt ie niet en is ie voorlopig ook niet van plan
Oh, ik heb hier Call of Duty 2 draaien op een PIII 1ghz met een pci Ati Radeon 9250 draaien. Het is niet op de hoogste resolutie maar hij draait perfect hoor. Dus je hoeft geen al te dure videokaart te kopen voor COD2.

Verwijderd

Geforce 7600GT
ATi radeon x1650 PRO

Stapje hoger:

Geforce 7800GS
Geforce 7900GS

Nog een stapje hoger (high-end kaarten in AGP, sterke voeding vereist)

ATi X1950PRO
Geforce 7950GT

ps. kijk voor makkelijke voorbeelden www.alternate.nl -> hardware -> grafische kaarten -> AGP -> ATi/Nvidea... Nvidea = Geforce

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 15:23 ]

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
hoezo trekt het niet? al geprobeerd? als ie het echt niet trekt dan is er heel wat mis met je pc.. want dat hoort het prima aan te kunnen, en als ik jou was zou ik door sparen en gewoon een nieuwe fatsoenlijke pc kopen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Drie videokaarten op een mobo met een enkele AGP slot prikken gaat uiteraard niet lukken. En dan moet je dus kiezen. Van een Tweaker verwachten we echt dat hij dit zelf kan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.