Toon posts:

[XP] Installatie lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Februari dit jaar een laptop van Compaq gekregen: Presario V6152EA.
Automatisch is er XP op geinstalleerd. Later heb ik besloten om Vista erop te installeren. Domme fout maarja.

Sommige dingen zijn inderdaad niet zo fijn aan vista. Ik heb ook Ubuntu geinstalleerd maar Ubuntu gebruikte ik niet zo vaak dus dacht ik laat ik XP installeren. In vista heb ik dus de Linux partities verwijderd. Dom want GRUB stond er nog op. Dus toen bootte hij niet meer. Ik dacht naja dan kan ik net zo goed meteen XP installeren. Toen ik dit wou doen kreeg ik de melding: "Setup kan geen vasteschijfstations vinden in uw computer". Ik heb verschillende cd's geprobeerd. Deze doen het allemaal niet maar als ik dan de Vista dvd erin doe vind hij de schijf wel.

Het bootte heb ik opgelost door Linux opnieuw te installeren en goed te uninstalleren. Maar krijg deze melding nog steeds.

Bios kan me harde schijf gewoon vinden.

Weet iemand nog wat ik kan doen?..

Alvast bedankt.

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
misschien even drivers laden in xp setup?
kan me zo niets anders voorstellen.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:57:

Bios kan me harde schijf gewoon vinden.

Weet iemand nog wat ik kan doen?..

Alvast bedankt.
Beetje 'van de koude grond" maar kan het zijn dat er een voor Windows onbekende bestandsindeling aanwezig is op de HD? Dus eerst de HD formatteren en dan pas installeren?

And it goes BRAAAAAPP!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 11:45

Sa1

het is inderdaad een kwestie van op F6 rammen tijdens de setup en dan een diskette der in doen met de juiste hdd controller drivers.

had je ook kunnen zoeken.

je kunt overigens ook de drivers slipstreamen op je xp cd...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Sa1 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:01:
het is inderdaad een kwestie van op F6 rammen tijdens de setup en dan een diskette der in doen met de juiste hdd controller drivers.

had je ook kunnen zoeken.

je kunt overigens ook de drivers slipstreamen op je xp cd...
Het keywoord is inderdaad diskette.
XP kan tijdens de setup geen drivers van cd halen.
Alleen van een diskette.

Heb je geen diskette station, dan is slipstreamen de enige mogelijkheid.

Nu vraag ik me alleen af of dit niet al in de faq staat??
edit: staat er inderdaad gewoon in: Windows Clients - FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-12-2007 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja dan ga ik slipstreamen maar proberen toch raar dat vista dvd het wel gewoon vind. Naja bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor double post maar ik heb zojuist slipstreamen geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.

Maar ik ga het nog een keer proberen want misschien heb ik het fout gedaan :( 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 01:04 ]

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 18:24
ik zag deze link op de site staan, misschien kan dit je verder helpen? Ik heb deze link verder nog niet bekeken, maar je weet maar nooit

How to Remove Linux and Install Windows XP

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 01:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:57:
Tja dan ga ik slipstreamen maar proberen toch raar dat vista dvd het wel gewoon vind. Naja bedankt
Vista heeft veel SATA/ACHI/RAID-Drivers buildin, XP niet :) als slipstreamen niet lukt, vertel dan eens hoe je het precies doet met je drivers @ slipstream, wie weet zie je wat over het hoofd :9

edit: wat ook een optie is, je SATA controller op IDE emulatie zetten in je BIOS.

[ Voor 9% gewijzigd door Noxious op 28-12-2007 01:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios heeft niet zo veel functies. Maar het is al gelukt had verkeerde drivers geslipstreamed 8)7

Zit nu op XP alleen me boot moet ik nog even fixen er staat nu 2 keer:
Windows XP Professional en Vista staat er niet tussen maar ik denk dat dat wel gaat lukken.

Naja bedankt allemaal.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ooh, dat bootmenu fixen is niet zo heel ingewikkeld.
Je moet het verborgen bestand c:\boot.ini even wijzigen :)

Op het internet staan genoeg voorbeelden hoe deze eruit hoort te zien. Hier op GoT staan ook genoeg voorbeelden.

Als je vista er ook nog bij wilt hebben kan je het beste vistabootpro gebruiken.
Of je gebruikt vistabootpro ook om die 2e xp weg te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 28-12-2007 22:09 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 01:31
Je moet sowieso eerst XP installeren en daarna Vista hé, anders snapt XP de indeling van de partities niet helemaal... Als je het in die volgorde hebt gedaan dan heb je als het goed is een bootmenu met de volgende opties:
  • Windows Vista (standaard)
  • Oudere versie van Windows
Die 'Oudere versie van Windows' kun je eventueel renamen naar 'Windows XP' als je dat wil, maar dat moet vanuit Windows Vista, aangezien boot.ini niet meer bestaat onder Vista.
Pagina: 1