TV als monitor gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 21:38
Beste tweakers,

mijn huidige oude crt monitor begint een aantal kuren te vertonen.
nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe monitor of althans een beeldscherm.
Nu is mijn vraag of het misschien neit handig is om een TV als monitor te gebruiken.
Ik gebruik mijn pc eigenlijk voor:
- schoolwerk
- internetten
- Films kijken
- Gamen
- klein beetje 3d tekenen en photoshoppen

ik heb het forum al redelijk door gespit en ben wel oude topics tegengekomen, hier raad men het in af vanwege de resolutie die erg lag is bij tv''s.
Echter bij de nieuwe tv's liggen de resoluties al een stuk hoger dan vroeger en kun je vaak al makkelijk 1280x1024 erop draaien.

ook in de hedendaagse topics heb ik eigenlijk geen concreet antwoord gezien. dus vandaar dat ik deze post doe :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een LCD TV is eigenlijk altijd wel breedbeeld dus 1280x1024 ziet er niet uit. Een kleine TV nemen met een hoge res kan nog best goed werken. Denk dan aan 20" maximaal met een res van 1366x768 of meer.

Een 32" LCD TV als beeldscherm gebruiken zou ik nooit doen. Voor games en films prima maar om mee te internetten is het in mijn mening niks.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je het niet beter omdraaien? Een leuk tft uitzoeken, en vervolgens je pc uitrusten met een tv-kaart. Heb je meteen leuke dingen als onbeperkt* opnemen/timeshift/picture-in-picture. Lijkt mij persoonlijk een stuk handiger, en waarschijnlijk zelfs goedkoper dan een tv kopen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
Vergeet niet dat TV's gemaakt worden als TV's, ze zijn nooit bedoelt geweest voor de hoge resoluties en scherpe tekst van een PC. Dus daar krijg je geheid een minder mooi beeld mee...