Suggestie gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Binnenkort wil ik meedoen met een familie-lanparty.
Ik heb twee machines die allebei nog uitgerust moeten worden met een 3D-kaart.
Er zit nu een Asus P5B-VM mobo in, met een onboard Intel(R) G965 Express Chipset Family. Het mobo heeft wel 1 PCI-e slot. De PC's hebben beide 2GB geheugen, gaan draaien onder WindowsXP-64. Een heeft een Pentium-D 3G4Hz, de ander een C2D 6600 op 2G4Hz.
Er gaat nu een klassieke 17inch buis op die netjes 1280 resolutie aan kan.

De spellen die we gaan spelen zijn: 2142, BF2 en NFS-MW. Dat lukt dus niet met de G965.
Graag hoor ik tips welke 3D-kaarten geschikt zijn. De enige eisen die ik stel is dat er een DVI aansluiting op zit (of twee als de prijs dat rechtvaardigt, dan voegt de aanschaf extra functionaliteit toe). En dat de prijs redelijk blijft, aangezien ik verder geen gamer ben. Alhoewel, als het goed werkt, dan zal ik wel eens een partijtje willen gamen met genoemde spellen. Dus, wie kan mij helpen met de keuze?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat is een redelijke prijs?
Onder de 100, onder de 200?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit kun je zelf erg goed uitzoeken met een beetje naslagwerk. Zoek eens naar charts die de prestaties van één van je spellen meten mbt verschillende kaarten. Een redelijke prijs verschilt ook voor iedereen overigens.

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Permutor schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:36:
Binnenkort wil ik meedoen met een familie-lanparty.
Ik heb twee machines die allebei nog uitgerust moeten worden met een 3D-kaart.
Er zit nu een Asus P5B-VM mobo in, met een onboard Intel(R) G965 Express Chipset Family. Het mobo heeft wel 1 PCI-e slot. De PC's hebben beide 2GB geheugen, gaan draaien onder WindowsXP-64. Een heeft een Pentium-D 3G4Hz, de ander een C2D 6600 op 2G4Hz.
Er gaat nu een klassieke 17inch buis op die netjes 1280 resolutie aan kan.

De spellen die we gaan spelen zijn: 2142, BF2 en NFS-MW. Dat lukt dus niet met de G965.
Graag hoor ik tips welke 3D-kaarten geschikt zijn. De enige eisen die ik stel is dat er een DVI aansluiting op zit (of twee als de prijs dat rechtvaardigt, dan voegt de aanschaf extra functionaliteit toe). En dat de prijs redelijk blijft, aangezien ik verder geen gamer ben. Alhoewel, als het goed werkt, dan zal ik wel eens een partijtje willen gamen met genoemde spellen. Dus, wie kan mij helpen met de keuze?
Nou beste kerel, ik zie de situatie voor me en eigenlijk mag dit niet helemaal aangezien je zelf benchmarks kan zoeken en pricewatch hebt voor de prijs schaal, maar het is kerst moeten we maar denken (nou niet meer maar dat vergeten we even, kerstboom staat nog :P).

Als eerste is het niet zo dat als er staat 2,4GHz dat dat voor 2 G (=1000) en 4 Hz staat, want dan draait hij dus op 2004Hz. Bij 2,4 GHz gaat het over 2400Hz. Maar dat was meer een sidenote.

Ook hebben vrijveel nieuwe videokaarten standaard 2x DVI (staat in de Pricewatch, je kunt ook op specificaties zoeken :*) .

Als ik zo dan toch mag suggereren; je resolutie is niet hoger dan 1280x1024 en dus zullen de bovengenoemde spellen met een 8600GT volstaan, maar als je een beetj op de toekomst wil zijn voorbereid en je net die paar tientjes meer hebt, zou ik gaan voor een 8800GT van nVidia/3870 van Ati. Er zit geen significant verschil qua prestaties in, maar meer zal het afhangen van beschikbaarheid. Maar 8600GT doet het ook, liefst de 512mb versie, en voor een Ati variant zal een 3850 of 2600Pro ook volstaan.

Maaaaarrrr, zelfzoeken eigenlijk he?! Nog een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 22:05
Man on Fiya schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:22:
[...]
Als eerste is het niet zo dat als er staat 2,4GHz dat dat voor 2 G (=1000) en 4 Hz staat, want dan draait hij dus op 2004Hz. Bij 2,4 GHz gaat het over 2400Hz. Maar dat was meer een sidenote.
Doe het dan wel in 1 keer goed :|

2G4Hz is dus 2GHz en nog 4Hz. Giga is dus met 9 nullen en 2G4Hz zou dan zijn: 2000000004Hz. Jij vergeet met daar gewoon even Kilo en Mega.... 2,4 en 3,4GHz leest verder ook een stuk beter.

Verder is de 8800GT de best bang/buck. Maar heb je het er voor over, that's the question. Hoe vaak ga je verder nog gamen? Opzich zou je ook 2 2e hands kaarten van de vorige generatie kunnen halen en kun je ze alsnog prima spelen op hoge resoluties en settings. Kijk dan naar kaartjes als X1800> en 7800>. De HD3850 is een mooie kaart voor een stuk minder als die 8800GT. Zie de benchmakrs (oa de VGA charts op www.tomshardware.com ) en maak je keuze.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Lees even wat reviews van kaarten die binnen je budget vallen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.