Hallo Pimmerd,
Ik zag toevallig dit topic staan en besloot me maar eens te registreren op deze site (ik lurk hier wel eens). Niet dat ik mij tegenwoordig nog veel tijd neem om elke dag fora's te lezen, maar vanavond verveelde ik mij een beetje
Zoals een aantal andere mensen in dit topic ben ik al een tijdje afgestudeerd, nu zo'n 2 jaar geleden. Tot een jaar geleden heb ik in de betreffende flat gewoond, wat mij heel goed is bevallen. Het is niet al te groot, maar het is helemaal je eigen kamer (met huisnummer, dus ook gemeentebelasting en dergelijke!). Geen last dus van eventuele vervelende huisgenoten. Ik kan je zeggen dat de muren niet al te dik zijn, maar de meeste kamers zitten tussen de badkamers in, so to speak, dus dat dempt het geluid. Alleen de kamers aan de uiteinden grenzen aan mekaar, en daar kun je de buren dus vrij goed horen. Volgens mij staat er wel ergens een plattegrondje van een hele verdieping, dat geeft misschien meer duidelijkheid. Afhankelijk van de mensen op je gang kan het erg gezellig zijn en als je alles goed afspreekt met de huismeester en de buren is een (gang)feestje geen probleem. De 5 minuten van de stad zijn niet gelogen en zijn een leuke aanvulling

op je studententijd, als je van uitgaan houdt. De 15 minuten kloppen ook, maar dat is wel met de fiets (10 als je een beetje doortrapt). Ik heb persoonlijk weinig last gehad van overlast. De meeste mensen gedragen zich netjes daar en als er iets is kun je meestal wel iemand er op aanspreken. Ik heb van een paar uitzonderingen gehoord, maar deze zijn naar ik begreep ook weer 'verwijderd'
De huur van de kamers is goed, en als je een grotere kamer hebt kom je met huursubsidie rond de prijs van een 'normale' kamer uit. Let op voor de allerkleinste kamer(s), die zijn totaal niet praktisch (deze hebben het keukentje 'gedraaid' in de kamer staan, aan de gangkant, als ik het mij goed herinner)
Ik kan je aanraden je zo snel mogelijk in te schrijven, zodat je meer kans maakt. De meeste mensen trekken zo rond de zomer uit hun kamer, dus verwacht dat je ook rond die tijd er in mag, wat dus eventueel kan betekenen dat je een paar maandjes loze huur hebt, als je niet meteen intrekt.
Wat betreft de opleiding:
Als je goed motivatie hebt is het een heel erg goede opleiding, waarmee je heel goed je voordeel kan doen in de bedrijfsmarkt, vanwege de certificeringsgerichte trajecten (Microsoft&Cisco), maar ik heb (helaas) gemerkt dat veel mensen met veeeeeeeeeeel minder moeite ook de opleiding kunnen doorlopen door zoals eerder gezegd antwoorden te leren e.d. Persoonlijk vind ik dat ze strenger moeten zijn en deze mensen niet mogen laten slagen, maargoed..
Wat helaas ontbreekt is *nix/linux opleidingen (LPI zou helemaal niet slecht zijn b.v.) en 'echte' certificering (hiervoor waren ooit plannen). Ik kan je ten zeerste aanraden om je te certificeren. Dit is MEER werk, maar 'it pays off'. letterlijk. Uiteraard moet je de examenkosten wel eerst zelf ophoesten, wat vrij prijzig kan zijn (160 per cisco examen). Ik begreep dat er een VMware traject aankomt, maar in hoeverre dit doorgaat weet ik helaas niet. Als het doorgaat krijg je waarschijnlijk les van een collega van mij

Maar in principe zou je evengoed zelf de config guide kunnen doen i.c.m. een VMware machine.. Je mist dan wel HA enzo, maargoed, voor de basics is het OK.
Als je nog meer vragen hebt, drop maar in dit topic. Lijkt me wel aardig voor eventuele andere aspirant/huidige studenten
suc6 met je studie!
Pimmerd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:01:
Even dit topic omhoog trappen
Ik ben 13 Maart op de open dag geweest, ik moet zeggen dat het me zo goed bevallen is dat ik me gelijk heb ingeschreven. Ik ben nog een beetje opzoek naar actuele ervaringen, met name over de studentenflat van de hoge school zuyd. Zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen? Ik moet zeggen dat het er allemaal erg goed uit
ziet, zeker als je de prijs vergelijkt met die in utrecht