Toon posts:

Solver in excel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.251 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moe de functie solver van in excel kennen voor mijn examen maar ik weet niet meer hoe deze juist werkt, ik heb een aantal voorbeelden op het internet doornomen maar vermits deze ook engels zijn en het steeds gaat voor moeilijke wiskundige formules geraak ik er niet wijs uit!

Kan iemand mij juist eens uitleggen wat solver juist doet of weet iemand soms een goed voorbeeld staan?

Greetz,

Dries

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Zoeken in help van Excel geeft het volgende resultaat:
Oplosser maakt deel uit van een groep opdrachten die ook wel hulpmiddelen voor 'wat als'-analyse (wat-als-analyse: het proces waarbij de waarden in cellen worden veranderd om te zien hoe deze gewijzigde waarden van invloed zijn op het resultaat van formules in het werkblad. Het veranderen van de rentevoet in een afbetalingstabel om de hoogte van de betalingen te bepalen, is een voorbeeld van een wat-als-analyse.) worden genoemd. Met Oplosser kunt u een optimale waarde zoeken voor een formule (formule: een opeenvolging van waarden, celverwijzingen, namen, functies of operatoren in een cel die samen een nieuwe waarde produceren. Een formule begint altijd met een gelijkteken (=).) in één cel (doelcel genaamd) in een werkblad. Oplosser werkt met een groep cellen die direct of indirect gerelateerd zijn aan de formule in de doelcel. De waarden in de aanpasbare cellen die u opgeeft worden aangepast om het resultaat te bereiken dat u in de formule van de doelcel hebt opgegeven. U kunt restricties (restricties: beperkingen die aan een Oplosser-probleem worden opgelegd. U kunt restricties toepassen op aanpasbare cellen, de doelcel, of andere cellen die direct of indirect gerelateerd zijn aan de doelcel.) toepassen om de waarden te beperken die door Oplosser in het model kunnen worden gebruikt. Deze restricties kunnen verwijzen naar andere cellen die van invloed zijn op de formule in de doelcel.
En dan staan er zat voorbeelden bij die echt niet zo moeilijk zijn.

p.s. Als je Office 2007 gebruikt zou je de NL Language Pack er eens overheen kunnen gooien. Dat scheelt in taal.

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 26-12-2007 21:20 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je zoveel info hebt gelezen als je nu geeft ga je het ook nooit leren. We hebben hier regels op het forum, en de belangrijkste daarvan is dat je zelf moeite doet. Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.