Toon posts:

[HOTFLASHING / HOTSWAPPING] AWDflash.exe fout melding

Pagina: 1
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen:

ik heb een a8n sli deluxe van asus en de bootblock van de bios chip (PLCC) is beschadigd geraakt bij het flashen (dit houd in dat deze niet POST, en dat het dus niet mogelijk is om WAT DAN OOK op te starten met dit mobo). Aangezien ik niet bang ben om nog eens een bord te slopen heb ik een MSI K8N NEO4 mobo gepakt met een pincompatible PLCC-chip, caldera dos opgestart en ik heb toen de PLCC chip eruit gewipt en mijn foute chip erin gedaan. toen ik AWDflash opstartte via de C schijf (usb stick, alle andere schijven heb ik maar even los gehaald) en de opdracht gaf om 1302.bin te flashen zei hij eerst "this not award bios". En 1302.bin bevat wel degelijk een award bios. maar goed. als dat ding dan eigenwijs wil zijn. Nieuwe bios gedownload van de asus site: 1805.bin . zelfde verhaal. Deze pagina gevonden:

http://pages.sbcglobal.net/jefn/bootblock.html

(note aan de onderzijde)

ik heb alle mogelijkheden op deze pagina geprobeerd en nog meer irrelevante varianten hierop maar ik blijf krijgen:

"please make sure lock-out jumper is set to correct or not."

het grappige is, die jumper is dr niet... (het zou helemaal humor zijn als dit een bios optie was ;) )

anyway, ik begin het nu wel een beetje zat te worden dus ik denk dat ik het jullie maar vraag. hier nog een korte samenvatting:

probleem: a8n sli deluxe post niet meer vanwege BIOS bootblock probleem

hardware:
chips: SST 49LF0048 33-4c-nh (niet kapot, AWDflash herkent hem correct) uit a8n sli deluxe
WINBOND W39V040APZ 254860301 (werkend en geflashed met bios van de K8N NEO4, AMI bios)

ASUS A8N sli deluxe (zonder chip)

MSI K8N NEO4 (met de SST 49LF0048 33-4c-nh erin, opgestrart met eigen bios chip onder caldera dos)

Software: AWDflash, verschillende versies

BIOSen van de a8n sli deluxe

Caldera DOS

Iemand een oplossing? ik heb bij de pc winkel gevraagd of ze biossen kunnen flashen voor me maar dat kunnen ze niet. Ik heb op internet dingen gevonden maar ik ga die chip natuurlijk niet opsturen naar een of andere duitser. Daar zijn die dingen veel te moeilijk voor te vinden en een geflashte nieuwe is WAY overpriced.

gevraagt:
Ideeen voor andere parameters voor AWDSLASH.exe?
Iemand die een a8n sli deluxe mobo heeft een waar ik even mag komen hotflashen (staat natuurlijk wel wat tegenover). op de a8n sli deluxe mobo kan ik natuurlijk gewoon de AWDflash.exe van asus gebruiken. veel minder complicaties.
andere bios flash programma's? eentje die niet 3 jaar oud is (dus niet uniflash) redelijk universeel werkt.
andere creative oplossingen.

bij voorkeur geen dronken moderator acties zoals een gesloten topic en een link maar een ontoepasselijke FAQ. dit is NIET een normale biosflash en is wel degelijk een Mobo probleem. als een modje een probleem heeft met mijn post dan stuurt hij of zij mij maar een mail en dan pas ik deze graag aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom probeer je het niet gewoon met uniflash? Daarmee flash ik altijd als ik aan het hotflashen ben, juist omdat je dan al het gezeur van de andere flashprogs afbent. En maakt het zoveel uit dat het een wat ouder prog is?

Ik weet niet of je [BIOS hotswap] op andere chipset flashen al eens hebt doorgelezen, maar daar staan ook genoeg tips in (en inmiddels heb ik samen met dion_b nodig dood plankje aan de praat gekregen dmv hotflashen op diverse mobos).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:27:
Waarom probeer je het niet gewoon met uniflash? Daarmee flash ik altijd als ik aan het hotflashen ben, juist omdat je dan al het gezeur van de andere flashprogs afbent. En maakt het zoveel uit dat het een wat ouder prog is?

Ik weet niet of je [BIOS hotswap] op andere chipset flashen al eens hebt doorgelezen, maar daar staan ook genoeg tips in (en inmiddels heb ik samen met dion_b nodig dood plankje aan de praat gekregen dmv hotflashen op diverse mobos).
bedankt voor je sugestie maar in de readme staat dat deze niet later van NF2 ondersteund. als je er ervaring mee hebt dan hoor ik het graag en probeer ik het ook.

en tnx voor je tip maar ik heb deze al door gelezen. het betreft hier oude chips die indedaad met uniflash zouden kunen worden geflashed. maar het word "K5-PR133" benadrukt ook dat dit een topic uit 2003 is en een stukminder van toepassing is op dingen als chipsets voro de K8. evengoed bedankt. toch maar even doorvragen.

heeft iemand wel eens op recente mobos met uniflash geflashed met resultaat?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 20:41 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:30:
[...]

bedankt voor je sugestie maar in de readme staat dat deze niet later van NF2 ondersteund. als je er ervaring mee hebt dan hoor ik het graag en probeer ik het ook.

en tnx voor je tip maar ik heb deze al door gelezen. het betreft hier oude chips die indedaad met uniflash zouden kunen worden geflashed. maar het word "K5-PR133" benadrukt ook dat dit een topic uit 2003 is en een stukminder van toepassing is op dingen als chipsets voro de K8. evengoed bedankt. toch maar even doorvragen.

heeft iemand wel eens op recente mobos met uniflash geflashed met resultaat?
Waarom probeer je het niet gewoon. Ik weer eerlijk gezegd niet precies welke chip de nieuwste is geweest die ik heb geprobeerd te flashen, maar er zaten zeker wel recentere chips tussen dan die uit 2003.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:54:
[...]

Waarom probeer je het niet gewoon. Ik weer eerlijk gezegd niet precies welke chip de nieuwste is geweest die ik heb geprobeerd te flashen, maar er zaten zeker wel recentere chips tussen dan die uit 2003.
omdat er altijd we liets kapot kan gaan. ook al zou het niet zo'n erge ramp zijn ik probeer het risico wel te beperken. toch maar ff kijke dan morege

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In het ergste geval schrijf je iets verkeerd naar de bioschip. In dat geval flash je gewoon opnieuw. Je chip daadwerkelijk slopen lukt je eigenlijk alleen maar als je er teveel stroom opgooit bijv.

Verwijderd

Topicstarter
uniflash loopt vast zodra ik het opstart. any sugestions? (loopt vast als in "doet niet meer", beeld blijft hetzelfde en keyboard lijk niet meer te werken.)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Moest je geen SLI gebruiken, zou het dan een optie zijn om gewoon dat Neo4 bord in je PC te stoppen? Beiden nForce4 chipsets, dus zou geen probleem mogen opleveren...

Yes, but no.

Verwijderd

Probeer gewoon via awdflash de /f optie, dan force je hem te flashen.

Ik heb precies dezelfde moederbord en heb de bios altijd geflashed met een winflasher welke als het goed is op de bijgeleverde cd staat.

Wat je ook nog kan doen is zo'n bordje te starten, het winflash programma starten, dan de bioschip eruit halen, de jouwe erin doen en dan flashen.

natuurlijk alleen als je er zeker van bent dat de bios welke je gedownload hebt de juiste is.

in het ergste geval verstuur je je chip naar mij, dan zal ik hem flashen voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 08:39 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
waar woon je?
ik in gouda, heb hier een a8n-sli deluxe liggen, ben bereid tot hulp met hotswap

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20
Kijk eens bij http://www.flashbios.org/catalog/

Ik heb niet te lang geleden eens een bios chip gehad die van de een op de andere dag niet meer werkte. Daar een nieuwe besteld en binnen 2 dagen al binnen. Het is trouwens gewoon een nederlander.

-

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet ik of mijn chip niet gewoon kapot is? awdflash wou gaan flashen maar liep ook vast :S.
Pagina: 1