Toon posts:

Failed CPU, maar soms werkt het wel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Sinds kort krijg ik de melding "system failed CPU test".
Dat is ongeveer hetzelfde probleem als hier. Alleen wilt het OS soms toch laden als je geluk hebt. En haalt dan ook een snelheid alsof er niets aan de hand is. Ook heb ik er de koeler nog niet afgehaald, wel even schoongemaakt (mss te heet door te veel stof).
Na enkele minuten tot uren wordt hij ook heel erg traag, tot hij zelf niet meer reageert. En maakt hierbij om de minuut wel een gek geluid. (een soort klik)
2GB RAM
Voeding zou'k nie wete srr

Verwijderd

die soort klik kan ook de harde schijf zijn, ik zal daar eerst even na gaan kijken

Verwijderd

Topicstarter
kan idd de harde schijf zijn. Nu zegt hij de schijven moeten gecontroleerd worden op consistentie, en is bezig met cdhsk ofzoiet. Heel het scherm staat vol met "Bestandsrecordsegment XXXXX is onleesbaar."
Waar kan ik bij de harde schijf naar kijken, als dit gedaan is?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat je niet zegt van welk merk je harde schijf is kan ik alleen zeggen dat je even een diagnose tool van de fabrikant van de harde schijf moet downloaden en starten. Die zal dan wel zeggen of er iets mis is met je harde schijf.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Wegens te veel problemen ineens, (na de cpu (bios), wilt nu geen enkel programma laden in het OS), isie naar de computerwinkel gebracht, aangezien ik niet eens deftig het bios door kan komen, gaat die diagnostic tool al helemaal nie veel uithale.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Dan kan ik je alvast vertellen dat het hoogst waarschijnlijk gaat om een brak moederbord.
Heb het zelf ook gehad, soms wilde het hele systeem niet booten, liep spontaan vast ( BSOD ) en uiteindelijk starte hij helemaal niet meer op. Moederbord RMA gestuurt, nieuwe in gedaan en hij deed het weer als voorheen.

Success ermee! :)

Verwijderd

SniperFox schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:52:
Dan kan ik je alvast vertellen dat het hoogst waarschijnlijk gaat om een brak moederbord.
Heb het zelf ook gehad, soms wilde het hele systeem niet booten, liep spontaan vast ( BSOD ) en uiteindelijk starte hij helemaal niet meer op. Moederbord RMA gestuurt, nieuwe in gedaan en hij deed het weer als voorheen.

Success ermee! :)
Beetje voorbarig, denk je niet? Het zou inderdaad een kapot moederbord kunnen zijn, maar net zo goed (of beter) de harde schijf.
Anyway, hij staat nu bij de computerwinkel dus het blijft nog even gissen. romic, laat je wel even weten hoe het afloopt? ;)

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:13:
[...]

Beetje voorbarig, denk je niet? Het zou inderdaad een kapot moederbord kunnen zijn, maar net zo goed (of beter) de harde schijf.
Anyway, hij staat nu bij de computerwinkel dus het blijft nog even gissen. romic, laat je wel even weten hoe het afloopt? ;)
Het lijkt me wel vreemd dan dat de TS niet normaal door de BIOS kan komen als er een harddisk defect is. De harddisk wordt meestal pas actief als het OS ingeladen wordt dus de computer zelf zou dan nog goed moeten functioneren tot de boot procedure.

Verwijderd

Topicstarter
het zal pas over 2 weken ofzo gemaakt zijn, hadden het daar heel druk :(

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Dat verhaal met die tik had ik onlangs ook. Ik kon prima booten en van alles doen maar soms, dat kon na 5 minuten maar ook na 10 uur, hoorde ik een tik op de plek waar mijn harde schijven zaten en dan liep Windows in enkele seconden vast. Daarna moest ik resetten en vervolgens ging mijn PC een schijf scannen omdat daar iets mis mee zou zijn. Deze scan loste niets op want later liep die gewoon weer vast. Toen heb ik haperende schijf geformatteerd in sindsdien is het probleem weg.

Specs

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Ander voeding proberen,( zoveel mogelijk loskoppelen indien je geen hebt), en testen.
Klikken van hd kan zijn dat deze geen goede voeding krijgt, en daarom wel en niet opstarten.

Kontroleer eens de bios of iets niet te snel hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 28-12-2007 11:35 ]

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Het wil soms ook wel eens helpen om de CPU te reseaten. Even er uit halen en opnieuw er weer in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
was een kapotte voeding.
Nu de nieuwe voeding erinzit, hapert de tv kaart (geschokt beeld).
Kan dit zijn door te weinig stroomtoevoer?

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:56:
was een kapotte voeding.
Nu de nieuwe voeding erinzit, hapert de tv kaart (geschokt beeld).
Kan dit zijn door te weinig stroomtoevoer?
Je bedoelt de videokaart neem ik aan?

Zit de extra stroom stekker er wel in indien je die heb, volledige specs zouden handig zijn. Je zou ook kunnen proberen om de drivers een re-install te geven.
Pagina: 1